בקשר לקמ"ג

דויד666

New member
בקשר לקמ"ג

שלום אני מתלבט אם ללכת לשרת בקמ"ג (ולא מדריך רקב מגע.. רק מי שיודע מה זה אומר שיענה בקשה) כי הבנתי שיש שם קרינה הקרינה היא מסוכנת?!?? ויכולה לגרום לסרטן?? או שהיא נמוכה.. הבנתי גם שמחלקים כדורי "לוגול" שאלה כדורים שלוקחים במקרה של דליפת קרינה.. הם עוזרים? מי שהיה שם יכול להמליץ על זה? איך החברה? התנאים?? תודה לעונים
 

moran f

New member
תשמע

זו שאלה שמאוד בעייתי לענות עליה ככה. הרי מה שעושים שם בדיוק מאוד משנה את החשיפה שמגיעים אליה. בכל מקרה, ברוב המקומות מהסוג הנ"ל יש אמצעי בטיחות רבים. הם לא מושלמים, כמו כל דבר אחר בחיים
 

deathcaster

New member
תגובה

אתה הולך לשרת בקמ"ג, אבל לא נראה לי עם כל הכבוד שתשרת בתוך הכור עצמו, מחוץ לכור, רמות הקרינה סבירות, אחרת היו עובדים שם אנשים עם 5 אשכים ו4 ידיים. גם המיקרוגל במטבח שלך והפלאפון שלך פולטים קרינה. כדורי לוגול עוזרים ? במידה ותהיה דליפת קרינה בזמן שאתה שם, סביר להניח שהכדורים לא יעזרו לך אם תהפוך לעיסה של גומי
שירות נעים
בכל מקרה, אני חושב שמעבר לכך אינך צריך לשאול על המקום ועל התנאים, צריך לשמור על רמת בטחון מידע מינימלית.
 

moran f

New member
הקרינה של הפלאפון אינה קרינה מייננת

וכן, זה רלוונטי. לפחות עד שיהיו מחקרים *טובים* שמראים קשר בין פלאפון וסרטן, וזה לוקח זמן מטיבם של המחקרים האלו. להפוך לעיסה של גומי זה יופי של תיאור ציורי. מתאמן להוליווד?
 

deathcaster

New member
תגובה למורן

שאני מעיר הערות ציניות, את מעירה לי ושולחת לי אזהרות במסרים פרטיים ומנצלת סמכותך לרעה, כעת את עושה אותו הדבר, "נאה דורש נאה מקיים " - מכירה ? וסוגיית הפלאפון הייתה רק דוגמה.
 

דויד666

New member
חח זה גם מה שאמרו לנו

המנהל של המקום אמר שהתנאים שם "סבירים" והקרינה לא מסוכנת.. אבל קרינה זאת קרינה זאת קרינה! 1.היא הרי לא יכולה להיות לא מסוכנת! (או שאני טועה?) ובטוח זה יכול להשפיע עליי איכשהו בעתיד. וגם הוא אמר שהקריה עובדת תחת תקנים בינלאומיים.. 2.אבל מה זה אומר?? שהקרינה לא ממש משפיעה? שהיא לא מסוכנת? היה גם קטע שהוא אמר שהוא שם כבר 30 שנה פלוס. והקרינה בכלל לא משפיעה אבל כשמסתכלים לו בעיניים רואים שיש לו עין אחת חומה והשניה כחולה
 

moran f

New member
העיניים - זה לא קשור לקרינה

תסתכל על העיניים של דייויד בואי ותראה. שוב. אם אתה רוצה 100%... אין באמת דבר כזה. בעבודות עם חומרים מסויימים יש סיכונים. כמה סיכון נחשב סביר וכמה לא? זו החלטה אישית. יש אנשים שעובדים כטכנאי רנטגן, רופאים שעושים אנגיוגרפיה או טיפולים בהקרנה לסרטן ויש אנשים שכל זה לא בשבילהם. כל אחד והשיקולים שלו.
 
לא להתרגש.

"אבל קרינה זאת קרינה זאת קרינה! היא הרי לא יכולה להיות לא מסוכנת! (או שאני טועה?) ובטוח זה יכול להשפיע עליי איכשהו בעתיד. " בלי להיכנס לפרטים של השאלה הספציפית שלך, קרינה אלקטרומגנטית זה לא דבר מזיק בהכרח. גם גלי רדיו, אור, והרבה דברים אחרים הם "קרינה". ועדיף לא להתרגש מ"קרינה" בלי לדעת מי ומה ומו. קרינה של אנטנות זה לא קרינת רנטגן, שאיננה קרינה רדיואקטיבית, שאיננה קרינת מיקרוגל. ההבדלים עצומים. אז איזה סוג קרינה? איזו רמת חשיפה? בלי זה לא תוכל לדעת כלום. עין חומה ועין כחולה לא נגרמות מנזקי קרינה. ראית יותר מדי סרטים. אם הוא היה חוטף נזקי קרינה, מי שהיה מושפע בצורה כזו, אם בכלל, היה הבן שלו, לא הוא.
 

דויד666

New member
אז אתה אומר בעצם שיכול להיות

שהילדים שלי יסבלו אולי מזה ש"ספגתי" קרינה? וקרינה בכור גרעיני היא רדיואקטיבית נכון?? והיא מסוכנת לפי מה שהבנתי (לא סתם הרי מחלקים שם כדורי לוגול) ובקשר לעיניים אין מה להתרגש באמת.. זאת הייתה סתם בדיחה שלי ושל החברה..
 
אני לא איש יחסי-הציבור של הכור,

וגם לא קצין-הבטיחות שלו, אז המידע שלי בהכרח כללי ולא ספציפי לסביבת-העבודה של הקמ"ג. מה שאני יכול להגיד לך: אם אדם מקבל מנה מוגזמת של קרינה רדיואקטיבית, יש סיכוי גבוה יותר שלילדים שלו יהיו פגמים גנטיים שונים. שים לב: זה לא אומר שזה המצב בכור! לא ייתנו לך מטאטא ויעה ויגידו לך לנקות בתוך הכור עצמו. (ואם כן יגידו, כדאי שתסרב). יש מגנים ואמצעי-בטיחות, ואנשים עובדים שם כבר עשרות שנים ויש להם ילדים בריאים. כדורי לוגול זה למקרה של תאונה. תחשוב על זה ככה: חגורת-בטיחות אתה חוגר? למה? כי במקרה של תאונה זה יצמצם נזקים. לא שאתה מתכוון לעשות תאונה, אבל שיהיה במקרה ויש פאשלה. לפי מה שאני מבין, הסיכוי לתאונה כזו בכור קטנה יותר מהסיכוי שלך להתנגש במשאית בדרך לעבודה בכור, אבל הכדורים מתפקדים כאמצעי-בטיחות נוסף, כמו חגורת-בטיחות.
 

דויד666

New member
OK תודה על התשובות לכולם

נרארה לי אני אלך ואשרת שם כמו גדול... פשוט לפני זה שמעתי כל מני סיפורים מאנשים שאין להם ידע מבוסס של ממש.. וזה דיי הרתיע אותי מלשרת שם.
 

ק ה ל ת

New member
מהמעט שידוע לי מקפידים שם מאוד

תחשוב שכל האנשים שעובדים במעגלים הפנימיים והכי "מסוכנים" הם אילו שהכי מודעים למה מסוכן (מהשאלות שלך נדמה שאתה קצת פחות, אני מניח שאתה הולך לעבוד במעגל טיפה יותר חיצוני). בכל מקרה נראה לי לגיטימי לחלוטין לשאול (את אחראי הבטיחות במקום) אילו בדיקות קרינה נעשות וכל כמה זמן, תוך השוואה לסטנדרטים המקובלים.
 
למעלה