בעקבות דיון קטנטן שנערך בשרשור

בעקבות דיון קטנטן שנערך בשרשור

של הדגל של עדי. אני אפתח עוד דיון אבל שזה יהיה הרעיון הראשי של השרשור. האם טרומפים, או כל פעיל אחר שלא עבר אף קורס [מדמים, משצים,מדצים], מבחינתכם-רואה\אוהב\מעריך את התנועה בצורה שיטחית? לא מבין מספיק את הערכים שלה? חושבים שהתנועה היא סתם משחק? אם מי שעבר כבר את הקורסים האלה 'מכיר' יותר טוב את התנועה? זה באמת מעניין אותי לדעת.
 

יבח

New member
יש...ויש...

זה ממש תלוי אני רואה אצלנו בקבוצת טרומפים אנשים שפשוט באים לפגישות כדי להיות עם החבר'ה, ולהציק לרכז על התשלום לפגישות ובלה בלה. ויש אנשים שבאמת מבינים מה אנחנו עושים שם ואכפת להם, וכשאומרים לנו שיש פגישה חשובה אבל צריך לחכות בשביל זה בבית ספר שעה וחצי הם לא יזלזלו וילכו הביתה הם ישארו. ואני רואה גם מד"צים במועצה שבאים סתם בשביל הצחוקים ובשביל למצוא בחורות בטיולים. ושלא באמת חשוב להם להעביר דברים לקבוצה שלהם... אז אני לא חושבת שאפשר לשפוט את זה לפי טרומ"פ מד"צ מד"מ וכאלה...
 

SHiRA110

New member
../images/Emo142.gif../images/Emo45.gif

ואני רואה אותי שלא עברתי מדצים ואני הרבה יותר מבינה כביכול את תוכן התנועה ומאמינה בזה מכמה אנשים שאני מכירה :/
 

דורד

New member
בואי נגיד שהתנועה היא תנועה כיפית

לא בדיוק ערכית... אומנם יש 8 מטרות לתנועה וכמה ערכים... אבל חוץ משחר פרייזלר, וכמה אנשים בודדים מאוד בתנועה, לא תמצאי מישהו שיודע ו/או מאמין בערכי התנועה... אולי כמה גרעינרים, מד"בים ורכזים... אבל חלקם, גם אם נראה שהם פועלים עפ"י ערכי התנועה, הם קצת צבועים... ופועלים עפ"י הערכים ולמען המטרות רק במפעלים ורק כאשר חניכיהם רואים אותם, ולא פועלים כך בחייהם הפרטיים... ואני בהחלט מעריץ כל בנאדם שפועל עפ"י ערכים מוסריים שהוא באמת מאמין בהם... ומקווה מאוד ששנת שירות בגרעין עודד תחדיר בי סוף סוף קצת ערכים
 

Adi Hasson

New member
לא חובת שיש מישהו שמאמין

ב-כולם אבל רובם/חלקם זה מספיק. אפילו לא, גם אם תאמין בערכים שאתה מציב לעצמך או באידיאולוגיה שלך, ותיישם את זה זה יספיק כדי לעשות קצת יותר טוב..
 

spraizler

New member
ואני חושב שזאת הסיבה

שהרבה דברים לא הולכים בתנועה והתנועה שלנו מקבלת אופי יותר ויותר של מין חוג כזה.. בוא נגיד אני באמת לא יודע אם אני אשאר בתנועה הזאת לשנת שירות.. אני אולי עכשיו מתלהב שאני אהיה בגרעין והכל אבל כמו שאני רואה את זה אני אהנה יותר וארוויח יותר בתנועות אחרות. ששם דרך אגב לפי דעתי עושים יותר ויותר טוב ויש יותר ערכיות ואידיאולוגיה.. סתם משהו שאני זורק לאוויר נראה איך יתפתח
 
שחר הדשא של השכן תמיד ירוק יותר..

אני חושב שדווקא אם בנאדם נמצא כאן, בחטב"מ, בתנועה שלנו ויש לו בעיות עם כל מה שקשור בעבודה עם חניכים, אמונה בערכים, אז ש"ש זה הזמן להישאר ולנסות לשנות, ולעבוד בשטח עצמו במקום שאתה לא מכיר ובאמת להביא את השינוי האמיתי.. (ממש מצע למפלגה הבאתי פה..) זה כבר מפחיד אותי, אני חופר הרבה בשלושה ימים האחרונים..
 

