בצק פילו - שאלה מצחיקה

hanchuk

New member
בצק פילו - שאלה מצחיקה

אז סופסוף החלטתי ללכת על מאפה מפילו אחרי שראיתי את קארין גורן (או בעצם את השניה. לא זוכרת איך קוראים לה) מכינה מאפה פשוט פשוט מפילו. ועכשיו שאלה: יש לי חבילה שלמה קפואה. איך אני מפרידה עלים ממנה? אני לא רוצה להפשיר את הכל בשביל זה. ועוד שאלה: למישהי יש מתכון של פילו ממולא? אלה שנראים כמו שקים ובפנים יש מילוי? תודה
 

מ צ ד ה

New member
בד"כ ידוע לי שלא מכינים עלה עלה

כשמכינים צרור כמו שאת מתכוונת להכין אלא 4-5 עלים ביחד אותם יש למשוח בחמאה/מרגרינה ע"מ שלא יתייבשו (יש לעבוד מהר כי הם מאוד עדינים)- ולכן יש צורך להפשיר את כל החבילה. אנחנו מילאנו בירקות מבושלים וגבינות ולתנור עד שמזהיב. את יכולה גם למלא גם בחצילים מטוגנים, גבינת עיזים ופסטו ואף בדברים מתוקים.
 

hanchuk

New member
אני מתכוונת להכין את המתכון הזה

בניצה- רות אוליבר החומרים: 15דפי פילו למלית: 3/4 כוס שמן , או 200 גרם חמאה ממוסת 4 ביצים שלמות 1 כפית סודה לשתיה 1/2 ליטר יוגורט 1 קוביה גבינה בולגרית קשה מפוררת לפירורים גסים אופן הכנה: 1. מערבבים את חומרי המלית מלבד הגבינה הבולגרית. 2. משמנים תבנית אפיה. 3. משאירים בצד לכיסוי המאפה שני דפי פילו יפים ושלמים. 4. מרפדים את התבנית המשומנת בשני עלים כולל הדפנות. 5. לוקחים עלה מקמטים אותו כאילו ניר שכתבנו עליו וברצוננו לזרוק לפח ובצורה זו מניחים אותו על המצע שלנו , חוזרים על הפעולה עם עוד שני עלים ומניחים ליד. 6. שופכים מעל העלים המקומטים חלק מהתערובת. 7. חוזרים על פעולות 5 ו- 6 עד שניגמרת תערובת המילוי ונשארים שני עלים שהנחנו בצד. 8. מורחים בשמן את 2 העלים שנותרו ומכסים את המאפה יפה. 9. אופים בחום 200 מעלות כ- 20 דקות. בחבילה לדעתי יש יותר מ 15 עלים ולכן שאלתי איך אני מפשירה רק 15??
 

מ צ ד ה

New member
קטונתי מלדעת... מצטערת. אבל

למה שלא תאפי כבר את כל הכמות במליות שונות ומגוונות?
 

hanchuk

New member
../images/Emo208.gif

מעדיפה לא להכין את הכל
 

very happy

New member
אני מפשירה הכל

ואז מחלקת לחבילות קטנות יותר לפי המתכונים שלי. למשל , יש לי מתכון עם שימוש ב 4 עלים , אחרי הפשרה אני מחלקת את כל הדפים לחבילות של 4 דפים מגלגלת חזרה , ומקפיאה. בפעם הבאה שאני צריכה , אני יכולה להפשיר בדיוק כמה שאני צריכה.
 

j u a n

New member
נצל"ש - למישהו יש מתכון לפילו ממולא

בגבינות? בא לי משהו עם שילוב גבינות מעניין, צנוברים ומשהו ירוק. אני רוצה לעשות סלסלות כאלו חמודות, קטנות ואישיות.
 
למעלה