כמה הערות:
פרטים נוספים על מכרז בקעת אונו מפורסמים על ידי עידן יוסף
באתר NEWS1.
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-358528-00.html
אין בכתבה הזו פרטים חדשים על המכרז בפתח תקוה - ראש העין.
קו 444 (נדלקו על השיטה של להתאים מספר כביש למספר קו): מסוף רעננה-נתב"ג (דרך כפר סבא, ראש העין, כביש 444, שהם) - זה קו יצירתי ומעניין.
ואותי אישית מסקרן גם קו 77: אור יהודה-פתח תקוה (תחנת רכבת סגולה) דרך תחנה מרכזית, שכונות מערביות בפתח תקוה.
קו 79 (אלעד - פתח תקוה) זה קו קיים, לא קו חדש.
כמה הערות:
היום פועל קו 277 מאלעד לי-ם בכל השבוע בכל שעות היום, דרך כביש 443, דרך בנייני האומה עד להר חוצבים. צפויים להתווסף לו הקווים 177,377,477. קו 477 כבר מופעל היום ע"י אג"ת מיצהר לי-ם, אבל מכיוון שהוא לא פועל גם בכיוון ההפוך, אני מניח שזה לא ייצור בלבול בין שני קווי 477. לא ברור לי מה הכוונה שקו 177 יהיה "מהיר". הרי גם היום קו 277 נחשב לקו מהיר (העצירות לאורך כביש 444 לא הופכות אותו למאסף). אני מניח שזה קווים שיפעלו בתדירות נמוכה (אולי רק בסופ"ש) מאלעד לאיזורים שונים בי-ם.
קו 282 מאלעד ליבנה - כבר עובר היום במתנ"ח יבנה קו 282 של אפיקים. למה הכפילות?? לא לומדים...
קו 283 מאלעד לאשדוד - כבר קיימים היום קווים 250 (בסופ"ש, דרך שכ' הדר גנים בפ"ת) ו-251 (כל השבוע, דרך רחובות) לאשדוד. למה צריך קו נוסף?
קו 284 מאלעד לקרית מלאכי - כבר קיים היום מאלעד ליסודות, דרך רחובות. כנראה שיעשו שינוי במסלול הקו לקרית מלאכי.
קו 287 מאלעד לנתניה - כבר קיים היום קו 270 לנתניה. למה עוד קו?
קו 290 מאלעד לצפת - קיים היום קו 290 מאלעד למירון, פועל רק בל"ג בעומר. כנראה יהפכו אותו לקו קבוע (לפחות בסופ"ש), במקום נסיעה מאלעד לב"ב/מחלף קסם ומשם החלפה לקווי צפת.
אני מניח שאנחנו עדיין לא יודעים את כל השינויים הצפויים, אבל סה"כ נשמע מעניין.
ואגב, לכל נפגעי "קווים" בבקעת אונו ופ"ת:
חב' קווים התחילה את פעילותה באיזור זה ברגל שמאל (והמשיכה גרוע, הודות למנכ"ל המהולל דרור בריל), אך בשנים האחרונות רשמה שיפור משמעותי ביותר (ייתכן ובעקבות כניסתו של ציון פת להנהלת החברה), כך שגם אם הם ייבחרו שוב, אני לא חושב שזה יהיה אסון.
אבל על כך יכולים להעיד נוסעי קווים באשכולות החדשים.