ברוגז רחם תזכור..

פייקו

New member
ברוגז רחם תזכור..

רוגז לו הוא הזמן דוהר הוא ללא הפוגות מרגע לרגע גומא הוא מרחקים של אור וחוזר אלינו כיום האתמול. ואף הרוח לעולם לא נח תמיד ממהר לברוח אל קצהו השני של מעילי דוחף והודף כמבקש אותי להכות אל חללו של עולם ומחפש הוא פינה במעילי לשוב ליום המחר. הרים של כעס צובר לו ליבי ויומי המקסים נקשר בעניבת חנק אל האבן שבגרוני והוא אינו שונה מתמול שלשום הוי אלי להרפות מבקש לו מוחי לבל תתחפר בי האיולת באורך הרוח להתבוסס כמאמר האל "ברוגז רחם תזכור" וענתה בי תפילתי. חלק משיר שכתבתי..
 
פייקו

אם אתה עוקב אחרי השירים שלי ,כמעט כולם עוסקים בזמן ,, תמיד אתה מצליח להדהים אותי מחדש .חזרתי וקראתי שוב ושוב ,ממש אדיר... שחר
 

פייקו

New member
תודה שחר

כן אני עוקב אחר כל השירים הנכתבים כאן לא תמיד אני מגיב -אך תמיד נהנה לגעת בקצוותהים ובקצביהם של הכותבים. פייקו.
 

פייקו

New member
תודה פליסיה..

גם אני תהיתי לאן שקעת עם בואו של הירח המצויר בסמוך לשמך והלוא הוא בא אלינו גם בלילות גשומים גם אם יעיבו בו ענני מרום עוד יציץ אלינו זה הכוכב המרופד להאיר את דפי שמי
 

פייקו

New member
בתפילת שחרית..

בתפילת שחרית לאחר העמידה אומרים תחינה ושם כתוב "ברוגז(מלשון כעס)רחם תזכור" לאמור גם בכעסך אל תשכח לרחם.. והפרשנות רחבת היקף כמידת ארץ לים המכסה..
 

ajar

New member
חשבתי שכעס זו מידה רעה שיש להמנע

ממנה מלכתחילה לא ?
 
רק אחרי הרבה השכלה..

או חיים מעניינים, אתה יכול להגיע לשלב של מניעת כעס. ה"רחם" הזה, מראה לאנשים את הדרך להוציא את הטוב מהרע, או לא להגיע לרע מלכתחילה, לדעתי לפחות (נאמר שרבות הן הפרשנויות). איפה בדיוק קראת/ שמעת שזו מידה רעה שצריך להמנע ממנה ? לחשוב זה לא מזיק
 

פייקו

New member
פעמים שיש מקום לכעס בחיינו..

הן תדע שלהדליק הנר צריך הגפרור והמלך צריך נתינים על מנת שיהיה לו מקום למלכות והרחמים צריכים את הכעס על מנת לעטוף באהבה ובחום את המושא.. כמו שהרע שורשו נמצא בטוב כי הם נובעים מאותו המעין.. ואם נקח זאת הלאה לעניין האמונה כאשר היצר מתגרה בנו אנו כועסים עליו ורצים אל בית המדרש לגרש זו הצרה ממש כמו זבוב מציקן.. ואם הגענו לנחלה שלא נצטרך לכעוס הרי ששכינך הם חברה טובים..
 
פשש..

יש כמה דרכים ושיטות להפחית את הכעס, או למנוע אותו, בכל מיני תורות ואידאולוגיות (למדתי כמה דברים, זה מרתק). אבל הארת את תשומת לבי לעובדה שלכעס יש מקום ברחמים ולהיפך.
 
למה רק חלק?

מחכה לקרוא את שירך במלואו. כתיבתך מלאה ועשירה. מתחילה להתרגל להנאה של קריאת שירך...
. ו.... לא יודעת, נראה לי כי לעיתים עדיף הרוגז על הרחמים. לפחות כאשר הרגשות האלו מופנים כלפייך.
אני. ________________ "ואני עכשיו יודע, שיש מלאך אחד ששם רק במיוחד לשמור עלי ובחוץ כבר ערב חג בא, אמרו "מה שתרצה" רציתי רק לראותך אותך..."
 

פייקו

New member
תודה אני..

מאחר ושיריי ארוכים וקבלתי ביקורת על כך מצד הקוראים החלטתי לתת חלק משיריי הארוכים ואת הקצרים אכתוב כהוויתן אני שמח שאת נהינת לקרוא את שיריי ואין ספק שזה גורם לי להנאה מרובה חן חן לך..
 

more

New member
משובח, באמת יפה וטוב

אהבתי את הפסוק, אאמץ אותו אליי..
 

פייקו

New member
חן חן לך על הפיטבק

אך שאלה קטנה לי אלייך על איזה פסוק את מדברת?..
 

קסנדרה*

New member
נפעמת מיופיו של הכתוב...

אהבתי את הדרך בה הצלחת לפתח חלק מאמירה בתפילה ליצירה כ"כ יפה. כתוב נפלא. שנה טובה קסנדרה
 
למעלה