בצער רב ביטלתי את השתתפותי המרתון ירושלים

פנגלוס

New member
בצער רב ביטלתי את השתתפותי המרתון ירושלים

בעקבות הכניעה לאדידס ושינוי המסלול כך שלא יעבור במזרח העיר. אם העירייה נכנעת ללחץ פוליטי אז גם אני נכנע מרוץ בירושלים שמתקיים רק במערבה הוא מבחינתי לא מרוץ בירושלים.
 
חבל שביטלת

לתקוף ולבטל זה הדבר הקל ביותר לעשות, אך למארגני המרתון יש הרבה מאד שיקולים וחסות של חברה בינלאומית גדולה אינה דבר של מה בכך. מי שאוהב את ירושלים ורוצה לחזק אותה כבירת ישראל צריך לתרום להצלחת המרתון.
 

פנגלוס

New member
לשנות את המסלול זה הדבר הקל ביותר לעשות

מרתון בעיר הבירה זה לא רק אירוע ספורט זה סמל. וחסות גדולה, אפילו מחברה מכובדת לא שווה את הפגיעה בסמל של ירושלים המאוחדת.
 
אל תקנה כל לוקש שמוכרים לך בעיתון

היתה תקופה בערך של שבוע שאפשר היה לראות את המסלול החדש באתר בעברית ואת המסלול הישן באתר באנגלית, ולנתח את השינויים. באמת הורידו את הקטע שממשיך צפונה בכביש 60. במקום זה, הוסיפו בערך 2 קילומטר סיבוב באזור הכנסת והאריכו את קטע הריצה דרומה על כביש 60 לכיוון שכונה גילה, תוך חציה ברורה של הקו הירוק (אבל אל תגלה לאנשי מרץ). אני לא זוכר שינוי בארמון הנציב, למעט העובדה שבחזרה ממנו לא נכנסים לשכונת ארנונה אלא ממשיכים ישר לכביש 60. בסך הכל שינו חלק קטן מהמסלול, והוא עדיין אטרקטיבי. הוא גם חוצה את גבולות 67 כמה פעמים, אם זה ממש חשוב לך. חבל שאתה מכניס את עצמך למשחק הפוליטי הזה שנעשה חלק מהמרתון. תחשוב טוב אם הביטול שלך שירת אינטרסים של אלו בהם אתה תומך, או דווקא את האינטרסים המנוגדים. ככל שיהיו יותר משתתפים, כך נוכל להראות שתרבות הספורט היא זו שמנצחת ולא הפוליטיקה הקטנה. ובלי קשר, אל תתן לידיעה עיתונאית לשנות לך את התכניות. העיתונאים בדרך כלל יודעים מעט מאד, והידיעות שהם מפרסמים מגמתיות ולא מדוייקות.
 

omaopa

New member
לא זו אלא אף זו.....

השינוי הוא ברכה עבורנו הרצים! עיתונים אוהבים לעשות כותרות. אנחנו אוהבים לרוץ ובמסלול כמה שפחות משעמם. החלק שהורידו הוא חלק מבאס ביותר. רק עשו לנו טוב, האמן לי.
 

shohat

New member
הירהור

כל אחד זכאי כמובן לדעתו הפוליטית. אבל יהיה חבל מאד אם קטנוניות ופופוליזם פוליטי יתפסו טרמפ על העיסוק בריצה/ על המרתון (לא משנה מאיזה צד, במיוחד כשפרובוקציה מצד אחד לעולם מזינה פרובוקציה מהצד שכנגד). לרוץ אנחנו באים בנפש נקיה ולריצה אנחנו מייחסים סמליות משל עצמה, אחרת - שלווה, פנימית, אסקפיסטית. היא תכלית בפני עצמה וכשאנחנו באים לרוץ אנחנו מניחים בצד את הרעש, את הסטיגמות ואת המחלוקות. מבחינה לוגית (ולא פוליטית) כדאי לשאול כמה שאלות: 1) אם אתה מבטל את הרישום שלך למרתון ירושלים את מי בעצם אתה משרת? (לדעתי אתה רק מוסיף לתדלק את הפרובוקציה, בלי קשר לשאלה מי "מנצח". במקום שידברו על המרתון כאירוע נפלא בירושלים ידברו בארץ ובעולם על המחלוקת כמה פעמים מותר לחצות את "הקו הירוק", עד שיימאס לכולנו או שישאלו את גולדסטון - מה שיבוא קודם). 2) האם קיום המרתון כאירוע אופטימי, שפוי ומצליח (ועם שאיפות לגדול לאירוע בינלאומי) ישרת או יפגע במעמדה של ירושלים כבירת ישראל? מבחינת הרצים להבדיל מהפוליטיקאים, האינטרס הוא להשתיק את הפרובוקציות ואת הפופוליזם הזול ולא להוסיף עליהם. רגע לפני שמאוחר מדי, אני מציע לרצים להתאחד מאחורי עצם הרעיון של ריצה בירושלים, ללא הבדל של דת, מין, גזע או נטייה פוליטית. אחרת, כקהילת הרצים, בכל מקרה הפסדנו. ומטיבציה מזווית קצת אחרת: ירושלים ירושלים למה ירושלים
 

