בקשר לרפורמת התעריפים מה1.1.2016

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
מה שלא מופיע בטבלאות - לא קיים. זה המידע שגורם מוסמך מסר לי.

לפי מה אתה יודע שמבטלים את החופשי-חודשי המקומי בבני ברק?
בהקשר הזה לא משתנה שום דבר לעומת הרפורמה ב-2011 שיוצר שינוי בין הצדקת קיום הכרטיס הזה לפני או אחרי 1.1.2016.
בקריות ובפתח תקוה-ראש העין זה שונה, כי הסטטוס של אזור הקריות משתנה ומתאחד עם אזור חיפה ואילו בפתח תקוה-ראש העין שתי הערים כבר לא יהיו באותו אזור תעריף.
יש מסמכים רשמיים שכתוב בהם במפורש שהחופשי-חודשי של בני ברק מתבטל?
מה שלא מופיע בטבלאות - לא קיים. זה המידע שגורם מוסמך מסר לי.
סימוכין כתוב אין לי. יכול להיות שמדובר בטעות, לא שאלתי פרטנית על בני ברק אך ככל שאני מגלה יותר ויותר דברים אני בהחלט מבין מדוע משרד התחבורה שומר את הקלפים כל כך צמוד. הרבה אנשים הולכים להתעצבן בשל הרפורמה (באחוזים לרוב המצב ישתפר פלאים). ועדיף למשרד התחבורה שהאנשים האלו יתעצבנו כשכבר אי אפשר יהיה לשנות דברים על ידי לוביסטים וגורמים פוליטיים.
 
ברור שזה עדיף למשרד התחבורה, אבל זה לא עדיף לציבור הרחב

מה שלא מופיע בטבלאות - לא קיים. זה המידע שגורם מוסמך מסר לי.
סימוכין כתוב אין לי. יכול להיות שמדובר בטעות, לא שאלתי פרטנית על בני ברק אך ככל שאני מגלה יותר ויותר דברים אני בהחלט מבין מדוע משרד התחבורה שומר את הקלפים כל כך צמוד. הרבה אנשים הולכים להתעצבן בשל הרפורמה (באחוזים לרוב המצב ישתפר פלאים). ועדיף למשרד התחבורה שהאנשים האלו יתעצבנו כשכבר אי אפשר יהיה לשנות דברים על ידי לוביסטים וגורמים פוליטיים.
ברור שזה עדיף למשרד התחבורה, אבל זה לא עדיף לציבור הרחב
בתכל'ס אין שום סיבה ושום הצדקה לבטל את החופשי-חודשי של בני ברק.
בהחלט יש הצדקה כלכלית, חברתית, תחבורתית ומערכתית בקיום כרטיס כזה, בדיוק כפי שהייתה כזו ביולי 2011.
אם הוא יבוטל, התרעומת על ביטולו תהיה מוצדקת.

יש שינויים לרעה שהם מחוייבי המציאות מבחינת מערכת התעריפים החדשה, אבל ביטול החופשי-חודשי בבני ברק אינו אחד מהם.
 

olli3

New member
מנהל
ובקריות כן? בפתח תקווה כן?

ברור שזה עדיף למשרד התחבורה, אבל זה לא עדיף לציבור הרחב
בתכל'ס אין שום סיבה ושום הצדקה לבטל את החופשי-חודשי של בני ברק.
בהחלט יש הצדקה כלכלית, חברתית, תחבורתית ומערכתית בקיום כרטיס כזה, בדיוק כפי שהייתה כזו ביולי 2011.
אם הוא יבוטל, התרעומת על ביטולו תהיה מוצדקת.

יש שינויים לרעה שהם מחוייבי המציאות מבחינת מערכת התעריפים החדשה, אבל ביטול החופשי-חודשי בבני ברק אינו אחד מהם.
ובקריות כן? בפתח תקווה כן?
 
כן וגם כתבתי קודם מדוע

ובקריות כן? בפתח תקווה כן?
כן וגם כתבתי קודם מדוע
בקריות הולך להיות שינוי מערכתי. לא יהיה יותר אזור קריות בפני עצמו. מבחינת המערכת התחבורתית הנוכחית בקריות כבר אין הצדקה לחלוקה שהייתה בין אזור חיפה לאזור הקריות. גם מבחינת קווי האוטובוס, מרכזית המפרץ כבר אינה תחנת מעבר בלעדית וראשית בין הקריות לחיפה כפי שהייתה בעבר.
כיום יש לא מעט קווי אוטובוס ישירים בין אזור הקריות לחיפה.
גם אם יש מקום לכרטיס חופשי חודשי שתקף רק בקריות (עם גבול דרומי בצומת קרית אתא ואפילו לא כולל את מרכזית המפרץ) זה צריך להיות כרטיס חדש ולא הכרטיס שקיים היום שמבוסס על תעריף נסיעה בסיסי של 5.80 ש"ח.

