בעקבות הכתבה של אתמול.

אגב, תחום עיסוקי וגם של אישתי

אגב, תחום עיסוקי וגם של אישתי - שייך לפיקוח נפש, לפי כל הגדרה. האם אנחנו התקלקלנו?
 

Night Light

New member
לגבי סופשבוע

אני לא יכולה לענות כי אנחנו לא עובדים בשבתות. אבל פעמיים בחודש האחרון בעלי נקרא לעבוד לפנות בוקר. זה מרגיז אותי מאד, כי בעלי חסר אסרטיביות ולא עלה בדעתו לדרוש תוספת שכר על השעות האלו, ורק אחרי שהתעקשתי איתו שאם הוא לא מקבל תוספת הוא לא עובד בשעות הללו, הוא אמר שידבר עם הבוס על זה. במילים אחרות: מפריע לי שהוא עובד בשעות כאלו, אבל אני מוכנה לקבל את זה אם הוא מתוגמל בצורה הולמת.
 

רותי ע

New member
לי הכתבה גרמה לחושבים...

אני שייכת לציבור החילוני שנלחם על זכותו לבלות, לקנות ולנסוע בתחבורה ציבורית בשבת. אבל הכתבה הזאת נתנה לי זווית ראיה אחרת-שבגללי ובגלל אנשים כמוני יש אחרים שנידונים לעבדות ממש. ואולי זה לא שווה את זה? בכל מקרה זה נורא שהחוק לא מגן על אותם חלשים ולא מאלץ את המעבידים לתת יום מנוחה בשבוע, אם לא שבת אז יום אחר. מזמן אני כבר אומרת שהמדינה הזאת בפשיטת רגל מוסרית.
 
החוק כן מגן על החלשים

הרשויות שאמונות על אכיפתו הן אלו שלא עושות את עבודתן כראוי. למיטב ידיעתי, החוק לא קובע שיום המנוחה יהיה שבת. למיטב ידיעתי, החוק קובע שעובד זכאי ליום מנוחה אחד בשבוע (וזה גם הגיוני - הרי מי שנוצרי רוצה את יום המנוחה שלו ביום ראשון ולא בשבת), כך שאם אדם עובד בשבת הוא זכאי לקבל יום אחר במהלך השבוע כיום מנוחה. אבל הרשויות שאוכפות את החוק מעוניינות יותר לקנוס את בתי העסק שפועלים בשבת במתחם שפיים (ודומיו) מאשר לוודא שכל עובד מקבל את יום המנוחה שהוא זכאי לו
 
יכול להיות שהעבודה לא מתאימה

אם אדם אחראי למשל על ציוד שחייב תיקון או משהו ביום שבת, ציוד רפואי למשל, אז מה אפשר לעשות? אם רוצה- נשאר, אם לא רוצה, לא נשאר, אבל יש עבודות שחייבות להעשות גם ביום שבת (למשל גרירת דברים מהכביש, תיקון רשתות חשמל, פיצוצי מים, חסרים?).
 

אנונה11

New member
גם אני נעצרתי לרגע לעשות חושבים!

אני גם מאלה ששומרים על החופש שלהם ולא על השבת! אבל... אכן יש עבודות שחייבים להעסיק בהם עובדים, כמו בטחון, רפואה וכו'. אך כל הקניונים ומרכזי קניות, אולי זה באמת מיותר! זה אכן סבל מאוד גדול לעובדים (מנסיון) רק בשביל לקנות עוד מוצר צריכה שאפשר להתאמץ ולקנות אותו גם באמצע השבוע. אז אני לא מבטיחה שיותר אני לא עושה קניות בשבת, אבל באמת אני מתכוונת להצדיע ברגליים ולהשתדל לא להגיע למקומות האלה. זה גם החלטה כלכלית כי בימים האלה יש לנו נטייה לבזבז יותר ולקנות הרבה יותר דברים מתוך שעמום! זהו, שבת הבאה מבלים בפארק ולא בקניון (טוב אף פעם לא הייתי כזאת - שונאת קניונים).
 

רותי ע

New member
והעסקים הגדולים שפתוחים בשבת

ממוטטים את הקטנים שלא יכולים להתחרות בהם. גם אני חשבתי כמוך-לא עוד קניות בשבת.
 
למעלה