בעקבות הכתבה של אתמול.

בעקבות הכתבה של אתמול.

אולפן שישי - על אלה שמכריחים אותם לעבוד בשבת והם לא יעבדו יפוטרו. מה דעתכם? כאשתו של אדם כזה שמדי פעם אין ברירה ומוזעק לעבודה בשבתות וחגים, אין לי מה לומר. (אומנם הכסף בימים האלה מצויין ועובר את מה שמשיגים במשך השבוע בשעות הרגילות), אבל מה עם המשפחה שמפסידה ואתה מפסיד אותה?
 

שי ז.

New member
לדעתי אסור לחייב אדם לעבוד בימים

החופשיים שלו. מותר לבקש אבל לא לחייב.
 

שי ז.

New member
אני מתכוון ללבקש במובן של בקשה

ולא במובן של הצעה שאי אפשר לסרב לה.
 

שי ז.

New member
זה תלוי במעסיק וביחסי העבודה

אצלי אני אף פעם לא מחייב עובד להישאר שעות נוספות וכולם יודעים שאם מבקשים מהם מותר להגיד לא ואין שום בעייה עם זה. למרות זאת כמעט תמיד הם מוכנים להישאר כשצריך. מעסיק שמרמה את העובד שול כשהוא מקבל אותו לעבודה ואומר לו שלא עובדים בסו"ש למרות שהוא מתכוון כן לעבוד מבחינתי הוא אדם שלא הייתי רוצה לעבוד אצלו. זה מתחיל בדברים כאלה ונגמר במעסיק שנעלם בלי לשלם משכורות לעובדים.
 

מירי,

New member
וכשהמצב 'בטטה' המעסיקים מנצלים

את המצב.... אם אין ברירה וצריך פרנסה....
 

Rשף

New member
בתחום ההיי-טק זה דווקא מקובל מאד

ברוב החוזים יש איזשהו סעיף כללי על נכונות להשקעה בעבודה, וכשגרסא עומדת לצאת אז עובדים גם במוצאי שבת בבוקר... ייתכן שבמגזרים אחרים הדברים שלך נכונים, אבל בחברות היי-טק המצב בדרך כלל מאד דינמי ולכן גם שעות העבודה המטורפות.
 

שי ז.

New member
כמו שאמרתי, אתה מדבר על מצב

בו הדברים ידועים ומגדרים מראש. במצב כזה ברור שהעובד מחוייב להישאר. אני דיברתי על מצב בו לעובד יש שעות עבודה מוגדרות שלא כוללות סופי שבוע.
 

Rשף

New member
../images/Emo31.gif

נכון שבתיאוריה העובד אמור לדעת את שעות העבודה אבל למעשה אין הגדרה רשמית שלהם, לא פעם יכולים לעבור חודשים של עבודה רגועה עד שלפתע מגיע לקוח גדול ושעות העבודה הופכות לשונות. ומה תגיד על זה שהמשכורת גלובלית (בהסכמה כמובן) וגם אם תעבוד 6 ימים בשבוע 20 שעות ביום תקבל את אותה משכורת ?
 

שי ז.

New member
תלוי במשכורת

בסופו של דבר בודקים מה יוצא השכר הממוצע לשעת עבודה ומחליטים אם זה מתאים לך או לא. אני כבר מזמן טענתי שהמשכורות בתחום ההי טק לא כל כך גבוהות כמו שחושבים.
 

רותי ע

New member
בייחוד לא עכשיו

יש ירידה של עד 50% בשכר המוצע לאותו תפקיד מלפני שנתיים. ויש פי כמה מתחרים על אותה משרה
לכן הם יכולים לדרוש ולקבל הכל...
 
אנחנו מקבלים הרבה שירותים בשבתות:

חשמל, מים, שידורי TV, אינטרנט, טלפונים (בזק וסאלולרי), שירותי בריאות ממשיכים לעבוד למענינו, אמצעי תקשורת, כוחות הבטחון (צה"ל, משטרה, וכו'), כיבוי אש, שירותי הצלה, חזאי מזג האוויר, תחבורה (מוניות, חברות הסעה, מטוסים, אניות, ותתפלאו, גם אוטובוסים), מסעדות, בתי מלון, מועדונים, בריכות שחייה, מוזיאונים, מתקיימות הופעות, הצגות וקונצרטים, מוקדי חירום למינהם, שירותי עיריות ומועצות מקומיות, ואפשר להמשיך ולפרט... גם אני עובד בשבתות באחד מאלה. האם אתם מעוניינים לוותר על השירותים האלו? בברכה, אריה מלך החיות
 

שי ז.

New member
יש הבדל בין עבודה בסו"ש שמסוכמת

איתך מראש לפני שאתה מתחיל לעבוד לבין הנחתות של הבוס. אם אתה עובד באחד מהשירותים שציינת אז על יום העבודה בשבת אתה מקבל יום חלופי באמצע השבוע.
 
אכן כך הוא הדבר

אבל זה לא משנה את העובדה, שכאשר כל המשפחה בבית - אני בעבודה. אגב, עד לפני זמן מסויים גם אישתי עבדה בשבתות באחד מהשירותים שציינתי, והיו לנו חיים - מה זה מעניינים!
 
כשהיתי קטנה לא היה דבר מכל אלה

שעבד בשבתות. לא היה טלויזיה, לא היה אינטרנט, לא אוטובוסים מכניסה שבת ועד שיצאה, לא קולנוע, כלום. אם רצינו משהו היינו צריכים לנסוע במכונית של אבא והבילויים היחידים שהיה אפשר לנסוע לים או ליערות או סתם לטייל לגן שעשועים. ותתפלא אני חושבת שגדלתי בסדר גמור. מי אמר שמוזאונים חייבים להיות פתוחים בשבת או קניונים או כל דבר אחר, זה אנחנו שהתקלקלנו. וזו דעתי.
 

מירי,

New member
זה "מן" גלגל....

ההורים עובדים יותר, יש להם פחות זמן במשך השבוע ולכן זקוקים לסוף השבוע ליותר דברים...(שכוללים סידורים).
 
אמא של דפנה היקרה!

בת כמה את (סליחה על השאלה)? האם כשהיית קטנה לא היה דבר מכל אלה בשבת? חשמל, בתי חולים, משטרה, צה"ל, מוניות, כיבוי אש, טלפונים? גם אוטובוסים עבדו תמיד בחיפה ובצפון, וזאת במסגרת הסטטוס-קוו המפורסם. התקלקלנו? אולי. אבל בתחומים אחרים לגמרי! (כנראה, לא קשור לשרשור הזה)
 
את גילי לא חושפת

היה מה שאתה מדבר עליו אבל תורניות. ואוטובוסים לא היה בכלל. בזמני גם עוד לא היתה הכרמלית. תעשה אתה את החשבון. היה ממש כייף לנסוע בכרמלית כשפתחו אותה הייתי בערך בת 11 כשזה קרה.
 
למעלה