ברוכות הבאות

מצטרפת עם יונקת טרייה ושלל שאלות...

ראשית, ברוכות הנמצאות, חלקכן מכירות אותי בגלגולים שונים ובכינוי אחר. אני אמא לבן 8.5, לבת 5.1 ולבת 11 יום (היא היונקת הטריה, כפי שניתן להבין). ועתה לשאלות: 1. התינוקת נולדה 2766 גרם והשתחררנו כעבור ארבעה ימים במשקל 2540 גרם. מאז שהגענו הביתה אין עליה במשקל (אין גם ירידה, שזה טוב). אני יודעת שהיא אמורה לחזור למשקל לידה תוך כ10 ימים וזה לא קורה. עם הבת השניה הסיפור נמשך 3 שבועות וכבר היתה בידינו הפניה לחדר מיון כשהפסקנו להתעקש על הנקה בלבד ומאז החלה עליה טובה. לא רוצה לחזור על הסיפור הזה שוב. מעקב החיתולים שאני עושה מראה שהיניקה טובה, אז מה בכל זאת קורה? 2. בחמש השנים האחרונות בוודאי התחדשו כמה דברים בצחום חזיות ההנקה, אז המלצות על חזייה טובה ונוחה (רצוי 100% כותנה ובלי תפר בגביע) יתקבלו בברכה. יש עוד שאלות אבל היונקת קוראת לי, אז, בהמשך. יום טוב ושבוע נפלא
 

נטלי22

New member
לא פירטת לגבי ניהול ההנקה אצלכן

ולגבי טיטולים, שאלה מדדים טובים יותר לתקינות הנקה. האם היא יונקת מצד אחד ושומעים לגימות ובליעות, עד שמפסיקה ומנתקת, ואחרי הפסקה קלה את מציעה צד שני? אם לא - מה קורה אצלכן? האם יש לה לפחות 5-6 טיטולי פיפי (בהיר שקוף) ולפחות 2-3 טיטולי קקי (צהבהב חרדלי) ביממה? אם לא - מה כן? האם היא רגועה בסיום הנקה ובין הנקות? כל כמה זמן היא יונקת? מה משך כל הנקה? יכול להיות שהטיטולים תקינים כי היא כל הזמן על השד ולכן מצליחה איכשהוא להפיק כמות סבירה למרות יניקה לא יעילה מספיק. זה מה שקרה אצל הבת הבכורה שלי, ועם הזמן היא התחילה לרדת בעקומות, כי לא הייתי מודעת לאפשרות של פנייה ליועצת הנקה ותיקון התפיסה. ייתכן שתנוחת ההנקה לא טובה, ולכן קשה לבתך להפיק מספיק חלב מהשד, ומכאן ועד להתמעטות בכמות החלב ולכישלון ההנקה הדרך קצרה מאוד. לכן, כדאי לפנות בהקדם ליועצת הנקה מוסמכת IBCLC, שתסתכל על ההנקה שלכן ותתקן את מה שטעון תקין. לגבי חזיות - אני מאוד אוהבת את החזיות של MOBI ויש להן גם סוג ללא תפר. http://www.mobi.co.il/pregnant.html אופציה מצויינת אחרת היא החזיות של בראבדו: http://www.bravado.co.il/
 
פירוט לגבי ניהול ההנקה...

היא יונקת עד להתנתקות עצמאית 20-45 דקות, אני מציעה צד שני, בדר"כ אין עם מי לדבר, לעתים כשהיא מקבלת צד שני זה ל5-7 דקות עד שהיא מתנתקת. רואים ושומעים בליעה. יש חיתולי פיפי, חיתולי קקי יש אחרי כל הנקה. היא יונקת כל 2-4, בדר"כ אם היא לא מראה סימני התעוררות לאחר שעתיים וחצי, אני מתחילה לנסות להעיר אותה. חלב דווקא יש בשפע. אני מלווה ביועצת הנקה שאכן תיקנה מה שהיה דרוש תיקון בימים הראשונים בביה"ח והיא דווקא לא מודאגת.
 

