השרקנים בתחנותבקשותושאלות(לא הכוונה)
מדוע שורקים בחוזקה על הרציפים מיד עם פתיחת הדלתותהשרקנים בתחנות
על הרציפים, במיוחד בתחנות יותר גדולות - אני נתקל בזה בתל אביב האוניברסיטה ובתחנת הרצליה - עומדים עובדי רכבת עם ווסטים צהובים ומשרוקית בפיהם. רכבת מגיעה, נפתחות דלתות ואחרי שניה הם שורקים. אני מחכה שירדו הנוסעים מהרכבת כדי להכנס ושריקה מפלחת את אוזניי - זאת שריקה ממש חזקה. מילא שריקה לזירוז לפני שסוגרים דלתות אבל מיד לשרוק? אני במקרה רגיש באוזניים אז הבעיה אצלי יותר קשה. כשהזדעקתי על השריקה בפני השרקן הוא אמר לי שהוא רק עושה את עבודתו, והוא צודק כמובן. יש הנחיה להתחיל לשרוק מיד עם פתיחת הדלתות - אבל כאמור זה מסב אי נחת, אני מניח לאנשים נוספים. האם, קוראים נכבדים, יש למישהו מכם מידע אודות השריקות בתחנות?
השריקה נועדה לא לאוזניךמדוע שורקים בחוזקה על הרציפים מיד עם פתיחת הדלתות
טוב שלא עושים עוד דברים כדי להפחיד את הנוסעים
 
נהג הקטר לא יודע מתי נפתחות דלתות? למה זה חשוב לו?השריקה נועדה לא לאוזניך
אלא לאוזני נהג הקטר.
השריקה נועדה לסמן לנהגנהג הקטר לא יודע מתי נפתחות דלתות? למה זה חשוב לו?
אין אינדיקציה בקטר או בקרון השליטה על דלתות פתוחות/סגורות? נשמע לי בסיסי.
ולמה צריך לשרוק עם הפתיחה?
אבל כשהרכבת רק עוצרת הם כבר שורקיםהשריקה נועדה לסמן לנהג
מתי אפשר לסגור את הדלתות.
כן. כולנו...אבל כשהרכבת רק עוצרת הם כבר שורקים
יותר מדויק כשהדלתות נפתחות.
לי זה עושה חור באוזן.
בכלל מה שאני מחפש זה שקט: בלי שיחות בסלולר בקרון, בלי כריזה, בלי שריקות - רק שקט ושלווה תהומית.
אני חי בסרט, לא?
תחבורה ציבורית במרכז אמריקה-אני לאחר טיול במרכז אמריקהבקשותושאלות(לא הכוונה)
"צ'יקן באס"תחבורה ציבורית במרכז אמריקה-אני לאחר טיול במרכז אמריקה
הייתי שמח לקרוא מידע נוסף על הרכבת התחתית המצוינת של מקסיקו סיטי-באיזה שנה היא הוקמה?אך הרכבת שמה מאיצה כל כך מהר?!? וכו וכו.
הייתי שמח לקרוא מידע על חברות ADO וOCC המצוינות במקסיקו.
הייתי שמח לקרוא על התחבורה הציבורית בגואטמלה ועל הצ'קין באס-מה זה האוטובוס מי ייצר אותו ומאיזה שנה הוא?
 
תודה.
תודה רבה על ההסבר המפורט!אהבתי לקרוא את התפקידים של העוזר"צ'יקן באס"
טיילתי באיזור שבין קוסטה ריקה לגואטמלה לפני קצת פחות מעשור.
צ'יקן באס זה כינוי רווח לאוטובוסים המשמשים את התחבורה הציבורית במרכז אמריקה. לגבי מקורו אני יכול רק לנחש - פשוט נוסעות באוטובוסים האלה תרנגולות דרך קבע.
מנסיוני אוטובוסי צ'יקן באס מספקים חווייה מעניינת וצבעונית, תרתי-משמע (ילידי גואטמלה מתהדרים בלבוש צבעוני), ומפגש בלתי-אמצעי עם האוכלוסייה המקומית. מאד מרשימה עבודתו של עוזר הנהג. משימותיו - א. לעבור בין הנוסעים ולגבות את סכום הנסיעה (עניין לא פשוט - האוטובוס עמוס לעייפה, עליו לזכור איפה עלה כל נוסע ומי כבר שילם, וגם קשה להגיע פיזית לנוסעים - לעתים הוא נדרש לצאת ולהיכנס מהחלון תוך כדי נסיעה לשם כך) ב. להעמיס, לסדר ולאבטח את התיקים והחבילות, ולפעמים גם חלק מהנוסעים, על הגג. כל זאת הוא עושה בזריזות-שיא, והגשם השוטף היורד שם מדי יום - כאמור, הוא מרבה לצאת ולהיכנס לאוטובוס מהחלונות ומהגג - לא עוצר בעדו.
יש גם חסרונות, האוטובוס גם דחוס, לא בהכרח ריחני במיוחד, לא נוח, איטי למדי, ולוח הזמנים (כאמור, נכון ללפני כמעט עשור) לא אמין. באיזורים דלי אוכלוסין זו יכולה להיות בעיה של ממש - אנחנו המתנו פעם יחד עם כמה תיירים לשווא לאוטובוס שהיה אמור לצאת ב-4:30 בבוקר, והיה היחיד באותו יום מאותו חור שנמצאנו בו ליעדנו, המרוחק למדי; בסוף יצא אוטובוס ליעד נידח אחר ב-5:30, לא ניתן הסבר, ונאלצנו לעשות דרכנו בטרמפ, במכונית מסחרית פתוחה, אל היעד המבוקש. חלופות לצ'יקן באס הם שאטלים של תיירים, המחברים בין מוקדי תיירות, טיסות פנימיות במרחקים ארוכים, וטרמפים בין יעדים אחרים. בגואטמלה היה מקובל מאד מוסד הטרמפ בתשלום - מעין UBER ללא אפליקציה; לא רק תיירים שילמו אלא גם מקומיים. (אגב, בניקרגואה נסענו כמה פעמים בטרמפים, ולא ביקשו מאיתנו כסף - מנטליות אחרת או סתם מקריות). כמובן - אם אתה נוסע בטרמפים הפעל שיקול דעת.
האוטובוסים הם אוטובוסים בצבע צהוב ששימשו בעבר הסעות תלמידים בארה"ב - אולי תזהה אותם מסרטים וסדרות כמו משפחת סימספסון. אני מניח ששלחו אותם למרכז אמריקה לאחר שצברו ותק לא קטן.
---לאחר השליחה ראיתי שאתה כבר אחרי הטיול כך שלא חידשתי לך הרבה, אבל ייתכן שזה עניין אחרים. מעניין עד כמה השתנו הצ'יקן באסים אם בכלל בשנים שחלפו ---
לגבי יצרנים, אוטובוסי תלמידים יוצרו בארה"ב"צ'יקן באס"
טיילתי באיזור שבין קוסטה ריקה לגואטמלה לפני קצת פחות מעשור.
צ'יקן באס זה כינוי רווח לאוטובוסים המשמשים את התחבורה הציבורית במרכז אמריקה. לגבי מקורו אני יכול רק לנחש - פשוט נוסעות באוטובוסים האלה תרנגולות דרך קבע.
מנסיוני אוטובוסי צ'יקן באס מספקים חווייה מעניינת וצבעונית, תרתי-משמע (ילידי גואטמלה מתהדרים בלבוש צבעוני), ומפגש בלתי-אמצעי עם האוכלוסייה המקומית. מאד מרשימה עבודתו של עוזר הנהג. משימותיו - א. לעבור בין הנוסעים ולגבות את סכום הנסיעה (עניין לא פשוט - האוטובוס עמוס לעייפה, עליו לזכור איפה עלה כל נוסע ומי כבר שילם, וגם קשה להגיע פיזית לנוסעים - לעתים הוא נדרש לצאת ולהיכנס מהחלון תוך כדי נסיעה לשם כך) ב. להעמיס, לסדר ולאבטח את התיקים והחבילות, ולפעמים גם חלק מהנוסעים, על הגג. כל זאת הוא עושה בזריזות-שיא, והגשם השוטף היורד שם מדי יום - כאמור, הוא מרבה לצאת ולהיכנס לאוטובוס מהחלונות ומהגג - לא עוצר בעדו.
יש גם חסרונות, האוטובוס גם דחוס, לא בהכרח ריחני במיוחד, לא נוח, איטי למדי, ולוח הזמנים (כאמור, נכון ללפני כמעט עשור) לא אמין. באיזורים דלי אוכלוסין זו יכולה להיות בעיה של ממש - אנחנו המתנו פעם יחד עם כמה תיירים לשווא לאוטובוס שהיה אמור לצאת ב-4:30 בבוקר, והיה היחיד באותו יום מאותו חור שנמצאנו בו ליעדנו, המרוחק למדי; בסוף יצא אוטובוס ליעד נידח אחר ב-5:30, לא ניתן הסבר, ונאלצנו לעשות דרכנו בטרמפ, במכונית מסחרית פתוחה, אל היעד המבוקש. חלופות לצ'יקן באס הם שאטלים של תיירים, המחברים בין מוקדי תיירות, טיסות פנימיות במרחקים ארוכים, וטרמפים בין יעדים אחרים. בגואטמלה היה מקובל מאד מוסד הטרמפ בתשלום - מעין UBER ללא אפליקציה; לא רק תיירים שילמו אלא גם מקומיים. (אגב, בניקרגואה נסענו כמה פעמים בטרמפים, ולא ביקשו מאיתנו כסף - מנטליות אחרת או סתם מקריות). כמובן - אם אתה נוסע בטרמפים הפעל שיקול דעת.
האוטובוסים הם אוטובוסים בצבע צהוב ששימשו בעבר הסעות תלמידים בארה"ב - אולי תזהה אותם מסרטים וסדרות כמו משפחת סימספסון. אני מניח ששלחו אותם למרכז אמריקה לאחר שצברו ותק לא קטן.
---לאחר השליחה ראיתי שאתה כבר אחרי הטיול כך שלא חידשתי לך הרבה, אבל ייתכן שזה עניין אחרים. מעניין עד כמה השתנו הצ'יקן באסים אם בכלל בשנים שחלפו ---
המטרו במקסיקו סיטיתחבורה ציבורית במרכז אמריקה-אני לאחר טיול במרכז אמריקה
הייתי שמח לקרוא מידע נוסף על הרכבת התחתית המצוינת של מקסיקו סיטי-באיזה שנה היא הוקמה?אך הרכבת שמה מאיצה כל כך מהר?!? וכו וכו.
הייתי שמח לקרוא מידע על חברות ADO וOCC המצוינות במקסיקו.
הייתי שמח לקרוא על התחבורה הציבורית בגואטמלה ועל הצ'קין באס-מה זה האוטובוס מי ייצר אותו ומאיזה שנה הוא?
 
תודה.
יש אתר שאפשר לחפש בו מידע על אוטובוסים *ללא* רכבת?בקשותושאלות(לא הכוונה)
Google mapsיש אתר שאפשר לחפש בו מידע על אוטובוסים *ללא* רכבת?
כי ב"כל קו" האפשרות של הרכבת כל הזמן נדחפת לתוצאות. יש דרך לנטרל את זה (חיפשתי ולא מצאתי) או אתר שמציג רק תוצאות של אוטובוסים?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.