בקשה מיוחדת מנחצ'ה:

בקשה מיוחדת מנחצ'ה:

לחברי הפורום. בראשית השבוע הבא, אני מתחיל לערוך את הפקת שירי הרחוב של דרורה חבקין, ולהסב אותה לתקליטור. ההפקה המקורית הוקלטה על ידי NMC) CBS דהיום) התקליטור יראה אור סביב ה-15.1.2006. כל מי מכם היודע את מקורות השירים הבאים מתבקש לחזור אלי בדוא"ל, באתר הפורום או בפקס או בטלפון. שירי עם, מטבעם נוצרים על ידי העם אך תמיד נוצרים על בסיס עובדתי של ארועים בחיי האומה ולכן, הסיפורים בשולי כל שיר הם בעלי חשיבות מכרעת בהפקה מעין זו. (כל ידע על מקור השיר ודרך גלגולו יעזרו. כ"כ יתקבלו בתודה סיפורים אישיים הקשורים לשיר זה או אחר וגם קצה חוט לסיפור כזה או אחר). זה המקום לציין שיש לנו את כל מילות השירים, כך ששירונט לא רלוונטי. רשימת השירים והשורה הראשונה של כל שיר בקובץ המצ"ב וכנ"ל גם דרכי הקשר אלי. תודה על תשומת ה
, נחצ'ה
 

האגס 1

New member
מותר תשובה כאן?

אם כן אז: 'ספר לי' הוא שיר עממי ספרדי במקור. האמת - לא אתפלא אם ייתברר שיש לו מקור גם מלפני כן, וליהודים-הספרדים הוא הגיע ממקור אחר. בכל אופן - לפני שתורגם לעברית כבר הייתה קיימת לו גרסה בלאדינו, שנקראת `por ke no me amates` ("למה אותי לא אהבת"). זהו שיר מאוד נידח בתרבות הלאדינו, והוא ידוע בקרב הספרדים יוצאי תורכיה.
 
בטח שמותר, שכולם יהנו, לא?

יש לזה גם גרסה של הגשש החיוור ולעוד כמה שירים שברשימה וכולם בתקליט הראשון "שמחת זקנתי".
 

האגס 1

New member
אני מכיר גם את הביצוע של 'הגששים'

שפותח את תקליטם הראשון 'שמחת זקנתי' שב-מ-ק-ר-ה נמצא פה לידי, ושם כתוב רק שהמילים והלחן הם 'עממי', ללא ציון נוסף. אגב, יש לי גירסה מוקלטת של ביצוע בלאדינו, שלא הוקלט בארץ ושהופיע רק בתורכיה.
 
אם התקליט נמצא לידך, אז איך נקרא

שם השיר: אני יושב לי? אני זוכרת שהפזמון הולך ככה: ואת יא בינת עושה חיים עם אלבר... התקליט הזה הוא אחד מאלה שגדלתי עליהם וכנראה שהוא נשאר אצל אמא שלי.
 

yaron37

New member
איזו בשורה נהדרת! רוצה להבין , זה

דיסק של שירי דרודרה חבקין הגדולה בביצועיה לשירים? או של אומנים אחרים? מקווים מאד שהם בביצועיה של דרורה עצמה ושירי הרחוב שלה . מחכים ומצפים מאד !!! ואגב , מתי הדיסק של שלישית קצה השדה אמור לצאת? יש מידע מה יכלל בו? תודה!!!!
 
הביצועים

הם הביצועים המקוריים של שני תקליטי הויניל וכולם רק של דרורה חבקין.
 

yaron37

New member
וואוו יכול לקחת הרבה זמן... ../images/Emo10.gif

מקווה שימצאו כולם במהרה! צמאים!!!
 
רוצה להציע עזרה מסוג אחר , אפשר?

מציעה עזרה, אם צריך, בעניין עריכה לשונית והגהה של כל הטקסטים באופן מקצועי. אם רלוונטי - אשמח.
 

ירוןלנ

New member
ברוך הבא

לאבא של סי אני מברך אותך עם הצטרפותך לפורום תמיד לרשותך.
 

החתולית

New member
הביצוע של הגששים

והמקור ה"עממי" - לפי מיטב זכרוני וידיעתי, משום שגברי הביא את השיר מהבית, או ליתר דיוק מהשכונה. אני יכולה לברר, אם אתם רוצים.
 

shellyland

New member
ואיזו סגירת מעגל יפה זאת תהיה

אם יסתבר שגברי הביא את השיר מהבית (במקור - בלאדינו) ומי שהביא את העובדה שהשיר במקור בלאדינו הוא האגס1.
 
למעלה