בקעת אלון\עין אלון ???

איתי נ

New member
בקעת אלון\עין אלון ???

האם יש מי שמעודכן במה שקורה שם? לא ביקרתי שם בשבועות האחרונים. סיפרו לי על התפתחות חדשה וחריגה...
 

meir e

New member
מיקום דרוזי קדוש???

לפי מה שהבנתי (אני לא משוכנע כמה המידע אמין) : הוכשרה שם חניה ונכבשה דרך לאיזהשהו אתר (חדש?) שהדרוזים החליתו שהוא קדוש להם.
 

אורניהו

New member
נכון מאד ואני מבין שהכניסה מדליית..

אל כרמל.חתני נסע שם באיזו שבת ואמר לי שסללו שם כביש כלשהו..
 
חדש בשבילי אבל יש לי השערה

שטחים גדולים בבקעת אלון נמצאים בבעלות דרוזית פרטית, ועיבודם החקלאי פסק מזה שנים. בשנים האחרונות, רט"ג מקדמת תוכנית להרחבת הגן הלאומי בכרמל לבקעת אלון והר שוקף (גן לאומי הר שוקף), תוכנית הנתקלת בהתנגדות קשה מאד של הדרוזים באזור. אחד הכיוונים המועלים כדי לפתור זאת, הוא חילופי קרקעות - גריעת שטחים מפארק הכרמל המוכרז, הצמודים לדליית אל כרמל ועוספיא, וסיפוח לפארק של השטחים בבקעת אלון, הנמצאים יותר בעומק השטח הפתוח. ייתכן שהעבודות הדרוזיות בבקעת אלון, נועדו לקבוע עובדות בשטח ולמנוע אפשרות של הכללת השטח בגן הלאומי בעתיד. תודה על הדיווח.
 

rediska

New member
בשבת הייתי בעין אלון.

הגעתי מכיוון בית אורן אל המעיין. יש שפיעה אפסית במעיין, הבריכה מזוהמת בכרשים ומוטות ברזל וגובה המים נמוך מאוד. פרט לכך הצינור המוביל את המים התפרק בשני מקומות והתעקם כך שלא הצלחנו לחברו(יש צורך להביא ציוד כבד יותר). לא עליתי לכיוון בקעת אלון אך לא שמתי לב לשינויים כלשהם בשבילים לכיוון חניון האגם.
 

איתי נ

New member
עין אלון

כבר דווח על "עבודת ונדליזם מושקעת" בעין אלון. המצב בוודאי לא השתנה בהרבה מאז. ראה בקישורים למטה. דווקא בשביל (סמון אדום) לכוון חניון האגם יש שינויים (לא כולם מהזמן האחרון). מאז סוף החורף שעבר יש שלולית בוץ בסוף הקטע הסבוך (לכוון חניון האגם). עברתי שם עשרות פעמים כולל בימים גשומים בלי שום בעיה. פתאום צצה שם שלולית באמצע השביל והיא מוזנת ממקור מיים מסתורי כל הקייץ. מי יכול להסביר? אחרי זה - באותו קטע סבוך נפל עץ וכמעט חסם את השביל. ולאחרונה (לפני 2-3 חורשים) בוצע ניקוי וגיזום רציני באותו קטע סבוך כולל פינוי העץ שנפל. כאמור לא ביקרתי שם כבר זמן מה ואני לא לגמרי מעודכן.
 

rediska

New member
קורות עץ מהגג

בנתיים הוחזרו למקומם, אך מרפסת הקטנה שעברה התעללות קשה ונשברה לא ניתן להחזיר כבר לחיים :(.
 
למעלה