בעצמאות הרכבת מנהריה תעבור בנתב"ג בדרך לב"ש

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
משרד התחבורה לא עושה כלום.

אולי מטרודן היא לא הכתובת לתלונות?
מה לגבי עיריית באר שבע? משרד התחבורה?
משרד התחבורה לא עושה כלום.
העיריה דווקא לוחצת יותר, יחד עם התושבים. אבל זה לא הכי עוזר.

תראה אם מטרודן רק לאחרונה מתחילה להגיע למספר האוטובוסים שהיו לחבר העירונית בסוף דרכה, מזה אומר? שכמה שלא תתלונן שום דבר לא ישתנה כי אוטובוסים נוספים אין.

תראה, ב5 שנים האחרונות באר שבע הפכה לפקוקה בשעות הבוקר ואח"הצ בצירים המרכזיים ובצירים שמובילים לצירים המרכזיים. קווי אוטובוס רבים בבוקר כבר לא אוספים נוסעים בתחנות האחרונות שבשכונה כי הם מפוצצים עד הדלתות. קו 16 למשל מתדירות של פעם ב15 דקות בימי החברה העירונית ירד לפעם בחצי שעה (למעט הפרש בין שתי נסיעות בבוקר של פחות). ומי שמנסה לעלות עליו מהקטע שבין שכונה ה' לשכונה א' לא יכול לעלות עליו בבוקר כי הוא מפוצץ.

צריך פה עוד 20 אוטובוסים כדי לעמוד בעומסים שיש כאן כעת, אז לשפר את התח"צ מבחינת קווים חדשים זה רק חלום רחוק. ומפרקיות לא יופעלו במטרודן, כפי שהן לא מופעלות במטרופולין וכפי שהן כאלו באף חברה מלבד דן ואגד וזה קטע דפוק בפני עצמו.

התחבורה העירונית של היום בבאר שבע מתאימה לביקושים ולצרכים של לפני כ- 8 שנים. שכונת רמות הכפילה את גודלה בשנת 2005 ולמה היא זכתה? לשיפור מזערי של תוספת נסיעות לקו 24 שהח ללפעול כמה חודשים אחרי שאוכלסו דירות רבות ברמות ב' (וזה היה בתקופת החברה העירונית, הם קיבלו את הקו בירושה מהם). וכמה זמן לקח עד שנפתח עוד קו בתדירות נמוכה כמובן? עוד 7 שנים.

לפני כמה חודשים הוסיפו למצבת האוטובוסים עוד 6 אוטובוסים בלבד, באותו הזמן ש34 החל לפעול וכך גם הלו"ז של קו 12 חזר להיות זהה למה שהיה לפני עשור, וופי איזה כיף, שיפור בעלאק שירות... כיום קו 12 צריך לעבור כל 4 דקות ולא יותר מזה. הוא עמוס יותר מידי.
 

mister K

New member
לא צריך עוד אוטובוסים, צריך רפורמה בקווים.

משרד התחבורה לא עושה כלום.
העיריה דווקא לוחצת יותר, יחד עם התושבים. אבל זה לא הכי עוזר.

תראה אם מטרודן רק לאחרונה מתחילה להגיע למספר האוטובוסים שהיו לחבר העירונית בסוף דרכה, מזה אומר? שכמה שלא תתלונן שום דבר לא ישתנה כי אוטובוסים נוספים אין.

תראה, ב5 שנים האחרונות באר שבע הפכה לפקוקה בשעות הבוקר ואח"הצ בצירים המרכזיים ובצירים שמובילים לצירים המרכזיים. קווי אוטובוס רבים בבוקר כבר לא אוספים נוסעים בתחנות האחרונות שבשכונה כי הם מפוצצים עד הדלתות. קו 16 למשל מתדירות של פעם ב15 דקות בימי החברה העירונית ירד לפעם בחצי שעה (למעט הפרש בין שתי נסיעות בבוקר של פחות). ומי שמנסה לעלות עליו מהקטע שבין שכונה ה' לשכונה א' לא יכול לעלות עליו בבוקר כי הוא מפוצץ.

צריך פה עוד 20 אוטובוסים כדי לעמוד בעומסים שיש כאן כעת, אז לשפר את התח"צ מבחינת קווים חדשים זה רק חלום רחוק. ומפרקיות לא יופעלו במטרודן, כפי שהן לא מופעלות במטרופולין וכפי שהן כאלו באף חברה מלבד דן ואגד וזה קטע דפוק בפני עצמו.

התחבורה העירונית של היום בבאר שבע מתאימה לביקושים ולצרכים של לפני כ- 8 שנים. שכונת רמות הכפילה את גודלה בשנת 2005 ולמה היא זכתה? לשיפור מזערי של תוספת נסיעות לקו 24 שהח ללפעול כמה חודשים אחרי שאוכלסו דירות רבות ברמות ב' (וזה היה בתקופת החברה העירונית, הם קיבלו את הקו בירושה מהם). וכמה זמן לקח עד שנפתח עוד קו בתדירות נמוכה כמובן? עוד 7 שנים.

