בצק שעשוי מקמח וחומץ, מי מכיר ?

עטרה ב ט

New member
בצק שעשוי מקמח וחומץ, מי מכיר ?

בחיפושי אחרי בצק, אמא שלי סיפרה לי, שלסבתא היה בצק שהיתה עושה עם חומץ והיה לא שמן ומאוד גמיש. מישהו מכיר ?
 
בצקי עלים

בצק צרפתי (עלים) החומרים 3 כפות שמן 3 כוסות קמח מעט מלח – לפי הטעם 2-3 כפות חומץ 1 כוס מים 1 מרגרינה (אפיקל או מה שדומה לה) אופן ההכנה מערבבים את כל החומרים (חוץ מהמרגרינה) . מכסים את הבצק ומניחים בצד בערך ל- ½ שעה. לאחר מכן לחלק הבצק ל-2. לחלק את המרגרינה ל-2. על משטח מקומח, לפתוח עלה בצורת עיגול, מחלק אחד של הבצק. למרוח ½ מרגרינה מעל העלה שפתחנו. לחתוך ל-8 חלקים את הבצק . חותכים עד המרכז (כמו בתמונה), כמו שפורסים עוגה כשהבצק תפוס במרכז . לאחר הפריסה ל-8 מתחילים לקפל את הבצק, אחד מול השני, חלק עליון מעל חלק תחתון, וכך הלאה עד שמתקבל בסוף כדור. חוזרים על כל התהליך עם החלק השני של הבצק. עוטפים את שני חלקי הבצק בניילון , מכניסים לפריזר . למחרת שוב פותחים את הבצק לעיגול , על משטח מקומח, שוב מחלקים ל-8 (כמו קודם – אין צורך יותר למרוח במרגרינה) יוצרים 2 כדורי בצק, מכסים בניילון ומניחים בפריזר שו ל- 5-6 שעות. לאחר מכן הבצק מוכן. בצק עלים החומרים 50 גרם שמרים ¼ כוס שמן 1 ק"ג קמח מעט מלח – לפי הטעם ¼ כוס חומץ ½ 1 כוס מים ½ 2 מרגרינה ללא מלח (בטמפרטורת החדר) אופן ההכנה מערבבים את כל החומרים (חוץ מהמרגרינה) . מכסים את הבצק ומניחים בצד בערך ל- ½ שעה. לאחר מכן לחלק הבצק ל-2. לחלק את המרגרינה ל-2. על משטח מקומח, לפתוח עלה בצורת עיגול, מחלק אחד של הבצק. למרוח ¼ 1 מרגרינה מעל כל עלה שפתחנו. לסגור בצורת מעטפה ולכסות בניילון נצמד. להניח במקרר 2-3 שעות. לפתוח את הבצק 3 פעמים כל 2-3 שעות להכין את החלק השני של הבצק באותה צורה שפתחנו את הראשון. לאחר מכן הבצק מוכן.
 

בורקס

New member
מככב אצלנו לפחות פעם בחודש

כבסיס לעוגה מדהימה... לא בטוחה שלזה כוונתך, אך להלן הכמויות: 5 כוסות קמח 1/2 חב´ חמאה/מרגרינה 1/3 כוס חומץ + 2/3 כוס מים מעורבבים 1 ביצה יוצא מוצלח ביותר בהכנה ידנית (קמח, ליצור גומה, לשפוך לתוכה מרגרינה ולעבד ע"י סכין. להוסיף את הביצה ולעבד עם הסכין, ולבסוף את הנוזלים). הבצק ´אוהב´ לנוח במקרר.
 

droli

New member
די דומה למה שבורקס כתבה

מתאים כבסיס גם למלוח וגם למתוק המקור של יעל מוינה מפורום YNET, ואיריס ג´, מוסיפה עוד כחצי כוס קמח לזה. 2 כוסות קמח 100 גר מרגרינה רכה כוס מים רותחים וכף חומץ. לערבב היטב ולקרר כשעה.
 

עטרה ב ט

New member
תודה ../images/Emo13.gif

יש הבדלים די גדולים, אצל דרולי פחות קמח ופחות חומץ, אצל בורקס יש תוספת של ביצה. אשאל את אמא
.
 
למעלה