ברוך הבא צביקה רייך!

Motty1

New member
שלום לצביקה

יש לי ספר אלבומי שהכנתי במשך תקופה ארוכה מאוד. לדעתי הוא יכול להיות להיט. נפגשתי עם הוצאת "כתר" - הם גם התלהבו מהספר, הם חושבים שהוא יפה ומרתק אך בשל שיקולים כלכלים הם החליטו לא ללכת על זה. הנימוק שלהם היה שהדפסה של ספר כזה היא יקרה מאוד, ניר משובח, הדפסה צבעונית איכותית וכדו´. מה עושים? איזו הוצאה תרצה ללכת על דבר כזה? ):
 

Motty1

New member
עוד פרט קטן - אך חיוני

לדעתי, הספר יכול להצליח במיוחד בארה"ב. הוא מתאים במיוחד לקונה האמריקאי. אני לא יודע אנגלית ברמה מספקת ליצירת קשר טראנס-אטלנטי השאלה שלי אם יש בארץ מתווכים שתפקידם לתווך בין כותבים ישראלים למו"לים אמריקנים. ואיך משיגים אותם? תודה!
 
אני מקווה שלא פיספסתי את האירוח...

הייתי רוצה לדעת איך אפשר להוציא לאור ספר שירים וסיפורים בצורה עצמאית, אם זה בכלל אפשרי? ואם כן, אז מה העלויות, פחות או יותר.
 
אני לא מתלהב מהוצאה עצמית.

סופרים שהולכים בדרך הזו עושים בדרך כלל המון טעויות, מתקשים להפיק ולהפיץ את הספר באופן ראוי, ומחתימים את ספרם בחותם של מסכנות. ניתן לשקול בכל זאת הוצאה עצמית, אם יש לך נסיון בתחום, אם את/ה מקבל/ת על עצמך להעזר בבעלי מקצוע טובים ואם יש לך הכסף להוציא לאור בכוחות עצמך. כדי לתת לך סכום, אני זקוק למפרט. כל נתון פה משפיע - היקף הספר, היקף המהדורה, רמת העריכה והגרפיקה. מדובר בכל סכום שינוע בין אלפי שקלים מעטים ועד כמה עשרות אלפי שקלים.
 
אני חשבתי על הוצאה עצמית,

משום שכמו שכבר הוזכר כאן - הוצאות הספרים לא רצות בשימחה להוציא ספר עם אוסף של שירה וסיפורים קצרים, אלא אם קוראים לך אתגר קרת. אני בהתחלה חשבתי על להוציא ספר ברמה האישית, נניח 40 ספרים - שאותם אני אחלק לחברים ומשפחה, אבל אחר כך עלה הרעיון שאם כבר אז אפשר להוציא יותר ספרים ולנסות למכור. בוא נגיד שמדובר ברמה של מאות בודדות, ונניח שאני מתקמצנת על כל דבר קטן (כמובן בלי לגרוע מהאיכות) כמה היית מעריך שזה יעלה לי, המחיר הכי מינימלי?
 
תודה לכולם.

נעמתם לי מאד. אני מאחל לכל כתבי היד הראויים שאכן ייצאו לאור ובהצלחה.
 

Boojie

New member
תודה רבה לצביקה רייך על אירוח מרתק.

תוכן האירוח ירוכז ויופיע במאמרי הפורום. אני ממליצה לכל מי שמעוניין במידע נרחב ומפורט יותר בנושא, לקרוא את ספרו המצוין של מר רייך (זה שהוביל אותי להזמין אותו לכאן מלכתחילה) "להוציא לאור", ספר מאיר עיניים בנושא. תודה רבה לכל המשתתפים, מקווה שנהניתם ונעזרתם.
 
שלום צביקה רייך!

יש לי שתי שאלות אלייך: 1. מה הקריטריונים לפיהם בוחרים בהוצאה לאור אילו כתבי-יד להוציא לאור ואילו לא? האם זה עניין של טעם או של קריטריונים מסוימים? 2. האם יש הגבלת גיל של הסופרים? כן, אני יודעת שהשאלה נשמעת די דבילית, אבל אני מניחה שהיחס לסופרים צעירים הוא פחות רציני מאשר למבוגרים, האם אני צודקת? בתודה, The Galadriel Wannabe
 

ange noir

New member
הי, זה לא כל כך נורא

תעברי על מה שאחרים כתבו, אולי בעקיפין תמצאי את התשובה לשאלתך. גם אם לא, זה עדין לא כל כך נורא, יהיה אירוח נוסף שלו בוודאי מתי שהוא בעתיד בפורום אחר ואז תוכלי לשאול אותו
 
למעלה