בקשה!

boofy1

New member
בקשה!../images/Emo70.gif

מישהו יכול להסביר לי את מהות המושג "דמוקרטיות עממיות" ? תודה מראש
 

rainprincess

New member
...מנסה..

הדמוקטיות העממיות מיששו בעצם אחת אחד מהערונות של המשטר של ברה"מ הלו הוא משטר קומונסטי שמאפיינו הוא שוויון ומהפכה מתמדת, כלומר להשליט את המשטר הקומונסטי בכמה שיותר ארצות וע"י כך ליצור מהפכה מתמדת. הדמוקרטיות העממיות בעצם היו את העיקרון הזה של המהפכה המתמדת ע"י כך שסטאלין השריש במדינות אלה תמשטר הקומינסטי. אנלא בטוחה...אם יש טעות או הוספה אנא תקנו אותי.
 
דמוקרטיות עממיות

זהו כינוי למשטרים שהוקמו במדינות מזרח אירופה שהיו תחת כיבוש סובייטי עם סיום מלחמת העולם השנייה. בין המדינות: צ'כוסלובקיה, פולין, הונגריה, בולגריה, רומניה, מזרח גרמניה ואלבניה. משטרים אלה היו קומוניסטים והם היו כפופים לברית המועצות.
 

MoRaN SaShA

New member
בבקשה, הסבר מעולה :

בשלב הראשון (1945) הוקמו במדינות מזרח אירופה ממשלות זמניות עד לקיומן של בחירות. הממשלות היו ממשלות קואליציה המורכבות מהמפלגות הליברליות ומהמפלגה הקומוניסטית המקומית. למעשה, היו אלה ממשלות קומוניסטיות שפעלו בהנחיית מוסקבה. בשלב השני (1947) התקיימו במדינות מזרח אירופה בחירות לכינון ממשלות קבועות ובבחירות, שנערכו תחת טרור הצבא האדום, זכו המפלגות הקומוניסטיות ברוב מכריע. כך הוקמו בכל מדינות מזרח אירופה "דמוקרטיות עממיות", אשר כפופות ישירות למוסקבה. בשלב השלישי (1948) הוחל בטיהורים בתוך המפלגות הקומוניסטיות המקומיות, באמצעות מינוי נציגים מטעם סטאלין. כך השליטה של סטאלין ישירה ואינה מעורערת.
 
הדמוקרטיה של הפרולטריון

המושג דמוקרטיה עממית מתחבר לדמוקרטיה של הפרולטריון בניגוד או בהבחנה מהדמוקרטיה הנהוגה במקומותינו שהיא על פי התפיסה הזו דמוקרטיה של הבורגנות. נזכור את תגובתו של לנין לביקורת שהוטחה נגדו בגין העדר החופש בברה"מ, "חופש?, אמר, החופש למות ברעב"...
 
למעלה