ברגים משתחררים

geostant

New member
ברגים משתחררים ../images/Emo4.gif

הבורג שמחבר את ה-CRANK לציר המרכזי משתחרר לי כל איזה קילומטר, כעזרה ראשונה נסעתי כך וכל כמה מטרים חזקתי (כן... הוא משתחרר מהר) כשחזרתי הביתה הוצאתי את הבורג ומרחתי על ההברגה שלו Loctite וכמובן אחר כך סגרתי טוב טוב למרות הכל, היום אחרי נסיעה ראשונה מאז ש"הדבקתי" אותו, הוא השתחרר שוב ! מה עושים ? (חוץ מללכת לחנות שוב פעם ושהם ישברו את הראש איך לסדר את זה)
 

bikingstudent

New member
אומנם כבר אין טעם

אבל הכוונה הייתה איזה סוג של קראנק ואיזה סוג של בורג במיזה וזה זרוע על ציר מרובע כנראה שה"ריבוע" עליו יושב הציר נאכל ואז לא משנה כמה לוקטייט תשים או כמה חזק תסגור את הבורג העסק ישתחרר אלא אם תחליף זרוע
 

FaragMan

New member
תנסה אולי להחליף בורג?אולי כבר נשחק

...לא יודע אני יודע שהפתרון היחיד זה לוקטייט.. בעיקרון גם אם פותחים את הבורג הקראנק לא צריך לזוז!לא יוכל פשוט לצאת אלה רק עם חולץ קראנק! מה שתעשה זה תלך לחנות וישסגרו את הקראנק ממש חזק ככה שלא יהיה אפשר להוציא אותו בלי חולץ קראנק ואז על הדרך גם תחליף את הבורג וגם שים לוקטייט..
 

geostant

New member
האכלתי אותו ב-Loctite

אתמול בבוקר, צפיתי שהיום בצהריים זה כבר יהיה יבש אבל הוא השתחרר כפי שאמרתי כשהוא משוחרר הקראנק רוקד לו בתושבת לא נסיתי לחלוץ אותו (כי זו בדיוק פעולה הפוכה למה שאני רוצה
) נקח את האופניים לחנות ונסגור עניין
 

andnem

New member
אולי אתה לא מחזק אותו מספיק טוב

תלוי באיזה מפתח(אני מניח שזה אלן 8) אתה משתמש. אם של רב-כלי, אין זה פלא שהבורג ממשיך להשתחרר. בשביל לחזק בורג באמת חזק, למפתח אלן צריך מאריך. בתור מאריך אפשר להשתמש ברינג של איזה מפתח . אפשר גם להשתמש במפתח שוודי - להלביש את הפתח בידית על מפתח אלן.
 

geostant

New member
אכן מספר 8

ואכן של רב כלי ננסה עם אלן יעודי עם שבדי תודה !
 

nintense

New member
נו ... בודאי שצריך לסגור חזק...

עם אלן 8 ובטח שלא עם אולר מתקפל.
 

geostant

New member
סגרתי חזק ../images/Emo3.gif

לא סתם קוראים לי יד הברזל
היום הוא היום הגדול, נסגור את זה הכי הכי חזק
 
אם חיזוק לא עוזר

כנראה, כמו שכבר אמרו לך פה, שה"ריבוע" של הציר כבר לא ריבוע... כלומר, הציר או הזרוע או שניהם נשחקו. תראה את זה למכונאי נורמלי והוא יגיד לך בוודאות אם חיזוק יעזור או לא. הבדיקה לא אמורה לעלות לך כסף...
 

bikingstudent

New member
מה שאמרתי למעלה

אתה רק מאשר את מה שאמרתי למעלה -הבעיה נפוצה בעיקר באופניים חדשים ה"תותב" שיוצא מהציר מרכזי מרובע והחור בזרוע(קראנק) גם הוא מרובע לפעמים הבורג משתחרר תוך כדי נסיעה והלחץ שמפעיל הרוכב משחרר את הזרוע מהמקום ושוחק את החור ה"מרובע" שבזרוע הריבוע של הזרוע השמאלית כבר לא ריבוע מה שאמר שלא משנה כמה חזק תנסה זה לא יהיה מספיק טוב ככל הנראה אם תבדוק תראה שהזרוע לא "יושבת" מקובעת לציר יש לה יכולת תנועה
 

FaragMan

New member
עוד אופציה-

תוציא את הזרוע לגמריי קח נייר כסף ולא לשים יותר מידי רק קצת שים על הציר מרכזי איפה שעליו מתלבש הזרוע ,שים לוקטייט ותסגור. בנוסף שאתה סוגר שאני רוצה לסגור או לפתוח ממש חזק אני לוקח מפתח מכניס אותו בראש בורג ועם צינור חלול מכניס במפתח וסוגר!רק להזהר שהאלן ישב ישר שלא ישחק את הראש בורג.. אצלי הייתי צריך להחליף ציר מרכזי והבורג היה סגור כול כך חזר והראש בורג היה שחוק עד כדי כך שהלחימו את המפתח אל הראש בורג ואז הוציאו אותו..
 

geostant

New member
זה כבר מורכב מדי בשבילי ../images/Emo13.gif

אני מעדיף להשאיר את זה למומחי אופניים כמו שאחרים משאירים לי את המומחיות שלי
 
למעלה