בקשת עזרה בזיהוי רכבת

MRimer

New member
בקשת עזרה בזיהוי רכבת

בקשות/שאלות (לא הכוונה)
בקשת עזרה בזיהוי רכבת
בשנת 1956 הנפיק דואר ישראל חותמת תעמולה למען הגברת השימוש בשירותי הרכבת. החותמת כוללת קטר וקרונות.

התמונה בקישור המצורף.
http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2319513


האם ניתן לדעת איזה קטר זה?

משה
 
תודה. באיזה שנים פעל הקרונוע בישראל?

קרונוע אסלינגן
תודה. באיזה שנים פעל הקרונוע בישראל?
מה יכולה להיות הסיבה שדווקא הקרונוע הזה נבחר להיות מיוצג בחותמת התעמולה? האם הוא היה חדש בשנת 1956, או שהיה הדגם הנפוץ והמוכר ביותר של הרכבת?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
הסיבה היא שבאותה תקופה

תודה. באיזה שנים פעל הקרונוע בישראל?
מה יכולה להיות הסיבה שדווקא הקרונוע הזה נבחר להיות מיוצג בחותמת התעמולה? האם הוא היה חדש בשנת 1956, או שהיה הדגם הנפוץ והמוכר ביותר של הרכבת?
הסיבה היא שבאותה תקופה
מדובר היה בציוד הנייד המפואר, החדיש והמשוכלל ביותר עבור רכבות נוסעים בארץ. בעוד שאר הציוד היה קרונות עץ ומתכת ישנים עם ספסלי עץ - קרונועי האסלינגן היו רכבות משוכללות, עם מנועי הסעה עצמאיים שלא נזקקו לקטר. הקרונועים הגרמניים התקבלו כחלק מהסכם השילומים עם גרמניה. וכן, 1956 הייתה השנה, בה הגיעו הקרונועים לארץ.
 

MRimer

New member
תודה על המידע המפורט

הסיבה היא שבאותה תקופה
מדובר היה בציוד הנייד המפואר, החדיש והמשוכלל ביותר עבור רכבות נוסעים בארץ. בעוד שאר הציוד היה קרונות עץ ומתכת ישנים עם ספסלי עץ - קרונועי האסלינגן היו רכבות משוכללות, עם מנועי הסעה עצמאיים שלא נזקקו לקטר. הקרונועים הגרמניים התקבלו כחלק מהסכם השילומים עם גרמניה. וכן, 1956 הייתה השנה, בה הגיעו הקרונועים לארץ.
תודה על המידע המפורט
עדכנתי את הרשומה המתאימה בבלוג בצירוף דברי תודה לחברי הפורום.

http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2319513

כרגיל, תענוג להיות מסוגל לפנות ולקבל מידע ממומחים של ממש עם נכונות לסיוע.
 
מר רימר ערב טוב ! מנהל הפורום טעה בתשובתו

תודה על המידע המפורט
עדכנתי את הרשומה המתאימה בבלוג בצירוף דברי תודה לחברי הפורום.

http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2319513

כרגיל, תענוג להיות מסוגל לפנות ולקבל מידע ממומחים של ממש עם נכונות לסיוע.
מר רימר ערב טוב ! מנהל הפורום טעה בתשובתו
אליך ועל כן יהא עליך לתקן את הבלוג על-פי המפורט להלן:
הקרונועים בהחלט לא היו הציוד המודרני הראשון או היחיד בשנת 1956.
הנה ההודעה המתקנת את דבריו:
בהצלחה בתיקון הבלוג !
אביתר.
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=161849759
 
ערב טוב אביתר

מר רימר ערב טוב ! מנהל הפורום טעה בתשובתו
אליך ועל כן יהא עליך לתקן את הבלוג על-פי המפורט להלן:
הקרונועים בהחלט לא היו הציוד המודרני הראשון או היחיד בשנת 1956.
הנה ההודעה המתקנת את דבריו:
בהצלחה בתיקון הבלוג !
אביתר.
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=161849759
ערב טוב אביתר
קטונתי מלהכניס ראשי לדיון בין חברי הפורום, וכרגיל אני עומד נפעם מול היקף הנתונים שיש ברשותך אודות כלי התחבורה הציבורית בישראל.

קראתי שוב בעיון את הדברים שרשמתי בבלוג בהסתמך על המידע שקיבלתי באדיבות החברים שענו לשאלתי:

"בציור מופיע קרונוע מסוג האסלינגן מתוצרת גרמניה. ציוד זה הגיע לישראל בשנת 1956 כחלק מהסכם השילומים עם גרמניה. המדובר היה בציוד חדיש, מפואר ומשוכלל בעל יכולת הנעה עצמית שלא נדרש קטר כדי להסיעו".

