ברוכים הנמצאים

lavendula

New member
ברוכים הנמצאים ../images/Emo140.gif

את חלקכם אני מכירה מהפורום השכן (יסודי). יש לי בת בכורה בת 13 וחצי, בכיתה ח', כך שהגיע זמן להיכנס גם לפה. היא בדיוק בטיול שנתי. ארזה חצי בית בשביל לילה אחד, לא פחות ולא יותר... במזוודת טרולי! מה יהיה בשבוע הבא, כשתצא ל-4 ימי מחנה של הצופים? להתחיל לבקש המלצות על חברת הובלות? בכל אופן, בשנה שעברה היא שברה את הקרסול בטיול. אני מקווה שהפעם תחזור מרוצה ובחתיכה אחת
. ויש לי שאלת פתיחה: היא רוצה לנסוע עם בת-דודתה לאילת בפסח. יש להן אפשרות להתארח אצל אחי. הבת-דודה בת 15 והן מסתדרות מצוין. כמובן שאני חוששת מהנסיעה באוטובוס, וגם קצת מהשהייה ב"עיר זרה". יש סיבה לחששות? הייתם שולחים בגיל הזה 2 בנות לבד? טיפים? תובנות?
 

ButtercupA

New member
שלום לך../images/Emo140.gif

לגבי השאלה שלך, איך אחיך מבחינת אחריות? הוא מוכן להשגיח עליהן? מאחר ואת שולחת אותה להתארח אצל משפחה, אם הן גרות אצלו, חוזרות בשעה נורמלית הביתה ולא מסתובבות סתם, זה נראה לי בסדר. דרך אגב, אני זוכרת עד היום שנסעתי עם חברה (באותו גיל) לאילת, לאבא שלה שעבד שם בבית מלון.
 

lavendula

New member
אחי מאוד אחראי

אבל הוא כמובן לא ילווה אותן לכל מקום. אני מניחה שאם יתאפשר לו, הוא יקפיץ אותן פה ושם לאן שהן רוצות.
 

ButtercupA

New member
אני מתייחסת להשוואה בין מה שהן היו

עושות ממילא בבית, מה שלא מצריך ליווי צמוד. האם הן היו הולכות לים ולבריכה לבד? לסרט, לקניון? מה בעצם ההבדל? אם הן לא מתכוונות (ואת זה גם צריך להדגיש ולסכם איתן שזו הכוונה) להסתובב בחופים בלילה, ללכת לכל מיני מקומות בעייתיים לבד, אז בעצם אין הבדל.
 
אני קצת הייתי חוששת

אני לא מכירה את אחיך ואת אופיו אבל זו נסיעה ארוכה, עם עצירות, את לא יודעת מי נמצא על האוטובוס ומספיק שאחת מהן תחוש ברע - מי יטפל בה? וגם באילת עצמה - כמו שכתבת -הוא לא יהיה מלווה צמוד שלהן וזה עוד נקודה שהיתה מרתיעה אותי. מה אומרים ההורים של החברה?
 

lavendula

New member
ההורים של החברה = אחותי - החברה = בת דודה

לאחותי יש בדיוק את אותם חששות כמו לי. לשתיהן יש קילומטראז' מפואר בנסיעות ברכבת ובאוטובוסים מאזור השרון לתל-אביב, כולל הסתובבויות בשנקין, קניון עזריאלי (לא ביום הפתיחה של H&M!) וכו'. זה כמובן לא נסיעה ארוכה כמו לאילת, אבל זה לא זר להן לחלוטין. תמיד אותה דילמה: מצד אחד רוצים לשחרר, לפרגן, ומצד שני, החששות הטבעיים.
 

ButtercupA

New member
זו לא נראית לי בעיה

נכון שזו נסיעה ארוכה, אבל אם הן מתורגלות בנסיעות, אז אין בעיה לדעתי. זו נסיעה באוטובוס אחד, בדרך כלל נסיעה לילית כך שהולכים לישון.
 

mykal

New member
שלום לך, איזה יופי ש'גדלת'

זה כיף שיש ילדים קצת יותר גדולים, וההתמודדויות, מעלות את מפלס החרדה, ובמקביל את מפלס התושיה. תמיד יש הפתעות. מאחלת לה שתהנה מכל הטיולים, וגם את. אישית הייתי מאפשרת להן , הן לא נוסעות בחבורה המהווה קבוצת לחץ, אלא בנות דוד--חברות שנוסעות לדוד. כיון שהיא באה לבקש, הייתי אומרת לה--אסכים, בתנאי שאחנו עושות 'חוזה' 'תאום ציפיות', ותגידי לה שאת גם מראה זאת לדוד. כךשעל השהיה באילת אין לך דאגה. לגבי הדרך, כשמעלים אותן לאוטובוס, פוגשים מבוגר שבדרכו לאילת גם, ומבקשים ממנו 'לשים עין' שבהפסקות הן חוזרות, ושהכל בסדר.(אותו הדבר בחזור תבקשי שאחיך יעשה זאת) ותתאמו הגעה ליעד כדי שתיאספנה מיד. יש להן גם ניידים זמינים. מאחלת להן חופשה כיפית.
 

חני ב

New member
הייתי חוששת אבל אם היא נוסעת עם עוד נערה

אני חושבת שהייתי הולכת על זה. צריך להתחיל לשחרר מתישהו. ברוכה הבאה גם לפה
 
כשאני הייתי ילדה אני הייתי נוסעת לחופשים

לסבתא שלי. ההורים שלי היו מעלים אותי על אוטובוס בחיפה ובתחנה המרכזית בת"א, סבתא שלי היתה פוגשת אותי. גם הבן שלי בן ה-14 ,עוד מעט, נסע כבר כמה פעמים לבד ברכבת לחבר שגר בקריות (וזה דרש החלפת רכבת בבינימינה) אז בפעם הראשונה היינו בקשר טלפוני (הרי היום יש להם ניידים) כדי לוודא שהוא עולה ויורד במקום הנכון ומאז הוא רק מעדכן הגעה ליעד הסופי. אם החשש שלך מהנסיעה עצמה, אני לא הייתי מודאגת, הן ביחד, יש להן פלאפונים. אם את חוששת ממה הן יעשו באילת ללא השגחה, זה כבר סיפור אחר והשאלה עד כמה את יכולה לסמוך על אחיך מצד אחד "שיחליף" את תפקיד ההורה עבור שתיהן ומצד שני עד כמה את סומכת עליה.....
 

lavendula

New member
אני סומכת גם עליהן וגם על אחי

אני לא סומכת על חבורות בני נוער וכדומה שאולי ייטפלו אליהן בטיילת למשל. כאן במרכז הן מבלות במקומות קבועים, שאני פחות או יותר יודעת איזו אוכלוסיה מסתובבת. באילת הכל נראה לי יותר פרוץ ומועד לפורענות, במיוחד שבחופשת פסח יהיו שם המון אנשים.
 

ButtercupA

New member
אז אלה הדברים שצריך לסכם לגביהם

או שהם הולכות עם אחיך לטיילת (או כל מקום אחר לצורך הדוגמא) להסתובב, או שהן הולכות למקומות שהוא חושב שיהיו בסדר לבד.
 
למעלה