בקשת מתכון לתפוח אדמה ממולא

alon711

New member
בקשת מתכון לתפוח אדמה ממולא

בבשר טחון (רצוי עוף ) ואולי גם עם פטריות או עגבניות עטוף בנייר כסף ואפוי בתנור....יש כזו חיה? רב תודות לעונים
 
קציצות תפוחי אדמה ממולאות בבשר

קציצות תפוחי אדמה ממולאות בבשר 1 ק"ג תפוחי אדמה 1 ביצה 1/4 כוס קמח מלח ופלפל שחור, טחון טרי למלית: 1 בצל, קצוץ דק 1 כף שמן 2 שיני שום, קצוצות 250 גרם בשר טלה רזה, טחון 1 כפית בהרט 1 כוס עגבניות קצוצות ("טל") 1 כוס פטרוזיליה קצוצה קמח שמן לטיגון מתכון ל - 4-6 מנות + מבשלים את תפוחי האדמה בקליפתם, מקלפים ומועכים לפירה חלק. מצננים. + מערבבים את הפירה עם ביצה וקמח, אם צריך מוסיפים עוד מעט קמח בכדי להגיע למירקם של בצק רך, כזה שיאפשר עיבוד נוח של הכופתאות. מתבלים במלח ופלפל. + מכינים את המלית: במחבת עם מעט שמן מטגנים את הבצל עד שמזהיב, ומוסיפים שום. מטגנים עוד דקה ומוסיפים את הבשר. ממשיכים לטגן עד שהבשר הופך פירורי ומשחים מעט. מתבלים ומוסיפים עגבניות ופטרוזיליה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים עוד כ-15 דקות, עד שהתערובת כמעט יבשה. + לוקחים כף מהפירה ומשטחים לעיגול שטוח על כף היד. במרכז מניחים כפית ממלית הבשר וסוגרים את "בצק" תפוחי האדמה סביבה. מעצבים כדור, מקמחים ומניחים על מגש מקומח. בעת העיבוד מרטיבים מידי פעם את הידיים, למניעת הידבקות. + במחבת רחבה מחממים שמן לטיגון עמוק, ומטגנים עד שהכופתאות זהובות. סופגים על מגבת נייר, ומגישים חם.
 

alon711

New member
תודה רבה על המתכון

אבל התכוונתי למתכון שיכלול תפו"א גדול בשלמותו מבלי למעוך לפירה וכו', אלא פשוט לרוקן את הליבה שלו ומלא בבשר טחון ואז לאפות(לא לטגן) את זה עטוף בנייר כסף...
 
תפוחי אדמה ממולאים

תפוחי אדמה ממולאים מתכון בנוסח לבנוני. 1 כוס שמן זית 1/2 ק"ג בשר כבש טחון 1/2 ק"ג בצל קלוף וקצוץ 150 גרם צנובר 8 תפוחי אדמה גדולים ויפים 3 כוסות מרק עוף (או 3 כוסות מים רותחים עם 11/2 כפות מרק עוף) מלח פלפל שחור, טחון טרי בהרת 1 כף אבקת מרק 1 כוס שמן זית 1/2 ק"ג בשר כבש טחון 1/2 ק"ג בצל קלוף וקצוץ 150 גרם צנובר 8 תפוחי אדמה גדולים ויפים 3 כוסות מרק עוף (או 3 כוסות מים רותחים עם 11/2 כפות מרק עוף) מלח פלפל שחור, טחון טרי בהרת 1 כף אבקת מרק + מחממים את שמן הזית במחבת, ומטגנים תוך כדי ערבוב את הבשר עם הבצל והצנוברים, כרבע שעה - עד שהבשר מאבד מאדמומיותו ומתפורר. מתבלים ומניחים את המילוי בקערה. + קולפים את תפוחי האדמה, ובעזרת קישואן או כף פריזאית יוצרים תעלה לאורך כל אחד מהם. את התוכן קוצצים דק ושומרים בצד. + ממלאים את תפוחי האדמה בתערובת הבשר כמעט עד הסוף ועורכים בתבנית משומנת. + מחממים את התנור ל-180 מעלות. + מחממים מרק עוף ומערבבים עם תוכן תפוחי האדמה. מתבלים ויוצקים על תפוחי האדמה הממולאים. + אופים את תפוחי האדמה כחצי שעה. הופכים לפחות פעם אחת במהלך האפייה. + מעבירים את תפוחי האדמה לתוך סיר, יוצקים מעל את הנוזלים שנותרו בתבנית ומבשלים על אש קטנה במשך חצי שעה לפחות - עד שתפוחי האדמה מתרככים, אך עדיין נשארים יציבים. מגישים חם, יחד עם הנוזלים שנותרו בסוף הבישול.
 
למעלה