בקשת זיהוי

Rebeccan

New member
נוני - הוא הגיע לבד ?

כדאי לשאול בפורום המקביל 718 - שמירטבע
 

assafni

New member
כנראה ניזון מעצים

אם זה באמת טואי אפרפר אז ניזון מעצי פלפלון או שיחי ארכובית אם טואי הברוש אז אפשר גם פלפלון או ברוש ואקליפטוס.
 

zepelin

New member
טוואי Pachypasa otus Druryהמשי היווני. הזחל

לקראת התגלמות. לא לגעת בו, השערות חודרות לעור וגורמות לגרוי.
 

assafni

New member
../images/Emo207.gif בקשה לזיהוי חרקים - טיול בגינה

בעקבות הפירסומים של וינמן באתר התחלתי לאחרונה להתעניין שוב בחרקים ופרוקי רגליים. אני אומר שוב מכיוון שנטשתי את הנושא בגיל צעיר לאחר שהתיאשתי מהנסיונות לזהות את החרקים שמצאתי. בשבוע הספר האחרון מצאתי את הכרך השני והשלישי של אנצ' החי והצומח ולאחר מעבר מהיר על הכרכים המעניינים יצאתי לפני שבועיים לגינה חמוש במצלמת canon s410 שלי (אגב סיוט להשיג איתה צילומי מקרו) במטרה לצלם חרקים מעניינים. הנה מה שיצאה אשמח אם תוכלו לעזור לי בזיהוי אילו שלא הצלחתי
 

assafni

New member
הקורבן הראשון עכביש קפצן

הסתובב לו על קירות הבית. לכאורה נראה כאילו הוא פעיל יום אך כשפתחתי את התריס לצורך צילום ברור יותר הוא ברח לאיזור חשוך וסירב לצאת עד שהתריס לא נסגר. אולי הוא לא אוהב שמש חזקה מדי למרות שזה נראה לי קצת מוזר לחרק שמסתובב בפעלתנות באמצע הצהריים.
 

assafni

New member
צילום מהבטן

לאחר שטיפס על פלסטיק שקוף צילמתי את צידו האחר. בתחתית הבטן הבחנתי בנקודה אדומה שנראה קצת כמו יציאה לצרכים האם כך הדבר?
 

assafni

New member
../images/Emo51.gif חשבתי שאפשר לזהות מין רק בעזרת הבחנין

 

assafni

New member
יצאתי לגינה

פתאום הבחנתי במשהו מעופף בעצבנות ליד השביל. החרק שהתעופף נעלם אך באותו המקום מצאתי עכביש בפוזה מוזרה. לפי הבליטה בסוף הבטן אני מניח שזה קטוען. כפי שאתם רואים תנוחת העכביש נראתה לי קצת מוזרה אך הוא לא זז ואפשר לי לצלם אותו בנוחות לכן לא התלוננתי. מיד אחר הצילומים לאור חוסר התגובה הברור חשבתי שנשמתו פרחה לגן העדן של עכבישים.
 

assafni

New member
צירעה

עמדתי ללכת ופתאום הופיע שוב החרק המעופף העצבני. זו היתה צירעה, היא הלכה במהירות על הריצפה מנופפת במהירות במחושיה ובכנפיה. הבחנתי שלאחר כל כמה דקות היא נעצרת ומפסיקה בניפנופים לכמה שניות. כנראה שהיא לא יכולה להתמיד בהיפראקטיביות הזו לאורך זמן. מה שעניין אותי שיש לי הזדמנון צילום בזמן המנוחה. מכיוון שהמצלמה שלי מצלמת מקרו איכותי רק ממרחק של 5 ס"מ ייצבתי אותה כ 5ס"מ מעל הריצפה ליד העכביש (איזור שהיא הרבתה לפקוד) וחיכיתי וחיכיתי עד שפתאום היא נעצרה בדיוק מתחת למצלמה כמו בהזמנה.
 

assafni

New member
משפחת הצרעכבישיתיים?

מרוצה מהצילום נשארתי לראות מה היא רוצה מהעכביש. התברר די מהר שהיא פשוט חיפשה בית חם לילדיה. לפי כרך 3 כנראה זו צירעה ממשפחת הצרעכבישיתיים. משתקת עכבישים ומשאירה אותם כאוכל לזחלים.
 

assafni

New member
רצען שחור לבן?

על קיר הבית מצאתי שני חרקים דומים. הם נראים כמו רצען מנומר ללא הצבעים. שניהם בוגרים בעלי כנפיים ועופפו לאחר שהצקתי להם יותר מדי. האחד שבצילום זה גדול כ 13ממ
 

assafni

New member
והקטן יותר

אורך זה כ-8ממ. מכיוון ששניהם בוגרים האם יתכן שהם מינים שונים באותה המשפחה?
 
למעלה