בפתח תקוה - ראש העין גם כן מתבצע שינוי מערכתי שמפריד בין שתי הערים. ולכן גם במקרה הזה, אם יש הצדקה לקיום כרטיס מקומי בפתח תקוה (לא כולל אזור 22) זה יצטרך להיות כרטיס חדש ולא הכרטיס הקיים היום.

בבני ברק, לעומת זאת, אין במסגרת הרפורמה החדשה, שום שינוי שמחייב ביטול או שינוי של הכרטיס המקומי בעיר. ובבני ברק, מבחינת התפלגות הנסיעות של תושבי העיר, יש הצדקה רבה לקיום כרטיס מקומי כזה. יותר מבקריות ויותר מבפתח תקוה וראש העין.

בפתח תקוה הכרטיס המקומי שקיים היום גם כך הוא מוגבל כי הוא תקף בקווים בלבד ולא תקף בקווים מרכזיים גם עבור נסיעות עירוניות כמו 1, 51, 66, 82, 92, 49, 266, 166, 50 וכד'.
בראש העין הכרטיס הזה היה שימושי בעיקר לנסיעות בין ראש העין לפתח תקוה.
בעוד פחות משנה הולך להיות פיצול נוסף בפתח תקוה - בין קווים לאפיקים.
אם יישאר כרטיס מקומי שתקף רק במפעילה המקומית (אפיקים), אז גם קווים מרכזיים כמו 76 יישארו מחוץ לתוקף הכרטיס הזה.

אלה ההבדלים המשמעותיים בין מקרה בני ברק למקרים של הקריות ופתח תקוה.
 

orchilit

New member
מזל שאני טס ב31.12 לשבועיים ואני אשתמש כשאחזור בערך צבור...

בשבוע הבא כבר צריך לרכוש חופשי חודשי, ועדיין שום פרסום רשמי!
לא ייאמן
מזל שאני טס ב31.12 לשבועיים ואני אשתמש כשאחזור בערך צבור...
 

olli3

New member
מנהל
אפריל-מאי אבל ככל הנראה רק בגבולות רפורמת התעריפים.

מישהו יודע מתי יתחיל ערך צבור ברכבת?
נמאס כבר שעל כל נסיעה בודדת צריך לשלם הון.
אפריל-מאי אבל ככל הנראה רק בגבולות רפורמת התעריפים.
בכל מקרה, כבר כעת בשלב הראשון לרפורמת התעריפים יהיה יותר משתלם בלא מעט מקרים לרכוש חופשי יומי שיהיה זול יותר או יקר במקצת מנסיעה בודדת.
 
בקיצור עדיין יותר משתלם לי לנסוע באוטובוס ולא ברכבת...

אפריל-מאי אבל ככל הנראה רק בגבולות רפורמת התעריפים.
בכל מקרה, כבר כעת בשלב הראשון לרפורמת התעריפים יהיה יותר משתלם בלא מעט מקרים לרכוש חופשי יומי שיהיה זול יותר או יקר במקצת מנסיעה בודדת.
בקיצור עדיין יותר משתלם לי לנסוע באוטובוס ולא ברכבת...
אני תמיד מעדיף רכבת כי זה נוח ומהיר אבל אני משתמש בזמן האחרון רק באוטובוסים בשל מחיר הכרטיס של הרכבת ובגלל שבדרך כלל עם ההחלפה מהאוטובוס לרכבת זה יוצא כמעט אותו זמן כמו לנסוע עם אוטובוסים ליעד...
 

olli3

New member
מנהל
אולי לך אבל למי שנוסע יום יום, עם חופשי חודשי זה יעיל

בקיצור עדיין יותר משתלם לי לנסוע באוטובוס ולא ברכבת...
אני תמיד מעדיף רכבת כי זה נוח ומהיר אבל אני משתמש בזמן האחרון רק באוטובוסים בשל מחיר הכרטיס של הרכבת ובגלל שבדרך כלל עם ההחלפה מהאוטובוס לרכבת זה יוצא כמעט אותו זמן כמו לנסוע עם אוטובוסים ליעד...
אולי לך אבל למי שנוסע יום יום, עם חופשי חודשי זה יעיל
להשתמש גם ברכבת וגם באוטובוס, איך שיחפוץ.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה הון? אפשר לקנות כרטיסייה, זה מה שאני עושה

מישהו יודע מתי יתחיל ערך צבור ברכבת?
נמאס כבר שעל כל נסיעה בודדת צריך לשלם הון.
למה הון? אפשר לקנות כרטיסייה, זה מה שאני עושה
בכרטיסייה אני קונה מראש 12 נסיעות בודדות במחיר מוזל ומנצלת אותן מתי שיוצא לי (כך אני גם לא מבזבזת זמן בדרך לרציף).
 
כן, אבל כרטיסייה זה ממקום מסויים למקום מסויים נכון?

למה הון? אפשר לקנות כרטיסייה, זה מה שאני עושה
בכרטיסייה אני קונה מראש 12 נסיעות בודדות במחיר מוזל ומנצלת אותן מתי שיוצא לי (כך אני גם לא מבזבזת זמן בדרך לרציף).
כן, אבל כרטיסייה זה ממקום מסויים למקום מסויים נכון?
או שזה על פי תעריפים?
כי אם אני נוסע כל פעם למקום אחר זה לא עוזר לי...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מעיר לעיר, למיטב ידיעתי (אלא אם שינו)

כן, אבל כרטיסייה זה ממקום מסויים למקום מסויים נכון?
או שזה על פי תעריפים?
כי אם אני נוסע כל פעם למקום אחר זה לא עוזר לי...
מעיר לעיר, למיטב ידיעתי (אלא אם שינו)
אבל 99% מהנסיעות שלי הן באותו קו אז זו לא בעיה. אתה נוסע באופן מגוון עד כדי כך? אין קו או קווים שאתה נוסע בהם בקביעות?
&nbsp
מניסיון העבר המחיר בין חיפה להרצלייה זהה למחיר מחיפה לת"א ולפני שנים (טרום הרב קו) ירדתי בהרצלייה במקום בת"א ולא יכולתי לצאת עם הכרטיס (פתחו לי את השער, הכול הסתדר). אבל אפשר לרדת/לעלות בכל תחנה בת"א או בחיפה (למעט לב המפרץ שנחשבת לתעריף שונה אף שמוניציפלית היא לגמרי בחיפה).
 
חיפה-הרצליה 30 ש"ח, חיפה-ת"א 32 ש"ח

מעיר לעיר, למיטב ידיעתי (אלא אם שינו)
אבל 99% מהנסיעות שלי הן באותו קו אז זו לא בעיה. אתה נוסע באופן מגוון עד כדי כך? אין קו או קווים שאתה נוסע בהם בקביעות?
&nbsp
מניסיון העבר המחיר בין חיפה להרצלייה זהה למחיר מחיפה לת"א ולפני שנים (טרום הרב קו) ירדתי בהרצלייה במקום בת"א ולא יכולתי לצאת עם הכרטיס (פתחו לי את השער, הכול הסתדר). אבל אפשר לרדת/לעלות בכל תחנה בת"א או בחיפה (למעט לב המפרץ שנחשבת לתעריף שונה אף שמוניציפלית היא לגמרי בחיפה).
חיפה-הרצליה 30 ש"ח, חיפה-ת"א 32 ש"ח
 

olli3

New member
מנהל
יצא נוהל שלא פותחים יותר את השער.

מעיר לעיר, למיטב ידיעתי (אלא אם שינו)
אבל 99% מהנסיעות שלי הן באותו קו אז זו לא בעיה. אתה נוסע באופן מגוון עד כדי כך? אין קו או קווים שאתה נוסע בהם בקביעות?
&nbsp
מניסיון העבר המחיר בין חיפה להרצלייה זהה למחיר מחיפה לת"א ולפני שנים (טרום הרב קו) ירדתי בהרצלייה במקום בת"א ולא יכולתי לצאת עם הכרטיס (פתחו לי את השער, הכול הסתדר). אבל אפשר לרדת/לעלות בכל תחנה בת"א או בחיפה (למעט לב המפרץ שנחשבת לתעריף שונה אף שמוניציפלית היא לגמרי בחיפה).
יצא נוהל שלא פותחים יותר את השער.
אם תרכשי כרטיס לת"א ותרדי בהרצליה, יחייבו אותך להמשיך לת"א או לרכוש כרטיס מחיפה להרצליה (בקופה בהרצליה). אם יש לך כרטיסיה מחיפה לת"א ואת מגיעה לבנימינה מסיבה כלשהי ורוצה לעלות שם על רכבת לת"א ולנצל את הנסיעות שיש לך בכרטיסיה - לא יאפשרו לך כבעבר.
&nbsp
כשיהיה ערך צבור ברכבת, כל השטויות האלו תפטרנה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה ממש אדיוטי...

יצא נוהל שלא פותחים יותר את השער.
אם תרכשי כרטיס לת"א ותרדי בהרצליה, יחייבו אותך להמשיך לת"א או לרכוש כרטיס מחיפה להרצליה (בקופה בהרצליה). אם יש לך כרטיסיה מחיפה לת"א ואת מגיעה לבנימינה מסיבה כלשהי ורוצה לעלות שם על רכבת לת"א ולנצל את הנסיעות שיש לך בכרטיסיה - לא יאפשרו לך כבעבר.
&nbsp
כשיהיה ערך צבור ברכבת, כל השטויות האלו תפטרנה.
זה ממש אדיוטי...
זה כאילו אם עליתי על קו אוטובוס מחיפה לת"א ושילמתי לת"א אבל בסוף החלטתי לרדת בהרצלייה, הנהג ימנע ממני לרדת.

אני מבינה את הבעיה ההפוכה, אבל אם מישהו שילם יותר (או מחיר זהה) זה לא אמור לשנות (וכאמור, בפעם האחרונה שירדתי בהרצלייה זה היה ממש אותו מחיר כמו לת"א).
&nbsp
מבנימינה בכל מקרה לא הייתי מנצלת כרטיסייה מחיפה כי זה סתם יקר יותר.
&nbsp
אם ערך צבור יספק לפחות את אותה הנחה שיש בכרטיסיות, דיינו (ולמה לעזאזל מחירי הנסיעה לא מתעדכנים כשהמע"מ יורד?).
 

olli3

New member
מנהל
בדיוק, זה טמטום שאני לא מבין ויש עוד טמטום שגיליתי לאחרונה.

זה ממש אדיוטי...
זה כאילו אם עליתי על קו אוטובוס מחיפה לת"א ושילמתי לת"א אבל בסוף החלטתי לרדת בהרצלייה, הנהג ימנע ממני לרדת.

אני מבינה את הבעיה ההפוכה, אבל אם מישהו שילם יותר (או מחיר זהה) זה לא אמור לשנות (וכאמור, בפעם האחרונה שירדתי בהרצלייה זה היה ממש אותו מחיר כמו לת"א).
&nbsp
מבנימינה בכל מקרה לא הייתי מנצלת כרטיסייה מחיפה כי זה סתם יקר יותר.
&nbsp
אם ערך צבור יספק לפחות את אותה הנחה שיש בכרטיסיות, דיינו (ולמה לעזאזל מחירי הנסיעה לא מתעדכנים כשהמע"מ יורד?).
בדיוק, זה טמטום שאני לא מבין ויש עוד טמטום שגיליתי לאחרונה.
יצא מקרה שרכשתי הלוך ושוב מבאר שבע לחיפה ברכבת. נסעתי בבוקר לחיפה ומחיפה נסעתי ברכב לבנימינה ומשם בתחנת בנימינה הסתבר לי העניין.
&nbsp
התקשרתי למוקד הטלפוני של הרכבת, ביקשתי להזדכות על הנסיעה לחיפה אמרו לי שאני יכול להמיר אותה לנסיעה ליעד שאני נוסע אליו! וואלה יופי, אחרי שכבר ביצעתי את הנסיעה אומרים לי שאפשר לשנות את זה מ"חיפה-באר שבע" ל"בנימינה באר שבע". אבל אין לי מה לעשות שם כבר... אז נשאלתי אם לת"א אני כן נוסע, אמרתי שכן אבל שזה לא משתלם לי בעליל לזרוק סכום כזה לפח.
&nbsp
אז הציעו לי זיכוי אבל איך מקבלים את הזיכוי? מכיוון שנסעתי רק נסיעה בודדת מבאר שבע לחיפה, לוקחים את עלות ההלוך ושוב ומפחיתים ממנו עלות נסיעה בודדת, מה שנשאר נשלח לי בדואר כצ'ק.
&nbsp
מה התוצאה הסופית? שילמתי מחיר מלא של נסיעה בודדת מבאר שבע לחיפה ומחיר נסיעה מלאה מבנימינה לבאר שבע. כמה זה יוצא בכסף? כמעט אותו הדבר כמו הלוך ושוב מבאר שבע לחיפה.
&nbsp
אבל זה עוד כלום לעומת הדבר הבא: לפני מספר חודשים גולש כאן נקנס על נסיעה ברכבת מחיפה להרצליה כאשר ביצע החלפה בת"א האונ' (כך יוצא מהר יותר בשעה בה הוא ביקש לנסוע). אז העלתי תהיה, מדוע מערכת המידע של הרכבת מציעה לנוסע המבקש לנסוע מתחנות חולון-בת ים לבאר שבע דרך תל אביב ההגנה, דבר שמקצר את זמן הנסיעה... מעבר לכך, מדוע אתר הרכבת מציע לנוסע המבקש לנסוע משדרות לת"א לבצע החלפה בבאר שבע ולשרוף שעה מהחיים שלו? אבל מחיפה להרצליה דרך ת"א האונ' - לא?
&nbsp
התשובה הדהימה אותי! מכיוון שהרכבת נוסעת על אותה המסילה בה נמצאת תחנת הרצליה וחולפת על פני תחנת הרצליה (גם אם לא עוצרת, רק חולפת), לא ניתן. אם הרכבת לא חולפת בתחנה, אין שום בעיה חוקית לנסוע 40 קילומטרים דרומה ואז לשוב צפונה 100 קילומטרים, במקום לנסוע 60 קילומטרים צפונה מלכתחילה.
&nbsp
הבנת את זה? כדי שהנוסע יוכל להנות מהגעה מהירה יותר לעיד הפתרון הוא ליצור מעקף מבית יהושוע ישר לת"א האונ', כך הנוסע יוכל לרדת בת"א האונ' ולחזור חזרה עם רכבת להרצליה. רק כי הרכבת לא חלפה על פני תחנת הרצליה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש לי חברה חיפאית שהוריה גרים בהרצלייה והיא עושה זאת כל הזמן

בדיוק, זה טמטום שאני לא מבין ויש עוד טמטום שגיליתי לאחרונה.
יצא מקרה שרכשתי הלוך ושוב מבאר שבע לחיפה ברכבת. נסעתי בבוקר לחיפה ומחיפה נסעתי ברכב לבנימינה ומשם בתחנת בנימינה הסתבר לי העניין.
&nbsp
התקשרתי למוקד הטלפוני של הרכבת, ביקשתי להזדכות על הנסיעה לחיפה אמרו לי שאני יכול להמיר אותה לנסיעה ליעד שאני נוסע אליו! וואלה יופי, אחרי שכבר ביצעתי את הנסיעה אומרים לי שאפשר לשנות את זה מ"חיפה-באר שבע" ל"בנימינה באר שבע". אבל אין לי מה לעשות שם כבר... אז נשאלתי אם לת"א אני כן נוסע, אמרתי שכן אבל שזה לא משתלם לי בעליל לזרוק סכום כזה לפח.
&nbsp
אז הציעו לי זיכוי אבל איך מקבלים את הזיכוי? מכיוון שנסעתי רק נסיעה בודדת מבאר שבע לחיפה, לוקחים את עלות ההלוך ושוב ומפחיתים ממנו עלות נסיעה בודדת, מה שנשאר נשלח לי בדואר כצ'ק.
&nbsp
מה התוצאה הסופית? שילמתי מחיר מלא של נסיעה בודדת מבאר שבע לחיפה ומחיר נסיעה מלאה מבנימינה לבאר שבע. כמה זה יוצא בכסף? כמעט אותו הדבר כמו הלוך ושוב מבאר שבע לחיפה.
&nbsp
אבל זה עוד כלום לעומת הדבר הבא: לפני מספר חודשים גולש כאן נקנס על נסיעה ברכבת מחיפה להרצליה כאשר ביצע החלפה בת"א האונ' (כך יוצא מהר יותר בשעה בה הוא ביקש לנסוע). אז העלתי תהיה, מדוע מערכת המידע של הרכבת מציעה לנוסע המבקש לנסוע מתחנות חולון-בת ים לבאר שבע דרך תל אביב ההגנה, דבר שמקצר את זמן הנסיעה... מעבר לכך, מדוע אתר הרכבת מציע לנוסע המבקש לנסוע משדרות לת"א לבצע החלפה בבאר שבע ולשרוף שעה מהחיים שלו? אבל מחיפה להרצליה דרך ת"א האונ' - לא?
&nbsp
התשובה הדהימה אותי! מכיוון שהרכבת נוסעת על אותה המסילה בה נמצאת תחנת הרצליה וחולפת על פני תחנת הרצליה (גם אם לא עוצרת, רק חולפת), לא ניתן. אם הרכבת לא חולפת בתחנה, אין שום בעיה חוקית לנסוע 40 קילומטרים דרומה ואז לשוב צפונה 100 קילומטרים, במקום לנסוע 60 קילומטרים צפונה מלכתחילה.
&nbsp
הבנת את זה? כדי שהנוסע יוכל להנות מהגעה מהירה יותר לעיד הפתרון הוא ליצור מעקף מבית יהושוע ישר לת"א האונ', כך הנוסע יוכל לרדת בת"א האונ' ולחזור חזרה עם רכבת להרצליה. רק כי הרכבת לא חלפה על פני תחנת הרצליה.
יש לי חברה חיפאית שהוריה גרים בהרצלייה והיא עושה זאת כל הזמן
כלומר נוסעת בקו ישיר מחיפה לת"א ואז חוזרת ברכבת להרצלייה ויוצאת שם (כי זו שיטה מהירה יותר מהחלפה בבנימינה והמתנה לרכבת פרברית מאספת). לא ברור לי למה זאת בעיה, היא נשארת על הרציף בין לבין ויוצאת עם הכרטיס רק בהרצלייה, שם היא הרי אמורה לצאת בכל מקרה.
 

olli3

New member
מנהל
הבעיה שהרכבת עוברת בתחנת הרצליה (לא חייב שתעצור)

יש לי חברה חיפאית שהוריה גרים בהרצלייה והיא עושה זאת כל הזמן
כלומר נוסעת בקו ישיר מחיפה לת"א ואז חוזרת ברכבת להרצלייה ויוצאת שם (כי זו שיטה מהירה יותר מהחלפה בבנימינה והמתנה לרכבת פרברית מאספת). לא ברור לי למה זאת בעיה, היא נשארת על הרציף בין לבין ויוצאת עם הכרטיס רק בהרצלייה, שם היא הרי אמורה לצאת בכל מקרה.
הבעיה שהרכבת עוברת בתחנת הרצליה (לא חייב שתעצור)
ולכן זו נסיעה לא חוקית ללא כרטיס תקף. זה ההסבר הרשמי, לא שלי.
&nbsp
העלתי את הטענות האלו, העלתי אותן גם בהקבלה ללמה נוסע משדרות כן יכול לנסוע 40 ק"מ דרומה לבאר שבע ומשם להרצליה וזה דווקא יהיה כשר וחוקי. ואני דיי בטוח שכל פקח שיבדוק נוסע שכזה יקנוס אותו על המקום על נסיעה לא חוקית. כי מי יסע משדרות לת"א דרך באר שבע וישרוף עוד שעה מהחיים שלו?
&nbsp
בקיצור, עוד מאחד הדברים ששמתי לי למטרה להילחם בהם ולפתור אות כי אין בהם שום היגיון.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כלומר הבעיה בפועל רק אם נתקלים בכרטיסן בין ת"א להרצלייה

הבעיה שהרכבת עוברת בתחנת הרצליה (לא חייב שתעצור)
ולכן זו נסיעה לא חוקית ללא כרטיס תקף. זה ההסבר הרשמי, לא שלי.
&nbsp
העלתי את הטענות האלו, העלתי אותן גם בהקבלה ללמה נוסע משדרות כן יכול לנסוע 40 ק"מ דרומה לבאר שבע ומשם להרצליה וזה דווקא יהיה כשר וחוקי. ואני דיי בטוח שכל פקח שיבדוק נוסע שכזה יקנוס אותו על המקום על נסיעה לא חוקית. כי מי יסע משדרות לת"א דרך באר שבע וישרוף עוד שעה מהחיים שלו?
&nbsp
בקיצור, עוד מאחד הדברים ששמתי לי למטרה להילחם בהם ולפתור אות כי אין בהם שום היגיון.
כלומר הבעיה בפועל רק אם נתקלים בכרטיסן בין ת"א להרצלייה
סיכון אפשרי אך לא גבוה.
&nbsp
אגב, אני מניחה שבמקרה כזה אפשר לומר שפספסת את התחנה ואתה חוזר... לא יודעת אם הוא יקבל את ההסבר, אבל זה משהו שקרה לי פעם באמת (תכננתי לרדת בחיפה מרכז, הייתי קצת איטית והדלתות נסגרו עליי... ירדתי בלב המפרץ וחיכיתי לרכבת חזרה וכמעט איחרתי לעבודה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה