בעקבות הכתבה על הרכבות נכתב כי

מצב
הנושא נעול.

urielp

New member
בעקבות הכתבה על הרכבות נכתב כי

בעקבות הכתבה על הרכבות נכתב כי
"חצי קטר קיטור" נמצא בעין שמר. מה מצבו? איפה בדיוק בעין שמר?
 
../images/Emo6.gif ,נמצא שם....

בעקבות הכתבה על הרכבות נכתב כי
"חצי קטר קיטור" נמצא בעין שמר. מה מצבו? איפה בדיוק בעין שמר?
,נמצא שם....
קטר "קיטור" שנע על מסילה של משהו כמו 60 ס"מ והוא נועד לשעשע טיירים. (אם עוד לא הבנתה זהוא בעצם מין שלד של קטר קיטור קטן מאוד עם מנוע דיזל הכי פשוט שיש שנע על מסילה מסביב לעין שמר) לילה טוב
 
תיקון בהול ../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif קטר מס' 7:

,נמצא שם....
קטר "קיטור" שנע על מסילה של משהו כמו 60 ס"מ והוא נועד לשעשע טיירים. (אם עוד לא הבנתה זהוא בעצם מין שלד של קטר קיטור קטן מאוד עם מנוע דיזל הכי פשוט שיש שנע על מסילה מסביב לעין שמר) לילה טוב
תיקון בהול
קטר מס' 7:
ה"חצי קטר" בעין-שמר שייך לחברת החשמל. הוא פעל בהקמת תחנת הכוח ההידרואלקטרית בנהריים והופעל בין השנים 1928 - 1932. הקטר מסוג HUNSLET הוא בריטי ונבנה בעיר LEEDS בשנת 1917. שרידי הקטר ששרדו בחצי האי נהריים הובאו ע"י עומרי שלמון מנהל המוזיאון בקיבוץ גשר אל חצר הקיבוץ וצולמו שם על-ידי וע"י פול קוטרל ביום 03.01.1997. במהלך שנת 97' הועברו השרידים ללא הדוד שנשאר בשטח ירדן אל חצר השיפוצים בקיבוץ עין-שמר כדי להרכיבם ולהחזירם בסיום התהליך לתצוגה על הגשר בקיבוץ גשר ביחד עם 3 קרונות משא חיג'אזיים שכבר הוצבו שם. הקטר נסע בזמנו על מסילת "דקוויל" כלומר מסילה צרה ברוחב של 60 ס"מ. מספרו היה 7 ומס' היצרן שלו: 1265. הקטר שנסע על המסילה הצרה "רכבת-האלונים" בקיבוץ עין-שמר הינו קטר דיזל (אל תתבלבלו עם קטר הקיטור) שפעל במפעל המלח בעתלית. קטר זה הוזמן על-ידי סוכנות "א.סינאוור" (ללא "שוגרמן") – תל-אביב, עבור מפעל המלח בעתלית. בשנת 1971 הועבר הקטר לקיבוץ עין-חרוד מאוחד לידיו של עובד מיכאלי לשם שיפוץ. בשנת 1994 הועבר הקטר לקיבוץ עין-שמר לשם הפעלה בפרוייקט "רכבת האלונים" שנחנכה ביום 25.09.1994. מס' המנוע שלו: RUSTON 2Y DA 432351 № הדגם: RUSTON & HORNSBY, LBT, DIESEL. מס' היצרן: 432660. 31.5 כוח-סוס. לייטו = לילה טוב מהנמר הירושלמי !
 

easyn

New member
הקטר של עבד

תיקון בהול
קטר מס' 7:
ה"חצי קטר" בעין-שמר שייך לחברת החשמל. הוא פעל בהקמת תחנת הכוח ההידרואלקטרית בנהריים והופעל בין השנים 1928 - 1932. הקטר מסוג HUNSLET הוא בריטי ונבנה בעיר LEEDS בשנת 1917. שרידי הקטר ששרדו בחצי האי נהריים הובאו ע"י עומרי שלמון מנהל המוזיאון בקיבוץ גשר אל חצר הקיבוץ וצולמו שם על-ידי וע"י פול קוטרל ביום 03.01.1997. במהלך שנת 97' הועברו השרידים ללא הדוד שנשאר בשטח ירדן אל חצר השיפוצים בקיבוץ עין-שמר כדי להרכיבם ולהחזירם בסיום התהליך לתצוגה על הגשר בקיבוץ גשר ביחד עם 3 קרונות משא חיג'אזיים שכבר הוצבו שם. הקטר נסע בזמנו על מסילת "דקוויל" כלומר מסילה צרה ברוחב של 60 ס"מ. מספרו היה 7 ומס' היצרן שלו: 1265. הקטר שנסע על המסילה הצרה "רכבת-האלונים" בקיבוץ עין-שמר הינו קטר דיזל (אל תתבלבלו עם קטר הקיטור) שפעל במפעל המלח בעתלית. קטר זה הוזמן על-ידי סוכנות "א.סינאוור" (ללא "שוגרמן") – תל-אביב, עבור מפעל המלח בעתלית. בשנת 1971 הועבר הקטר לקיבוץ עין-חרוד מאוחד לידיו של עובד מיכאלי לשם שיפוץ. בשנת 1994 הועבר הקטר לקיבוץ עין-שמר לשם הפעלה בפרוייקט "רכבת האלונים" שנחנכה ביום 25.09.1994. מס' המנוע שלו: RUSTON 2Y DA 432351 № הדגם: RUSTON & HORNSBY, LBT, DIESEL. מס' היצרן: 432660. 31.5 כוח-סוס. לייטו = לילה טוב מהנמר הירושלמי !
הקטר של עבד
הקטר של עתלית שופץ ע"י עובד (עבד) מיכאלי ושייקה בן אליהו. יש להורי סרטים 8 מ"מ שמראים אותו בפעולה, דוחף ומושך ארבע קרוניות נוסעים על מסילה צרה באורך של כ300 מטר במרחק עשרים מטר מהבית של ההורים שלי. אני כילד הספקתי לנסוע ב"רכבת" הזאת ושיחקתי לא מעט עם הקרוניות. (היינו מנתקים את הקרונית האחרונה ודוחפים אותה מאה מטר, ואז דוחפים בחזרה, קופצים עליה ומתנגשים ברכבת החונה)
 
עובד מיכאלי ז"ל ! שכחת את ה- ז"ל !!

הקטר של עבד
הקטר של עתלית שופץ ע"י עובד (עבד) מיכאלי ושייקה בן אליהו. יש להורי סרטים 8 מ"מ שמראים אותו בפעולה, דוחף ומושך ארבע קרוניות נוסעים על מסילה צרה באורך של כ300 מטר במרחק עשרים מטר מהבית של ההורים שלי. אני כילד הספקתי לנסוע ב"רכבת" הזאת ושיחקתי לא מעט עם הקרוניות. (היינו מנתקים את הקרונית האחרונה ודוחפים אותה מאה מטר, ואז דוחפים בחזרה, קופצים עליה ומתנגשים ברכבת החונה)
עובד מיכאלי ז"ל ! שכחת את ה- ז"ל !!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה