בקשת עזרה מול סלקום וחברות שירותי תוכן

שגימא

New member
בקשת עזרה מול סלקום וחברות שירותי תוכן

שלום,
הסתבר לי היום כי חויבתי בחודשים האחרונים על כמעט 500 ש"ח בגין שירותי תוכן של מנוי לחידוני טריוויה מטופשים שמעולם לא ביקשתי.
לפני מס' חודשים חיפשתי לראות איזו סידרה בצפיה ישירה והתבקשתי להכניס את מס' הנייד שלי על מנת שישלחו לי קוד להזין ואז אוכל לצפות. הנחתי שהם מעונינים במס' שלי לצורכי שיווק ופרסום וזה המחיר שאני "משלמת" על הצפיה. מאז קיבלתי מדי שבוע מס' שאלות טרויוויה בהודעות טקסט אשר הטרידו אותי מאד. מעולם לא הגבתי אליהם כמובן. אני אישה בוגרת בת 32 עם ארבעה ילדים, עבודה תובענית ולימודים. אני עסוקה מאד מאד ואין לי זמן לשטויות האלה. כל הזמן היה לי בראש שאני צריכה להתקשר לסלקום שיעזרו לי לחסום את המטרידנים האלה. אפילו הרגשתי שאני זו שראויה לפיצוי על ההטרדה המיותרת הזו. הנחתי גם ששליחת התשובות עולה כסף כמו סימוס לתוכניות ריאלטי וכדו, ואין לי כסף מיותר.
בדיעבד מסתבר שבאותו הדף שהזנתי את המס' שלי היה רשום באותיות קטנות כי בהכנסת המס' אני למעשה מסכימה להיות מנויה לחידוני הטרוויה בעלות שבועית של כך וכך. אני בהלם טוטלי מכך מאחר והדף עצמו התיחס ברובו לצפית הסידרה וזו היתה התניה בגדול לצפיה בה. ההסכמה למנוי היתה באותיות קטנטנות חבויה בין מלא פרסומות שכגולשת רשת מנוסה העין כבר למדה להתעלם (בדקתי עכשיו). לדעתי מדובר בהטעיה פושעת של הצרכן ע"י חברת שירותי התוכן (יוניסל).
פניתי אליהם והם טענו שהסכמתי למנוי בכך שהכנסתי את המס', סרבו באופן נחרץ להחזיר לי את כספי ושלחו לי למלא טופס תלונה. פניתי גם לסלקום מאחר שחיפוש באינטרנט עולה כי שר התקשורת פנה לחברות הסלולר בעבר הלא רחוק והתרה בהם כי יש לאפשר שירותי תוכן רק במיקרים בהם הלקוח איפשר באופן ישיר ומפורש. בסלקום טענו כמובן שהם לא קשורים לענין ובהסכם שעליו חתמתי בהצטרפותי לחברה אני מאשרת שירותי תוכן (מה???) ואולי לא שמתי לב וכדו'.
מתוך 480 ש"ח אישרו לי החזר שלי 3 חיובים אחרונים 319 ש"ח סה"כ. אני לא מוכנה לוותר על השאר ומעונינת לבדוק בפורום מכובד זה אם יש לכם המלצות לצעד הבא שלי ולהיכן לפנות והאם להזכיר את הזיכוי של סלקום כי מנסיון כל עוד אני לא רואה את זה בחשבון (הובטח לי שבחודש הבא זה יקרה) מבחינתי זה לא קיים...
אני זועמת עד מאד על כך שבישראל בשנת 2012 עדיין מטעים את הצרכנים באופן כ"כ בוטה ומושחת. פשוט בושה.
תודה מראש לעונים!
 

dani666

New member
הם צודקים. ואת אשרת להם את שירות ...

.. התוכן, בדיוק כמו שקבוע בתקנות החדשות (אותו קוד שנשלח אליך והזנת אותו הוא האישור הסופי).

אני מצטער שאת זועמת, אבל במקרה הזה אין ספק שיש לך יד ורגל בעניין. להבא למדי לקרוא גם את האותיות הקטנות. יפה שסלקום הסכימה לתת לך זיכוי (ואפילו באחוז גבוה) אבל זה מעבר לחובתם.

מה שאני ממליץ -
- הכנסי כאן לאתר סלקום - http://www.cellcom.co.il/support/info/form_detail/pages/default.aspx?FormID=22
והדפיסי את הדף המצורף ("טופס גישה לשירותים").
- חסמי את כל השירותים מהסוג הזה :
- סעיף 1 אשרי אם את גולשת, אחרת חסמי
- סעיף 2 חסמי את א'-ג' והשאירי את ד' פתוח
- סעיף 3 חסמי את כולו.

מלאי את שאר הפרטים הנדרשים ושלחי במכתב רשום/פקס מתועד (www.freefax.co.il - חינמי) כמפורט בראש הטופס.

מעכשיו, לא תוכלי יותר להרשם לשירותים כאלו ולא יוכלו לחייב אותך כמו שכבר מחייבים. גם השירות הנוכחי שלך צרך להיפסק.

אם בכל זאת את מעדיפה לא לעשות דבר, או לא לחסום סעיפים מסויימים - דאגי לפחות להבא לקרוא גם את ה"אותיות הקטנות".

בהצלחה.
 

dani666

New member
שימי לב בטופס שאת *חייבת* לחתום בכל סעיף ...

.. ב "חתימת הלקוח".
 

amithi1

New member
תבקשי מסלקום שישלחו לך העתק של טופס גישה

לשירותים. מדובר בטבלה ובה רשימת השירותים השונים, והאם את חסומה או לא חסומה לאותם שירותים, עם חתימה ליד כל שורה.
החל מסוף 2011 הם מחוייבים להחתים את הלקוח על הטופס כדי לאפשר לו גישה לשירותי תוכן, כולל ספקי צד ג', והם מחתימים על טופס בכל עסקת שדרוג/שינוי תכנית. במידה ולא חתמת על הטופס עם החלק שמאשר שאת פתוחה לאותם שירותים, זו אחריות מלאה של סלקום לזכותך על מלוא הסכום.
אם כן חתמת, אין לך הרבה מה לעשות בעניין - מבחינת סלקום את אמורה להיות פתוחה לאותם שירותים בתשלום, וזו כבר אחריותך כאשר את נרשמת לשירות (תחפשי דיון פה בפורום מלפני כמה שבועות על מישהו שגם נרשם מבלי לשים לב, כיוון שרצה לצפות בסדרת טלוויזיה דרך האינטרנט). אם חתמת, לדעתי זיכוי של 319 ש"ח הוא יפה מאוד וגם אותו לא היו חייבים כלל לתת לך.
 

שגימא

New member
הצטרפתי באוגוסט

ולכן אני חושבת שזה לפני התקנות החדשות כך שיש סיכוי שלא הוחתמתי. אבקש העתק.
 

amithi1

New member
יכול להיות שהחתימו אותך באוגוסט

בכל מקרה אם אין להם טופס חתום שלך, עם סימון בעמודה של "פתוח" בשורה 3, וחתימה שלך ליד - הקו שלך היה אמור להיות חסום.
 

שגימא

New member
ומה עם חברת התוכן?

לדעתי זו ממש הטעיה בוטה. מקובל להוסיף הבהרות והערות באותיות קטנות אך במקרה דנן כל העיסקה למעשה היתה באותיות הקטנות למטה וכל הדף עצמו כולל הכותרות למעשה דברו רק כל צפיה בסידרה תמורת הזנת המס' למטרת הקוד.
אני עדיין חושבת שזה מביש. אני קצת מתבישת לספר שאני סטודנטית למשפטים ונפלתי בכזו שטות אבל זכור לי מקורס חוזים לגבי הטעיה. המקרה נראה לי נופל בדיוק להגדרה הקלאסית.
 

amithi1

New member
את מוזמנת לקחת את זה בתור הפרוייקט הראשון שלך

כעורכת דין לעתיד. בהצלחה!
 

cellcom8

New member
סלקום- מחלקת השירות

שלום שגימא,

נשמח לבדוק את פניתך.
אנא, העברי לנו את פרטיך האישיים בסלקום בצירוף הכינוי בפורום לכתובת המייל [email protected]

בברכה,
מחלקת השירות
סלקום
 
למעלה