אני רוצה לדייק בתיקון הנדרש. אם הבנתי נכון הציוד שבחותמת הוא אכן "קרונוע מסוג האסלינגן".
יש לתקן את מועד ההגעה ולרשום כי הציוד הגיע בחודש אוגוסט 1955 (אני מניח שהמידע אודות כך שזה חלק מהסכם השילומים אינו צריך תיקון).
אני לא הענקתי לקרונוע את התארים "המודרני הראשון או היחיד", כך שנראה לי שהמשפט "המדובר היה בציוד חדיש, מפואר ומשוכלל בעל יכולת הנעה עצמית שלא נדרש קטר כדי להסיעו" יכול להישאר כפי שהוא.

אשמח להכוונה כדי שהמידע בבלוג יהיה הטוב ביותר שאפשר. הייתי שמח כמובן אם אפשר היה לכתוב את זיהויו המדוייק של הקרונוע שבחותמת, אבל כנראה שזה כבר מוגזם.

תודה על ההתייחסות.
 
מר רימר היקר ערב טוב! הנה תשובות מלאות ל

ערב טוב אביתר
קטונתי מלהכניס ראשי לדיון בין חברי הפורום, וכרגיל אני עומד נפעם מול היקף הנתונים שיש ברשותך אודות כלי התחבורה הציבורית בישראל.

קראתי שוב בעיון את הדברים שרשמתי בבלוג בהסתמך על המידע שקיבלתי באדיבות החברים שענו לשאלתי:

"בציור מופיע קרונוע מסוג האסלינגן מתוצרת גרמניה. ציוד זה הגיע לישראל בשנת 1956 כחלק מהסכם השילומים עם גרמניה. המדובר היה בציוד חדיש, מפואר ומשוכלל בעל יכולת הנעה עצמית שלא נדרש קטר כדי להסיעו".

אני רוצה לדייק בתיקון הנדרש. אם הבנתי נכון הציוד שבחותמת הוא אכן "קרונוע מסוג האסלינגן".
יש לתקן את מועד ההגעה ולרשום כי הציוד הגיע בחודש אוגוסט 1955 (אני מניח שהמידע אודות כך שזה חלק מהסכם השילומים אינו צריך תיקון).
אני לא הענקתי לקרונוע את התארים "המודרני הראשון או היחיד", כך שנראה לי שהמשפט "המדובר היה בציוד חדיש, מפואר ומשוכלל בעל יכולת הנעה עצמית שלא נדרש קטר כדי להסיעו" יכול להישאר כפי שהוא.

אשמח להכוונה כדי שהמידע בבלוג יהיה הטוב ביותר שאפשר. הייתי שמח כמובן אם אפשר היה לכתוב את זיהויו המדוייק של הקרונוע שבחותמת, אבל כנראה שזה כבר מוגזם.

תודה על ההתייחסות.
מר רימר היקר ערב טוב! הנה תשובות מלאות ל
לשאלותייך:
מערכי הקרונעים מבית היוצר של ESSLINGEN אשר נבנו בשיתוף פעולה של שלוש חברות גרמניות (LINKE – HOFMANN BUSCH + WMD הגיעו ארצה בין השנים 1955-1958. בסה"כ הגיעה כמות מדוייקת על-פי המפורט להלן:
סה"כ קרונות-ניהוג: 12
סה"כ קרונות-מנוע: 12
סה"כ קרונות-ביניים: 22
סה"כ מספר קרונות במערכי הקרונועים: 46 (12+22+12)
סה"כ מערכים: 12 (כל מערך הכיל בדרך-כלל קרון מנוע, שני קרונות ביניים וקרון ניהוג [1+2+1]).
הקרון האחרון שהגיע ארצה מספרו היה ק.ב22 (ק.ב = קרון ביניים) ביום 30.10.1958. הוא נפרק בנמל חיפה באותו יום.
הקרון הראשון שהגיע, נפרק בנמל חיפה ביום 23.09.1955.
לא, זה בהחלט לא מוגזם לזהות לך את הקרונוע שבחותמת: מדובר בקרון מנוע מס' 2 שהגיע ארצה ביום 23.09.1955 יחד עם קרון המנוע מס' 1. החותמת מבוססת על סט תמונות ידוע שנמצא בארכיון הרכבת בחיפה וצולם כשקופיות.
והנה סיפור "צבעוני" בשביל הבלוג שלך הקשור לקרונועים: אתה רשאי להוסיף אותו בבלוג להנאת הקוראים:
אחת מנסיעות המבחן הראשונות לסוג קרונועים זה נערכה בחצר היצרן ("אסלינגן") בגרמניה ביום 11.11.1955. דגם של מערך קרונועים מסוג זה נשלח ל-"רכבת-ישראל" ע"י היצרן ויועד להדרכת עובדי הרכבת. ערכו הכספי של הדגם נאמד ב- 20 ל"י והוא נשלח מגרמניה באמצעות האוניה "אדריה" שהגיעה לנמל חיפה ביום 25.05.1956. לאחר שחרורו של הדגם מהמכס בנמל, הוא הועבר למחסן הראשי בסמוך לגשר "SHELL" (גשר פז) בחיפה ומשם לידי המהנדס הראשי למכונות לשם לימוד והדרכה. (ראה: מכתב מס' ש/ 1/16/18 מיום 08.06.1956 מאת מנהל מחלקת המשק: מר ב. ורלינסקי, "רכבת-ישראל", חיפה, אל
גובה המכס, חיפה [תיק מס' פ/ 82 / 200 / 16, עמ' 99], ארכיון "רכבת-ישראל", חיפה). "רכבת-ישראל" פירסמה מכרז למכירת קרונות נוסעים ישנים (קרונועים) ביום 26.02.1987. (מכרז מס' מש/ 86-211). צילום של מערך קרונוע מסוג זה מופיע בין היתר ב: אלטשולר הילה, שובה של הרכבת, "כל-העיר" (ירושלים), מוסף מיוחד ליום ירושלים, גיליון מס' 1397, 03.06.2005, עמ' 40.
אחד מקרונות הניהוג מדגם זה נתרם בשנת 1983 לארגון "יד-שרה" בירושלים (ביחד עם תרומת אוטובוס "אגד" ישן מסוג "ליילנד רויאל טייגר, מרק 2", שמס' הרישוי שלו הינו: 37-840). הקרון והאוטובוס הוצבו במקביל זה לזה בסניף הישן של "יד-שרה" שהוקם בחצר צרה בחלק הדרומי של רחוב הנביאים בירושלים. עם מעבר ארגון "יד-שרה" למשכנו החדש בשדרות הרצל בירושלים, ביום
30.06.1998, חדלו הקרון והאוטובוס הנ"ל ברחוב הנביאים להיות מרכזי השאלה אך הקרון המשיך לשמש כמרכז מבקרים עד לשנת 1999. החל משנה זו ננטשו במקום הקרון והאוטובוס פרוצים לכל רוח. ביום 28.08.2007 פורקו לגורמים ע"י דחפור ענק ושרידייהם נלקחו מהמקום עקב התחלת הקמת פרוייקט בניה חדש במקום - מגדלי הנביאים.

עד כאן ללילה זה.
ליל מנוחה והמשך בעבודה הנפלאה שלך בבלוג - יישר כח !!!
אביתר.
 
שאר הציוד היה קרונות עץ ומתכת ישנים? הצחקת או

הסיבה היא שבאותה תקופה
מדובר היה בציוד הנייד המפואר, החדיש והמשוכלל ביותר עבור רכבות נוסעים בארץ. בעוד שאר הציוד היה קרונות עץ ומתכת ישנים עם ספסלי עץ - קרונועי האסלינגן היו רכבות משוכללות, עם מנועי הסעה עצמאיים שלא נזקקו לקטר. הקרונועים הגרמניים התקבלו כחלק מהסכם השילומים עם גרמניה. וכן, 1956 הייתה השנה, בה הגיעו הקרונועים לארץ.
שאר הציוד היה קרונות עץ ומתכת ישנים? הצחקת או
אותי וכדאי שתתקן לעצמך את הטעות. אולי גם אתה זקוק להשתלמות אצלי או אצל מיסטר מלינג???
בשנת 1956 כבר היו בארץ ועוד לפני הקרונועים 8 קרונות חדישים מתוצרת O&K שמספרייהם 51 עד 58.
והנה ההוכחה החותכת לטעות שלך:,
קרון מס' 51 הובא ארצה באוניה "דגן" שהגיעה לנמל חיפה ביום 23.08.1955. הקרון נפרק מהאוניה ביום
24.08.1955. ביום 26.08.1955 הועבר הקרון לסדנאות הקישון כדי להכינו לעבודה. הקרון נמסר למחלקת
התנועה והוכנס לשרות כקרון נוסעים ביום 14.09.1955. מספרו המקורי (הישן) של קרון מס' 51 הינו
31-001. מס' זה לא הוטבע מעולם על הקרון. לענין זה ראו: תיק פ/ 19 - 7, עמ' 442, ארכיון
"רכבת-ישראל" (IR). מופיע כקרון נוסעים בתיקון בסדנאות הרכבת בקישון ביום 04.12.1959 (אסמכתא:
מכתב מאת מ"מ מנהל התנועה אל המהנדס הראשי למכונות מיום 07.12.1959, תיק: פ/ 39 / 4, עמ' 160,
מכתב מאת המהנדס הראשי למכונות אל מנהל התנועה מיום 17.12.1959, תיק: פ/ 39 / 4, עמ' 162,
אר"י). מופיע כקרון נוסעים בתיקון בסדנאות הרכבת בחיפה (בלאי רגיל) ביום 13.12.1959 (אסמכתא:
מכתב מאת מ"מ מנהל התנועה אל המהנדס הראשי למכונות מיום 16.12.1959, תיק: פ/ 39 / 4, עמ' 161
(כמתוקן בקישון במקום בחיפה בטעות !), מכתב מאת המהנדס הראשי למכונות אל מנהל התנועה מיום
27.12.1959, תיק: פ/ 39 / 4, עמ' 164 (כמתוקן בחיפה !), אר"י). מופיע כקרון נוסעים בתיקון בסדנאות
הרכבת בחיפה ביום 18.12.1959 (אסמכתא: מכתב מאת מ"מ מנהל התנועה אל המהנדס הראשי למכונות
מיום 23.12.1959, תיק: פ/ 39 / 4, עמ' 163, אר"י). קרון מס' 51 מופיע כקרון מקולקל בתיקונים (בלמי
אוויר) בסדנאות הרכבת בקישון ביום 21.01.1962 (אסמכתא: תיק: פ/ 39, עמ' 190, אר"י). מופיע כקרון
בשירות ברשימת קרונות נוסעים בשירות מיום 31.03.1969. (אסמכתא: תיק: אחק/ 2 / 2, אר"י). מופיע
כקרון בשירות ברשימת קרונות נוסעים בשירות מיום 31.03.1972. (אסמכתא: תיק: אחק/ 2 / 2, אר"י). קרון
מס' 51 הוסב והוכנס לשרות כקרון משולב כוח/נוסעים ביום 22.10.1989. ל-"רכבת-החיג'אזית" קרון נוסעים
אחר אך בעל מס' זהה (ראו להלן: לוח מס' 029-001)....ועוד ועוד ועוד תיאור כזה עד ליום גריטתו של הקרון !
מומלץ שתמסור למר רימר ידידי את התיקון....
 
טעות שניה שלך בערב אחד: שים לב ותלמד משהו:

הסיבה היא שבאותה תקופה
מדובר היה בציוד הנייד המפואר, החדיש והמשוכלל ביותר עבור רכבות נוסעים בארץ. בעוד שאר הציוד היה קרונות עץ ומתכת ישנים עם ספסלי עץ - קרונועי האסלינגן היו רכבות משוכללות, עם מנועי הסעה עצמאיים שלא נזקקו לקטר. הקרונועים הגרמניים התקבלו כחלק מהסכם השילומים עם גרמניה. וכן, 1956 הייתה השנה, בה הגיעו הקרונועים לארץ.
טעות שניה שלך בערב אחד: שים לב ותלמד משהו:
חלק מהקרונועים הגיעו ארצה כבר בשנת 1955 ולא בשנת 1956.
קרון המנוע מס' 1 הובא ארצה ע"י האוניה "אדריה" ונפרק בנמל חיפה ביום 23.09.1955. באותו יום היו בארץ כבר ארבעה קרונות חדשים מדגם או-קו שהקדים את הגעת הקרונועים בחודש ימים.
להבא, לפני שאתה כל-כך בטוח עם תאריכים ושנים, כדאי שתתייעץ איתי או עם מר מלינג במסרים או בנייד כדי שלא אאלץ לתקן לך טעויות שאח"כ עשויות להופיע בבלוג של מר רימר, חס וחלילה....ולהטעות את ציבור הקוראים שהדייקנות חשובה לו מאוד.
מעניין מה מאיר שפירא היה כותב על כך???
 

davidfainshtein

Member
מנהל
קטר אין פה.

בקשת עזרה בזיהוי רכבת
בשנת 1956 הנפיק דואר ישראל חותמת תעמולה למען הגברת השימוש בשירותי הרכבת. החותמת כוללת קטר וקרונות.

התמונה בקישור המצורף.
http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2319513


האם ניתן לדעת איזה קטר זה?

משה
קטר אין פה.
זה קרונוע עוד בתקופה שהאסלינגנים נסעו עצמאית ולא כקרונות גרורי קטר.
 

באג2003

New member
אם כבר בבולים (וגלויות) עסיקנן

בקשת עזרה בזיהוי רכבת
בשנת 1956 הנפיק דואר ישראל חותמת תעמולה למען הגברת השימוש בשירותי הרכבת. החותמת כוללת קטר וקרונות.

התמונה בקישור המצורף.
http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2319513


האם ניתן לדעת איזה קטר זה?

משה
אם כבר בבולים (וגלויות) עסיקנן
אני יודע שזו שאלה קלילה עבורכם והנה היא:
האם מישהו יוכל להעריך את השנה שבה צולמה התמונה על פי הפריטים בה?

משה, עברתי על הבלוג שלך ומצאתי אותו מרתק - תודה!
 
למעלה