לפני כמה חודשים הוסיפו למצבת האוטובוסים עוד 6 אוטובוסים בלבד, באותו הזמן ש34 החל לפעול וכך גם הלו"ז של קו 12 חזר להיות זהה למה שהיה לפני עשור, וופי איזה כיף, שיפור בעלאק שירות... כיום קו 12 צריך לעבור כל 4 דקות ולא יותר מזה. הוא עמוס יותר מידי.
לא צריך עוד אוטובוסים, צריך רפורמה בקווים.
המצב בבאר שבע על הפנים. פריסת הקווים מיושנת ולא יעזור להוסיף כל כמה שנים עוד איזה קו או שניים בתדירות רקובה, כמו שעשו עד עכשיו. זה פתרון גרוע של תלאי על תלאי במערכת מיושנת שעבר זמנה.

רוביק צריך להתעורר וללחוץ בנוגע לנושא הזה, כי התחבורה הציבורית בבאר שבע כבר לא מספקת את צרכי העיר. היא טובה רק למי שצריך להגיע מהשכונות לתחנה מרכזית/שוק/עיר עתיקה, וזהו. אין כמעט קישור בין השכונות, הקישור לביג הוא בושה וחרפה ועוד לא דיברנו על רכבת האוניברסיטה שמנותקת לחלוטין (ולדעתי במתכוון!) מרשת התח"צ. ממש עשו טובה שהכניסו לשם עכשיו את קו 5...

אם זה המצב עכשיו, מה יהיה כשייפתחו כל הקניונים החדשים? כשירחיבו את רמות ואת נווה זאב? היום אין קישור אפילו בין רמות לביג! לבאר שבע יש הרבה מה ללמוד אפילו מערים קטנות ממנה ורפורמה מקיפה היא דבר מחויב המציאות. אני מניח שזה יקרה בשנים הקרובות כי אין ברירה.
 

mister K

New member
צ"ל: את רמות ואת נחל עשן.

לא צריך עוד אוטובוסים, צריך רפורמה בקווים.
המצב בבאר שבע על הפנים. פריסת הקווים מיושנת ולא יעזור להוסיף כל כמה שנים עוד איזה קו או שניים בתדירות רקובה, כמו שעשו עד עכשיו. זה פתרון גרוע של תלאי על תלאי במערכת מיושנת שעבר זמנה.

רוביק צריך להתעורר וללחוץ בנוגע לנושא הזה, כי התחבורה הציבורית בבאר שבע כבר לא מספקת את צרכי העיר. היא טובה רק למי שצריך להגיע מהשכונות לתחנה מרכזית/שוק/עיר עתיקה, וזהו. אין כמעט קישור בין השכונות, הקישור לביג הוא בושה וחרפה ועוד לא דיברנו על רכבת האוניברסיטה שמנותקת לחלוטין (ולדעתי במתכוון!) מרשת התח"צ. ממש עשו טובה שהכניסו לשם עכשיו את קו 5...

אם זה המצב עכשיו, מה יהיה כשייפתחו כל הקניונים החדשים? כשירחיבו את רמות ואת נווה זאב? היום אין קישור אפילו בין רמות לביג! לבאר שבע יש הרבה מה ללמוד אפילו מערים קטנות ממנה ורפורמה מקיפה היא דבר מחויב המציאות. אני מניח שזה יקרה בשנים הקרובות כי אין ברירה.
צ"ל: את רמות ואת נחל עשן.
 

amit1270

New member


לא צריך עוד אוטובוסים, צריך רפורמה בקווים.
המצב בבאר שבע על הפנים. פריסת הקווים מיושנת ולא יעזור להוסיף כל כמה שנים עוד איזה קו או שניים בתדירות רקובה, כמו שעשו עד עכשיו. זה פתרון גרוע של תלאי על תלאי במערכת מיושנת שעבר זמנה.

רוביק צריך להתעורר וללחוץ בנוגע לנושא הזה, כי התחבורה הציבורית בבאר שבע כבר לא מספקת את צרכי העיר. היא טובה רק למי שצריך להגיע מהשכונות לתחנה מרכזית/שוק/עיר עתיקה, וזהו. אין כמעט קישור בין השכונות, הקישור לביג הוא בושה וחרפה ועוד לא דיברנו על רכבת האוניברסיטה שמנותקת לחלוטין (ולדעתי במתכוון!) מרשת התח"צ. ממש עשו טובה שהכניסו לשם עכשיו את קו 5...

אם זה המצב עכשיו, מה יהיה כשייפתחו כל הקניונים החדשים? כשירחיבו את רמות ואת נווה זאב? היום אין קישור אפילו בין רמות לביג! לבאר שבע יש הרבה מה ללמוד אפילו מערים קטנות ממנה ורפורמה מקיפה היא דבר מחויב המציאות. אני מניח שזה יקרה בשנים הקרובות כי אין ברירה.
 

olli3

New member
מנהל
צריך גם וגם.

