בקשת זיהוי

weinman

New member
גילדני - Centrocoris variegatus

לא מצאתי הרבה סימוכין אבל נראה לי שזה זה
 

assafni

New member
פשפש ירוקת החמור

כבר הזכרתי אותו בעבר כאן בפורום והנה הצילומים. מצאתי עשרות פריטים בגילאים שונים שהתנפלו על צמח ירוקת החמור. הקטנים אדומים והבוגרים שחורים. הנה תמונה של צעיר שעוד לא הספיק להשחיר לחלוטין
 

assafni

New member
פשפש Aspongopus viduatus ?

מצאתי באינטרנט מאמר של פשפשים שתוקפים את ירוקת החמור בישראל ( Aspongopus viduatus ) אבל לא מצלחתי למצוא תיאור שלהם בשום מקום. אם מישהו מזהה? הבוגרים בניגוד לצעירים נוטים להלך על הקרקע מתחת לירוקת או על העלים הנמוכים ולא הגבוהים כמו הצעירים. יתכן שגודלם כ-20ממ מקשה עליהם לעלות גבוה. הנה תמונה של בוגר.
 

weinman

New member
שייך לסוג Eurygaster

שייך למשפחה Scutelleridae הקרובה לתרסיתיים ניכרים במגינית גדולה המכסה את כל הבטן ומסתירה את הכנפיים האחוריות. לגבי המין עדיין לא הצלחתי לזהות, גם לי יש תמונה דומה. יתכן ומדובר במופע כהה של מין מוכר אולי של Eurygaster austriaca
 

assafni

New member
גיליתי ש Coridius=Aspongopus

ושמו העממי של Coridius viduatus הוא פשפש המלון. אני נוטה יותר לחשוב שזה כן Aspongopus מכיוון שמצאתי תיאורים די דומים למין שראיתי. 1. תחום תפוצה מאפריקה עד ישראל. 2. נפוץ על מלון וירוקת החמור. 3. בתיאור יש מופע שחור שנפוץ באפריקה. 4. התיאור והתמונה של המופע החום די דומים.
 

assafni

New member
מי על הבוצין?

בצד הדרך מצאתי זחלים קטנטנים זוחלים על הבוצין. תהיתי לעצמי האם כדאי לצלם אותם, לא חשבתי שניתן לזהות את המין בצורת הזחל שלו אך הם אכלו בכזה תאבון שהקדשתי תמונה.
 

assafni

New member
נימפית הבוצין

בהמשך היום ניסיתי לצלם פרפר נחמד שטייל בין עוקצי הערב הרבים שגדלו באיזור. הזום כפול 3 של המצלמה שלי הצליח להוציא רק תמונה מטושטשת. אני מפרסם אותה רק מכיוון שלדעתי היא גרמה לתפנית בנושא הזחלים האנונימים. חיפוש באתר של עוז זיהה את הפרפר כנימפית הבוצין ולמרבה המזל הופיעו גם תמונות של הזחל שנראה בדיוק כמו הזחלים שלי. הכל התחבר בוצין, זחל...
 

weinman

New member
../images/Emo45.gif

לגבי זיהוי המין זווית הצילום בעייתית. אולי גמ"ש משובץ
 

assafni

New member
רודיאו עכבישים

בין פרחי האזוב המצוי מצאתי כמה סרטבישיים משחקים רודיאו. הזכר רכב על הנקבה וגירש את הזכר השני בכל פעם שניסה להתקרב.
 

assafni

New member
משחקים מחבואים

אני ברוב גסותי התחלתי לצלם את המשחק המעניין וכנראה עשיתי יותר מדי רעש. הזכר השני ברח והנקבה הסתובבה לכיווני מפוחדת. הזכר שהיה לפני רגע על הגב לא פספס את ההזדמות ובעוד הנקבה מרוכזת בי קפץ מתחת בחיבוק אוהב. אני מקווה שהוא מכיר בטובה שעשיתי לו ויקרא לפחות את אחד מהצאצאים על שמי :)
 

assafni

New member
חיפושית כחולה אדומה

לא יודע איך לחפש את הסוג הזה. החלק העליון כחול מתכתי והחלק התחתון אדום. יש רעיונות?
 

assafni

New member
עכביש רומנטי

השמש התחילה לשקוע והחלטתי להיכנס הביתה. על גדר האבן ליד החניה מצאתי עכביש קופצן צופה בשקיעה. רגלי הבחנין שלו בעלות זיפים לבנים ( האם זכר? ) שניראות לדעתי כמו שפם אנגלי משנות ה-20.
 

assafni

New member
עיניים בגב חלומה של כל מורה

מתוך נימוס לא רציתי להסתיר לו את הנוף לכן ניסיתי לצלם מאחור. הקפצן שכנראה הבין שמשהו לא בסדר הרים את הראש וגילה גוז עיניים בעורף. המורה שלי מבית הספר היתה נותנת הכל בשביל דבר כזה.
 
מנצלש - היום ראיתי

היום ראיתי חיפושית שחורה גדולה "בוקעת" מתוך הדשא, כנראה מגולם של דרן. איזו חיפושית זאת יכלה להיות? היא נתנה לי תחושה של זבלית היא יצאה מהדשא ולא מגללים. ולא ראיתי אותה מסיימת לצאת אלא רק את האחוריים שלה שיצאו ראשונים, אולי היא בכלל ניסתה לחדור אל תוך הדשא?
 
למעלה