בקשות
ושאלות
(לא הכוונה)

מצב
הנושא נעול.
השרקנים בתחנות

בקשות
ושאלות
(לא הכוונה)
השרקנים בתחנות
על הרציפים, במיוחד בתחנות יותר גדולות - אני נתקל בזה בתל אביב האוניברסיטה ובתחנת הרצליה - עומדים עובדי רכבת עם ווסטים צהובים ומשרוקית בפיהם. רכבת מגיעה, נפתחות דלתות ואחרי שניה הם שורקים. אני מחכה שירדו הנוסעים מהרכבת כדי להכנס ושריקה מפלחת את אוזניי - זאת שריקה ממש חזקה. מילא שריקה לזירוז לפני שסוגרים דלתות אבל מיד לשרוק? אני במקרה רגיש באוזניים אז הבעיה אצלי יותר קשה. כשהזדעקתי על השריקה בפני השרקן הוא אמר לי שהוא רק עושה את עבודתו, והוא צודק כמובן. יש הנחיה להתחיל לשרוק מיד עם פתיחת הדלתות - אבל כאמור זה מסב אי נחת, אני מניח לאנשים נוספים. האם, קוראים נכבדים, יש למישהו מכם מידע אודות השריקות בתחנות?
 
מדוע שורקים בחוזקה על הרציפים מיד עם פתיחת הדלתות

השרקנים בתחנות
על הרציפים, במיוחד בתחנות יותר גדולות - אני נתקל בזה בתל אביב האוניברסיטה ובתחנת הרצליה - עומדים עובדי רכבת עם ווסטים צהובים ומשרוקית בפיהם. רכבת מגיעה, נפתחות דלתות ואחרי שניה הם שורקים. אני מחכה שירדו הנוסעים מהרכבת כדי להכנס ושריקה מפלחת את אוזניי - זאת שריקה ממש חזקה. מילא שריקה לזירוז לפני שסוגרים דלתות אבל מיד לשרוק? אני במקרה רגיש באוזניים אז הבעיה אצלי יותר קשה. כשהזדעקתי על השריקה בפני השרקן הוא אמר לי שהוא רק עושה את עבודתו, והוא צודק כמובן. יש הנחיה להתחיל לשרוק מיד עם פתיחת הדלתות - אבל כאמור זה מסב אי נחת, אני מניח לאנשים נוספים. האם, קוראים נכבדים, יש למישהו מכם מידע אודות השריקות בתחנות?
מדוע שורקים בחוזקה על הרציפים מיד עם פתיחת הדלתות
טוב שלא עושים עוד דברים כדי להפחיד את הנוסעים
&nbsp
 
נהג הקטר לא יודע מתי נפתחות דלתות? למה זה חשוב לו?

השריקה נועדה לא לאוזניך
אלא לאוזני נהג הקטר.
נהג הקטר לא יודע מתי נפתחות דלתות? למה זה חשוב לו?
אין אינדיקציה בקטר או בקרון השליטה על דלתות פתוחות/סגורות? נשמע לי בסיסי.
ולמה צריך לשרוק עם הפתיחה?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
השריקה נועדה לסמן לנהג

נהג הקטר לא יודע מתי נפתחות דלתות? למה זה חשוב לו?
אין אינדיקציה בקטר או בקרון השליטה על דלתות פתוחות/סגורות? נשמע לי בסיסי.
ולמה צריך לשרוק עם הפתיחה?
השריקה נועדה לסמן לנהג
מתי אפשר לסגור את הדלתות.
 
אבל כשהרכבת רק עוצרת הם כבר שורקים

השריקה נועדה לסמן לנהג
מתי אפשר לסגור את הדלתות.
אבל כשהרכבת רק עוצרת הם כבר שורקים
יותר מדויק כשהדלתות נפתחות.
לי זה עושה חור באוזן.
בכלל מה שאני מחפש זה שקט: בלי שיחות בסלולר בקרון, בלי כריזה, בלי שריקות - רק שקט ושלווה תהומית.
אני חי בסרט, לא?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
כן. כולנו...


אבל כשהרכבת רק עוצרת הם כבר שורקים
יותר מדויק כשהדלתות נפתחות.
לי זה עושה חור באוזן.
בכלל מה שאני מחפש זה שקט: בלי שיחות בסלולר בקרון, בלי כריזה, בלי שריקות - רק שקט ושלווה תהומית.
אני חי בסרט, לא?
כן. כולנו...
 

lklk2

New member
תחבורה ציבורית במרכז אמריקה-אני לאחר טיול במרכז אמריקה

בקשות
ושאלות
(לא הכוונה)
תחבורה ציבורית במרכז אמריקה-אני לאחר טיול במרכז אמריקה
הייתי שמח לקרוא מידע נוסף על הרכבת התחתית המצוינת של מקסיקו סיטי-באיזה שנה היא הוקמה?אך הרכבת שמה מאיצה כל כך מהר?!? וכו וכו.
הייתי שמח לקרוא מידע על חברות ADO וOCC המצוינות במקסיקו.
הייתי שמח לקרוא על התחבורה הציבורית בגואטמלה ועל הצ'קין באס-מה זה האוטובוס מי ייצר אותו ומאיזה שנה הוא?
&nbsp
תודה.
 

טשאפק 2

New member
"צ'יקן באס"

תחבורה ציבורית במרכז אמריקה-אני לאחר טיול במרכז אמריקה
הייתי שמח לקרוא מידע נוסף על הרכבת התחתית המצוינת של מקסיקו סיטי-באיזה שנה היא הוקמה?אך הרכבת שמה מאיצה כל כך מהר?!? וכו וכו.
הייתי שמח לקרוא מידע על חברות ADO וOCC המצוינות במקסיקו.
הייתי שמח לקרוא על התחבורה הציבורית בגואטמלה ועל הצ'קין באס-מה זה האוטובוס מי ייצר אותו ומאיזה שנה הוא?
&nbsp
תודה.
"צ'יקן באס"
טיילתי באיזור שבין קוסטה ריקה לגואטמלה לפני קצת פחות מעשור.

צ'יקן באס זה כינוי רווח לאוטובוסים המשמשים את התחבורה הציבורית במרכז אמריקה. לגבי מקורו אני יכול רק לנחש - פשוט נוסעות באוטובוסים האלה תרנגולות דרך קבע.

מנסיוני אוטובוסי צ'יקן באס מספקים חווייה מעניינת וצבעונית, תרתי-משמע (ילידי גואטמלה מתהדרים בלבוש צבעוני), ומפגש בלתי-אמצעי עם האוכלוסייה המקומית. מאד מרשימה עבודתו של עוזר הנהג. משימותיו - א. לעבור בין הנוסעים ולגבות את סכום הנסיעה (עניין לא פשוט - האוטובוס עמוס לעייפה, עליו לזכור איפה עלה כל נוסע ומי כבר שילם, וגם קשה להגיע פיזית לנוסעים - לעתים הוא נדרש לצאת ולהיכנס מהחלון תוך כדי נסיעה לשם כך) ב. להעמיס, לסדר ולאבטח את התיקים והחבילות, ולפעמים גם חלק מהנוסעים, על הגג. כל זאת הוא עושה בזריזות-שיא, והגשם השוטף היורד שם מדי יום - כאמור, הוא מרבה לצאת ולהיכנס לאוטובוס מהחלונות ומהגג - לא עוצר בעדו.

יש גם חסרונות, האוטובוס גם דחוס, לא בהכרח ריחני במיוחד, לא נוח, איטי למדי, ולוח הזמנים (כאמור, נכון ללפני כמעט עשור) לא אמין. באיזורים דלי אוכלוסין זו יכולה להיות בעיה של ממש - אנחנו המתנו פעם יחד עם כמה תיירים לשווא לאוטובוס שהיה אמור לצאת ב-4:30 בבוקר, והיה היחיד באותו יום מאותו חור שנמצאנו בו ליעדנו, המרוחק למדי; בסוף יצא אוטובוס ליעד נידח אחר ב-5:30, לא ניתן הסבר, ונאלצנו לעשות דרכנו בטרמפ, במכונית מסחרית פתוחה, אל היעד המבוקש. חלופות לצ'יקן באס הם שאטלים של תיירים, המחברים בין מוקדי תיירות, טיסות פנימיות במרחקים ארוכים, וטרמפים בין יעדים אחרים. בגואטמלה היה מקובל מאד מוסד הטרמפ בתשלום - מעין UBER ללא אפליקציה; לא רק תיירים שילמו אלא גם מקומיים. (אגב, בניקרגואה נסענו כמה פעמים בטרמפים, ולא ביקשו מאיתנו כסף - מנטליות אחרת או סתם מקריות). כמובן - אם אתה נוסע בטרמפים הפעל שיקול דעת.

האוטובוסים הם אוטובוסים בצבע צהוב ששימשו בעבר הסעות תלמידים בארה"ב - אולי תזהה אותם מסרטים וסדרות כמו משפחת סימספסון. אני מניח ששלחו אותם למרכז אמריקה לאחר שצברו ותק לא קטן.

---לאחר השליחה ראיתי שאתה כבר אחרי הטיול כך שלא חידשתי לך הרבה, אבל ייתכן שזה עניין אחרים. מעניין עד כמה השתנו הצ'יקן באסים אם בכלל בשנים שחלפו ---
 

lklk2

New member
תודה רבה על ההסבר המפורט!אהבתי לקרוא את התפקידים של העוזר

"צ'יקן באס"
טיילתי באיזור שבין קוסטה ריקה לגואטמלה לפני קצת פחות מעשור.

צ'יקן באס זה כינוי רווח לאוטובוסים המשמשים את התחבורה הציבורית במרכז אמריקה. לגבי מקורו אני יכול רק לנחש - פשוט נוסעות באוטובוסים האלה תרנגולות דרך קבע.

מנסיוני אוטובוסי צ'יקן באס מספקים חווייה מעניינת וצבעונית, תרתי-משמע (ילידי גואטמלה מתהדרים בלבוש צבעוני), ומפגש בלתי-אמצעי עם האוכלוסייה המקומית. מאד מרשימה עבודתו של עוזר הנהג. משימותיו - א. לעבור בין הנוסעים ולגבות את סכום הנסיעה (עניין לא פשוט - האוטובוס עמוס לעייפה, עליו לזכור איפה עלה כל נוסע ומי כבר שילם, וגם קשה להגיע פיזית לנוסעים - לעתים הוא נדרש לצאת ולהיכנס מהחלון תוך כדי נסיעה לשם כך) ב. להעמיס, לסדר ולאבטח את התיקים והחבילות, ולפעמים גם חלק מהנוסעים, על הגג. כל זאת הוא עושה בזריזות-שיא, והגשם השוטף היורד שם מדי יום - כאמור, הוא מרבה לצאת ולהיכנס לאוטובוס מהחלונות ומהגג - לא עוצר בעדו.

יש גם חסרונות, האוטובוס גם דחוס, לא בהכרח ריחני במיוחד, לא נוח, איטי למדי, ולוח הזמנים (כאמור, נכון ללפני כמעט עשור) לא אמין. באיזורים דלי אוכלוסין זו יכולה להיות בעיה של ממש - אנחנו המתנו פעם יחד עם כמה תיירים לשווא לאוטובוס שהיה אמור לצאת ב-4:30 בבוקר, והיה היחיד באותו יום מאותו חור שנמצאנו בו ליעדנו, המרוחק למדי; בסוף יצא אוטובוס ליעד נידח אחר ב-5:30, לא ניתן הסבר, ונאלצנו לעשות דרכנו בטרמפ, במכונית מסחרית פתוחה, אל היעד המבוקש. חלופות לצ'יקן באס הם שאטלים של תיירים, המחברים בין מוקדי תיירות, טיסות פנימיות במרחקים ארוכים, וטרמפים בין יעדים אחרים. בגואטמלה היה מקובל מאד מוסד הטרמפ בתשלום - מעין UBER ללא אפליקציה; לא רק תיירים שילמו אלא גם מקומיים. (אגב, בניקרגואה נסענו כמה פעמים בטרמפים, ולא ביקשו מאיתנו כסף - מנטליות אחרת או סתם מקריות). כמובן - אם אתה נוסע בטרמפים הפעל שיקול דעת.

האוטובוסים הם אוטובוסים בצבע צהוב ששימשו בעבר הסעות תלמידים בארה"ב - אולי תזהה אותם מסרטים וסדרות כמו משפחת סימספסון. אני מניח ששלחו אותם למרכז אמריקה לאחר שצברו ותק לא קטן.

---לאחר השליחה ראיתי שאתה כבר אחרי הטיול כך שלא חידשתי לך הרבה, אבל ייתכן שזה עניין אחרים. מעניין עד כמה השתנו הצ'יקן באסים אם בכלל בשנים שחלפו ---
תודה רבה על ההסבר המפורט!אהבתי לקרוא את התפקידים של העוזר
נהג
זה כל כך נכון.
נסעתי באוטובוסים האלה והם כל כך מפוצצים זה פשוט מדהים.
אנשים נתלים על האוטבוס מבחוץ אבל לא יצא לי לראות אנשים על הגג.
מפחיד לאחסן ציוד על הגג מחשש לגניבות.
באמת לא הבנתי למה רשום על הרבה אוטובוסים school bus ועכשיו אני מבין :)
תודה רבה.
 

טשאפק 2

New member
לגבי יצרנים, אוטובוסי תלמידים יוצרו בארה"ב

"צ'יקן באס"
טיילתי באיזור שבין קוסטה ריקה לגואטמלה לפני קצת פחות מעשור.

צ'יקן באס זה כינוי רווח לאוטובוסים המשמשים את התחבורה הציבורית במרכז אמריקה. לגבי מקורו אני יכול רק לנחש - פשוט נוסעות באוטובוסים האלה תרנגולות דרך קבע.

מנסיוני אוטובוסי צ'יקן באס מספקים חווייה מעניינת וצבעונית, תרתי-משמע (ילידי גואטמלה מתהדרים בלבוש צבעוני), ומפגש בלתי-אמצעי עם האוכלוסייה המקומית. מאד מרשימה עבודתו של עוזר הנהג. משימותיו - א. לעבור בין הנוסעים ולגבות את סכום הנסיעה (עניין לא פשוט - האוטובוס עמוס לעייפה, עליו לזכור איפה עלה כל נוסע ומי כבר שילם, וגם קשה להגיע פיזית לנוסעים - לעתים הוא נדרש לצאת ולהיכנס מהחלון תוך כדי נסיעה לשם כך) ב. להעמיס, לסדר ולאבטח את התיקים והחבילות, ולפעמים גם חלק מהנוסעים, על הגג. כל זאת הוא עושה בזריזות-שיא, והגשם השוטף היורד שם מדי יום - כאמור, הוא מרבה לצאת ולהיכנס לאוטובוס מהחלונות ומהגג - לא עוצר בעדו.

יש גם חסרונות, האוטובוס גם דחוס, לא בהכרח ריחני במיוחד, לא נוח, איטי למדי, ולוח הזמנים (כאמור, נכון ללפני כמעט עשור) לא אמין. באיזורים דלי אוכלוסין זו יכולה להיות בעיה של ממש - אנחנו המתנו פעם יחד עם כמה תיירים לשווא לאוטובוס שהיה אמור לצאת ב-4:30 בבוקר, והיה היחיד באותו יום מאותו חור שנמצאנו בו ליעדנו, המרוחק למדי; בסוף יצא אוטובוס ליעד נידח אחר ב-5:30, לא ניתן הסבר, ונאלצנו לעשות דרכנו בטרמפ, במכונית מסחרית פתוחה, אל היעד המבוקש. חלופות לצ'יקן באס הם שאטלים של תיירים, המחברים בין מוקדי תיירות, טיסות פנימיות במרחקים ארוכים, וטרמפים בין יעדים אחרים. בגואטמלה היה מקובל מאד מוסד הטרמפ בתשלום - מעין UBER ללא אפליקציה; לא רק תיירים שילמו אלא גם מקומיים. (אגב, בניקרגואה נסענו כמה פעמים בטרמפים, ולא ביקשו מאיתנו כסף - מנטליות אחרת או סתם מקריות). כמובן - אם אתה נוסע בטרמפים הפעל שיקול דעת.

האוטובוסים הם אוטובוסים בצבע צהוב ששימשו בעבר הסעות תלמידים בארה"ב - אולי תזהה אותם מסרטים וסדרות כמו משפחת סימספסון. אני מניח ששלחו אותם למרכז אמריקה לאחר שצברו ותק לא קטן.

---לאחר השליחה ראיתי שאתה כבר אחרי הטיול כך שלא חידשתי לך הרבה, אבל ייתכן שזה עניין אחרים. מעניין עד כמה השתנו הצ'יקן באסים אם בכלל בשנים שחלפו ---
לגבי יצרנים, אוטובוסי תלמידים יוצרו בארה"ב
ע"י יצרנים שונים, ונשלחו לאמריקה הלטינית לאחר כמה שנות שימוש.
 
המטרו במקסיקו סיטי

תחבורה ציבורית במרכז אמריקה-אני לאחר טיול במרכז אמריקה
הייתי שמח לקרוא מידע נוסף על הרכבת התחתית המצוינת של מקסיקו סיטי-באיזה שנה היא הוקמה?אך הרכבת שמה מאיצה כל כך מהר?!? וכו וכו.
הייתי שמח לקרוא מידע על חברות ADO וOCC המצוינות במקסיקו.
הייתי שמח לקרוא על התחבורה הציבורית בגואטמלה ועל הצ'קין באס-מה זה האוטובוס מי ייצר אותו ומאיזה שנה הוא?
&nbsp
תודה.
המטרו במקסיקו סיטי
כן זה אכן מרשים!כמו שבהרבה תחומים אחרים במקסיקו, ההגיון אומר: ״זה לא יעבוד״ ואז באה ההפתעה: ״זה כן עובד״. מחיר הכרטיס הוא סופר-זול לנו(שוה ערך ל-85 אגורות בלבד), אבל יש שם אנשים כל כך עניים שפעמיים ביום הם עושים תור( לעתים קרובות ארוך מאוד) לקנית כרטיס בודד כי אין ביכולתם לקנות יותר ״במכה אחת״.התאוצה הגדולה שהרגשתה, היא תוצאה של נסיעה על צמיגים וגם בגלל ששני שלישים של הקרונות הם ממונעים ורק שליש נגררים; במילים אחרות יש 24 מנועים ברכבות שפועלות על הקוים הראשיים.מה שאתה רואה היום בת״א אכן מרשים, אבל הרכבת תיכנס לפעולה רק ב-2025 לדעתי(נכון להיום).
 

subatoi

New member
יש אתר שאפשר לחפש בו מידע על אוטובוסים *ללא* רכבת?

בקשות
ושאלות
(לא הכוונה)
יש אתר שאפשר לחפש בו מידע על אוטובוסים *ללא* רכבת?
כי ב"כל קו" האפשרות של הרכבת כל הזמן נדחפת לתוצאות. יש דרך לנטרל את זה (חיפשתי ולא מצאתי) או אתר שמציג רק תוצאות של אוטובוסים?

 

londonisrael

New member
Google maps

יש אתר שאפשר לחפש בו מידע על אוטובוסים *ללא* רכבת?
כי ב"כל קו" האפשרות של הרכבת כל הזמן נדחפת לתוצאות. יש דרך לנטרל את זה (חיפשתי ולא מצאתי) או אתר שמציג רק תוצאות של אוטובוסים?

Google maps
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה