בעקבות דיונים עם עיריית רעננה - תוואי המטרו צפוי להשתנות

Ccyclist

Active member
בשיטה של מטרו ההפרעה היא מגרש או שניים.

הסוחרים באחוזה הולכים להתנגד מאוד
אולי אתה צודק, אבל ברגע שיגיעו לשלב שרוצים לבנות והתושבים והסוחרים של רעננה יבינו שייקחו להם חניות, ייקחו להם נתיבי נסיעה, ושחזית העסק שלהם תהיה אתר בנייה ל10 שנים, הם יעשו כל מה שהם יכולים כדי לטרפד את המטרו

זה כאילו משרד התחבורה לא לומד לקחים ממה שקרה עם הקו הורוד ומה שקורה עם מהיר לעיר
בשיטה של מטרו ההפרעה היא מגרש או שניים.
ההפרעה מסגירת חלק מכיכר יד לבנים או מגרש חד קומתי כזה או אחר לאורך האזור המסחרי תהיה מצומצמת בהשוואה לשיטת הקופסאות. כדי למקסם את המטרו כל תחנה צריכה יציאות משני הצדדים (לשם הדוגמה - יד לבנים ואזור העירייה או ממערב לה) כדי שאזור הכיסוי יהיה גדול יותר.
&nbsp
אישית הייתי מעדיף שהתחנה האחרונה באחוזה תגיע לקרבת צומת רעננה ושהמסלול יעבור בקרבת כביש 40 ולא בחזן, דבר שהיה מאפשר איזו מערכת מנהרות ומסועים בינה הן לקצה המזרחי של האזור המסחרי באחוזה והן למסוף צומת רעננה ואולי גם לרעננה דרום. הזזה דומה של תחנת המטרו המתוכננת לטשרניחובסקי כפ"ס לכיוון צומת רעננה תאפשר את חיבור שלושת התחנות והמסוף במערכת מסועים.
&nbsp
מבחינת האוטובוסים צריך גישה נוחה למטרו בין עקיבא לאחוזה (התחנה המזרחית), קרן היסוד לאחוזה (יד לבנים), ומגדל והנשיאים (תחנה בגן אפשטיין). תחנה בדרך ירושלים שתשיק לרעננה מערב תצטרך מערכת מסועים מהיציאה הצפונית לבית לוינשטיין. הנסיעות המשלימות מציר וויצמן לאחוזה ברעננה הן נסיעות של כקילומטר וחצי, עניין של תחנות ספורות או 5 דקות באופניים. כדי להגדיל את התדירות כדאי שכמה קווים חזקים יעברו למסלול עם שיכול בין ויצמן לאחוזה דרך ארבעת צירי המפתח שמחברים בין שני הצירים במקום מצב של קווים שכונתיים עם תדירות מזעזעת. לא הייתי עושה יותר משיכול אחד למסלול והייתי מוסיף את וויצמן כפ"ס (=אחוזה) ובן יהודה כפ"ס (=וויצמן רעננה) לעיקרון כדי ליצור חיבוריות תדירה בין שני צירי הרוחב של הערים. הייתי משאיר קווים שיעשו את כל אורך הצירים, יש באזור מספר קווים גבוה שניתן לתכנן איתו מערכת מקומית כזו.
 
אני חושב שעיריית רעננה דווקא תשמור על תוואי כזה של המטרו

הסוחרים באחוזה הולכים להתנגד מאוד
אולי אתה צודק, אבל ברגע שיגיעו לשלב שרוצים לבנות והתושבים והסוחרים של רעננה יבינו שייקחו להם חניות, ייקחו להם נתיבי נסיעה, ושחזית העסק שלהם תהיה אתר בנייה ל10 שנים, הם יעשו כל מה שהם יכולים כדי לטרפד את המטרו

זה כאילו משרד התחבורה לא לומד לקחים ממה שקרה עם הקו הורוד ומה שקורה עם מהיר לעיר
אני חושב שעיריית רעננה דווקא תשמור על תוואי כזה של המטרו
בעיקר בגלל שתכנון כזה של המטרו יאפשר לה להשתמש בו בהתנגדותה לפרויקטים של אמצעי תח"צ אחרים באחוזה.
העירייה תוכל לטעון שהנה באחוזה יהיה מטרו וצפון רעננה זקוק לאמצעים אחרים ולכן אותם צריך להקים דווקא בויצמן ולא באחוזה.
נראה שמשרד התחבורה לא עשה כאן 1+1 כדי לנתח לעומק את האינטרסים של עיריית רעננה.
 
להתנגד הם לא יכולים, כי אם יעתרו, זה יעכב כל הפרוייקט במרכז

הסוחרים באחוזה הולכים להתנגד מאוד
אולי אתה צודק, אבל ברגע שיגיעו לשלב שרוצים לבנות והתושבים והסוחרים של רעננה יבינו שייקחו להם חניות, ייקחו להם נתיבי נסיעה, ושחזית העסק שלהם תהיה אתר בנייה ל10 שנים, הם יעשו כל מה שהם יכולים כדי לטרפד את המטרו

זה כאילו משרד התחבורה לא לומד לקחים ממה שקרה עם הקו הורוד ומה שקורה עם מהיר לעיר
להתנגד הם לא יכולים, כי אם יעתרו, זה יעכב כל הפרוייקט במרכז
בכל גוש דן ולא הגיוני, ולכן השופט לא יפסול את הפרוייקט.
ולידיעתכם, פרוייקט מהיר לעיר בכפר סבא החלה (ובאיחור כמה חודשים) לפני שבועיים במקטע המזרחי של רחוב וייצמן, בהחלט בשעה טובה, אני תומך בזה, 5 סוחרי רחוב התנגדו ועתרו לבית משפט, השופט קבע דיון נוסף במרס 2020 וקבע שהעבודות הנ"ל יימשכו, מה זה אומר? שזה עניין של למשוך זמן עד סוף הפרוייקט ולא יעזור לסוחרים כלום.
גם מטרו אותו דבר, גם רכבת הקלה ביפו אותו דבר.
כשיש חוק מטרו - מכבדים חוק, התנגדות סוחרים זה בכי ונהי, בירושלים בתוואי רכבת הקלה הולך יופי ברחוב בו עם סוחרים.
 

rotem1977

New member
תחבורה משלימה טובה תוכל לחבר את שכונות צפון רעננה/כפ"ס

אני חושב שמדובר בשינוי לא רע באחוזה
אזור קרן היסוד הרבה יותר מרכזי מהאזור בו תוכננה התחנה קודם.
גם השינוי באזור התעסוקה נראה לי נכון יותר ולינארי יותר.
לגבי השכונות הצפון מערביות, אני חושב שגם קודם הם לא שורתו טוב במטרו, האמירה לגביהם היא "תגיעו לתחנת הרכבת באוטובוס ותקחו משם רכבת או מטרו".

זו סה"כ אמירה סבירה, אי אפשר באמת לשרת את כולם בקו עורקי אחד. וטבעי שהעירייה דואגת לא רק לניידות התושבים שלה אלא גם לניידות המועסקים אל אזור התעסוקה שלה (מה שיאפשר לפתח אותו יותר ולהזרים יותר כסף מארנונה לשירותים לתושבים). זו חשיבה די הגיונית.
תחבורה משלימה טובה תוכל לחבר את שכונות צפון רעננה/כפ"ס
קו אוטובוס תדיר לאורך דרך הפארק/וויצמן/בגין/בן יהודה יוכל לחבר את השכונות הצפוניות של שתי הערים לתחנות של שתי השלוחות, לרכבת ברעננה מערב, ולתחנת רכבת ישראל שמתוכננת באזור נווה ימין (כפר סבא מזרח).
המטרו והרק"ל הם הזדמנות להיפטר מכל מיני קווים מזוגזגים שמנסים להגיע לכל מקום בגוש דן ולמרכז תל אביב ולייצר רשת קווים מזינה טובה ותדירה.
 
ברור, ודי בטוח שזה יקרה

תחבורה משלימה טובה תוכל לחבר את שכונות צפון רעננה/כפ"ס
קו אוטובוס תדיר לאורך דרך הפארק/וויצמן/בגין/בן יהודה יוכל לחבר את השכונות הצפוניות של שתי הערים לתחנות של שתי השלוחות, לרכבת ברעננה מערב, ולתחנת רכבת ישראל שמתוכננת באזור נווה ימין (כפר סבא מזרח).
המטרו והרק"ל הם הזדמנות להיפטר מכל מיני קווים מזוגזגים שמנסים להגיע לכל מקום בגוש דן ולמרכז תל אביב ולייצר רשת קווים מזינה טובה ותדירה.
ברור, ודי בטוח שזה יקרה
 

Ccyclist

Active member
"תחבורה משלימה" כמו קו 8 זו הבעיה.

ברור, ודי בטוח שזה יקרה
"תחבורה משלימה" כמו קו 8 זו הבעיה.
אם מעבירים קווים אזוריים חזקים כמו 29 מאחוזה לוויצמן דרך ציר צפון דרום חשוב כמו קרן היסוד תתקבל רשת תדירה וחזקה בשני הצירים ובחיבורים שביניהם לא רק ברעננה אלא גם בכפ"ס כחשיבה אזורית במונחי ערי השרון.
&nbsp
המצב כיום יוצר קווים סיבוביים חד כיווניים ברעננה כמו 4 (שנסעתי בו פעמים רבות לקניון רננים וחזרה) או 8 (קו סיבובי שמקיף את רוב רעננה) שתדירותם הנמוכה והצורך לעשות את כל הסיבוב בכיוון הארוך הופכים אותם לבלתי אטרקטיבים לכל מי שיכול לרכב או לנהוג.
&nbsp
את התשומות מקווים סיבוביים פנימיים אפשר להעביר לקווים אזוריים כמו חיבור הקווים מהוד השרון שמסתיימים בתחנת הרכבת שלה או בצומת רעננה אל תוך כפ"ס ורעננה תוך יצירת מערכת שמשרתת את כל ערי השרון כרצף עירוני יחיד.
 

Ccyclist

Active member
שירטוט להצעות שלי לרעננה

תיאור מקומוני הפוך אבל זה שיפור.
להבנתי הם תיארו זאת מסוף הקו פנימה, בערך לפי השירטוט הבא:
&nbsp
אישית אני חושב שהמטרו צריך להגיע לצומת רעננה כדי שקווים אזוריים משם יחברו למטרו.
שירטוט להצעות שלי לרעננה
עריכה :)תוספת ) 2: הוספתי שירטוט של תחנת טשרניחובסקי / בי"ח מאיר כתחנת החיבור בין השלוחות.

העיקרון המנחה לדעתי צריך להיות נקודת חיבור בין השלוחות, בין אם זו תחנה משותפת (שירטוט בזום לאזור צומת רעננה, עם ייצוג התוואים המרוחקים יותר) או חיבור מסילתי קצר בין שתי תחנות (שירטוט רשת כללי).
&nbsp
בגדול אני חושב שצריך להזיז את שלוחת רעננה מזרחה מעקיבא (שממילא לא מתוכננת בו תחנת ביניים לפני וויצמן) לאזור כביש 4, להוסיף תחנה במזרח וויצמן, ולהמשיך דרך וויצמן לשתי התחנות המתוכננות באזור התעשייה.
&nbsp
לדעתי תחנת מעבר בין השלוחות מתחת לאזור צומת רעננה תוך חיבור במעברים תת קרקעיים תוכל לאפשר הן שירות בענפים המתוכננים והן שירות "קו ורוד" מכפ"ס לרעננה והרצליה. אם האבטחה של ר"י ואבטחת המטרו יאפשרו מרחב מאובטח משותף אז יש הגיון במעבר תת קרקעי עד רציפי תחנת רעננה דרום, אם לא - אז מעבר תת קרקעי שיתחיל בחניון שמחוץ לתחנת ר"י.
&nbsp
לדעתי תחנה משותפת בת 4 רציפים ( קמדן או קנינגטון רענניות ) תאפשר החלפה נוחה בין הענפים גם אם תדירות השירות המגשר תהיה נמוכה יחסית למטרו. יש לציין שהתדירות בשלוחות תהיה כחצי מהתדירות בקטע המרכזי בתל אביב כך שיהיו סלוטים לשירות מגשר "ורוד".
&nbsp
יתכן גם שאם למטרו ההיקפי יהיו דפוסי הפעלה א-סימטריים בין הקו החצי מעגלי המלא ובין תתי הקווים לנתב"ג (הרצליה נתב"ג, בת-ים נתב"ג) אז יהיו סלוטים מסויימים שיאפשרו לקו המגשר להגיע עד המרינה בהרצליה על חיבור למסילות הקו החצי מעגלי, אולי אפילו פעם ב 10 דקות (כל רכבת חמישית).
&nbsp
עיון בתרשימי צמתי מסילות תת קרקעיים עמוקים יראה שכל זה אפשרי, ע"ע תחנת Holborn בנוסף לתחנות Camden Town והצומת שמדרום לה וכן תחנת Kennington על לולאת ההיפוך שמדרום לה והחיבור בין שני הענפים שמצפון לה.


העריכה: יתכן גם שניתן לשים את תחנת ההצטלבות בתחנה הרשמית של טשרניחובסקי כפ"ס (בי"ח מאיר) ולסובב את מסילת קו רעננה חזרה לכביש 4 ולהמשך התוואי ברעננה.





 
למה לבטח ברחוב שיש אצטדיון כדורגל של הפועל רעננה?

שירטוט להצעות שלי לרעננה
עריכה :)תוספת ) 2: הוספתי שירטוט של תחנת טשרניחובסקי / בי"ח מאיר כתחנת החיבור בין השלוחות.

העיקרון המנחה לדעתי צריך להיות נקודת חיבור בין השלוחות, בין אם זו תחנה משותפת (שירטוט בזום לאזור צומת רעננה, עם ייצוג התוואים המרוחקים יותר) או חיבור מסילתי קצר בין שתי תחנות (שירטוט רשת כללי).
&nbsp
בגדול אני חושב שצריך להזיז את שלוחת רעננה מזרחה מעקיבא (שממילא לא מתוכננת בו תחנת ביניים לפני וויצמן) לאזור כביש 4, להוסיף תחנה במזרח וויצמן, ולהמשיך דרך וויצמן לשתי התחנות המתוכננות באזור התעשייה.
&nbsp
לדעתי תחנת מעבר בין השלוחות מתחת לאזור צומת רעננה תוך חיבור במעברים תת קרקעיים תוכל לאפשר הן שירות בענפים המתוכננים והן שירות "קו ורוד" מכפ"ס לרעננה והרצליה. אם האבטחה של ר"י ואבטחת המטרו יאפשרו מרחב מאובטח משותף אז יש הגיון במעבר תת קרקעי עד רציפי תחנת רעננה דרום, אם לא - אז מעבר תת קרקעי שיתחיל בחניון שמחוץ לתחנת ר"י.
&nbsp
לדעתי תחנה משותפת בת 4 רציפים ( קמדן או קנינגטון רענניות ) תאפשר החלפה נוחה בין הענפים גם אם תדירות השירות המגשר תהיה נמוכה יחסית למטרו. יש לציין שהתדירות בשלוחות תהיה כחצי מהתדירות בקטע המרכזי בתל אביב כך שיהיו סלוטים לשירות מגשר "ורוד".
&nbsp
יתכן גם שאם למטרו ההיקפי יהיו דפוסי הפעלה א-סימטריים בין הקו החצי מעגלי המלא ובין תתי הקווים לנתב"ג (הרצליה נתב"ג, בת-ים נתב"ג) אז יהיו סלוטים מסויימים שיאפשרו לקו המגשר להגיע עד המרינה בהרצליה על חיבור למסילות הקו החצי מעגלי, אולי אפילו פעם ב 10 דקות (כל רכבת חמישית).
&nbsp
עיון בתרשימי צמתי מסילות תת קרקעיים עמוקים יראה שכל זה אפשרי, ע"ע תחנת Holborn בנוסף לתחנות Camden Town והצומת שמדרום לה וכן תחנת Kennington על לולאת ההיפוך שמדרום לה והחיבור בין שני הענפים שמצפון לה.


העריכה: יתכן גם שניתן לשים את תחנת ההצטלבות בתחנה הרשמית של טשרניחובסקי כפ"ס (בי"ח מאיר) ולסובב את מסילת קו רעננה חזרה לכביש 4 ולהמשך התוואי ברעננה.
למה לבטח ברחוב שיש אצטדיון כדורגל של הפועל רעננה?
ואם יהיה בעתיד תחבורה ציבורים שתעבוד בשבת האוהדים יסעו במטרו למשחק כדורגל שזה ברחוב קרן היסוד, תוואי המסילה התחתית.
 

Ccyclist

Active member
לא תוכננה תחנה בקרו היסוד והעירייה רוצה להזיז

למה לבטח ברחוב שיש אצטדיון כדורגל של הפועל רעננה?
ואם יהיה בעתיד תחבורה ציבורים שתעבוד בשבת האוהדים יסעו במטרו למשחק כדורגל שזה ברחוב קרן היסוד, תוואי המסילה התחתית.
לא תוכננה תחנה בקרו היסוד והעירייה רוצה להזיז
התוכנית הרשמית בכחול היא לשלוחת מטרו "ברעננה" בלי מרכז אחוזה. העירייה החליטה שזה לא טוב ושצריך להביא את הקו לאחוזה ומשם דרך עקיבא לוויצמן. אני מציע שהקו יעבור בכביש 4 כי ממילא אין תחנה מתוכננת בעקיבא.
&nbsp
באף תוכנית רשמית (הקודמת או הנוכחית) אין תחנה באמצע המסלול התת קרקעי בקרן היסוד.
&nbsp
ארבעת צירי הצפון-דרום של רעננה צריכים מערכת אוטובוסים תדירה שתחבר את תושביהם לתחנות המטרו.
 

bralor4247

New member
כשרעננה מבקשת היא מייד מקבלת

בעקבות דיונים עם עיריית רעננה - תוואי המטרו צפוי להשתנות
כתבה של "צומת השרון":

תוואי הרכבת התחתית ברעננה צפוי להשתנות. זאת בעקבות דיונים בין משרד התחבורה לעיריית רעננה, שביקשה לבחון את תוואי המטרו מחדש, בטענה כי אינו משרת נאמנה את תושבי העיר. הדיונים החלו כאשר ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, שלח מכתב בחודש יולי לשר התחבורה, בו ביקש לבחון מחדש את תוואי המטרו ברעננה.

כזכור, מדובר בפרויקט הרכבת התחתית שצפוי לקום בשנת 2030, כאשר תוואי המטרו ברעננה, הוא חלק מתכנית המטרו הארצית של החברה הממשלתית נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שכולל הקמה של עשרות תחנות מטרו ברחבי הארץ ומאות ק"מ של מסילת רכבת תחתית.

כאמור, בעקבות הדיונים בין משרד התחבורה, נת"ע ועיריית רעננה, התוואי שונה, וארבעת התחנות צפויות לקום כדלהלן: הראשונה סמוך לתחנת רכב רעננה מערב, כמו בתוואי הישן, השניה ברחוב אחוזה, בסמוך לפניה לקרן היסוד, השלישית בפינת הרחובות עקיבא וויצמן והרביעית ברחוב תדהר, באזור התעשייה. יש לציין כי קיימת אפשרות שיהיה שינוי נוסף בתחנות, מכיוון שהפרויקט עדיין נמצא בשלב התכנוני.

תוואי המטרו הישן, אותו ביקשה העירייה לשנות, כלל ארבעה תחנות: הראשונה – סמוך לתחנת רכבת רעננה מערב, השנייה, בצומת הרחובות אחוזה וגורדון, השלישית, ליד קניון רננים, והרביעית – בחלקו הצפוני של אזור התעשייה, בסמוך לצומת רעננה צפון בכביש 4.

מנת"ע נמסר: "במסגרת התיאומים עם עיריית רעננה לתכנון המטרו בוצע עדכון וטיוב של מיקום התחנות והתוואי הוסט מזרחה על מנת לספק שירות טוב יותר למרכז העיר. הקו מתוכנן לעבור ברחובות תדהר, עקיבא ושברץ ולהתחבר לרח' אחוזה".

https://www.tzomet-ran.co.il/news/37670
כשרעננה מבקשת היא מייד מקבלת
מדהים, לחבר אזור את אזור התעשיה היחיד בהוד השרון לא מוכנים אבל להעריך באחוזה זה אפשרי.
צריך לחקור את בילסקי
 

darkshadow1

New member
זה פשוט לא נכון- לא מדובר בהארכה.

כשרעננה מבקשת היא מייד מקבלת
מדהים, לחבר אזור את אזור התעשיה היחיד בהוד השרון לא מוכנים אבל להעריך באחוזה זה אפשרי.
צריך לחקור את בילסקי
זה פשוט לא נכון- לא מדובר בהארכה.
המסילה בתוואי החדש באורך זהה למסילה בתוואי הקודם. לפי הכתבה גם לא מדובר בתוספת תחנות. בנוסף המפסידים היחידים מהשינוי הם חלק מתושבי רעננה- מדובר בתוואי שעובר אך ורק בתוך רעננה ולכן לא משפיע כלל לרעה על תושבי ערים אחרות (להיפך- השינוי ינגיש את המטרו לחלק מתושבי כפר סבא).
השינוי שהוד השרון רוצה דורש תוספת משמעותית של מסילה, תוספת של תחנה או שתיים ויגרום להארכה של הנסיעה עבור נוסעים מכפר סבא ולכפר סבא שיעברו דרך הוד השרון בדרכם דרומה.
אני לא יודע אם השינוי שרעננה מציעה (ואושר?) חיובי או לא- אבל בוודאי שההשוואה להוד השרון פשוט לא נכונה.
 

bralor4247

New member
לצערך הרב, השינוי של הוד השרון בדרך להתקבל

זה פשוט לא נכון- לא מדובר בהארכה.
המסילה בתוואי החדש באורך זהה למסילה בתוואי הקודם. לפי הכתבה גם לא מדובר בתוספת תחנות. בנוסף המפסידים היחידים מהשינוי הם חלק מתושבי רעננה- מדובר בתוואי שעובר אך ורק בתוך רעננה ולכן לא משפיע כלל לרעה על תושבי ערים אחרות (להיפך- השינוי ינגיש את המטרו לחלק מתושבי כפר סבא).
השינוי שהוד השרון רוצה דורש תוספת משמעותית של מסילה, תוספת של תחנה או שתיים ויגרום להארכה של הנסיעה עבור נוסעים מכפר סבא ולכפר סבא שיעברו דרך הוד השרון בדרכם דרומה.
אני לא יודע אם השינוי שרעננה מציעה (ואושר?) חיובי או לא- אבל בוודאי שההשוואה להוד השרון פשוט לא נכונה.
לצערך הרב, השינוי של הוד השרון בדרך להתקבל
התוואי הוזז לרחוב ז’בוטינסקי ועוד יוזז לרחוב דרך הים כפי שהצעתי ��
 

darkshadow1

New member
שינוי לרחוב ז'בוטינסקי הוא לא משמעותי מבחינת עלויות,

לצערך הרב, השינוי של הוד השרון בדרך להתקבל
התוואי הוזז לרחוב ז’בוטינסקי ועוד יוזז לרחוב דרך הים כפי שהצעתי ��
שינוי לרחוב ז'בוטינסקי הוא לא משמעותי מבחינת עלויות,
ובעיקר פוגע בהוד השרון- כי הוא מזיז את התוואי מרחוב בעל פוטנציאל בינוי כלשהו (הפרדס) לרחוב שרובו כבר בנוי בבנייה נמוכה.
 
אני לא בטוח שבהמטרו יקום ב 2030

בעקבות דיונים עם עיריית רעננה - תוואי המטרו צפוי להשתנות
כתבה של "צומת השרון":

תוואי הרכבת התחתית ברעננה צפוי להשתנות. זאת בעקבות דיונים בין משרד התחבורה לעיריית רעננה, שביקשה לבחון את תוואי המטרו מחדש, בטענה כי אינו משרת נאמנה את תושבי העיר. הדיונים החלו כאשר ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, שלח מכתב בחודש יולי לשר התחבורה, בו ביקש לבחון מחדש את תוואי המטרו ברעננה.

כזכור, מדובר בפרויקט הרכבת התחתית שצפוי לקום בשנת 2030, כאשר תוואי המטרו ברעננה, הוא חלק מתכנית המטרו הארצית של החברה הממשלתית נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שכולל הקמה של עשרות תחנות מטרו ברחבי הארץ ומאות ק"מ של מסילת רכבת תחתית.

כאמור, בעקבות הדיונים בין משרד התחבורה, נת"ע ועיריית רעננה, התוואי שונה, וארבעת התחנות צפויות לקום כדלהלן: הראשונה סמוך לתחנת רכב רעננה מערב, כמו בתוואי הישן, השניה ברחוב אחוזה, בסמוך לפניה לקרן היסוד, השלישית בפינת הרחובות עקיבא וויצמן והרביעית ברחוב תדהר, באזור התעשייה. יש לציין כי קיימת אפשרות שיהיה שינוי נוסף בתחנות, מכיוון שהפרויקט עדיין נמצא בשלב התכנוני.

תוואי המטרו הישן, אותו ביקשה העירייה לשנות, כלל ארבעה תחנות: הראשונה – סמוך לתחנת רכבת רעננה מערב, השנייה, בצומת הרחובות אחוזה וגורדון, השלישית, ליד קניון רננים, והרביעית – בחלקו הצפוני של אזור התעשייה, בסמוך לצומת רעננה צפון בכביש 4.

מנת"ע נמסר: "במסגרת התיאומים עם עיריית רעננה לתכנון המטרו בוצע עדכון וטיוב של מיקום התחנות והתוואי הוסט מזרחה על מנת לספק שירות טוב יותר למרכז העיר. הקו מתוכנן לעבור ברחובות תדהר, עקיבא ושברץ ולהתחבר לרח' אחוזה".

https://www.tzomet-ran.co.il/news/37670
אני לא בטוח שבהמטרו יקום ב 2030
ואין תקציב ענק 150 מיליארד שקל לתקצב ממשרד האוצר או ממשרד התחבורה, אחרי כמה בחירות בזבזניות, שחיתות במדינה, חוסר השקעה בתח"צ יעילה והרבה דברים שצריך לפתור, ושלא נדבר על פרוייקט המשך מסילת רכבת מאזור נחל צין לאילת (יש שלט תקוע ליד מפעל צין מאז שנות ה 70) שלא נברא.
אם יעשו שלב אחר שלב ולא 3 קווים ביחד אז יקום ב 2030 קו מטרו ראשון בין כפר סבא - רחובות בתקציב לקו אחד.
&nbsp
3 קווים ביחד - אולי במקרה הטוב, המטרו יקום ב 2050.
 
למעלה