בלינקה

New member
כמה פעמים היא נשקלה מאז השחרור?

האם יותר מפעם אחת? האם תמיד על אותו מכשיר?
 

אפרת_ח

New member
אם יועצת מוסמכת לא דואגת

מי אנחנו אזובות הקיר
אבל מנסה בכל זאת: לפעמים אם מחליפים טיטול אחרי הצד הראשון, התינוק יותר ערני לצד השני. כמובן, לי תמיד חבל על ביזבוז הטיטולים.
 
אה,אבל אני אמא שלה ותפקידי לדאוג...

לא?! ניסינו את עניין החיתול, לא עובד בין צד לצד, יש לילדה גנים של אוהבי שינה...
 

אפרת_ח

New member
משהו שנכתב פעם בפורום

בסוף ההנקה, לסחוט קצת חלב לכפית ולצקת לפה שלה. כמה כפיות אמורות להיות תוספת משמעותית בגילה.
 

yasming

New member
יונק בעייתי...../images/Emo8.gif

יש לי תינוק בן חודשיים , כשהוא היה בן שלושה שבועות חזרתי ללימודים ושאבתי ,ומה שקרה שאורי הקטן לא מעוניין בציצי שלי אלא רק לאכול מהבקבוק {כמובן חלב אם} במשך היום,אבל בלילה כאשר הוא מנומנם אין לו בעיה עם הציצי.עכשיו אני בבעיה,כמות החלב השאוב יורדת וכמות האוכל שהוא צורך עולה ולכן אני לא יודעת מה לעשות..אני ממש לא רוצה להתחיל תחליפים (למרות שאתמול נתתי לו 60 מ"ל מטרנה כי הוא היה רעב ולא רצה בשום פנים ואופן לקחת ציצי וגם לא הצלחתי לשאוב),יש לכן פיתרון לעיניין, המלצות?אני ממש חסרת אונים!!
 

מאמינקה

New member
שלום yasming ../images/Emo39.gif

כיצד מואכל בנך בבקבוק? האם לפיטמה יש זרימה מהירה? במקרה כזה תתכן שביתה כי יותר קל מהבקבוק. בגיל צעיר יכולים להיגרם בלבול פטמות, כלומר בעיה בתפיסה כתוצאה מכך שהתינוק מנסה לינוק מאמא כמו מהבקבוק וזה לא עוזר. מכיוון שקשה להיות בטוחים, כדאי שיועצת הנקה תיראה אתכם ותאמר מה המצב ומהם הפתרונות המתאימים.
 

yasming

New member
הוא אוכל מבקבוק של MAM

עם פיטמה 1 (שוב, כאשר הוא מתעורר משינה ועדיין מנומנם אין בעייה עם הציצי...הבעייה מתחילה כאשר הוא ער ומתחיל הרעב ואז אין סיכוי לציץ) תודה
 

מאמינקה

New member
זה סוג רך?

ההמלצה היא בדרך-כלל על הפיטמה האיטית של אוונט. בכולופן מכיוון שניתן בקבוק מגיל 3 שבועות, כדי להיות בטוחים עדיף שעין מקצועית תיראה את התפיסה.
 

Gilgilili

New member
מצטרפת עם יונקת ותיקה

אני אמא לתינוקת בת 8 חודשים, קוראת כאן המון אבל עד עכשיו לא כתבתי עקב העדר עברית במחשב (אני בניו יורק). רוצה להגיד תודה לפורום הנהדר הזה שעזר לי רבות בהתחלה, שהיתה קשה, ומקווה להשתתף בהמשך ולתרום מהנסיון שהצטבר אצלנו בינתיים.
 

מאמינקה

New member
תתחדשי על הפונטים ../images/Emo158.gif

איזה יופי שאחרי הכל את מניקה כבר 8 חודשים. ועכשיו - דילמה. גם לותיקה כמוך מותר לכתוב ברוכה הבאה?
 

צימעס

New member
מזל טוב |בלונים|

כמעט פספסתי... (אתפנה לקרוא ולראות אם נשאר עוד מה לענות מאוחר יותר)
 
למעלה