בקשה מאבייתר

מצב
הנושא נעול.

shapira meir

New member
בקשה מאבייתר

בקשה מאבייתר
עוד אני חוכך בדעתי איך לבנות מפה של מסילת רכבת העמק, מסתבר שיש מפות כאלו גרמניות ובריטיות, בכל אחת נתונים קצת שונים אבל שתי המקורות הללו משלימות זו את זו. אני מצרף צילום של המקורות ורק תאמר לי אם יש לך גישה אליהן, או שאני אכתוב, אבל למי, כדי לקבל את המפות הללו, ואז אוכל לחבר ולבנות משהו יפה יחד עם צילומי האתרים לאורך המסילה, התרשים שיש לי היום הוא רק תרשים ולא מפה ואני מצרף גם את התרשים כדוגמא למה שאני מתכוון לבצע. להדגיש, התרשים הזה הוא רק ראשוני בלבד ורק כשירבוט.
 

shapira meir

New member
מקור 1

בקשה מאבייתר
עוד אני חוכך בדעתי איך לבנות מפה של מסילת רכבת העמק, מסתבר שיש מפות כאלו גרמניות ובריטיות, בכל אחת נתונים קצת שונים אבל שתי המקורות הללו משלימות זו את זו. אני מצרף צילום של המקורות ורק תאמר לי אם יש לך גישה אליהן, או שאני אכתוב, אבל למי, כדי לקבל את המפות הללו, ואז אוכל לחבר ולבנות משהו יפה יחד עם צילומי האתרים לאורך המסילה, התרשים שיש לי היום הוא רק תרשים ולא מפה ואני מצרף גם את התרשים כדוגמא למה שאני מתכוון לבצע. להדגיש, התרשים הזה הוא רק ראשוני בלבד ורק כשירבוט.
מקור 1
 

shapira meir

New member
מקור 2

בקשה מאבייתר
עוד אני חוכך בדעתי איך לבנות מפה של מסילת רכבת העמק, מסתבר שיש מפות כאלו גרמניות ובריטיות, בכל אחת נתונים קצת שונים אבל שתי המקורות הללו משלימות זו את זו. אני מצרף צילום של המקורות ורק תאמר לי אם יש לך גישה אליהן, או שאני אכתוב, אבל למי, כדי לקבל את המפות הללו, ואז אוכל לחבר ולבנות משהו יפה יחד עם צילומי האתרים לאורך המסילה, התרשים שיש לי היום הוא רק תרשים ולא מפה ואני מצרף גם את התרשים כדוגמא למה שאני מתכוון לבצע. להדגיש, התרשים הזה הוא רק ראשוני בלבד ורק כשירבוט.
מקור 2
 
הכי טוב - לפנות לפול קוטרל.

בקשה מאבייתר
עוד אני חוכך בדעתי איך לבנות מפה של מסילת רכבת העמק, מסתבר שיש מפות כאלו גרמניות ובריטיות, בכל אחת נתונים קצת שונים אבל שתי המקורות הללו משלימות זו את זו. אני מצרף צילום של המקורות ורק תאמר לי אם יש לך גישה אליהן, או שאני אכתוב, אבל למי, כדי לקבל את המפות הללו, ואז אוכל לחבר ולבנות משהו יפה יחד עם צילומי האתרים לאורך המסילה, התרשים שיש לי היום הוא רק תרשים ולא מפה ואני מצרף גם את התרשים כדוגמא למה שאני מתכוון לבצע. להדגיש, התרשים הזה הוא רק ראשוני בלבד ורק כשירבוט.
הכי טוב - לפנות לפול קוטרל.
 
יש באוניברסיטת ת"א אוסף מפות

אתמול נוכחתי לדעת שיש מפות
גם טורקית/גרמנית וגם בריטית מצויינות, כששתיהן משלימות זו את זו.
יש באוניברסיטת ת"א אוסף מפות
והבחור שעובד שם, שמו צבי, הוא פריק של רכבות ומתמצא בחומר. האוסף שייך לחוג לגיאוגרפיה.
 

shapira meir

New member
רב תודות לך

יש באוניברסיטת ת"א אוסף מפות
והבחור שעובד שם, שמו צבי, הוא פריק של רכבות ומתמצא בחומר. האוסף שייך לחוג לגיאוגרפיה.
רב תודות לך
אני יודע שיש מפות בריטיות באוניברסיטה, וכעת לפי דבריך זה בתל אביב (האוניברסיטה העברית, גיאוגרפיה, מחלקת מפות), ותודה על המידע. כאשר המפות הגרמניות נמצאות בבית הספרים הלאומי והאוניברסיטאי בירושלים, יש לך מידע למי אפשר לפנות?
 
לא..אבל צביקה יוכל לעזור

רב תודות לך
אני יודע שיש מפות בריטיות באוניברסיטה, וכעת לפי דבריך זה בתל אביב (האוניברסיטה העברית, גיאוגרפיה, מחלקת מפות), ותודה על המידע. כאשר המפות הגרמניות נמצאות בבית הספרים הלאומי והאוניברסיטאי בירושלים, יש לך מידע למי אפשר לפנות?
לא..אבל צביקה יוכל לעזור
שמו צבי מדניק
 
שאלות על הטיוטה ועוד

בקשה מאבייתר
עוד אני חוכך בדעתי איך לבנות מפה של מסילת רכבת העמק, מסתבר שיש מפות כאלו גרמניות ובריטיות, בכל אחת נתונים קצת שונים אבל שתי המקורות הללו משלימות זו את זו. אני מצרף צילום של המקורות ורק תאמר לי אם יש לך גישה אליהן, או שאני אכתוב, אבל למי, כדי לקבל את המפות הללו, ואז אוכל לחבר ולבנות משהו יפה יחד עם צילומי האתרים לאורך המסילה, התרשים שיש לי היום הוא רק תרשים ולא מפה ואני מצרף גם את התרשים כדוגמא למה שאני מתכוון לבצע. להדגיש, התרשים הזה הוא רק ראשוני בלבד ורק כשירבוט.
שאלות על הטיוטה ועוד
1. מה לגבי העצירה במרחביה (עם הפוטומונטאז' המקסים שעשית על הנקודה), 2. כנ"ל לגבי גניגר (בגלל הפנס...) 3. האם נשאר בשטח משהו מהגשר ע"י גבע שפוצץ ב 48 ?? 4. כפר יחזקאל: האם התחנה הישנה יותר (המערבית) לא נכונה יתור למיקום, או ששתיהן פעלו בו זמנית ???
 

shapira meir

New member
כעת תבין כמה חשובות לי המפות המקורי

שאלות על הטיוטה ועוד
1. מה לגבי העצירה במרחביה (עם הפוטומונטאז' המקסים שעשית על הנקודה), 2. כנ"ל לגבי גניגר (בגלל הפנס...) 3. האם נשאר בשטח משהו מהגשר ע"י גבע שפוצץ ב 48 ?? 4. כפר יחזקאל: האם התחנה הישנה יותר (המערבית) לא נכונה יתור למיקום, או ששתיהן פעלו בו זמנית ???
כעת תבין כמה חשובות לי המפות המקורי
המפות המקוריות גם הגרמניות וגם הבריטיות מכילות מידע רב למי שמעיין היטב בהן (רק חבל שצריך כאלו מאמצים להשקיע כשזה קיים בטווח יד, מילא), העצירה בתחנת מרחביה היתה כמו כל תחנה רגילה אם היו נוסעים לירידה/עליה (לפי דברי ותיקים (אני כבר מכיר רבים מאלו שעוסקים בנושא וחיו אותו מאז.....) הקונדוקטור ידע מי יורד במרחביה ואם היו עולים, הם עמדו על הגשר כדי שיראו אותם ויעצרו, אבל היו מקרים שראו מישהו רץ לרכבת או דוהר בעגלה, עצרו והמתינו לו, ולוז מספר שפעם רץ ונפל, לא משנה המתינו לו עד שהתאושש והגיע לרכבת, בקיצור, ברור שהרכבת בחיים לא יכלה לעמוד בלוח הזמנים ולמעשה אף אחד לא כעס כי העיכובים היו לטובת האנשים שלרובם זה היה אמצעי התחבורה היחיד בעמק, גם אם היו בעיות בגלל קונדוקטור תאב בצע או תקלות אמת או כמו שדבורה מספרת שפחדו לרדת בתחנת חאן אל אחמר בגלל הערבים. באמצעות דובר גרמנית הצלחנו להגיע לעובדה שמה שכתוב על המפה ליד טראבינאת, זו "תחנת מים"(ואסר-סטאסיון) מכאן שהעצירה היתה לצורך מילוי מים (תחנת שרות) ואנשי גניגר ניצלו זאת לעלות ולרדת מהרכבת (יש חילוקי דיעות בין הותיקים למניע להצבת הפנס, האם אנשי גניגר הציבו אותו לסימון התחנה, או קשר שבשתיקה בין אנשי גניגר לנהגי הקטרים שאנשי גניגר ידאגו כל לילה שיהיה פנס לסמן את מקום מילוי המים ובתמורה זו תהיה תחנת נוסעים בלתי ליגאלית, כי אם כן מי שהרוויח הם אנשי הרכבת, כי כמה מאנשי גניגר נסעו כבר ברכבת?), אני חושב שקראתי באיזשהו מקום שהמים בעפולה לא היו טובים (בארות מעופשות) ולכן העדיפו למלא מים לפני עפולה. מהגשר של גבע לא מצאתי אפילו אבן ("החבר'ה לקחו את הרדיו לעמדה לשמוע חדשות...") מבנה האבן בכפר יחזקאל היה התחנה, מבנה הסיליקט הועבר מהכניסה לכפר לשם כדי שיהיה מחסה לנוסעים קרוב למסילה , למטרה זו ולא במקום מבנה התחנה (שם ישב המנהל, מכרו כרטיסים וכו)
 
המים בעפולה

כעת תבין כמה חשובות לי המפות המקורי
המפות המקוריות גם הגרמניות וגם הבריטיות מכילות מידע רב למי שמעיין היטב בהן (רק חבל שצריך כאלו מאמצים להשקיע כשזה קיים בטווח יד, מילא), העצירה בתחנת מרחביה היתה כמו כל תחנה רגילה אם היו נוסעים לירידה/עליה (לפי דברי ותיקים (אני כבר מכיר רבים מאלו שעוסקים בנושא וחיו אותו מאז.....) הקונדוקטור ידע מי יורד במרחביה ואם היו עולים, הם עמדו על הגשר כדי שיראו אותם ויעצרו, אבל היו מקרים שראו מישהו רץ לרכבת או דוהר בעגלה, עצרו והמתינו לו, ולוז מספר שפעם רץ ונפל, לא משנה המתינו לו עד שהתאושש והגיע לרכבת, בקיצור, ברור שהרכבת בחיים לא יכלה לעמוד בלוח הזמנים ולמעשה אף אחד לא כעס כי העיכובים היו לטובת האנשים שלרובם זה היה אמצעי התחבורה היחיד בעמק, גם אם היו בעיות בגלל קונדוקטור תאב בצע או תקלות אמת או כמו שדבורה מספרת שפחדו לרדת בתחנת חאן אל אחמר בגלל הערבים. באמצעות דובר גרמנית הצלחנו להגיע לעובדה שמה שכתוב על המפה ליד טראבינאת, זו "תחנת מים"(ואסר-סטאסיון) מכאן שהעצירה היתה לצורך מילוי מים (תחנת שרות) ואנשי גניגר ניצלו זאת לעלות ולרדת מהרכבת (יש חילוקי דיעות בין הותיקים למניע להצבת הפנס, האם אנשי גניגר הציבו אותו לסימון התחנה, או קשר שבשתיקה בין אנשי גניגר לנהגי הקטרים שאנשי גניגר ידאגו כל לילה שיהיה פנס לסמן את מקום מילוי המים ובתמורה זו תהיה תחנת נוסעים בלתי ליגאלית, כי אם כן מי שהרוויח הם אנשי הרכבת, כי כמה מאנשי גניגר נסעו כבר ברכבת?), אני חושב שקראתי באיזשהו מקום שהמים בעפולה לא היו טובים (בארות מעופשות) ולכן העדיפו למלא מים לפני עפולה. מהגשר של גבע לא מצאתי אפילו אבן ("החבר'ה לקחו את הרדיו לעמדה לשמוע חדשות...") מבנה האבן בכפר יחזקאל היה התחנה, מבנה הסיליקט הועבר מהכניסה לכפר לשם כדי שיהיה מחסה לנוסעים קרוב למסילה , למטרה זו ולא במקום מבנה התחנה (שם ישב המנהל, מכרו כרטיסים וכו)
המים בעפולה
ראה הקשר ל"באר הגרמנית" בשמורת בלפוריה. היא נחפרה בדיוק מהסיבה הזו (על סמך צבי אילן ז"ל, בספריו). לגבי מפות, מציע לך להיעזר ב-2 מקורות (שמהם תוכל להשתרשר למקורות נוספים): מפות ומיפוי (קדמון, שמואלי) מבט ועוד מבט על א"י (קדר)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה