בקשת עצה לגבי זיכוי

Zoeiii

New member
בקשת עצה לגבי זיכוי

שלום .. רציתי לשאול ולבקש עצה לגבי מקרה שבו קיבלתי זיכוי מבעלת חנות ולאחר חודשיים היא סגרה את החנות.. במידה ואני יוצרת איתה קשר.. האם משהו עומד לצידי? האם יש לי אפשרות לדרוש ממנה את כספי בחזרה ומה אני עושה במידה והיא תסרב? ידוע לי גם שהיא מתעתדת לפתוח חנות חדשה האם יש לה זכות להכריח אותי להמתין ולממש אותו שם? האם משהו עומד לצידי?
 

ozrok

New member
מה המעמד המשפטי של החנות?

התשובה לשאלתך יכולה להינתן רק כאשר נדע מהו המעמד המשפטי של החנות, קרי האם החנות היא חברה בע"מ, או שמא בעלת החנות היא עוסק מורשה?
 

Zoeiii

New member
החנות היא לא חברה בע"מ

אלא חנות בגדים פרטית למי שמכיר שמה בוי לונודון בדיזינגוף.. העניין הלך בערך ככה הזיכוי ניתן לי במאי.. הגעתי לשם כמה פעמים . בעלת החנות לא אמרה לי שהיא הולכת לסגור לפני כשבוע בערך הגעתי לשם והיה שם בחור אחר שאמר לי שבעלת החנות הקודמת מכרה לו את החנות ואין באפשרותי לממש אצלו זיכוי מכיוון שזה לא שייך לו והוא החליף את הסחורה בדברים אחרים.. אבל הוא יודע שבעלת החנות הקודמת אמורה לפתוח חנות חדשה בשנקין כשביקשתי ממנו את מספר הטלפון שלה בשביל ליצור איתה קשר לשאול אותה מתי החנות תיפתח ומה תהיה כתובתה וכו הוא סירב לתת לי את מספר הטלפון שלה ואמר שכל מה שהוא יכול לעשות זה להתקשר אליה ולבקש ממנה שתתקשר אליי.. היא כמובן לא התקשרה והוא אמר שהוא מסר לה חיכיתי ואז התקשרתי אליו שוב בבקשה שיעזור לי סך הכל ליצור איתה קשר מפני שאני לא יכולה לנחש מתי תיפתח החנות שלה ואיפה ואיזה היא תהיה מבין כל החנויות שם אז הוא אמר שזה לא עניין שלו ושהוא עשה מה שהוא יכול ושאני יפסיק להטריד אותו בעניין הזה.. סתם מניאק לא מוכן לעזור.. :( וזה כזה פשוט רק לדבר איתה וככה אני תקועה בלי לדעת איך ליצור איתה קשר יש למישהו רעיון לגבי מה אני יכולה לעשות?
 

ozrok

New member
ננסה לעזור

במידה והחנות היא לא חברה בע"מ, כפי שבדקת (ולדוגמא ועל הקבלה לא רשום אחרת), אין כל הבדל מבחינה משפטית בין החנות לבעלת החנות, כלומר ניתן לתבוע את בעלת החנות אישית, והיא איננה יכולה להתחבא מאחורי מסך ההתאגדות של חברה. הזיכוי שיש בידייך מדומה לשטר חוב שיש לבעלת החנות כלפייך, ואת צריכה לממש אותו. השאלה היא מה המעמד המשפטי של אותה גברת. סביר להניח שהיא איננה פושטת רגל, מכיוון שיש בידייך מידע על כך שהיא מתעתדת לפתוח חנות נוספת. כפי שהסברתי קודם, אין כל משמעות לעובדה שמדובר בחנות נפרדת, שכן האחריות כלפייך נובעת מהיות בעלת החנות אותה בעלים (למשל כאשר מדובר בחברה בע"מ, התאגדות שונה של חברה- הגם שיש לה אותה בעלים- לא בהכרח תביא את החברה הנוספת להיות אחראית כלפייך). מן הכלל אל הפרט: המשימה שלך, כפי שהאינטואיציה שלך הובילה אותך עד כה, היא למצוא את בעלת החנות (ולאו דווקא בכובעה החדש כבעלת חנות), ולדרוש ממנה החזר ו/או תמורה לזיכוי שבידייך. זכרי כי יש לך עילת תביעה אישית כלפיי המוכרת והחנות איננה אישיות משפטית. בהצלחה.
 

Zoeiii

New member
תודה על התשובה באמת תודה.. אבל ..

כמובן שהאינטואיציה שלי נתקלת במכשול בלאתר את בעלת החנות.. ולכן פניתי אליכם בבקשה לעזרה/עצה/הדרכה לגבי מה עליי לעשות ניסיתי להתקשר לעיריה למחלק רישוי עסקים אך העסק בשמו לא מופיע אצלהם כפי שנאמר לי ונמנע מהם מלעזור לי עקב מחסור בפרטים נוספים.. לכן תודה על התשובה ואם למישהו יש רעיון לגבי אופציה לנסות ולאתר את בעלת החנות הנ"ל אשמח לקבל עזרה תודה רבה לכל המשיבים.. אתם עושים אחלה עבודה בלעזור !
 

ozrok

New member
מספר עוסק מורשה

על הקבלה אמור להיות רשום מספר עוסק מורשה. מספר העוסק המורשה הוא מספר תעודת הזהות של העוסק. לפי מספר זה, את יכולה לפנות למשרד הפנים בשאילתא ולקבל כעבור זמן מה את הפרטים על אותה גברת כפי שהם רשומים במרשם האוכלוסין. השירות אגב, ניתן חינם.
 

Zoeiii

New member
אוקי ביררתי כמה דברים

ושוב אני רוצה להודות על קו המנחה העיקרי שאני שואבת מכאן .. ! 1 בעירית תל אביב העסק לא רשום מכיון שחנויות בגדים אינם זקוקות לרישוי עסק 2 אני לא יודעת איך לא חשבתי על זה אבל על הקבלה מופיע מספר עסק ומספר ח.פ - פניתי בינתיים לרשם העסקים והם רושמים רק חברות ולא עסקים פרטיים ולכן אין באפשרותי להיעזר בהם.. מישהי מהעיריה יעצה לי להעזר במס הכנסה שיתנו לי את השם אבל עדיין לא מצאתי למי בדיוק לפנות .. גם לא מצאתי לאן לפנות במשרד הפנים כפי שיועץ לי כאן. אני כרגע מחפשת.. 3 על הזיכוי מופיע שם העובד שחתם לי עליו שמו אלירן טרבלסי אבל לא מצאתי את מספרו במודיעין 144.. זהו :/ שוב המון תודה ל ozrok
 

ozrok

New member
כפי שהסברתי

לא מדובר במספר ח.פ. (המהווה ראשי תיבות ל"חברה פרטית") אלא במספר עוסק מורשה, שהוא מספר תעודת הזהות של בעל הרישיון. אכן, במס ההכנסה ובביטוח הלאומי (שם מתחילה דרכו של העוסק המורשה) ישנם פרטים על העוסק המורשה, אך מסופקני אם תוכלי לדלות משם את זהות המוכרת. הגישי שאילתא למשרד הפנים עפ"י המספר הנ"ל (אותו מספר שחשבת אותו למספר ח.פ.) ותהיה לך תשובה תוך מספר שבועות. אם תתקלי בבעיות נוספות, אז מוזמנת לכתוב לי מסר. בהצלחה.
 
למעלה