דורד

New member
עם כל הכבוד לכתוב הודעה הקודמת שלי

לך אין זכות דיבור, בתור חבר בתנועת נוער יזרעאל... אתה לא קשור בכלל לחטיבה
 

Adi Hasson

New member
התשובה שלי דיי ברורה..

כי כבר כתבתי אותה :p אבל התשובה של "מומין טרול" דיי עיצבנה אותי. והכי הכי: "מנסה להיות משהו שאת לא" מה? אני לא ידועת איך להתחיל את זה. אני כן מרגישה פחות שייכת בגלל שאני טרומפי"ת ולא עברתי שום קורס אני כן מרגישה שמסכלים בעין אחרת, ברגע שאני אומרת שאני טרומפ"ית! ועובדה, שמצד אחד נותנים לנו להשתייך בתנועה, להדריך קבוצה, לעשות פעולות, לצד לטיולים, מצד שני- מונעים מאיתנו הרבה דברים כמו סמינרים, ועידת נוער [!!] וכו'. למה שטרומפ לא יוכל ללכת לועידת נוער? זה שהוא לא עבר שום קורס אומר שהוא לא יכול להביע את דעתו בנושא כזה או אחר? אולי יש משהו במה שהוא אומר, שכרע התנועה [עיקרה לפחות] בשבילי זה טיולים,אנשים חדשים, מסגרת שונה, ובעיקר כיף, ועד שאני לא אעבור קורס אני לא אוכל לדעת מה המשעמעות היותר עמוקה של התנועה. אבל לא בצורה כזאת שיטחית אני מכירה את כל הערכים של התנועה, וממש מתחברת איתם. זה נראלי דבר מקסים היכולת הזאת לשנות ככה, ולתרום מעצמץ,מהזמן שלך לאחרים, לדעת שהצלחת, ששינית, שהעברת מסר כלשהו בצורה קצת שונה. ואגב, רק רציתי לציין, שבשרשור ההוא, זה ממש לא היה תוקפני, זה היה הכי לא תוקפני בעולם, וזה מעצבן שבכתוב אי אפשר לשמוע את הטון דיבור, והנימה.. אבל לא, זה לא יה תוקפני, וגם ההושעה הזו לא! אם זה לא היה מובן..
 

Adi Hasson

New member
גרר כמה טעויות:

יודעת..
מסתכלים בעין..
לצאת לטיולים..
יכול להביע..
שכרגע התנועה...
לתרום מעצמך..
היה תוקפני..
ההודעה הזו לא..
 
מפתיע, אבל יש לי שם! בר!

אני שמתי את הדגש בדעה שלי, על זה שלדעתי כמדצ"ית, את תסתכלי על הדברים בצורה מאוד שונה, כאילו את מרכיבה משקפיים אחרות. שאלת למה טרומ"פ לא יכול לצאת לועידת נוער? אני יכול לספר לך שבועידה הקודמת היו מספר טרומפ"ים, שבאמת לא מצאו את עצמם בתוך כל ההמולה ה"כחולה" הזו ולכן השנה נראה מיותר להכניס טרומפי"ם לתוך הועידה, וכן לדעתי זה גם מהסיבה שטרומפ עוד לא יכול לשאת דעות שיקבעו חוקים חדשים בתנועה מהסיבה שהוא עוד לא עבד בתוך מערך הדרכה תנועתי אמיתי. עבודה מול חניכים כמדריך מוסמך, ולא כמתנדב לא מוסמך מהמושב. (ושוב כאן נחבר את "גישת המשקפיים" של הקורסים) ובאמת, שכמה שזה נשמע מטופש, אם זה מבחינת מסר, תוכן, הווי חברתי וכל מה שקשור בזה-קורסי הדרכה וסמינרים הם אילו שנותנים את הכלים הנכונים להדרכה (כמו שמיכל אמרה) ולדעתי, הגישה והיחס שלך כלפי סמינרים וקורסים, באמת היא זו שמשקפת איזה מדריך אתה, ואיך אתה עובד. ובואי אני ישאל אותך שאלה, אני מדריך כיתות ח', ומדיי פעם אני נותן לאחד החניכים שלי להעביר פעולה, את חושבת שזה שהוא מעביר פעולה ויוצא לטיולים הוא באמת חי את התנועה? לא! הוא אוהב את העבודה החברתית, הוא יהיה טרומ"פ בע"ה, אבל עוד לא...כל דבר בעיתו. לאט לאט. אז בגלל זה אני טוען שצריך להיכנס לפרופורציות בכל מה שקשור ל"אהבה התנועתית"-כי לדעתי לכל דבר יש זמן שלו. ועידת נוער בכיתה ט'? עוד לא לדעתי!. להיות מורעל מכיתה ט'? נראה לי מוקדם, ולא מקובל במקום ממנו אני בא. ושלא תחשבי, חלילה, את בנאדם ואני מכבד את כל הדעות והמחשבות שלך כאדם, אבל כטיפ/עצה אישית..אל תמהרי..יש לך אם תרצי עוד 3 או 4 שנים של אהבה והערצה תנועתית. תהני מימי השקט לפני הפעולות האמיתיות וההדרכות הקשות.. יום טוב.. בר!
 