פנגלוס

New member
לשנות את המסלול זה זה קטנוניות פוליטית.

וביטול ההשתתפות זה מחאה נגד הקטנוניות הפוליטית. מרתון בעיר בירה זה לא רק ריצה זה סמל, שפוגעים בסמל גם הריצה נפגעת.
 
אתה יודע כמו מה זה נראה לי?

כאילו החלטת לרדת מהרעיון של המרתון, ואתה מחפש על מי לתלות את האחריות. לא בא לך? אל תעשה את המרתון, אבל אל תאשים אחרים בכך שבגללם ביטלת.
 

xrdhu

New member
סלח לי כן......

זה מה זה שטויות,נגיד שלא קראתי את זה! לידיעתך תגובה כזו נראית לא טוב מהצד(בעצם מכל צד) יום נעים לךֱ! אגב,זכותו למחות בכל דרך אפשרית!
 

למבוש1

New member
ריצה בירושלים למרות אדידס ושמאלני העיר

לטעמי אולי יש פה כניעה מסויימת לגישתם של פוליטיקאים אבל תשאל את עצמך שאלה חשובה הרבה יותר לטעמי. מה רצו אותם פוליטיקאים? הם רצו ורוצים למנוע פעילות בירושלים ולטעמם גם לא פעילות בישראל. ואתה בכניעתך לגישתם הולך בתלם שהם ביקשו שתלך בו. במקום לדרבן עוד ועוד מחבריך לבוא ולרוץ. הן משום שאנחנו באים לרוץ מאהבת הריצה בלב נקי גם למרות קיומם של פוליטקאים. וכן הן מתוך חשיבה פוליטית שיש בליבך אז ההתמדה שלך ושל כל מי שיכול לבוא ולהצטרף בפעילות ובחיים בירושלים כולל כמובן בריצה ולא משנה באיזה חלק מחלקיה ובעיקר להרבות בכך. ככל שנרבה לפעול בעיר בכל חלקיה יהיה למושג איחוד בעיר משמעות ממשית יותר.
 

שרגוב1

New member
אם חברה גרמנית נותנת חסות זו סיבה טובה לרוץ

מעניין מה הצורר שאת שמו לא בא לי להזכיר היה חושב על כך - מרתון יהודי /ישראלי בעיר הבירה של ישראל ועוד בחסות חברה גרמנית. זאת עוד אופציה להסתכל על הדברים.
 

secretgang

New member
חבל על דאבדין

תשמע חבר נניח ובאמת הייתה התקפלות מצד מארגני המרתון/העירייה ונניח ובאמת המסלול שונה בעקבות הלחץ.לפי דעתי הדרך הנכונה למחות היא לא לבטל את ההשתתפות אלא אם כבר ההפך - להירשם ולגרום לאחרים להירשם ולהבין - המשמעות של קיום מירוץ בינלאומי בסדר גודל כזה בעיר הבירה היא גבוהה ובעבורה ניתן אפילו להקריב איזה עיקרון אחד או שניים. טוב אני מניח שאצלך זה כבר אבוד, ביטלת אז ביטלת, אבל אחרים שקוראים את זה אולי יפנימו את המסר. אני את המרתון הזה - (אשתדל) לא מפספס
 
למעלה