ברווזים בזוגיות פתוחה*

Kelevra

New member
ברווזים בזוגיות פתוחה*

הילדים.
יש לי חברה נורא טובה שאני נורא אוהב, שנמצאת בזוגיות פתוחה.
יום אחד קרה מקרה, והיא ובעלה הבינו בעקבותיו שהם צריכים להיות צעד אחד לפני הילדים כדי לדעת מה אומרים ומתי.
אין לנו באמת יועצים שמבינים את הסיטואציה, ככה שבכל בעיה שיש לנו אנחנו מקווים שיועצים יכולים להבין את הסביבה ולייעץ לגופה של בעיה בלי להכניס את כל השקפת עולמם המסורתית יותר לתמונה. במקרה שלה הם קיבלו עצה לנתק את הילדים מהעולם שלנו בכל דרך אפשרית.

ועכשיו אני עצוב כי הילדה שלי מוסרת ד"שים לילדים שלה והם לא יגיעו. מתנה לא תגיע. הם לא יפגשו למרות שהילדה שלי שהיא בת שש היא לא בדיוק חלק ממה שמתרחש בצימרים. היא ברמת החברות של ההורים. היינו כולנו באירוע השנה ובשנה הבאה כנראה שהילדים שלהם לא יבואו.

דיברנו על זה הרבה פעמים ובכל זאת, אולי כן נכון לפתוח את זה שוב - מתי ואיך כן נכון לחשוף את הילדים לדרך החיים של ההורים שלהם? איך נותנים להם את תחושת הביטחון בבית לעומת הפחדים שהקונצנזוס החברתי יכניס להם? מה ובאיזה גיל?

לגבי הילדה שלי, אני מאמין בלהגיד לה בצורה מאוד ברורה שיש לי חברה שאני אוהב. היא נורא אוהבת את החברה שלי (עובר במשפחה, איך אפשר שלא לאהוב אותה?) ומבחינתה הכל מאוד פשוט. אני אוכל לספר לה מה אני והחברה עושים בדיוק באותו פירוט שאני יכול לספר לה על מה אבא ואמא עושים, בהתאם לגיל שלה ולאמונה שלי בגבולות הפרטיות בין הורים וילדים.

אולי מישהו מכיר איזה ספר מקצועי בנושא? איזה מומחה לילדים שמבין את הסיטואציות שלנו?






*סתם, זה היה טיזר זול על חשבונם של ברווזים תמימים ואומללים כדי לפתוח פוסט חדש בנושא ישן.
זה היה לא בסדר מצדי לנצל ככה ברווזים. ברווזים זה אוכל ולא משחקים באוכל.

 
הכוכבית הרגה אותי


אני יכולה לומר את דעתי רק בדיעבד ואחרי שילדיי גדולים ויודעים הכל.
אני מסכימה איתך לגמרי, לדעתי איך שמגדלים את הילדים ככה בדיוק הם יתנהגו וירגישו, אם אני אחנך אותם להיות דתיים ולשמור מצוות זה מה שהם יכירו וידעו ואורח חיים דתי לא יראה להם מוזר, אם חינכתי אותם לפתיחות, ללכת נגד הזרם לפעמים אם הם חושבים שזה מתאים להם, סביר להניח שמה שהם יגדלו להיות זה <במקרה הפרטי שלי> ילדה שלא הייתה דקה בארון, מגיל 12 הצהירה "אני אוהבת בנות" ובתחושה הכי בסיסית שלה ידעה שאנחנו נקבל אותה כמו שהיא, נאהב, נתמוך בה ונהיה איתה בכל רגע ודקה.
אני חושבת שילדים שגדלים בבית בו מעריכים את האינטילגנציה שלהם, יעיזו ללכת עם המחשבות שלהם רחוק, יש להם מעוף.
זה שנסתיר מהם את העובדה שלאמא יש חבר, לא מגונן עליהם ולא מכבד את האינטילגנציה שלהם. הם הרי לא טיפשים

הבת שלי הבינה לבד שה"חברה" שלי שבאה לתת לה כסף, כשנתקעה בירושלים בלי כסף, היא יותר חברה של אבא מאשר של אמא
 

1precious1

New member
טובת הילד

אני רחוק מלהבין בדיני משפחה וכולי.
מההתרשמות האישית שלי והמעט שקראתי פה ושם, הלוא בכל סיטואציה משפטית שבה צריך לחרוץ את גורלו של ילד, מערכת המשפט מנסה לבחון מה תהיה טובתו של הילד ולא מה המניעים או הצרכים או המעשים של ההורים.
יש לך את השקפת עולמך המאוד מגובשת, הן כאינדיבידואל, כחלק מזוג ואולי גם כהורה.

להבנתי, אתה מתבונן היום על העניין כהורה לילדה בת שש, ומכאן, לפחות ממה שכתבת, אתה רק בוחן עד כמה הזוגיות הפתוחה שלך משפיעה על השרפת עולמה בתפישת ההורים שלה ואתה לא מתייחס לאיזה סוג נערה מתבגרת בת 17 היא תהיה ומה תהיה בעקבות זה תפיסת עולמה על זוגיות ואהבה.

אם אתה מאמין באמונה שלמה שטובת הילדים שלך להגיע לבגרות הנפשית והמינית שלהם ולחוות כל זוגיות, גם זוגיות ראשונית של "ילד בן 17 ומעלה" בראיה שיש לך על זוגיות אז כמובן שמנקודת מבט זו תרצה ותיזום ותהיה שקוף להם לחלוטין על ההתנהלות והזוגיות שלכם (אתה וזוגתך)
לדעתי (שממש לא מגובשת ולא מחייבת
) יש לעשות הפרדה בין איך אתה רוצה שהילדים שלך יתפסו את הזוגיות הבוגרת שלך לבין עולם המושגים שהם אולי אמורים לרכוש לבדם בגיל 16-21.

צורת המחשבה שלי כיום היא שלכל דבר יש את העת שלו. ז"א איך שאני רואה את זה, גם אם היום תחזיר אותי 30 שנה אחורה, הייתי מעדיף שאת החוויות הראשוניות שלי וגיבוש התפישה שלי של "בינו לבינה" יחלו בראיה יותר צרה ו"מונוגמיסטית", תן לי לחוות את ההרגשה של תאהבות באחת מסויימת ומיוחדת, תן לי את ההרגשה של "רק אני והיא" (שוב, כאמור כילד בן 17).

אם שוב נשתמש בהקבלה ל"חזרה בתשובה", אז השאלה היא האם אתה בוחן רק איך הילדים שלך אמורים לקבל את זה שהחלטתם לחזור בתשובה או האם אתה הולך לחנך את הילדים שלך לחיי דת בעצמם ולו רק בגלל שאתה בחרת באורח החיים הזה, או בגלל שזה מה שנראה לך אורח החיים הנכון.

התשובה המתפלספת תהיה שהלואי שיכולנו לתת להם את מלוא ארגז הכלים, עם כל האפשרויות, ולתת להם לבחור בעצמם את דרך חייהם מבלי שדרך חיינו או השקפת חיינו תשפיע על כך.

דעתי בלבד...
 

לילה 74

New member
הכותרת שלך

בדיוק אומרת הכל!

וזה העניין הרי, טובת הילד. עקרונות יכולים להיות מכאן ועד להודעה חדשה אבל כשזה פוגש במציאות ילד ספציפי נדרשת חשיבה מהי טובתו האישית.

אף אחד בדיון עקרוני לא יכול לדמיין מי היא הבת שלי ולמה קיבלנו המלצה כזו.
 

1precious1

New member
הרגלי אכילה

זה לפעמים נראה לי שכל הויכוח פה הוא להחליט האם לספר או לא לספר לילד שאני קרניבור ולהסביר לו שאני יכול ומוכן ואוהב לאכול את הסטייק שלי מדיום רייר, והילד בכלל צמחוני (כרגע), וכל שיחה על בשר פשוט גורמת לו גועל ובחילות.

ולסיום, קצת בשביל הטיזינג וההומור, (ואני מבקש מראש מהנוגעים בנושא בעבר לא להעלב!)
אבל לדעתי, כמו בבדיחת השב"כ ההיא על הדב והארנב, לא הייתי ממליץ לשכנע את הילד שהוא דב...
 
אף אחד לא מנסה לשכנע אף אחד בשום דבר

השאלה היא רק האם להסתיר ולשקר או האם לא להסתיר.
גם אף אחד לא מדבר על הכנסה של הילדים לעולם המיני שלנו. ובטח ובטח לא לגבי פרטים.
האם כשהילד שואל אותך מה אתה אוכל תגיד לו בשר או תשקר לו שזו סויה זו השאלה...
 

1precious1

New member
אני חושב

בהתפלספות יתרה אני אנסה לנהוג כך:
1. לא לאכול לידו בשר אם אני יודע שזה מזוויע אותו וגורם לו לבחילות.
2. אני אתחמק פוליטיקלי קורקט ואעביר לו מסר שזה לא משנה מה אני אוכל שאני לא לידו ולידו אני מבטיח לא לאכול בשר.
 

לילה 74

New member
על ההבדל בין שקר/הסתרה לבין גבולות הפרטיות

מכיוון שכאמור החלטנו להשאיר את זה שיש לנו מערכות יחסים נוספות כדבר פרטי שלנו ולא לערב בכך את הילדים אני אסביר קצת יותר מהנעשה בבית.
יש לנו ילדה שלא בוחלת בשום שאלה והנושא הזה של סקס מאוד מסקרן אותה וגם מפחיד ומאיים. היא שואלת אותי מלא שאלות שכמובן לא קשורות בהכרח לזוגיות פתוחה.

והנה שיחה טריה מאתמול: אמא כשהכרת את אבא לא התביישת נורא שעשית סקס לפני זה עם החבר הקודם שלך?
אני- לא, אין לי במה להתבייש . סקס עושים עם מי שאוהבים ואני אהבתי את החבר שלי וגם את החבר שהיה אחריו .
היא (בתדהמה): מה , אז עשית סקס עם עוד חברים? עם כמה בנים עשית סקס?
אני: אם כל מי שרציתי ושהיה לי קשר של אהבה ואמון עשיתי סקס.
היא: אמא, איך יודעים מתי כבר אפשר לעשות סקס עם מישהו שאוהבים?
אני: זה לא מדע מדוייק, מתי שמרגישים מספיק אוהבים ובטוחים עם מישהו . תזכרי שזו רק בחירה שלך, את אחראית על הגוף שלך ואף אחד לא רשאי ללחוץ עלייך.
היא: אני יודעת, אני בכלל לא רוצה , אני פוחדת . אני לא רוצה להתבגר ולא לקבל מחזור טוב לי להשאר ילדה.
אני: כי את ילדה עכשיו. זה כיף להיות ילדה אבל אל תדאגי כשזה יגיע את תהיי מוכנה ורק שתהיי מוכנה זה יגיע ואני כאן בשביל לענות לך על השאלות ולתמוך בך.
היא: אמא, המבוגרים מסתירים שהם עושים סקס אז אולי זה דבר איום ונורא אחרת לא היו מסתירים את זה.
אני: זה ממש לא דבר איום ונורא, זה דבר נעים אבל זה פשוט דבר פרטי בין שני אנשים ולא משתפים את זה עם ילדים.
היא: אמא, מתי עשית סקס בפעם הראשונה (היא יודעת כבר שזה היה עם חבר שאהבתי)
אני: בגיל 17 (כמובן שלא שיתפתי אותה על הדברים הלא רצוניים שעברתי - נראה לי שכאן תהיה הסכמה גורפת שזה לא מתאים..אני גם לא משתפת אותה שלפעמים עושים סקס גם עם מישהו שלא ממש אוהבים)
היא (שוב בתדהמה): מה, בגיל 17 כבר עושים סקס?
אני: אפשר, אבל לא חייבים, ברגע שתהיה לך אהבה ואמון ורק ברגע שתרצי זה יקרה.

ודבר נוסף: הייתי איתה באיזה מפגש שהיו בו גם מבוגרים וגם ילדים וישבנו בערב כל המבוגרים ומישהי רצתה לשתף משהו פרטי שלה ואני לקחתי את הילדים הצידה אז הילדה שלי שאלה אותי מה האישה סיפרה ואם זה קשור לסקס ואני עניתי לה שאני לא אספר לה מה האישה שיתפה כי זה פרטי שלה וגם לא מתאים לילדים, לא כי זה איום ונורא אלא פשוט כי יש דברים של מבוגרים ויש של ילדים .

עושה רושם שדווקא האמירות האלה על פרטיות ועל דברים שמתאימים למבוגרים ולא לילדים מעוד מרגיעים אותה.
 
אני חושבת שאת עונה נהדר

בגובה העיניים, בכנות, בצורה מרגיעה. איפה ההסתרה? יש התייחסות בריאה לפרטיות, לסוד טוב,אגב שווה להסביר את ההבדל בין סוד טוב לסוד רע, נשמע מעולה. ילדה בוגרת יש לך. בן האחת עשרה שלי הקשיב במבוכה רבה את ההסברים הבסיסיים שלי על יחסי מין מה מותר מה אסור ומתי ואז שאל זהו אמא אפשר ללכת?...
 

לילה 74

New member
בגלל שהיא שואלת כל כך הרבה שאלות

זה ברור לי שאם היא תדע שיש לי חבר שאני נפגשת איתו על בסיס קבוע וישנה איתו לילות היא די מיד תשאל אותי אם אנחנו עושים סקס. אותו כנל לגבי אביה שיוצא עם נשים אחרות.
- את זה אני רוצה למנוע ולכן אנחנו שומריםאת היחסים האלו כמשהו פרטי לעצמנו.

במסגרת ההחלטה הזו, אם היא תשאל את בעלי או אותי בטלפון איפה אני ישנה (כשאני לא בבית) כנראה שאשקר לה ואומר - אצל חברה .
אם זאת ובגלל שאנו מאוד לא אוהבים את רעיון השקרים אז על מנת למנוע שקרים רציפים בבית אנחנו מאוד נשתדל להצניע את מערכות היחסים ולהיפגש בצורה כזו שלא יעלו שאלות.
 
ומה יקרה אם תעני לה שזה עניין פרטי שלך?

כמה זה יהיה נורא?
בעיקר אם תענו לה יחד שהיא לא תחשוב שיש פה הסתרה שלך של משהו מבעלך?
 
ילדה חכמה


ואם מתייחסים לסקס כאל משהו טבעי ולא מביך ולא רע ולא אפל למה אסור בעצם סקס עם יותר מאדם אחד?
אני לא אומרת לך חלילה מה לעשות אני רק מנסה להבין איך זוגיות פתוחה מסבכת את זה מבחינתכם.
בעיני מה שחשוב לילד באמת זה לדעת שהמשפחה שלו בטוחה. שאמא ואבא אוהבים ונשארים יחד ושום דבר חיצוני לא יערער את זה. סקס זה תקשורת, זו דרך להביע אהבה וחיבה. זה לא משהו רע. בתחושה שלי אנחנו קצת מתייחסים לזה כולנו כאל משהו רע שצריך להסתיר ולהחריש. לא רק בגלל שזה פרטי אלא כי זה מביך וטעון ובעייתי.
 

לילה 74

New member
כן ולא

את יודעת, כשאני הייתי ילדה אבא שלי והאחיות הגדולות שלי היו מדברים חופשי על סקס בבית ועל אוננות ואני גדלתי באווירה שזה כביכול טבעי כשלמעשה זאת הייתה הפקרות איומה במסווה של טבעיות.
אני בעצמי הסברתי לילדים (כשהייתי רק בכיתה ו') על אוננות ויותר מאוחר ה"טבעיות" הזו הפכה להפקרות של ממש שפגעה בי מאוד מאוד.
אני מעדיפה שעד שהיא תתגבש ותכיר את סודות החיים בעצמה היא תתיחס לסקס כאקט מיוחד ויחודי של אהבה מאוד מסוימת ולא כצורת תקשורת כמו דיבור או מוסיקה . זה שאנחנו היום יודעים להתייחס לזה ככה לא אומר שהיא תדע לעשות את ההבדל.
לאט לאט, בקצב שלה היא תדע כבר מתי זה מתאים ומתי זה לא אבל אם אני פותחת לה את כל הגבולות ומוציאה כבר בגיל הזה את ה"קדושה" מהסקס זו נראית לי פגיעה.
אולי אני טועה ואולי זה באמת בגלל שהחברה שאנו גדלים בה היא כזו אך כך אני מרגישה היום.
 
רק שואלת בזהירות

אם עבורך דיבור חופשי על סקס ואוננות חייב להתחבר בסופו של דבר להפקרות איומה ולדברים איומים.
 

לילה 74

New member
היום- ממש לא.

בעבר חשבתי שאני כזו פתוחה ונאורה ויכולתי להרצות ולדבר וגם להביך אנשים מרוב הפתיחות ו"הטבעיות" שבהן דיברתי על הנושא עד שירד לי האסימון שניתקתי את הגוף שלי מהנפש שלי ושכל הנושא הזה מאוד טראומטי עבורי. היום אני מבינה שלכבד את הגבולות ואת הפרטיות שלי לא אומר בהכרח שאני לא פתוחה וליברלית אלא אומר שאני קשובה ורגישה לעצמי.
עם האנשים הנכונים אני אהיה הכי פתוחה בעולם אבל עם כל השאר לא.
 
אתנחתא

מכל הרצינות הזאת...חוץ מזה שהבן שלי אוטוטו בן 18 מעולם לא שאל שאלות כאלו (ומזל שכך)
תראי את זה, בטוח יעלה בך גיחוך

 
למעלה