לא צריך עוד אוטובוסים, צריך רפורמה בקווים.
המצב בבאר שבע על הפנים. פריסת הקווים מיושנת ולא יעזור להוסיף כל כמה שנים עוד איזה קו או שניים בתדירות רקובה, כמו שעשו עד עכשיו. זה פתרון גרוע של תלאי על תלאי במערכת מיושנת שעבר זמנה.

רוביק צריך להתעורר וללחוץ בנוגע לנושא הזה, כי התחבורה הציבורית בבאר שבע כבר לא מספקת את צרכי העיר. היא טובה רק למי שצריך להגיע מהשכונות לתחנה מרכזית/שוק/עיר עתיקה, וזהו. אין כמעט קישור בין השכונות, הקישור לביג הוא בושה וחרפה ועוד לא דיברנו על רכבת האוניברסיטה שמנותקת לחלוטין (ולדעתי במתכוון!) מרשת התח"צ. ממש עשו טובה שהכניסו לשם עכשיו את קו 5...

אם זה המצב עכשיו, מה יהיה כשייפתחו כל הקניונים החדשים? כשירחיבו את רמות ואת נווה זאב? היום אין קישור אפילו בין רמות לביג! לבאר שבע יש הרבה מה ללמוד אפילו מערים קטנות ממנה ורפורמה מקיפה היא דבר מחויב המציאות. אני מניח שזה יקרה בשנים הקרובות כי אין ברירה.
צריך גם וגם.
הקישור למה שמכונה המרכז האזרחי, השוק, המרכזית והעיר הוא קישור נחוץ. ומסלולי חצי מהקווים עושים זאת באופן יעיל.

על כן יש דברים שצריך לשנות אבל לא את הכל.

לגבי הקישור בין השכונות ואל מרכזי קניות וכו', גם על זה דיברתי כאן. זה מאד נחוץ וזה בקושי קיים.

המערכת היא אכן טלאי על טלאי בקווים מסויימים, אבל יש קווים שכלל לא השתנו 30 שנה ואין צורך שישתנו כמו קווים 7,8,13,2, ו12 שרק טכנית הוארך מסלולו בעוד 200 מטרים עקב שינויים בכביש. גם קווים כמו 24 ו34 הם קווים טובים, רק שצריכים לפעול כל היום ובתדירת גבוהה וכן קו 14 החדש, אבל שוב התדירות שלו נמוכה.

לגבי השכונות המתרחבות, בהחלט, אבל תראה משהו שלא קשור לתח"צ. פלח 7 (שכונת נווה אילן) בצמוד לנווה זאב, הכבישים בה צרים מידי וקו 14 שנכנס לשכונה, לא פעם דיי נתקע. בערב המצב שם הוא קטסטרופה כי כמו שאמרתי הכבישים צרים מידי, לכולם יש מכוניות והרחוב נהיה צר מאד.

גם התכנון ההנדסי של רמות ב' ורמות החדשה פשוט גרוע, אתה מאבד אצת הצפון מהר מאד, והאוטובוס לא באמת יכול לנסוע ולשרת את כולם, הכל שם בנוי בצורה מפותלת, עיגולית, מסובבת ואיך שעוד אפשר לתאר את זה. וזה הופך את האוטובוס למסתובב במבוך שכזה.
 

amit1270

New member
יש לכם ראש עיר נמרץ שיודע להפעיל תקשורת

משרד התחבורה לא עושה כלום.
העיריה דווקא לוחצת יותר, יחד עם התושבים. אבל זה לא הכי עוזר.

תראה אם מטרודן רק לאחרונה מתחילה להגיע למספר האוטובוסים שהיו לחבר העירונית בסוף דרכה, מזה אומר? שכמה שלא תתלונן שום דבר לא ישתנה כי אוטובוסים נוספים אין.

תראה, ב5 שנים האחרונות באר שבע הפכה לפקוקה בשעות הבוקר ואח"הצ בצירים המרכזיים ובצירים שמובילים לצירים המרכזיים. קווי אוטובוס רבים בבוקר כבר לא אוספים נוסעים בתחנות האחרונות שבשכונה כי הם מפוצצים עד הדלתות. קו 16 למשל מתדירות של פעם ב15 דקות בימי החברה העירונית ירד לפעם בחצי שעה (למעט הפרש בין שתי נסיעות בבוקר של פחות). ומי שמנסה לעלות עליו מהקטע שבין שכונה ה' לשכונה א' לא יכול לעלות עליו בבוקר כי הוא מפוצץ.

צריך פה עוד 20 אוטובוסים כדי לעמוד בעומסים שיש כאן כעת, אז לשפר את התח"צ מבחינת קווים חדשים זה רק חלום רחוק. ומפרקיות לא יופעלו במטרודן, כפי שהן לא מופעלות במטרופולין וכפי שהן כאלו באף חברה מלבד דן ואגד וזה קטע דפוק בפני עצמו.

התחבורה העירונית של היום בבאר שבע מתאימה לביקושים ולצרכים של לפני כ- 8 שנים. שכונת רמות הכפילה את גודלה בשנת 2005 ולמה היא זכתה? לשיפור מזערי של תוספת נסיעות לקו 24 שהח ללפעול כמה חודשים אחרי שאוכלסו דירות רבות ברמות ב' (וזה היה בתקופת החברה העירונית, הם קיבלו את הקו בירושה מהם). וכמה זמן לקח עד שנפתח עוד קו בתדירות נמוכה כמובן? עוד 7 שנים.

לפני כמה חודשים הוסיפו למצבת האוטובוסים עוד 6 אוטובוסים בלבד, באותו הזמן ש34 החל לפעול וכך גם הלו"ז של קו 12 חזר להיות זהה למה שהיה לפני עשור, וופי איזה כיף, שיפור בעלאק שירות... כיום קו 12 צריך לעבור כל 4 דקות ולא יותר מזה. הוא עמוס יותר מידי.
יש לכם ראש עיר נמרץ שיודע להפעיל תקשורת
לדעתי צריך לעבוד דרכו ובמקביל לעניין כמה שיותר גורמים, בעיקר בתקשורת.
 

olli3

New member
מנהל
אפשר לשולח מישהי לצאת איתו לדייט :)

יש לכם ראש עיר נמרץ שיודע להפעיל תקשורת
לדעתי צריך לעבוד דרכו ובמקביל לעניין כמה שיותר גורמים, בעיקר בתקשורת.
אפשר לשולח מישהי לצאת איתו לדייט :)
יצא לי כבר כמה פעמים שהוא ישב במסעדה,פאב,בר עם מישהי שהוא יוצא איתה לדייט.

תמיד שעשע אותי מה הוא יכול לספר על עצמו, הייתי שחקן כדורגל בהפועל באר שבע, אח"כ נכנסתי לעיריה ועכשיו אני ראש עיר. ז"א מאד סביר להניח שהבחורה מכירה אותו, אז זה מצחיק אותי כל פעם שאני רואה אותו בדייט.

ראש עיר מעולה, בכל תחום.
 

samgr

New member
יש דברים לשפר. נושא הנקיון בעיר למשל

אפשר לשולח מישהי לצאת איתו לדייט :)
יצא לי כבר כמה פעמים שהוא ישב במסעדה,פאב,בר עם מישהי שהוא יוצא איתה לדייט.

תמיד שעשע אותי מה הוא יכול לספר על עצמו, הייתי שחקן כדורגל בהפועל באר שבע, אח"כ נכנסתי לעיריה ועכשיו אני ראש עיר. ז"א מאד סביר להניח שהבחורה מכירה אותו, אז זה מצחיק אותי כל פעם שאני רואה אותו בדייט.

ראש עיר מעולה, בכל תחום.
יש דברים לשפר. נושא הנקיון בעיר למשל
 

olli3

New member
מנהל
גם בתחום זה חל שיפור מאז הקדנציה של טרנר.

יש דברים לשפר. נושא הנקיון בעיר למשל
גם בתחום זה חל שיפור מאז הקדנציה של טרנר.
יש עוד מה לשפר, ללא ספק. אבל בהשוואה לתקופת טרנר העיר נראית הרבה יותר טוב והניקיון בעיר מורגש יותר.

הבעיה היא תושבים שמלכלכים ולא עושים חשבון למרות שפחי אשפה פזורים בכל חור כבר.
 

tzvika pick

New member
לא מצוין, אבל גם לא ממש רע

מה מצויין בזה? מי כבר עולה בהגנה ומי יורד
בב"ש צפון? הרוב עולים בעזריאלי או ברכבת מרכז ויורדים בבאר שבע מרכז (התחנה המרכזית). בשביל אלו זמן הנסיעה יהיה שעה ו10 דקות. מה טוב בזה כל כך? האוטובוס עושה את זה בשעה ו15-20 דקות ולכניסה לעיר בשעה ו6-10 דקות. ואני מדבר על נסיעה מרכבת מרכז לבאר שבע.

אז מה השיפור הכה גדול? המחיר עדיין פי שניים, הנגישות לתחנת רכבת צפון דפוקה בעליל וזמן הנסיעה זהה-דומה. בשביל זה חיכו כמה וכמה שנים כאן? אנשים חשבו שמה שיהיה כאן יהיה כמו עם הקו לחיפה, אבל במצב הזה, מה הטעם ברכבת כמו אוטובוס ובמחיר כפול? אולי יש טעם, חיילים ינטשו את 370/380 ואז יהיה מקום תמיד באוטובוסים שהפכו לנחלת החיילים בימים ראשון, חמישי ושישי עקב האיטיות של הרכבת כיום.
לא מצוין, אבל גם לא ממש רע
אתה צריך לזכור שבעבור רוב האנשים הנסיעה לא מתחילה בבאר-שבע ומסתיימת ברכבת מרכז (ובטח שלא בתחנה המרכזית). מי שנוסע, כמוני למשל, להרצליה צריך להחליף ברכבת מרכז אוטובוס. מי שיסע ברכבת יוכל להמשיך ישירות להרצליה. פחות החלפות, פחות זמן נסיעה.