בר

כיף לי לראות אותך כותב, השתנית המון מאז שפיצצת לזוהר ואפרת פעולות בגוש אש"ת... ואני באמת מסכים עם מה שכתבת, אבל לדעתי צריך לשים לב כשמדברים עם חבר'ה שב"התלהבות הראשונית", ולא לצנן אותה אלא רק לשים דברים בפרופורציות, עדי למשל היא חלק חשוב בצוות הדרכה אצלנו, גם אם היא צעירה או לא מבינה את זה, בשום אופן לא הייתי רוצה מדריכים שמדקלמים את ערכי התנועה בלי להבין אותם, או עם פער גדול בין הבנה לעשייה\ דיבור, ועדיין, יש מקום להתפתחות, יש מקום להתרגשות, יש מקום לרעל, רק במידה, במחשבה והטלת ספק. מת עלייך, אריק
 
ארייייקקק...נו באמת זה היה אורית

וזוהר.. ואני עדיין חושב ש"מורעלות" זה מורל, ומורל מוסיף המון לצוות הדרכה ובכלל לסביבה שיש בה אנשים. ללא שום קשר לתנועות נוער.. אני לרגע לא באתי לצנן ולנסות לבעס את עדי, ואני בטוח שהיא עושה את מה שהיא עושה כמדריכה מתוך אמונה שלמה בעבודה שלה, ואני כמוך, חושב לרגע שלא צריך לדקלם את ערכי התנועה. אני רק חושב שיש מקום לדחות את כל "התפרצות האהבה" כלפי התנועה, יש לה עוד המוווון לעבור..אין לה מה לרוץ..
 

Adi Hasson

New member
"התפרצות האהבה"

קצת נסחפת, שום התפרצות ושום "אהבה". סה"כ נהנת בנתיים ממה שאני חווה בתנועה, גם אם זה חלקיק זעיר מהמהות שלה. ואיך הגענו לזה בכלל? שאני "מורעלת" -(כמה שאני שונאת תביטוי הזה..) בגלל שתליתי דגל בחדר? סה"כ אריק הציע להביא לי גם דגל, אז לא סירבתי
זה נחמד שיש דגל של משהו שעושה לך כ"כ טוב בחדר..
 

Adi Hasson

New member
../images/Emo208.gif

1 2 3 הקפצות בע"מ
ואשמח לשמוע דעה בנשוא ממישהו שהוא לא טרומפ!
 

מיכלצי

New member
מה פתאום

אני חושבת שמי שעבר סמינרים למיניהם כמדריך, יכול לרכוש כלים טובים יותר להדרכה ומקבל פרספקטיבה טובה יותר, אבל זה בשום אופן לא הופך אותו ליותר "נעלה" ממישהו שלא עבר את כל הדברים האלו. טרומ"פ יכול לאהוב את התנועה שלו, בדיוק כמו כל אחד אחר.
 

fate spinner

New member
אני חושב שקצת כן

וסילחו הטרומ"יפם שבפורום. אני חושב שמי שלא שעבר קורס הדרכה בד"כ לא מבין מספיק את ערכי התנועה. ומכיר את התנועה פחות טוב. זה לא שאני מזלזל בטרומ"פים (שאני מדבר בעיקר עליהם כי מדריכים שלא עברו קורסים הולכים לפחות להשתלמויות). פשוט הקורס הדרכה נותן משהו מאוד ערכי לדעתי. זאת הפעם הראשונה שהתנועה ממש מעמידה אותך מול שאלות ערכיות עמוקות (הרבה יותר ממה שעוברים בפעולות). ושאתה נדרש ממש לחשוב על כך ערך וכל מטרה, להבין אותה לעומק, לקחת צד (או לפחות לחשוב על זה) ובעצם לדעתי לגבש את העמדה שלך לגבי ערכי התנועה. ובגלל זה אני חושב שמי שעבר קורס הדכה מבין יותר טוב את ערכי התנועה.
 
למעלה