בעקבות תוכנית ברדיו ושרשור בפורום :

../images/Emo45.gif נשמע חשוב לא פחות, אולי אפילו

יותר... סיפור קטן לערב שבת שכנראה אף אחד חוצ מווסאבי לא יקרא, אבל ניחא
הקדמונת: בשנ(ו)ת נישואיי הקודמים צברנו, אני ובעלי, כלים מכל מיני מקורות. המשותף לכולם היה, שכולם היו במספר זוגי. היו לנו 2 ספלים צהובים, 2 סגולים, 6 כוסות זכוכית כחלחלה, איזה אוסף מוזר של צלחות שנצברו במבצעים סופרמרקטיים כאלו- 10 צלחות קטנות למנות ראשונות, ו- 2 ענקיות- למנה עיקרית. כולן מאותו סט. ועוד כל מיני דברים שאין טעם לפרט... לעניין עצמו: כשעמדתי לפני גירושים רציתי לברוח מהעולם המוכר לי, ואכן נסעתי לחודש וחצי אוסטרליים, משאירה לבעלי לשעבר הנחיה לחלק בינינו את רכושינו המשותף עד שאחזור. איך הייתם מחלקים את ה"רכוש" שעליו סיפרתי? תשאלו מה קיבלתי? ספל אחד צהוב, ספל אחד סגול, 5 צלחות להגשת מנה ראשונה, צלחת אחת להגשת מנה עיקרית, ו3 כוסות זכוכית כחלחלה... אגב, את האוטו הוא קיבל (היה שלו לפני כן) את המחשב גם (היה שלו לפני כן) את הסרויס שההורים שלו קנו לחתונה גם (ההורים שלו, כאמור) את הג'יפ גם (הוא קנה אותו...) אה, במאמר מוסגר אציין שאני עבדתי באותה תקופה (בתקופת הנישואין) והוא לא, ואני קיבלתי את הטוסטר, התנור, השייקר והכירה החשמלית...
 

wasaby

New member
אוי

מצד שני הוא השאיר לעצמו: ספל אחד צהוב, ספל אחד סגול, חמש צלחות קטנות וכו'.
 

sh a ch a r

New member
לך עוד היה מזל

אני השארתי לאקסית שלי לחלק. היא חילקה, ואז התחילה להתווכח איתי שהחלוקה לא היתה הוגנת.... בלא מעט שלבים לאורך התהליך, קיבלתי את הרושם שהיא מנסה בכוח למתוח את זה, כדי שלא נגיע לשלב הפורמלי של הפרידה. שחר
 

z i p z i p

New member
ותחשבו שמדובר בדברים קטנים

חפצים אישיים, רהיטים, אוטו. מה לגבי דירות? ילדים? נכסים אחרים? אם כוסות וטוסטרים גורמים למריבות אין מה לדבר על יותר מזה.
 

Old Girl

New member
מי שזה עושה לו טוב שיעשה,

אבל אני לא מאמינה בזה. אני מאמינה, שאם אנחנו זוג - כל מה שאנחנו מרווחים הוא משותף. אם היה לי בן זוג שהיה מתבטל שנים ומנצל אותי - לא הייתי רוצה לחיות עם אחד כזה. אבל אם אני חיה עם בן זוג, ומאיזושהי סיבה החלטנו שאחד מאיתנו עובד יותר, או שסתם לאחד מאיתנו היה יותר מזל, אז עדיין אני מאמינה שמה שצברנו/ רכשנו הוא של שנינו. קחו דוגמא קלאסית: בן זוג אחד עובד והשני לומד כשהראשון עוזר לו להתקיים בתקופת הלימודים. אחרי שבן הזוג הלומד מסיים, אחרי 10 שנים, לימודי רפואה - הוא מצטרף לקליניקה פרטית ועושה הון. האם לא מגיע לבן הזוג הלא רופא חלק במה שהרוויח הרופא?
 

Old Girl

New member
או דוגמא עוד יותר קלאסית:

זוג מתחתן, הגבר מרוויח יותר, והוא אומר לאשתו: בשביל מה לך ללכת לעבוד, להרוויח את המשכורת המגוכחת שלך? שבי בבית, תעשי כיף של חיים. היא יושבת בבית, מבשלת, מכבסת, מגדלת ילדים - והוא כמובן עובד, מתפתח, מצליח. זה לא שהוא רוצה שהיא תעבוד והיא מתנגדת מטעמי ניצול. נוח לו שיש לו תמיד ארוחה חמה, בית נקי וילדים מסודרים לבית ספר, וגם כיף לו להרגיש כמי שנושא על כתפיו משפחה שלמה. אז ברור שאחר כך בבית משפט הוא יציג אותה כפרזיטית - אך האם באמת לא מגיע לה ליהנות ממה שהוא הרוויח? לא נראה לי.
 
אבל מה קורה במצב שבו

לאחד מבני הזוג היה רכוש רב לפני שהכירו? חוץ מזה הסכם ממון נועד למנוע בדיוק את הדוגמא שהבאת. אם יש הסכם ממון הוא לא יוכל להציג אותה כפרזיטית.
 

Old Girl

New member
בעיקרון

נכון להיום, מה שהיה שלך קודם - נשאר שלך גם בלי הסכם ממון. ראיתי כל מיני סטיות מהעקרון הזה, כמו במקרה בו בן זוג קיבל חלק בדירה שהייתה של הצד השני לפני הנישואין, כי הוא השקיע בשיפוץ שלה. אבל לא צריך הסכם ממון כדי שהדירה שהייתה לי קודם תישאר שלי אחר כך. לגבי המקרה כמו שאני הצגתי - גם לא צריך הסכם ממון, בלי שום הסכם ממון רכוש שנצבר במשך החיים המשותפים הוא משותף.
 
לא בהכרח

אם למשל לאחד מבני הזוג יש דירה מלפני שהכירו והוא מוכר אותה כדי לקנות דירה שתהיה משותפת והיא נרשמת על שם שני בני הזוג, אז במקרה פרידה פתאום לבן הזוג השני מגיע חצי דירה וזה לא הוגן לדעתי. נהיינו פה ממש פרקליטי LA
 

Old Girl

New member
ולמה זה לא הוגן?

אנשים חיים יחד, כל אחד תורם לביסוס הזוגיות מה שהוא יכול. אני מאמינה, שאם בן זוגי ואני חיים בדירה שבבעלותי 10 שנים ומטפחים כאן משפחה, אז זה משותף ולא משנה מי קנה את זה. ולמה זה? כי התרומה בזוגיות לא נמדדת רק בדירות וכסף. מה עם כל הסידורים, מה עם עזרה מכל מיני סוגים שללא בן הזוג היא הייתה עולה לנו כסף? הזוגיות היא שיתוף כלכלי, שיש בו גם דברים שקשה יותר לתרגם אותם לכסף. קח שטות קטנה: בעבר, הייתי נוסעת לחו"ל ומשלמת למישהו שיבוא להאכיל חתולים, והיום האח שלו מאכיל אותם. וכמה דברים כאלה יש בזוגיות? מליון. אתמול רציתי להזמין טייק אוואי, הוא אמר: חבל על הכסף, אכין כבר משהו - והכין משהו נורא טעים. איך אפשר למדוד את כל זה ולהציב כנגד הדירה? אי אפשר.
 
ברור שאי אפשר

ולכן לא עורכים הסכמי ממון בנוגע לדברים כאלה. אבל בכל מה שנוגע לרכוש כלכלי שכן ניתן לכמת אותו, לדעתי, עדיף להסדיר את זה מראש.
 
אלא אם כן אתה לא מתחתן מאהבה

אז אני בעד. אם אתה אוהב את זו שאתה עומד להינשא לה והיא אותך, אתה באמת חושב שאפשר להעמיד תנאי כזה לנישואים? חוץ מזה - נגד.
 

Taz39

New member
אני מאמין שכולם...

מתחתנים מאהבה...( יש יוצא מהכלל )...חושב שצריך להיות ריאלים...נכון שזה מוזר לבוא להגיד למישהי שאתה אוהב...דבר כזה...אך אי אפשר לדעת מה יהיה...לא צריך להעמיד את זה כתנאי לנישואים או לאהבה...אך חושב שזו המציאות של היום...שלפעמים צריכים לפעול עם ההגיון ולא עם הרגש... טאז - רציונאלי...
 
למעלה