אבל זאת רק דוגמא אחת. גם מי שירצה לנסוע צפונה, מי שירצה לנסוע לנתב"ג (או לאזור התעשייה השוקק שקם לידו), מי שירצה לנסוע לאשדוד, רחובות (ואזור התעשייה השוקק שלה) - כולם יהנו מהקו החדש. החיים לא מתחילים ונגמרים בתחנה המרכזית.
 

olli3

New member
מנהל
הרכבות מבאר שבע לא עוצרות בהרצליה ועוד דברים>

לא מצוין, אבל גם לא ממש רע
אתה צריך לזכור שבעבור רוב האנשים הנסיעה לא מתחילה בבאר-שבע ומסתיימת ברכבת מרכז (ובטח שלא בתחנה המרכזית). מי שנוסע, כמוני למשל, להרצליה צריך להחליף ברכבת מרכז אוטובוס. מי שיסע ברכבת יוכל להמשיך ישירות להרצליה. פחות החלפות, פחות זמן נסיעה.

אבל זאת רק דוגמא אחת. גם מי שירצה לנסוע צפונה, מי שירצה לנסוע לנתב"ג (או לאזור התעשייה השוקק שקם לידו), מי שירצה לנסוע לאשדוד, רחובות (ואזור התעשייה השוקק שלה) - כולם יהנו מהקו החדש. החיים לא מתחילים ונגמרים בתחנה המרכזית.
הרכבות מבאר שבע לא עוצרות בהרצליה ועוד דברים>
קודם כל גם כיום הרכבות שבאות מבאר שבע וממשיכות צפונה נוסעות כישירות לחיפה. אז החלפת רכבת זה עדיין דבר שתצטרך לעשות בת"א. דבר שני אתה שוכח שהעלות כפולה, כך שאם כבר מחליפים אפשר להחליף מאוטובוס לרכבת ואז שוב לעוד אוטובוס פנימי בהרצליה או שאטל של העיריה.

מי שירצה לנסוע לאשדוד יקבל רכבת איטית שעוצרת באופקים, נתיבות, שדרות ואשקלון והמחיר, לא נראה לי שיהיה זהה לאוטובוס.

כיום עם 360 מדובר על נסיעה של שעה לאשדוד ועם 368 נסיעה של שעה ו20 דקות.

לגבי נתב"ג זו הבשורה היחידה אבל גם כאן מדובר רק על הרכבות הלא ישירות. לרחובות תצטרך לבצע החלפה בלוד והרכבת ללוד לא תהיה ישירה משמש כשעה נסיעה ללוד מבאר שבע והמתנה לרכבת לרחובות. לחילופין האוטובוס הקיים יעשה את זה בזמן זהה ואף קצר יותר במידה וההמתנה לרכבת לרחובות לא תהיה קצרה.

ואתה עדיין לא מבין דבר מאד משמעותי במה שקשור בתחבורה ציבורית משלימה. גם אם נניח תסע ברכבת לאשדוד, מתחנת הרכבת באשדוד תצטרך עוד אוטובוס שלווא דווקא מגיע גם ליעד שלך באשדוד ואז תצטרך אוטובוס נוסף - אכן תענוג.

ועד שלא ייתיחסו לתחנת באר שבע צפון מבחינת תח"צ עירונית כראוי, התחנה הזו לא שווה הרבה, רק לבעלי רכב פרטי בעצם.

כל מה שאני אומר זה שהנה יש רכבת בין נתניה לתל אביב והיי, היא מהירה, אז למה יש חלופות שונות מהשכונות השונות בנתניה ישירות לתל אביב? למה? כי זה חתיכת סיפור להגיע לתחנת הרכבת בנתניה עם תח"צ עירונית. ולחצי מבאר שבע זה חתיכת סיפור להגיע לתחנת הרכבת בבאר שבע כי או שאתה עושה סיבוב ונוסע למרכזית או שאין לך קישור נורמלי לרכבת צפון למרות שאתה גר יחסית קרוב אליה ואז אתה נאלץ לבזבז זמן רב בהגעה למרכזית. ואותו הדבר לגבי הרכבת באשדוד והרכבת באשקלון ובראשל"צ ובבת ים וכו' וכו' וכו'. גם נגישות וגם מחיר.

והמחיר, מה לעשות שהוא קובע לא פחות את כדאיות הנסיעה? עובדה שלמרות שיש רכבת מכפר סבא-הוד השרון, קווי האוטובוס המהירים בין הערים פעילים כל היום ובשעות רבות עם תפוסה מלאה.

צריכים לצאת כאן מהקופסא הדפוקה הזאת שיש למשרד התחבורה, לייצר נגישות מעולה לתחנות הרכבת וכרטוס משותף בין הרכבת לחברה העירונית ולהמשך נסיעה בנקודת היעד. אחרת נסיעה ברכבת להרצליה תעמוד על כ45 שקלים לכיוון כאשר באוטובוסים זה ייקח לך כחצי מזה.
 

טשאפק

New member
גם היום רבים מעדיפים את הרכבת

מה מצויין בזה? מי כבר עולה בהגנה ומי יורד
בב"ש צפון? הרוב עולים בעזריאלי או ברכבת מרכז ויורדים בבאר שבע מרכז (התחנה המרכזית). בשביל אלו זמן הנסיעה יהיה שעה ו10 דקות. מה טוב בזה כל כך? האוטובוס עושה את זה בשעה ו15-20 דקות ולכניסה לעיר בשעה ו6-10 דקות. ואני מדבר על נסיעה מרכבת מרכז לבאר שבע.

אז מה השיפור הכה גדול? המחיר עדיין פי שניים, הנגישות לתחנת רכבת צפון דפוקה בעליל וזמן הנסיעה זהה-דומה. בשביל זה חיכו כמה וכמה שנים כאן? אנשים חשבו שמה שיהיה כאן יהיה כמו עם הקו לחיפה, אבל במצב הזה, מה הטעם ברכבת כמו אוטובוס ובמחיר כפול? אולי יש טעם, חיילים ינטשו את 370/380 ואז יהיה מקום תמיד באוטובוסים שהפכו לנחלת החיילים בימים ראשון, חמישי ושישי עקב האיטיות של הרכבת כיום.
גם היום רבים מעדיפים את הרכבת
על פני האוטובוס, משיקולים שונים, איש איש והעדפותיו - למרות השיקול הכספי לטובת האוטובוס.

ברור שמספרם יגדל (ולדעתי, באחוזים ניכרים) כאשר זמן הנסיעה יתקצר בצורה משמעותית. השיפור נמדד לא במדד "עד כמה אנחנו מהירים יותר מאוטובוס" אלא במדד "עד כמה אנחנו מהירים יותר מהמצב קודם הכפלת המסילה", ואי-אפשר לטעון שאין שיפור.

יש לקוות שיתוספו אליהם לא מעטים נוסעי הרכב הפרטי. שים לב, שהאוטובוסים משיגים את הזמנים האופטימים שאתה נוקב בהם על-ידי נסיעה בנתיבים בתשלום - חלק מכביש 6, והנתיב המהיר בנסיעה לת"א. לנהג הרכב הפרטי זה שיקול לא מבוטל.
 

olli3

New member
מנהל
זה לא כל כך מדוייק.

גם היום רבים מעדיפים את הרכבת
על פני האוטובוס, משיקולים שונים, איש איש והעדפותיו - למרות השיקול הכספי לטובת האוטובוס.

ברור שמספרם יגדל (ולדעתי, באחוזים ניכרים) כאשר זמן הנסיעה יתקצר בצורה משמעותית. השיפור נמדד לא במדד "עד כמה אנחנו מהירים יותר מאוטובוס" אלא במדד "עד כמה אנחנו מהירים יותר מהמצב קודם הכפלת המסילה", ואי-אפשר לטעון שאין שיפור.

יש לקוות שיתוספו אליהם לא מעטים נוסעי הרכב הפרטי. שים לב, שהאוטובוסים משיגים את הזמנים האופטימים שאתה נוקב בהם על-ידי נסיעה בנתיבים בתשלום - חלק מכביש 6, והנתיב המהיר בנסיעה לת"א. לנהג הרכב הפרטי זה שיקול לא מבוטל.
זה לא כל כך מדוייק.
גם היום היוממים מעדיפים את הרכבת על פני האוטובוס. אבל במהלך היום תחנת הרכבת לא מלאה, אפשר להגיד שהיא גם ריקה למדיי.

על כל שעה שיוצאת רכבת יוצאים 3-4 אוטובוסים בקו 370 ועוד שניים בקו 380 במהלך היום. והאוטובוסים יוצאים דיי מלאים עד מלאים.

כמו כן הרכבת לא משמשת להגעה רק לת"א וכמובן שרבים מעדיפים לנסוע איתה לחיפה, ללוד ולעוד כמה יעדים בצפון הרחוק.

מי שנוסע ברכב הפרטי לעבודה הוא לרוב מי שיש לו רכב מהעבודה. מי שאין לו רכב נוסע ברובו ברכבת ואפשר להרגיש את זה ואסביר מדוע. בוא ניקח את כיוון הנסיעה ההפוך מת"א לבאר שבע. בימים בהם היו השבתות של קו הרכבת ובמיוחד בימים בהם היו השבתות בלתי צפויות (עיצומים וכו') חניוני האונ' וסורוקה היו מלאים עד אפס מקום. כאשר ביום רגיל יש המון אבל המון מקומות חניה, בימים האלו לא יכולת למצוא מקום חניה לא באונ' ולא בחניונים החיצוניים לה וגם כמובן שלא ברחובות העיר הסמוכים. משמע התח"צ כאן משחקת ובגדול גם ככה.

יש להבין שמבחינה כלכלית, לא משתלם לנסוע ברכב פרטי שאינו רכב מהעבודה מבאר שבע צפונה. זה פשוט יותר מידי יקר, עסק של כמה אלפי שקלים טובים בחודש ולכן מי שעושה זאת ברובו גם ככה משתמש או ברכב מהעבודה או בתח"צ.

על כן אני לא חושב שמספרם יגדל באחוזים ניכרים. והשיקול הכספי לאוטובוס כלל לא משחק במה שקשור ליוממים, זאת מכיוון שברכבת יש חופשי חודשי שעולה 690 ש"ח לחודש (וכמובן יש אופציה לכרטיס משולב אוטובוס לגוש דן). באוטובוס המחיר זהה מכיוון שאין חופשי חודשי. עבור 20 יום נסיעה באוטובוס תשלם בסה"כ 680 ש"ח, אז איזה סיבה יש ליומם להעדיף את האוטובוס? אין לו.
 

טשאפק

New member
ימים יגידו

זה לא כל כך מדוייק.
גם היום היוממים מעדיפים את הרכבת על פני האוטובוס. אבל במהלך היום תחנת הרכבת לא מלאה, אפשר להגיד שהיא גם ריקה למדיי.

על כל שעה שיוצאת רכבת יוצאים 3-4 אוטובוסים בקו 370 ועוד שניים בקו 380 במהלך היום. והאוטובוסים יוצאים דיי מלאים עד מלאים.

כמו כן הרכבת לא משמשת להגעה רק לת"א וכמובן שרבים מעדיפים לנסוע איתה לחיפה, ללוד ולעוד כמה יעדים בצפון הרחוק.

מי שנוסע ברכב הפרטי לעבודה הוא לרוב מי שיש לו רכב מהעבודה. מי שאין לו רכב נוסע ברובו ברכבת ואפשר להרגיש את זה ואסביר מדוע. בוא ניקח את כיוון הנסיעה ההפוך מת"א לבאר שבע. בימים בהם היו השבתות של קו הרכבת ובמיוחד בימים בהם היו השבתות בלתי צפויות (עיצומים וכו') חניוני האונ' וסורוקה היו מלאים עד אפס מקום. כאשר ביום רגיל יש המון אבל המון מקומות חניה, בימים האלו לא יכולת למצוא מקום חניה לא באונ' ולא בחניונים החיצוניים לה וגם כמובן שלא ברחובות העיר הסמוכים. משמע התח"צ כאן משחקת ובגדול גם ככה.

יש להבין שמבחינה כלכלית, לא משתלם לנסוע ברכב פרטי שאינו רכב מהעבודה מבאר שבע צפונה. זה פשוט יותר מידי יקר, עסק של כמה אלפי שקלים טובים בחודש ולכן מי שעושה זאת ברובו גם ככה משתמש או ברכב מהעבודה או בתח"צ.

על כן אני לא חושב שמספרם יגדל באחוזים ניכרים. והשיקול הכספי לאוטובוס כלל לא משחק במה שקשור ליוממים, זאת מכיוון שברכבת יש חופשי חודשי שעולה 690 ש"ח לחודש (וכמובן יש אופציה לכרטיס משולב אוטובוס לגוש דן). באוטובוס המחיר זהה מכיוון שאין חופשי חודשי. עבור 20 יום נסיעה באוטובוס תשלם בסה"כ 680 ש"ח, אז איזה סיבה יש ליומם להעדיף את האוטובוס? אין לו.
ימים יגידו
לדעתי נתוני הנוסעים (שמתפרסמים בפורום) יראו עלייה של 20 אחוז לפחות בכמות הנוסעים בתחנות ב"ש, בתוך כמה חודשים מהפעלת הלו"ז החדש.

רוב הנוסעים אינם יוממים. חלקם קבועים (אך לא יומיומיים, כמו מרצים שנוסעים פעמיים בשבוע לאוניברסיטה) וחלקם מזדמנים. בהתלבטות בין רכב פרטי (למי שיש), אוטובוס או רכבת, זמן הנסיעה הוא גורם מרכזי. קיצור משמעותי - גם אם לא משמעותי כמו שייחלנו - ייטה את הכף לטובת הרכבת עבור רבים. אני מעריך גם שכמות הנסיעות הכוללת, בכל האמצעים, תעלה, אולי בשיעור לא מבוטל.

כתרגיל מחשבתי, תאר לך שדווקא ההיפך היה קורה, והיו מודיעים שהרכבת תסע 20 דקות יותר, ובתדירות נמוכה יותר.
 

olli3

New member
מנהל
יעלו יותר מ20 אחוזים, אבל מכיוונים אחרים.

ימים יגידו
לדעתי נתוני הנוסעים (שמתפרסמים בפורום) יראו עלייה של 20 אחוז לפחות בכמות הנוסעים בתחנות ב"ש, בתוך כמה חודשים מהפעלת הלו"ז החדש.

רוב הנוסעים אינם יוממים. חלקם קבועים (אך לא יומיומיים, כמו מרצים שנוסעים פעמיים בשבוע לאוניברסיטה) וחלקם מזדמנים. בהתלבטות בין רכב פרטי (למי שיש), אוטובוס או רכבת, זמן הנסיעה הוא גורם מרכזי. קיצור משמעותי - גם אם לא משמעותי כמו שייחלנו - ייטה את הכף לטובת הרכבת עבור רבים. אני מעריך גם שכמות הנסיעות הכוללת, בכל האמצעים, תעלה, אולי בשיעור לא מבוטל.

כתרגיל מחשבתי, תאר לך שדווקא ההיפך היה קורה, והיו מודיעים שהרכבת תסע 20 דקות יותר, ובתדירות נמוכה יותר.
יעלו יותר מ20 אחוזים, אבל מכיוונים אחרים.
כפי שאמרתי כאן (אולי לא לך, אבל כאן בשרשור), מאז שקווים 370/380 עברו לנסוע דרך כביש 6 והנתיב המהיר, חיילים רבים שהיו צריכים להגיע למרכז ולשרון נטשו את הרכבת ועברו לאוטובוסים. כך נוצר מצב שבו בימי חמישי ושישי 370 ו380 יוצאים לא פעם על אותה נסיעה בלו"ז באמצעות שני אוטובוסים או שהאוטובוסים משאירים נוסעים ברציף וממש לא מעט. הלו"ז גם תוגבר משמעותית עקב הביקוש החדש הזה.

אז בוודאי שכל אותם החיילים שנטשו את הרכבת לטובת האוטובוס יחזרו לרכבת, אין בכך שום צל של ספק ולכן האחוזים יהיו בהתאם.

לגבי המרצים וכל מי שמגיע לעיר והוא אינו יומם, אך מגיע על בסיס של פעם-פעמיים-שלוש בשבוע, יש כרטיסיות והן מוזילות את מחיר הנסיעה לעומת האוטובוס שבו ההנחה קבועה מראש. עלות כרטיס בודד עומדת על 17 ש"ח, עלות נסיעה בקווי האקספרס/מאסף הינה 20 ש"ח (לא סכום מדוייק). הסיבה לכך היא שבקווים הישירים מחיר הכרטיס הבודד מגולם בעצם בכאילו רכשת כרטיסיה וקיבלת נסיעה חינם בכרטיסיה. אז חסכו לך את הצורך הזה בלקנות כרטיסיה ואתה מקבל את ההנחה ככה, ישר.

אם אנחנו מדברים על אוכלוסיה אזרחית, לא נראה לי שיהיה זינוק של 20%. אם אנחנו כוללים את החיילים בתוך זה, אז בהחלט כן.
 

luckydude

Active member
מה תהיה תחנת הסיום\מוצא של רכבות אלו?

נכון לעכשיו תעצור באשקלון, אשדוד, רחובות
לוד, ונתב''ג.
אם ישכנעו גורמים מיבנה בעלי השפעה מתאימה את משרד התחבורה והנהלת הרכבת לעצור ביבנה, יש להניח שרכבת הלילה תעצור גם ביבנה.
מה תהיה תחנת הסיום\מוצא של רכבות אלו?
 
תחנות קצה.

מה תהיה תחנת הסיום\מוצא של רכבות אלו?
תחנות קצה.
קו ב''ש:
רכבות מאספות בשעות השפל ת''א מרכז, בשעות השיא הרצליה.
רכבות ישירות בשעות השפל ת''א מרכז בשעות השיא עכו/נהריה.
קן אשקלון - נתב''ג: בלילה תחנת נתב''ג תפעולית- הרכבת לא ממשיכה לת''א.
 

luckydude

Active member


תחנות קצה.
קו ב''ש:
רכבות מאספות בשעות השפל ת''א מרכז, בשעות השיא הרצליה.
רכבות ישירות בשעות השפל ת''א מרכז בשעות השיא עכו/נהריה.
קן אשקלון - נתב''ג: בלילה תחנת נתב''ג תפעולית- הרכבת לא ממשיכה לת''א.

מעניין לשמוע שהרכבות מאשקלון לא ייסתיימו בנתב"ג.
 

the new L

New member
להדגיש את השלילי כי חיכינו לקו הזה שנים

למה להדגיש את השלילי ולא את החיובי?
קו מהיר לתושבי ב''ש והדרום עם מסילה כפולה , קיצור משמעותי בזמן הנסיעה, יותר רכבות, קשר משופר בין דרום למרכז, , קרונות וקטרים חדשים מגיעים לארץ כל הזמן כדי לתגבר רכבות במאות ויותר מקומות ישיבה לכל רכבת, ובתדירות משופרת .
עם יותר ציוד נייד המשמעות טיפול ובדק יסודי ברכבות וחלון ארוך לשטיפה ונקיון רכבות.
להזכירך בשנת 2000 נסעו לכל כוון בקו ב''ש 8 רכבות ביום , היום נוסעות כ17 רכבות לכל כוון (ביום א' 19 רכבות) בלו''ז הבא תסענה כ40 רכבות לכל כוון.
להדגיש את השלילי כי חיכינו לקו הזה שנים
ובשנים הללו סבלנו מאינספור השבתות, שאותן הסכמנו לספוג בגלל ההבטחות של 3 רכבות בשעה ונסיעה בפחות מ50 דקות מהגנה לבאר שבע צפון. אז כן, זה מאכזב לגלות שבסופו של דבר נותנים לנו פחות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה