בקרוב - רב קו בכרמלית

מצב
הנושא נעול.

25306yosef

New member
בכרמלית יש אפשרות לשלם בכרטיסי אשראי

בקרוב - רב קו בכרמלית
אם יש משהו שממש חסר בחיפה, זה רב קו בכרמלית.
אבל, בקרוב זה ייקרה.. יצא מכרז
http://www.carmelithaifa.co.il/מכרזים.aspx
בכרמלית יש אפשרות לשלם בכרטיסי אשראי
בכרמלית בחיפה יש מכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי נסיעה המאפשרות תשלום גם באמצעות כרטיסי אשראי, כך שרב-קו בכרמלית זה בכלל לא מה שחסר בחיפה...

על שירות איכותי שכזה כפי שמספקת הכרמלית למחזיקי כרטיסי האשראי, ניתן רק לחלום שיהיה אי פעם בחברות האוטובוסים* בישראל.

ורק הערה למען הסר ספק:

המילה אוטובוסים שצויינה לעייל עם הכוכבית לצידה, איננה כוללת את המטרונית בחיפה מכיוון שנהגי המטרונית עוסקים בנהיגה בלבד ואינם עוסקים בעסקי כספים ובנקאות. ובנוסף, על מנת לשלם עבור הנסיעה במטרונית, ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה בודדים לצורך נסיעה חד פעמית באמצעות מכונות אוטומטיות ולשלם באמצעות כרטיסי אשראי. שירות איכותי שכזה לא קיים בחברות האוטובוסים המעסיקות עסקני כספים ובנקאות.

ועוד הערה למען הסר ספק:

כרטיס הרב-קו באוטובוסים* (ראו הסבר בהערה קודמת), מחייב שימוש בכסף מזומן. אין לי כרגע חשק לפרט ולנמק שוב מדוע...
 
לא שמעת? בקרוב מוציאים את ההמזומן מחוץ לחוק

בכרמלית יש אפשרות לשלם בכרטיסי אשראי
בכרמלית בחיפה יש מכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי נסיעה המאפשרות תשלום גם באמצעות כרטיסי אשראי, כך שרב-קו בכרמלית זה בכלל לא מה שחסר בחיפה...

על שירות איכותי שכזה כפי שמספקת הכרמלית למחזיקי כרטיסי האשראי, ניתן רק לחלום שיהיה אי פעם בחברות האוטובוסים* בישראל.

ורק הערה למען הסר ספק:

המילה אוטובוסים שצויינה לעייל עם הכוכבית לצידה, איננה כוללת את המטרונית בחיפה מכיוון שנהגי המטרונית עוסקים בנהיגה בלבד ואינם עוסקים בעסקי כספים ובנקאות. ובנוסף, על מנת לשלם עבור הנסיעה במטרונית, ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה בודדים לצורך נסיעה חד פעמית באמצעות מכונות אוטומטיות ולשלם באמצעות כרטיסי אשראי. שירות איכותי שכזה לא קיים בחברות האוטובוסים המעסיקות עסקני כספים ובנקאות.

ועוד הערה למען הסר ספק:

כרטיס הרב-קו באוטובוסים* (ראו הסבר בהערה קודמת), מחייב שימוש בכסף מזומן. אין לי כרגע חשק לפרט ולנמק שוב מדוע...
לא שמעת? בקרוב מוציאים את ההמזומן מחוץ לחוק
 

25306yosef

New member
אתה שוב ממחזר את השקרים של העיתונאים

לא שמעת? בקרוב מוציאים את ההמזומן מחוץ לחוק
אתה שוב ממחזר את השקרים של העיתונאים
שאפילו לא קוראים את ההודעות לעיתונות שהם מקבלים ומטעים את הציבור ומפיצים דיסאינפורמציה ?

אז אצטט במיוחד עבורך וגם עבור שאר הגולשים בפורום את הקטע הרלוונטי מתוך המאסטר (ההודעה המקורית לעיתונות):


"חשוב לחדד בהקשר זה כי הכוונה היא לבחון וליצור תמריצים לעידוד המעבר לשימוש בכרטיסי חיוב אלקטרוניים שאינם כרוכים בעמלות, כלומר, שטרות הכסף יתורגמו ל"כרטיסי מזומן", כך שלא תיווצר עלות נוספת לאזרחים ולעסקים קטנים ביחס לשימוש במזומן. (לא מדובר על עידוד ביצוע עסקאות בכרטיסי אשראי). התחליף שיוצע יהיה נגיש לכלל הציבור, לרבות אוכלוסיות מוחלשות, מחוסרי חשבון בנק (באמצעות שימוש בבנק הדואר), ומקבלי קצבאות קיום מהמדינה."

והינה המאסטאר נמצא להורדה כאן:

http://www.pmo.gov.il/MediaCenter/Spokesman/Pages/spokecash170913.aspx

רק חבל שרוב הגולשים בפורום הזה נופלים קורבן לדיסאינפורמציה השקרית של העיתונאים (והיחצנים).

את הכסף המזומן כפי שהוא מוכר כיום לגולשי הפורום אולי יבטלו, אבל במקומו יהיה כסף מזומן אלקטרוני. כלומר, עם כרטיסי האשראי לא ניתן יהיה אפשר לשלם עבור הנסיעה באוטובוסים* !!!
 
נו? כרטיס מזומן, זה לא כסף מזומן

אתה שוב ממחזר את השקרים של העיתונאים
שאפילו לא קוראים את ההודעות לעיתונות שהם מקבלים ומטעים את הציבור ומפיצים דיסאינפורמציה ?

אז אצטט במיוחד עבורך וגם עבור שאר הגולשים בפורום את הקטע הרלוונטי מתוך המאסטר (ההודעה המקורית לעיתונות):


"חשוב לחדד בהקשר זה כי הכוונה היא לבחון וליצור תמריצים לעידוד המעבר לשימוש בכרטיסי חיוב אלקטרוניים שאינם כרוכים בעמלות, כלומר, שטרות הכסף יתורגמו ל"כרטיסי מזומן", כך שלא תיווצר עלות נוספת לאזרחים ולעסקים קטנים ביחס לשימוש במזומן. (לא מדובר על עידוד ביצוע עסקאות בכרטיסי אשראי). התחליף שיוצע יהיה נגיש לכלל הציבור, לרבות אוכלוסיות מוחלשות, מחוסרי חשבון בנק (באמצעות שימוש בבנק הדואר), ומקבלי קצבאות קיום מהמדינה."

והינה המאסטאר נמצא להורדה כאן:

http://www.pmo.gov.il/MediaCenter/Spokesman/Pages/spokecash170913.aspx

רק חבל שרוב הגולשים בפורום הזה נופלים קורבן לדיסאינפורמציה השקרית של העיתונאים (והיחצנים).

את הכסף המזומן כפי שהוא מוכר כיום לגולשי הפורום אולי יבטלו, אבל במקומו יהיה כסף מזומן אלקטרוני. כלומר, עם כרטיסי האשראי לא ניתן יהיה אפשר לשלם עבור הנסיעה באוטובוסים* !!!
נו? כרטיס מזומן, זה לא כסף מזומן
קרי, לא מצלצלין ולא מרשרשין.

לא זכור לי שדיברתי על כרטיסים בנקאיים או כרטיסי אשראי.

המהלך הנבזה של משרד האוצר בראשות יהיר לפיד נועד להקטין את השימוש בכסף מזומן, ובעתיד לבטלו לגמרי.
 

25306yosef

New member
ואיך בדיוק משתמשים עם כרטיסי המזומן ???

נו? כרטיס מזומן, זה לא כסף מזומן
קרי, לא מצלצלין ולא מרשרשין.

לא זכור לי שדיברתי על כרטיסים בנקאיים או כרטיסי אשראי.

המהלך הנבזה של משרד האוצר בראשות יהיר לפיד נועד להקטין את השימוש בכסף מזומן, ובעתיד לבטלו לגמרי.
ואיך בדיוק משתמשים עם כרטיסי המזומן ???
זה עובד על אותו העיקרון של כסף מזומן (הטענת הכרטיס בכספומטים של הבנקים ובסניפי הדואר וחיוב חשבון הבנק בהתאם לסכום המשיכה / הטענה ורישום שורה בחשבון הבנק כולל עמלת שורת פעולה). בכרטיסי האשראי אין כל עמלת רישום פעולה בחשבון הבנק למעט עמלה עבור רישום פעולת החיוב עבור כלל העיסקאות פעם אחת בחודש בלבד. ובכרטיס האשראי אין עמלות כלל !!! (בכרטיסים חוץ בנקאיים בלבד).

אין כל אפשרות להשתמש עם כרטיסי האשראי היוקרתיים והמפנקים של חברות האשראי המסחריות (American Express, MasterCard, Visa, Japan Credit Bureau, Diners Club, ישראכרט). אני משתמש רק עם כרטיסי האשראי המפנקים שמותגיהם צוינו לעייל !!!

ועוד לא אמרתי מילה אחת על מה בדיוק יקרה במקרה של תקלה בכרטיסי המזומן (האם אתה זוכר את כרטיס הרב-קו ???). האם במקרה של תקלה בכרטיסי המזומן ניתן יהיה אפשר לבצע עיסקה ידנית באמצעות הקשת פרטי הכרטיס כפי שניתן לבצע בכרטיסי האשראי במקרה של תקלה ? האם ניתן יהיה אפשר לתת לנהג האוטובוס* את כל הפרטים האישיים שלי וללא יוצא מן הכלל כולל הפרטים האישיים של הכרטיס, על מנת שיבצע חיוב עתידי ידני כפי שאפשר לבצע בכרטיסי האשראי ?

ככל הנראה תענה לי עכשיו משהו בסגנון הבא: "במקרה של תקלה הנוסע יוכל לנסוע חופשי, אבל יאלץ לתת לנהג את פרטיו האישיים ובמועד מאוחר יותר יאלץ להגיע במיוחד אל תחנות השירות (וכמובן שגם לשלם על כך את מחיר כפל הנסיעה שלא יוחזר לעולם), על מנת להחזיר את החוב... נוסע שלא ישלם את חובותיו, יהיה צפוי לריבית ולקנסות ולעונשים שיקבעו בחוק..."

בקיצור העיתונאים עובדים עליך בעיניים ואתה מאמין להם...
 
אני ממליץ על שילוב רב-קו עם ליטקוין

ואיך בדיוק משתמשים עם כרטיסי המזומן ???
זה עובד על אותו העיקרון של כסף מזומן (הטענת הכרטיס בכספומטים של הבנקים ובסניפי הדואר וחיוב חשבון הבנק בהתאם לסכום המשיכה / הטענה ורישום שורה בחשבון הבנק כולל עמלת שורת פעולה). בכרטיסי האשראי אין כל עמלת רישום פעולה בחשבון הבנק למעט עמלה עבור רישום פעולת החיוב עבור כלל העיסקאות פעם אחת בחודש בלבד. ובכרטיס האשראי אין עמלות כלל !!! (בכרטיסים חוץ בנקאיים בלבד).

אין כל אפשרות להשתמש עם כרטיסי האשראי היוקרתיים והמפנקים של חברות האשראי המסחריות (American Express, MasterCard, Visa, Japan Credit Bureau, Diners Club, ישראכרט). אני משתמש רק עם כרטיסי האשראי המפנקים שמותגיהם צוינו לעייל !!!

ועוד לא אמרתי מילה אחת על מה בדיוק יקרה במקרה של תקלה בכרטיסי המזומן (האם אתה זוכר את כרטיס הרב-קו ???). האם במקרה של תקלה בכרטיסי המזומן ניתן יהיה אפשר לבצע עיסקה ידנית באמצעות הקשת פרטי הכרטיס כפי שניתן לבצע בכרטיסי האשראי במקרה של תקלה ? האם ניתן יהיה אפשר לתת לנהג האוטובוס* את כל הפרטים האישיים שלי וללא יוצא מן הכלל כולל הפרטים האישיים של הכרטיס, על מנת שיבצע חיוב עתידי ידני כפי שאפשר לבצע בכרטיסי האשראי ?

ככל הנראה תענה לי עכשיו משהו בסגנון הבא: "במקרה של תקלה הנוסע יוכל לנסוע חופשי, אבל יאלץ לתת לנהג את פרטיו האישיים ובמועד מאוחר יותר יאלץ להגיע במיוחד אל תחנות השירות (וכמובן שגם לשלם על כך את מחיר כפל הנסיעה שלא יוחזר לעולם), על מנת להחזיר את החוב... נוסע שלא ישלם את חובותיו, יהיה צפוי לריבית ולקנסות ולעונשים שיקבעו בחוק..."

בקיצור העיתונאים עובדים עליך בעיניים ואתה מאמין להם...
אני ממליץ על שילוב רב-קו עם ליטקוין
 

25306yosef

New member
זה בדיוק אותו הדבר כמו היום...

אני ממליץ על שילוב רב-קו עם ליטקוין
זה בדיוק אותו הדבר כמו היום...
כלומר, תשלום לנהג האוטובוס* ובמזומן בלבד.

אבל ברכבת ישראל, הכרמלית חיפה, המטרונית ורק"ל, ניתן לשלם גם באמצעות כרטיסי אשראי.
 

amitk83

New member
בנושא הזה באמת

אני ממליץ על שילוב רב-קו עם ליטקוין
בנושא הזה באמת
היתה לי שיחה מאד טובה עם מנכ"ל הכרמלית לפני חודש לערך והובטח לי שעד סוף שנת 2014 ניתן יהיה להשתמש בכרטיסי רב קו בכרמלית. אבל, יש בעיה אחרת שצריך לתת עליה את הדעת במשרד התחבורה, כיום אין אופציה להתממשקות לקניית כרטיס מעבר ל 90 דקות.
כלומר אם נוסעים במטרונית מהקריות עד כיכר פריז ורוצים משם להמשיך לכרמל למעשה הנוסע משלם פעמיים כלומר 10.20 מהקריות לחיפה ועוד 6.60 מכיכר פריז למרכז הכרמל.

כשהנושא עלה מול משרד התחבורה, מנכ"ל הכרמלית לא זכה לתשובה. השאלה היא מדוע לסרבל ולעשות את החיים קשים לנוסעים? לא חשבו שם כנראה לייעל תהליכים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם בתוך העיר, פשוט לא משתלם...

בנושא הזה באמת
היתה לי שיחה מאד טובה עם מנכ"ל הכרמלית לפני חודש לערך והובטח לי שעד סוף שנת 2014 ניתן יהיה להשתמש בכרטיסי רב קו בכרמלית. אבל, יש בעיה אחרת שצריך לתת עליה את הדעת במשרד התחבורה, כיום אין אופציה להתממשקות לקניית כרטיס מעבר ל 90 דקות.
כלומר אם נוסעים במטרונית מהקריות עד כיכר פריז ורוצים משם להמשיך לכרמל למעשה הנוסע משלם פעמיים כלומר 10.20 מהקריות לחיפה ועוד 6.60 מכיכר פריז למרכז הכרמל.

כשהנושא עלה מול משרד התחבורה, מנכ"ל הכרמלית לא זכה לתשובה. השאלה היא מדוע לסרבל ולעשות את החיים קשים לנוסעים? לא חשבו שם כנראה לייעל תהליכים.
גם בתוך העיר, פשוט לא משתלם...
 

Yaron Livne

New member
מה שחשוב זה שהנסיעה בכרמלית תהיה במסגרת

בכרמלית יש אפשרות לשלם בכרטיסי אשראי
בכרמלית בחיפה יש מכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי נסיעה המאפשרות תשלום גם באמצעות כרטיסי אשראי, כך שרב-קו בכרמלית זה בכלל לא מה שחסר בחיפה...

על שירות איכותי שכזה כפי שמספקת הכרמלית למחזיקי כרטיסי האשראי, ניתן רק לחלום שיהיה אי פעם בחברות האוטובוסים* בישראל.

ורק הערה למען הסר ספק:

המילה אוטובוסים שצויינה לעייל עם הכוכבית לצידה, איננה כוללת את המטרונית בחיפה מכיוון שנהגי המטרונית עוסקים בנהיגה בלבד ואינם עוסקים בעסקי כספים ובנקאות. ובנוסף, על מנת לשלם עבור הנסיעה במטרונית, ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה בודדים לצורך נסיעה חד פעמית באמצעות מכונות אוטומטיות ולשלם באמצעות כרטיסי אשראי. שירות איכותי שכזה לא קיים בחברות האוטובוסים המעסיקות עסקני כספים ובנקאות.

ועוד הערה למען הסר ספק:

כרטיס הרב-קו באוטובוסים* (ראו הסבר בהערה קודמת), מחייב שימוש בכסף מזומן. אין לי כרגע חשק לפרט ולנמק שוב מדוע...
מה שחשוב זה שהנסיעה בכרמלית תהיה במסגרת
אותו מחיר של שאר האמצעים, לא? זאת אומרת, 90 דקות וכל זה.
 

amitk83

New member
לצערי לא

זה דווקא לא חלק מהמכרז.
לצערי לא
לצערי לא. הכרמלית לא נכללת בסטאטוס של 90 דק' כיוון שהיא לא נחשבת למפעיל תחבורה ציבורית כיוון שרוב התקציב שלה מגיע מעירית חיפה.

פעם הכרמלית היתה מתוקצבת על ידי משרד התחבורה עד אשר מצנע נכנס לתפקיד ושינה את הסטאטוס שלה. כעת הכרמלית מצויה בלא מעט חובות.
 

Yaron Livne

New member
למה שלא ישנו את זה.

לצערי לא
לצערי לא. הכרמלית לא נכללת בסטאטוס של 90 דק' כיוון שהיא לא נחשבת למפעיל תחבורה ציבורית כיוון שרוב התקציב שלה מגיע מעירית חיפה.

פעם הכרמלית היתה מתוקצבת על ידי משרד התחבורה עד אשר מצנע נכנס לתפקיד ושינה את הסטאטוס שלה. כעת הכרמלית מצויה בלא מעט חובות.
למה שלא ישנו את זה.
 
רק צריך להחליט מי ישלם על מה...

למה שלא ישנו את זה.
רק צריך להחליט מי ישלם על מה...
אני לא יודע אם הכרמלית כבר לא גירעונית תפעולית, אבל גם שילוב במערך הכרטוס עולה כסף. ולגבי מה שעמית כתב - אני חושב הכרמלית לא הוגדרה כמפעיל תח"צ (על כל הסובסידיות והמחויבויות) כבר ביום שבו נפתחה מחדש (כלומר - לא מצנע, אלא גוראל)
 

cwen

New member
שילוב במערך הכירטוס עולה כסף

רק צריך להחליט מי ישלם על מה...
אני לא יודע אם הכרמלית כבר לא גירעונית תפעולית, אבל גם שילוב במערך הכרטוס עולה כסף. ולגבי מה שעמית כתב - אני חושב הכרמלית לא הוגדרה כמפעיל תח"צ (על כל הסובסידיות והמחויבויות) כבר ביום שבו נפתחה מחדש (כלומר - לא מצנע, אלא גוראל)
שילוב במערך הכירטוס עולה כסף
אבל אני מנחשת שזה יגדיל מאוד את מספר הנוסעים.
 

amitk83

New member
בהחלט

שילוב במערך הכירטוס עולה כסף
אבל אני מנחשת שזה יגדיל מאוד את מספר הנוסעים.
בהחלט
זה יגדיל את כמות הנוסעים בכרמלית ויתן דחיפה לשילוב יחד עם האוטובוסים והמטרונית
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זו הסיבה העיקרית שלא משתלם לי לנסוע בה

מה שחשוב זה שהנסיעה בכרמלית תהיה במסגרת
אותו מחיר של שאר האמצעים, לא? זאת אומרת, 90 דקות וכל זה.
זו הסיבה העיקרית שלא משתלם לי לנסוע בה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה