בקרוב ב 20 ערים: נתיבים לתחבורה ציבורית על חשבון נתיב רגיל

מצב
הנושא נעול.

jp3raptor

New member
בקרוב ב 20 ערים: נתיבים לתחבורה ציבורית על חשבון נתיב רגיל

בקרוב ב 20 ערים: נתיבים לתחבורה ציבורית על חשבון נתיב רגיל
תכנית חדשה שחושף משרד התחבורה מציג נתיבים מיוחדים לתחבורה ציבורית – על חשבון הנהגים הפרטיים בלמעלה מ 20 ערים בגוש דן ובשרון ונוסף יוקמו נתיבי אגרה בכל הכניסות לתל-אביב + בונוס למתחכמים אכיפה מוגברת של המשטרה .
הערים המשתתפות בפרויקט הן : מודיעין מכבים-רעות,בני-ברק, חולון,קריית-אונו, רעננה, בת-ים, ראשון-לציון,פתח-תקווה, תל-אביב-יפו, רמת-גן, גבעתיים, לוד, רמלה, כפר-סבא, רמת-השרון, הוד-השרון, אור-יהודה, הרצליה, יהוד-מונוסון, וגבעת-שמואל .
במסגרת התוכנית יוקמו גם 4נתיבים מהירים נוספים בכניסות לתל-אביב. הראשון יוקם בכביש ,5 בשני הכיוונים; השני בכביש 2 (כביש החוף) לשני הכיוונים; השלישי בכביש 20 (נתיבי איילון, מאזור ראשון-לציון) לכל אורכו, בשני הכיוונים; כן יתווסף נתיב מהיר נוסף בכביש מספר 1 בקטע שבין תל-אביב לשפירים, בכיוון ההפוך לנתיב הקיים (ממערב למזרח) זאת אומרת ביציאה מהעיר.

 

איטלקי8

New member
בלי אכיפה זה סתם נתיב רגיל.

בקרוב ב 20 ערים: נתיבים לתחבורה ציבורית על חשבון נתיב רגיל
תכנית חדשה שחושף משרד התחבורה מציג נתיבים מיוחדים לתחבורה ציבורית – על חשבון הנהגים הפרטיים בלמעלה מ 20 ערים בגוש דן ובשרון ונוסף יוקמו נתיבי אגרה בכל הכניסות לתל-אביב + בונוס למתחכמים אכיפה מוגברת של המשטרה .
הערים המשתתפות בפרויקט הן : מודיעין מכבים-רעות,בני-ברק, חולון,קריית-אונו, רעננה, בת-ים, ראשון-לציון,פתח-תקווה, תל-אביב-יפו, רמת-גן, גבעתיים, לוד, רמלה, כפר-סבא, רמת-השרון, הוד-השרון, אור-יהודה, הרצליה, יהוד-מונוסון, וגבעת-שמואל .
במסגרת התוכנית יוקמו גם 4נתיבים מהירים נוספים בכניסות לתל-אביב. הראשון יוקם בכביש ,5 בשני הכיוונים; השני בכביש 2 (כביש החוף) לשני הכיוונים; השלישי בכביש 20 (נתיבי איילון, מאזור ראשון-לציון) לכל אורכו, בשני הכיוונים; כן יתווסף נתיב מהיר נוסף בכביש מספר 1 בקטע שבין תל-אביב לשפירים, בכיוון ההפוך לנתיב הקיים (ממערב למזרח) זאת אומרת ביציאה מהעיר.
בלי אכיפה זה סתם נתיב רגיל.
 
והיכן לא מתוכנן נת"צ? כמובן בכביש "גהה"

בקרוב ב 20 ערים: נתיבים לתחבורה ציבורית על חשבון נתיב רגיל
תכנית חדשה שחושף משרד התחבורה מציג נתיבים מיוחדים לתחבורה ציבורית – על חשבון הנהגים הפרטיים בלמעלה מ 20 ערים בגוש דן ובשרון ונוסף יוקמו נתיבי אגרה בכל הכניסות לתל-אביב + בונוס למתחכמים אכיפה מוגברת של המשטרה .
הערים המשתתפות בפרויקט הן : מודיעין מכבים-רעות,בני-ברק, חולון,קריית-אונו, רעננה, בת-ים, ראשון-לציון,פתח-תקווה, תל-אביב-יפו, רמת-גן, גבעתיים, לוד, רמלה, כפר-סבא, רמת-השרון, הוד-השרון, אור-יהודה, הרצליה, יהוד-מונוסון, וגבעת-שמואל .
במסגרת התוכנית יוקמו גם 4נתיבים מהירים נוספים בכניסות לתל-אביב. הראשון יוקם בכביש ,5 בשני הכיוונים; השני בכביש 2 (כביש החוף) לשני הכיוונים; השלישי בכביש 20 (נתיבי איילון, מאזור ראשון-לציון) לכל אורכו, בשני הכיוונים; כן יתווסף נתיב מהיר נוסף בכביש מספר 1 בקטע שבין תל-אביב לשפירים, בכיוון ההפוך לנתיב הקיים (ממערב למזרח) זאת אומרת ביציאה מהעיר.
והיכן לא מתוכנן נת"צ? כמובן בכביש "גהה"
הקטע המרכזי של כביש 4...
(למעט בקטע הקצרצר שבין מחלף בר אילן למחלף אלוף שדה)
 

סנוי

New member
לא יודע לגבי היתר, אבל בבקעת אונו אין טעם לסמן נתיבים לתח"צ.

בקרוב ב 20 ערים: נתיבים לתחבורה ציבורית על חשבון נתיב רגיל
תכנית חדשה שחושף משרד התחבורה מציג נתיבים מיוחדים לתחבורה ציבורית – על חשבון הנהגים הפרטיים בלמעלה מ 20 ערים בגוש דן ובשרון ונוסף יוקמו נתיבי אגרה בכל הכניסות לתל-אביב + בונוס למתחכמים אכיפה מוגברת של המשטרה .
הערים המשתתפות בפרויקט הן : מודיעין מכבים-רעות,בני-ברק, חולון,קריית-אונו, רעננה, בת-ים, ראשון-לציון,פתח-תקווה, תל-אביב-יפו, רמת-גן, גבעתיים, לוד, רמלה, כפר-סבא, רמת-השרון, הוד-השרון, אור-יהודה, הרצליה, יהוד-מונוסון, וגבעת-שמואל .
במסגרת התוכנית יוקמו גם 4נתיבים מהירים נוספים בכניסות לתל-אביב. הראשון יוקם בכביש ,5 בשני הכיוונים; השני בכביש 2 (כביש החוף) לשני הכיוונים; השלישי בכביש 20 (נתיבי איילון, מאזור ראשון-לציון) לכל אורכו, בשני הכיוונים; כן יתווסף נתיב מהיר נוסף בכביש מספר 1 בקטע שבין תל-אביב לשפירים, בכיוון ההפוך לנתיב הקיים (ממערב למזרח) זאת אומרת ביציאה מהעיר.
לא יודע לגבי היתר, אבל בבקעת אונו אין טעם לסמן נתיבים לתח"צ.
כמשתמש תח"צ מהאזור, לפי דעתי כדאי רק לסמן נת"צ בכביש 461, ואולי גם ברחוב לוי אשכול בקרית אונו. (לפי תנאי שאפרט מיד)
רוב הרחובות בתוך ערי בקעת אונו (יהוד, אור יהודה, קרית אונו וגבעת שמואל) כולל אלו שיעבירו בהם נת"צ, אינם פקוקים ברובם, אלא רק ביציאות מהעיר. יוצא דופן הוא לוי אשכול, הרחוב הראשי שחוצה את קרית אונו, שבו ישנם עומסים בקטעים נרחבים.
ביהוד - כל הכבישים ברוחב של נתיב נסיעה אחד לכל כיוון, כאשר תמיד לצד הכביש חונות מכוניות. כנ"ל לרחוב הראשי של אור יהודה לרוב אורכו.
רוחבו של רחוב לוי אשכול הוא שני נתיבי נסיעה לכל כיוון, אך בשל ריבוי מעגלי התנועה לאורכו, לא יהיה פרקטי לדעתי לסמן נת"צ שם, כי זה לא ישנה את המצב הקיים.
אם היו הופכים את כל מעגלי התנועה לרמזורים, ומשפרים את זרימת התנועה ע"י חיישנים, ייתכן והיה ניתן להפוך אחד מהנתיבים לנת"צ, וכך גם לקבל נת"צ יעיל.
----------------------------
לגבי כלל התכנית, אני בכלל חושב שצריך להפעיל קו BRT לאורך כביש גהה, עם קווים שיחליפו את 164/166, ואולי אפילו להמשיך חלופה אל אזור הרצליה פיתוח, וכך יהיה קו היקפי חזק בין מרכזי התעסוקה שם, בפ"ת, חולון וראשל"צ. יכול להיות לזה פוטנציאל. אין כמעט אפשרויות כאלה היום לאנשים שצריכים לעבור בין חלקי המטרופולין, מלבד לעבור דרך ת"א.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה