בעניין הרכבת לירושלים יש להזכיר

מצב
הנושא נעול.

אשור

New member
בעניין הרכבת לירושלים יש להזכיר

בעניין הרכבת לירושלים יש להזכיר
שתחנת החאן שימשה גם כמסוף מכולות של חברת שירותי רכבת.התחנה נתנה שירות ללקוחות רבים כמו מיפרומל ,טוטנאר,פרג,טמפו,אקסטל,שיש ירושלים,רייז הייז,מצות יהודה ועוד.סגירת הקוו יצרה מצב שבכביש ירולשם תל אביב נעים כעת הרבה משאיות עם מכולות כבדות שעד אז היו מגיעים עם הרכבת מנמלי חיפה אשדוד אילת דרך נחל צין.
 
נכון מאוד. הצפיפות של המשאיות מאוד

בעניין הרכבת לירושלים יש להזכיר
שתחנת החאן שימשה גם כמסוף מכולות של חברת שירותי רכבת.התחנה נתנה שירות ללקוחות רבים כמו מיפרומל ,טוטנאר,פרג,טמפו,אקסטל,שיש ירושלים,רייז הייז,מצות יהודה ועוד.סגירת הקוו יצרה מצב שבכביש ירולשם תל אביב נעים כעת הרבה משאיות עם מכולות כבדות שעד אז היו מגיעים עם הרכבת מנמלי חיפה אשדוד אילת דרך נחל צין.
נכון מאוד. הצפיפות של המשאיות מאוד
גברה וזה מסוכן.
 

אשור

New member
זה לא רק הצפיפות

נכון מאוד. הצפיפות של המשאיות מאוד
גברה וזה מסוכן.
זה לא רק הצפיפות
זה גם משקל המכולות שמיתקרב ל30 טון.לרב יחסית חדש בוא ונאמר דף משנת יצוק 2003 לוקח יותר מ40 דקות בכביש פנוי להגיע משער הגיא עד מוצא.
 
אין ספק שכולם מפסידים בכביש מזה:

זה לא רק הצפיפות
זה גם משקל המכולות שמיתקרב ל30 טון.לרב יחסית חדש בוא ונאמר דף משנת יצוק 2003 לוקח יותר מ40 דקות בכביש פנוי להגיע משער הגיא עד מוצא.
אין ספק שכולם מפסידים בכביש מזה:
עיכובים לתנועה, סיכונים ולעיתים משאיות עם משקל עודף שגרמו לתאונות קשות בסיבוב מוצא. במלחה מתוכנן מסוף למשא אך רק בשלב הבא של התוכנית ולצערנו לא בטווח הנראה לעין.
 

seffic

New member
בכמה קטרי דיזל השתמשו בעבר כדי

אין ספק שכולם מפסידים בכביש מזה:
עיכובים לתנועה, סיכונים ולעיתים משאיות עם משקל עודף שגרמו לתאונות קשות בסיבוב מוצא. במלחה מתוכנן מסוף למשא אך רק בשלב הבא של התוכנית ולצערנו לא בטווח הנראה לעין.
בכמה קטרי דיזל השתמשו בעבר כדי
להעלות רכבת משא לי-ם?
 
בדרך-כלל באחד כי הרכבות היו קטנות.

בכמה קטרי דיזל השתמשו בעבר כדי
להעלות רכבת משא לי-ם?
בדרך-כלל באחד כי הרכבות היו קטנות.
אבל במקרים של טונאז' גבוה היו 2 קטרים. בחורף, בגשם סוחף 2 קטרים בגלל סכנת ההחלקה במקום בעליות ובקייץ לוהט 2 קטרים כדי לא לאמץ יתר על המידה את המנוע שמתחמם גם ככה. נהוג היה לפתוח את דלתות המנועים ולתת למנועים יותר אויר כדי שלא יתחממו (מכסי הצד בקטר). זו בעיה ידועה ב- G12 בעליות חריפות ואל נא נשכח שמדובר בשיפועים חריפים עד ל- 2 אחוזים שהם קריטיים לכל רכבת. כל מה שציינתי לעיל, נכון הן לרכבות משא והן לרכבות נוסעים. בחורף, קיימת הנחייה להוריד קרון נוסעים אחד מכלל הרכבת המורשית בגלל ההחלקה. כל למשל, אם כתוב שמותר לקטר להוביל 6 קרונות נוסעים לירושלים, בחורף זה תמיד אחד פחות כלומר חמישה.
 

אשור

New member
אז ככה!

בדרך-כלל באחד כי הרכבות היו קטנות.
אבל במקרים של טונאז' גבוה היו 2 קטרים. בחורף, בגשם סוחף 2 קטרים בגלל סכנת ההחלקה במקום בעליות ובקייץ לוהט 2 קטרים כדי לא לאמץ יתר על המידה את המנוע שמתחמם גם ככה. נהוג היה לפתוח את דלתות המנועים ולתת למנועים יותר אויר כדי שלא יתחממו (מכסי הצד בקטר). זו בעיה ידועה ב- G12 בעליות חריפות ואל נא נשכח שמדובר בשיפועים חריפים עד ל- 2 אחוזים שהם קריטיים לכל רכבת. כל מה שציינתי לעיל, נכון הן לרכבות משא והן לרכבות נוסעים. בחורף, קיימת הנחייה להוריד קרון נוסעים אחד מכלל הרכבת המורשית בגלל ההחלקה. כל למשל, אם כתוב שמותר לקטר להוביל 6 קרונות נוסעים לירושלים, בחורף זה תמיד אחד פחות כלומר חמישה.
אז ככה!
בבוקר היתה עולה רכבת ביקורת עם קרון ריק מקדימה ועד 4 קרונות עמוסים במכולות מאחורה.אותו קטר היה מוריד עד 10 קרונות עמוסים לכיוון לוד. בשעה10 לערך היתה מגיעה רכבת נוסעים לים מירושלים.הקטר שהיה צריך לצאת שוב עם הנוסעים ב1500.היה יורד בנתיים ללוד או לבית שמש ומביא את יתרת הקרונות.
 

seffic

New member
../images/Emo51.gif

אז ככה!
בבוקר היתה עולה רכבת ביקורת עם קרון ריק מקדימה ועד 4 קרונות עמוסים במכולות מאחורה.אותו קטר היה מוריד עד 10 קרונות עמוסים לכיוון לוד. בשעה10 לערך היתה מגיעה רכבת נוסעים לים מירושלים.הקטר שהיה צריך לצאת שוב עם הנוסעים ב1500.היה יורד בנתיים ללוד או לבית שמש ומביא את יתרת הקרונות.
 
קרון שטוח מקדימה למקרה של מוקש

אז ככה!
בבוקר היתה עולה רכבת ביקורת עם קרון ריק מקדימה ועד 4 קרונות עמוסים במכולות מאחורה.אותו קטר היה מוריד עד 10 קרונות עמוסים לכיוון לוד. בשעה10 לערך היתה מגיעה רכבת נוסעים לים מירושלים.הקטר שהיה צריך לצאת שוב עם הנוסעים ב1500.היה יורד בנתיים ללוד או לבית שמש ומביא את יתרת הקרונות.
קרון שטוח מקדימה למקרה של מוקש
על המסילה כדי שהקרון יהרס ולא הקטר כמובן. הזכרת לי ימים טובים !!!!
 
לא !!! הכוונה לימים טובים של פעם כא

מוקשים = ימים טובים?
לא מסתדר לי אביתר
לא !!! הכוונה לימים טובים של פעם כא
כאשר בקטנותי גרתי במושבה הגרמנית בסמוך לפסי הרכבת והייתי עורק מהבית בשקט-בשקט בלילה לראות את רכבות המשא. בילדותי, שמעתי כל רכבת שהגיעה לירושלים, הייתי קונה לחם טרי לבן במכולת + בקבוק גזוז והולך להביט על הרכבות במשך היום... אלה היו ימים מעולים...
 
בטח לוקח זמן יש עליות קשה קשה

בעניין הרכבת לירושלים יש להזכיר
שתחנת החאן שימשה גם כמסוף מכולות של חברת שירותי רכבת.התחנה נתנה שירות ללקוחות רבים כמו מיפרומל ,טוטנאר,פרג,טמפו,אקסטל,שיש ירושלים,רייז הייז,מצות יהודה ועוד.סגירת הקוו יצרה מצב שבכביש ירולשם תל אביב נעים כעת הרבה משאיות עם מכולות כבדות שעד אז היו מגיעים עם הרכבת מנמלי חיפה אשדוד אילת דרך נחל צין.
בטח לוקח זמן יש עליות קשה קשה
יש ירידות לאט לאט לא לשכוח שיש בלמי אוויר המשקל עצמי+כולל יושב חזק על הכביש בקיצור משאית מעל 15 טון זה לא
קשה קשה
 
טוב אבל גם קו הנוסעים יעזור..

בטח לוקח זמן יש עליות קשה קשה
יש ירידות לאט לאט לא לשכוח שיש בלמי אוויר המשקל עצמי+כולל יושב חזק על הכביש בקיצור משאית מעל 15 טון זה לא
קשה קשה
טוב אבל גם קו הנוסעים יעזור..
זה רק השלב הראשון. למרות שלפי מה שהבנתי, הקו החדש (A1) לא יהיה מותאם למסעות, ואז בקו הישן יהיו רק מעט רכבות נוסעים לבית שמש וכל השאר רכבות משא. ואז הקו המהיר ישאר פנוי רק לנסיעות. אבל זה יקרה במקרה הטוב ב 2009...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה