בקשר למה שקרה בעיראק לפני המדינה

mongol1

New member
בקשר למה שקרה בעיראק לפני המדינה

מספרים שהיה פרעות ביהודים בעיראק או משהו בסגנון, מישהו מהמבינים פה יכול לספר בדיוק פחות או יותר מה קרה כי תאמת אני לא שואל בבית
 

אילנית12

New member
טוב אז ככה

לפי מה שהורי ז"ל סיפרו בזמנו שהיה בעירק "פראוד" כלומר גירוש יהודים,ואם אני לא טועה בזמנו היתה השואה באירופה. ממה שסיפרו לי סבי וסבתי ז"ל ,שהם ממש ברחו מהבתים וחייל כיוון רובה לעבר סבתי עם הילדים,והיא אמרה לו משהו בערבית שלא זכור לי כל כך אבל הביאה את שם אללה. ואז הוא נתן לה ללכת,ןלאחר מכן היא וסבי עם הילדים כמובן ,משפחה ערבית לקחה,אותם לישון אצלה כמה ימים,עד שהם הגיעו לארץ. עצוב.
 

mongol1

New member
אילנית

כן אני שמעתי על הפרהוד שבא בעיראק אפשר עוד פרטים מה קרה מה התחיל מי התחיל אזה פרעות היו למיניהם
 

אילנית12

New member
לצערי

שלום לך לצערי אין לי את מי לשאול כי הורי נפטרו ןלצערי לא התענינתי אז ועכשיו פתאום אני גם רוצה לדעת,איזו החמצה. שההורים חיים לא מתענינים. מסיפורים ששמעתי בילדותי שעערבים בעירק היו "חומדים" זהב כלומר אם היתה ילדה או נערה בסביבות גיל העשר ,אחד עשר,והיה לה שרשרת זהב למשל או צמיד היא היתה נרצחת.אולי לא תאמינו אבל מקרים קרו בגלל הזהב. לדוגמא אימי עלתה לארץ בגיל 8 והיה לה עגילים מזהב עם מגן דוד.אז אמא שלה כלומר סבתי היתה מלבישה אותה מטפחת,משתי סיבות:מחשש שידעו שהיא יהודיה,וגם להסתיר את הזהב,מעערבים בעירק.
 

mongol1

New member
חבל

טוב נחכה יש פה מלא אנשים שיכולים לספר לנו כמו הסייח הרוקד.
 
הפרהוד

לפי סיפורים ששמעתי, הפרהוד קרה אחרי הקמת המדינה, כשהיחסים בין היהודים והמוסלמים כבר לא היו טובים, באירופה היתה שואה ובעירק היו מקרי שוד, רציחות ושאר דברים נוראיים שקרו ליהודים. צריך לציין שלא כל המוסלמים התנקלו ליהודים והיו גם כאלו שעזרו, החביאו יהודים ועזרו להם לברוח, אבל הרוב עשו ביהודים פרעות! עד כמה שזכור לסבתא שלי (היא היתה בערך בת 12 אז) - היו יומיים קשים של פרעות בזמן חג, כנראה בשבועות.היהודים ברחו מהבתים שלהם, מי שהצליח לברוח לישראל - ברח, הרבה הסתתרו ועזבו בלי לקחת איתם דבר. סבתא שלי זוכרת משפט שילדים מוסלמים תמיד צעקו ברקע: "עידנא עיד אל נבי ועידכם עיד אל צ'ילב" - חגינו הוא חג הנביא וחגכם הוא חג הכלבים. (מכאן הזיכרון שזה קרה בחג).
 
למעלה