בקשה משכנתא

fish63

New member
בקשה משכנתא

שלום לכולם. אני בן 47 אישתי בת 40 ו 2 ילדים בכיתה ה הכנסה משותפת של 17,000 ש"ח יש לנו הון של 750,000 הדירה עולה 1,500,000 אנו מעונינים במשכנתא של 800,000 ש"ח לפריסה של כמה שנים כדאי לקחת ואיזה מסלול מומלץ. תודה מראש על התשובות.
 

altern

New member
עבור משכנתא 800K ל-20 שנה

כדאי להיות ערוכים להחזר ממוצע של 5500 ש"ח בחודש. האם תעמדו בהחזר כזה?
 

fish63

New member
משכנתא

שלום. ערוכים,השאלה היא איזה מסלול? תודה
 

altern

New member
שלום

המסלולים הרלוונטיים: פריים, קבועה צמודה, קבועה לא צמודה. הדרך הכי טובה להרכיב את המשכנתא היא לקרוא כמה עמודים כאן בפורום בשביל להבין את ההבדלים בין המסלולים השונים. כעקרון, אם תלכו על חצי מהסכום בפריים וחצי בקבועה (צמודה ו/או לא צמודה), לא תטעו. כמובן שכל הדיון רלוונטי אם אתם באמת ערוכים להחזרים ממוצעים שציינתי (קצת גבוהים להכנסה שלכם).
 
altern , דיון בנושא המלצתך

רציתי לשאול אותך את הרציונאל מאחרי שתי המלצות כלליות שאתה נותן מידי פעם. א. בקבועה (צמודה ו/או לא צמודה), אתה מתייחס כאילו אין הבדל בבחירה כשמדובר בשני מסלולים שונים לגמרי אחד קבוע שאינו מושפע משום דבר ואילו השני מאוד מושפע מהמדד , אז מה ההיגין לכרוך אותם יחד? ב. ויתור מראש על משתנות, הרי הריבית שלהם הרבה יותר נמוכה מהקבועה אז האם ההמלצה שלך מתבססת על הערכה חד משמעית שיהיה גרוע יותר אחרי החלון ובגלל זה שווה לשלם היום יותר? אם כן כדאי ליידע את השואל לגבי תחזיותך.
 

altern

New member
תגובה

א. אני דווקא רואה דמיון רב בין המסלולים (צמודה ולא צמודה) כאשר הצמודה בקרן שווה, הן בהחזרים והן בקצב אכילת הקרן. הצמודה יותר זולה (כל עוד מניחים אינפלציה ממוצעת רב שנתית בתוך היעד) ולכן עדיפה כלכלית. מנגד, אם ישנו חשש להתפרצות אינפלציה, כדאי לשלב את הלא צמודה. מתוך רמת החשש יגזרו החלק של הצמודה וחלק של הלא צמודה בתוך מרכיב הקבועה במשכנתא. ב. אני לא אוהב את המשתנות בגלל הנזק הכפול שיכול להיות בהן, בדומה למט"ח. כלומר, גם חשופים לעליית הריבית וגם הקרן צמודה. הערכה שלי שהריבית כרגע נמוכה ויש לה לאן לעלות, לכן, אם כבר הוחלט על צמודות מדד, עדיף לקבע ריבית קבועה. לו היינו במציאות של ריביות גבוהות, המלצה שלי הייתה מתהפכת.
 
../images/Emo82.gifאז מה ההיגין לכרוך אותם יחד

סלח לי שאני מקשה את התנהגות שני מסלולים אלו אני מכיר וברור לי שאם המדד הרב שנתי יהיה נמוך מ2.5% ומתפרס באופן שווה על פני שנות המשכנתא אז הצמודה עדיפה לעומת זאת אם המדד יהיה מעל זה , עדיפה הקבועה לא צמודה. אבל כאשר מישהו שואל תמהיל , ואתה לא מבחין בין שני המסלולים כלל ולמרות הדימיון שאתה רואה הם שונים מאוד בתכלית ובמיוחד תלויים באופי השואל אוהב/שונא סיכונים. לתת תשובה הכוללת כמעט את כל המסלולים משמעותה לא לתת תשובה ...לא כך? לגבי המשתנה שהיא זולה מהקבועה, כך יהיה כנראה גם בחלון , כך שכדי שתהיה פחות טובה צריך בהכרח להגיד כי היא מגינה פחות טוב על התפרצות אינפלציונית (כי אינה מקובעת) במצב כזה של הערכה למה ללכת בכלל על קבועה צמודה? כלומר אם התחזית היא קפיצה אינפלציונית, אז להתנתק מההצמדה למדד ואין מקום לא לקבועה צמודה ולא למשתנה צמודה. גם כאן יש ערבוב שבו כל מסלול בתמהיל עונה על תרחיש אחר . לדעתי יש לצאת מתרחיש מסויים שהוא הסביר בעינך, לכתוב אותו ולהמליץ על פיו וכמובן להמליץ מה לעשות אם התרחיש החזוי לא ממש מתממש.
 

fish63

New member
אריק מה דעתך

שלום. זוג+2 ילדים בביה"ס עממי. הכנסה משותפת 17.5 K בספטמבר 2008 לקחתי משכנתא 560K מסלול ל15 שנה 300K קבועה 3.8% 100K משתנה כל 5 שנים 2.8 160K פריים -1.1 40K משנת 92 זכאות הלוואות מהבנק 1. 60,000 לחמש שנים בגובהה הפריים (ההלווה נלקחה לפניי כחודשיים) 2. 100,000 לעשרים שנה בפריים+2.8 נלקחה לפניי כחודש-כרטיס אשראי מזרחי-טפחות בעוד ארבע שנים קרן השתלמות 150,000 נכנסתי להרפתקאה שהיא קצת גדולה עליי תודה מראש.
 
../images/Emo82.gif שכר לימוד גבוה אתה משלם.

פרט ל 160K פריים -1.1 בחרת את כל המסלולים היקרים האפשריים. (נפלת כמעט בכל בור אפשרי). היום אתה חייב במשכנתא יותר ממה שלקחת בספטמבר 2008 ההלוואות הנוספות שלקחת אחרי המשכנתא מצביעות על תיכנון לקוי מראש ואי ניהול . לדעתי, צריך לעצור, וללמוד התנהלות נכונה כי בינתיים אתה משלם הון על קבלת החלטות שגויות כנראה בהמלצת הבנק. המלצתי. א. שינוי התנהגותי. ב. מיחזור והגדלת המשכנתא (שתכלול גם את ההלואות הנוספות) ג. אל תעשה ב' לפני א' כי הבעייה אינה כספית אלא התנהגותית.
 
../images/Emo82.gif קרא טוב

א. זה לא באותו זמן, זמנים משתנים. ב. אז הפניתי למשכנתאברוקר וחשבתי שהוא מקצוען, אז עוד הערכתי את דעתו לאור ניסיונו הרב בתחום הבנקאות. ג. באותו חודש כתבתי פוסט מ 10/2008 בנושא , מן הראוי שתצטט אותו ולא את ההפניה למשכנתא ברוקר. ד. כנראה דרכתי לך על היבלת כי המשכנתא האישית שלך מאוד דומה וקשה לך להתמודד מול מציאות כואבת, האגו מפריע. ה. בנוסף, גם אם מישהו לקח משכנתא "גרועה" ומקיים את המעקב שאני כל הזמן מזכיר אותו, אתה לא בכוונה. אז הטעות היתה מחזיקה כמה חודשים והמיחזור היה כבר מתבצע ואז שכר הלימוד היה נמוך יותר. כנראה אישית אתה ערוך לשכר לימוד גבוה כי אתה עדיין באותה משכנתא הפסדית . ו. תתחיל לענות יותר לכותבים ופחות לי , אני לא זקוק לעיצותיך , ואל תצרף עוד לווים תמימים לחבורת לוקחי משכנתאות בעצת בנקים ועושי דבריהם . בבחינת "צרת רבים חצי נחמה". ז. ותפסיק להצית אש כל פעם מחדש.
 

ab1729

New member
קראתי טוב

א. נכון, הפרש של 2-3 חודשים. עם זאת בתקופה המרווח ביןו הציטוט שלי למועד לקיחת המשכנתא אין בפורום שום הודעה סותרת \ דעה שונה ב. לגיטימי. ג. לא רלוונטי. השאלה שנשאלה היא "מה השפעת הורדת הפריים על הריבית", וענית בצורה נכונה אבל אין שום אזכור לכך שמי שלקח לפני כמה חודשים משכנתא בתמהיל עם מדד צריך למחזר. ד. את הניתוחים הפסיכולוגיים \ פסיכאטריים תחסוך ממני, לפחות עד שתוציא רשיון לעסוק בתחום. ה. אתה צודק בטענה שאם השואל היה ממחזר לפני שנה ל100% פריים לעומת מחזור היום ל100% פריים, אז לפני שנה זה היה משתלם יותר. עם זאת אין קשר בין הטענה הנ"ל לטענה שבכלל כדאי לו למחזר כיום. ו. לא ייעצתי לך, אלא ניסיתי להביע את התערומת שלי מהתשובה החצופה לשואל. תמימים הם אלה שמקשיבים לשיטות ההימור שלך על כספי חובות. לא הבנתי מה הקשר ל"עצת בנקים". התאוריה שלך על רווחי הבנק כבר הופרכה ממזמן ואתה ממשיך לנסות ולדחוף אותה לכל מיני פינות. ז. תענה כמו בן אדם, ואני אפסיק "להצית אש"
 

fish63

New member
סעיף א'

אריק שלום. אני מקבל את סעיף א לגביי ההלואות שנלקחו לאחר המשכנתא,שדרוג הדירה+ריהוט חדש. מה אתה ממליץ לגבי סעיף ב',האם המיחזור הכרחי?והאם במיחזור כדאי לשלב בולט? או לחלופין לא למחזר ולקחת הלוואה אחת 150K באפיק בולט. תודה.
 
../images/Emo82.gif מענה לfish63

כדאי מאוד למחזר ובתנאי שאתה נוטש את צמודות המדד למינהם. בשלב המיחזור אתה מצרף את שאר חובותיך ובכך מייעל את ניהול החובות שלך ומוזיל אותם. השימוש ב"בוליט" תלוי בשאר התוכניות הכלכליות שלכם, כללית אני מעדיף לקחת את הסכום כהלוואה רגילה ולחתוך אותה בנק' שהכי מתאים ונכון לעשות זאת (למה מראש לקבוע נק' זו?) אבל הכל לא קריט לכאן או לכאן. מזכיר לך אנו דנים בשלב ב', מין הראוי שתטפל ראשית בשלב א'= שינוי בניהול כלכלת המשפחה.
 

altern

New member
המשך

ההמלצה כוללת מסלולים בעלי "נזק בודד" (כמו פריים וקבועה צמודה) או מסלול "ללא נזק" (קבועה לא צמודה). במסלולים אלו או שרק הריבית משתנה או שרק הקרן צמודה, אך לא שילוב של שניהם. על משתנות וצמודות מדד איני ממליץ בגלל "הנזק הכפול" בהם ומכיוון שאני מעריך שלריביות ולשער החליפין יש לאן לעלות. על זה שהמשתנה תהיה זולה יותר מהקבועה בחלון אני לא כל כך בטוח. באופן כללי אני מציג שתי אופציות (בניגוד להגדרת תרחיש ובחירת מסלול עדיף בשבילו בתוספת אסטרטגיות יציאה): 1. הכל בפריים + מחזור עתידי במידת הצורך (צורך זה יכול לבוא אם רוצים להוריד את ההחזר החודשי בפריים גבוה). 2. שילוב פריים וקבועה כבר היום - מראש ממתנים את העלייה האפשרית בפריים בזה שמשלמים עכשיו יותר (מבוסס על הערכה שהריביות על הקבועות יעלו). באופציה זו סיכוי למחזור יורד. לו הייתי משוכנע שהריביות על קבועות לא יעלו (או שיעלו בצורה לא משמעותית), הייתי בוחר באופציה הראשונה. כיוון שאין לי בטחון כזה וישנו סיכוי גבוה שהמחזור יהיה בבנק אחר (עם כל העלויות הכרוכות בזה), אני מגיע למסקנה שגם האופציה השניה ליגיטימית. יתרה מכך, קשה לי היום להגיד איזו תהיה עדיפה (לא היום אלא בהסתכלות הכללית). לא פירטתי את ההבדלים בין הצמודה והלא צמודה, אלא המלצתי לקרוא עליהם בפורום.
 

altern

New member
תיקון טעות

"על משתנות וצמודות מט"ח איני ממליץ" ולא " על משתנות וצמודות מדד איני ממליץ"
 

fish63

New member
משכנתא נוספת

שלום. איני מעוניין למחזר את המשכנתא,אבל אני מעוניין לחסל את ההלוואות ולקחת משכנתא ע"ס של 200K. בעוד 4 שנים מתפנה לי 150K מהיא הדרך הנכונה לפעול? (גרייס,בלון,בולט,פריים ל 20 שנה) תודה
 

altern

New member
אם הבנתי נכון

את המשכנתא הקיימת החלטת להשאיר כמו שהיא. כמו כן, החלטתם לקחת משכנתא חדשה (נוספת) על סך 200K שתכסה את ההלוואות. אם זה המצב, מהו ההחזר החודשי על המשכנתא החדשה שאתם יכולים לשלם?
 

טיטון1

New member
משכנתא

תודה על ההתיחסות. לאחר בדיקות נוספות הגעתי למצב שבכדיי להכנס לדירה בעוד שלושה חודשים ולהיות מאוזן אני זקוק ל 300K נוספים. הנתונים: בספטמבר 2008 לקחתי משכנתא 540K מסלול ל15 שנה 300K קבועה 3.9% 100K משתנה כל 5 שנים 3.44 140K פריים -1 50K 3.9% שארית משנת 92 סה"כ 900K מה עליי לעשות? תודה
 
למעלה