בעית גמילת מוצץ

buba300

New member
בעית גמילת מוצץ../images/Emo95.gif

רומי מאוד מחוברת למוצץ שלה. יש לה מס' מוצצים אך אחד ש"אהוב" עליה. אין לה בעיה גם להחליף לאחר אם המועדף יאבד. היא כל היום רוצה מוצץ. כמה שאני מסבירה לה שהיא גדולה ומוצץ לוקחים רק כשהולכים לישון היא מבקשת וגם תבכה עד שאתן לה מוצץ. הבעיה שזה פוגע לה בדיבור שנהיה דיבור מוצצי ומפונק. איך אפשר להפסיק את הענין עם המוצץ? אמרתי לה פעם שהוא אבד והחבאתי את השאר והיא בכתה וכמובן נשברתי. היא לא תוכל להרדם בלי מוצץ. אמש אבד בגן והתקשרו אלי אם יש עוד אחד בתא ותוך כדי דיבור הוא נמצא. זאת היתה שעת השינה בגן. נא עזרתכן.
 
אני בעד גמילה הדרגתית. לא זבנג וגמרנו.

קודם כל, תפחיתו לה את השעות שהיא עם מוצץ. תסבירו לה, שמוצץ זה רק במיטה. והיא יכולה לקחת אותו מתי שהיא רוצה, אבל במיטה. וכך, גם אם היא משחקת ורוצה קצת להיות עם המוצץ, היא יכולה לקחת אותו במיטה, להרגע, ולחזור לשחק. אחרי שהיא מפחיתה משמעותית את השעות שהיא עם מוצץ, אפשר להפסיק לקחת אותו כשיוצאים מהבית לנסיעות קצרות. לא לקחת כשהולכים לחברים לשעתיים. לא לקחת כשיורדים לגן משחקים, וכו... ורק אחרי כן לנסות לגמול בלילה (אגב, השוודית שלי קטנה משלך בפחות מחודש, ולא נראה לי שבקרוב תוותר על מוצץ בלילה ואני לא רואה סיבה ללחוץ עליה בינתיים). תזכרי, גמילה ממוצץ זו גמילה מהרגל, זה לא קל לחלק מהילדים.
 
מוצץ

היי בובה, שיר שלי ממש בגיל של רומי,ביום הולדת 3 בנינו "בית" למוצץ זה יכול להיות כל דבר,קופסת נעליים קופסת תכשיטים וכו' הסברתי לה שהמוצץ מחכה לה ב"בית" ובלילה היא מוציאה אותו למשך הלילה ומחזירה אותו בבוקר לביתו. בגן בשנת צהריים יש לה גם מוצץ ושהיא מתעוררת היא מוסרת אותו למטפלת. שיר מאוד התלהבה מהקטע של ה"בית" וזה פשוט עבד. גם היא הייתה מאודדדדדד מחוברת למוצץ. כמובן שאת הקופסא שתבחרי צריך לקשט ולצבוע ביחד עם רומי. בהצלחה
 

buba300

New member
שיר נשמעת מאוד מבינה

לדעתי רומי תהנה מהעשיה, כמובן שהמוצץ יהיה בפיה בעשייה ותניח אותו בטח לרגע בלבד. אמש במיטה לקחה 2 מוצצים והתעקשה שאשים אותו בפה והנהנה בחיוב כאילו אומרת:``כן. זה כיף``. לפעמים שמה 2 בפה!
 

buba300

New member
היום אני אנסה זאת וכתוב לעדכון../images/Emo13.gif

ועוד בקופסא של נעלים של בראטס... אז אם הלכה הקופסא... אבוי
 

בוליפלג

New member
../images/Emo45.gifגמני בעד הדרגה. להגביל כל פעם יותר

ויותר. (היום, רוני בת אוטוטו 3 עם מוצץ רק כשישנה - הפסיקה שנ"צ, אז גם אפילו בצהריים כבר לא מוצצת. ונגמלה ממוצץ ביד ומוצץ בפה - נכון לעכשיו יש רק מוצץ אחד בלילה. ובנסיעות ליליות).
 
גם אצליכם היה מוצץ ביד ומוצץ בפה? ../images/Emo2.gif

חשבתי שזו המצאה של השוודית
ואצלינו, עוד יש גם חיתול בד שהיא ישנה איתו, אבל זה בגלל שהיא שוודית מפונקת ואל תגלי לאף אחד כי אני הייתי מהאמהות האלה ש"הילד שלי לא יישן עם חתיכת 'סמרטוט'..."
 

בוליפלג

New member
נו לנו יש חומי../images/Emo13.gif הזדמנות לקשר משו חביב../images/Emo6.gif

חומי הזה ממש חוגג יומולדת עם רוני - הוא איתה מיום היוולדה
 

בוליפלג

New member
גם הוא יעזור מתי שהוא את התמונה../images/Emo13.gif ואז תגידי

התינוקת שלי כבר לא....
 

xxss1

New member
לנו יש את צפרדי...

מהיום שהוא נולד. היתה גם מיצי אבל לשמחתי היא הלכה לאיבוד. ביולי הוא בן שלוש ונימאס לי ממנה. היא לא הולכת איתו לגן אבל את הנסיעה לגן הוא עובר איתה ואז יש טקס פרידה. את הגמילות של הטיטול והמוצץ עברנו ביום אחד. איך גומלים מבובות צפרדע?!
 

buba300

New member
איזה מדליק חומי../images/Emo8.gif

לרומי אין צעצוע מועדף. כל יום לגן לוקחת משהו אחר ושמים בתא של הבגדים (אז כך גם אין את הענין של להתעכב בבוקר ושתיתן לי אותו לאוטו) כשהיא רוצה לראות אותו הולכת לחדר שם יש תאים של הבגדים והיא מקבלת אותו בסוף היום.
 
../images/Emo13.gif וגם אצלינו.

תומר בכלל מכור למוצץ,ואין לי מושג איך להתחיל איתו בכלל..רבע שעה בלי מוצץ,זה צרחות
מוצץ בפה וכמה שיותר ביד..
 

buba300

New member
תודה לתגובתך. כל הזמן אני מסבירה

לרומי שמוצץ זה רק לשינה. אז היא אומרת שבא לה לישון. כאמור לא בא לה. היום למשל היינו אצל חברים והיא היתה בפעילות אז ביקשה רק לפני שיצאנו כי היתה עיפה מאוד אך זה יוצא דופן. היא רוצה אותו ברמת התמכרות.
 
בסדר שהיא אומרת שבא לה לישון...

שתלך למיטה ותנוח עם המוצץ. כמה זמן היא תהיה שם? אפילו חצי שעה? בסוף ישעמם לה, ותראי שזה הולך ופוחת. אגב, אצלינו המוצצים תמיד היו (עם כל הילדים) נגישים. אני לא מאמינה בשיטה שילד צריך לבקש. אני גם לא מאמינה בשיטה של לזרוק אותם, גם כשהילדים נגמלו, לא זרקנו את המוצצים, הם היו בארון, באותו מקום פשוט הילדים החליטו שהם לא רוצים אותם יותר אפילו שלפעמים קשה (בעיקר בגמילה מהלילה). הגדולה שלי חודשים אחרי, פתאום אמרה לי, מה המוצצים עוד עושים פה? והלכה וזרקה אותם לפח... בקיצור, לעניינינו, תתחילי במסגרת של הבית. ואם היא משתמשת במוצץ המון (יש ילדים שצריכים יותר את העניין של מוצץ), תקחי בחשבון שזה פשוט תהליך שייקח זמן.
 

buba300

New member
למשל אני לוקחת אותה מהגן אז לוקחים

את הבקבוק והמוצץ הביתה. היא ישר רוצה מוצצי. שוב, אני לא רוצה להתנגח בגלל מוצץ. אז באוטו אני מבקשת שתיתן לי אותו מיוזמתה אז היא אומרת: "אבל אני רוצה לישון" ומזיזה את הראש כאילו היא ישנה. אז מה אני יכולה לעשות? לריב? הבוקר נשנשנו בדרך לגן חטיף ברכב ושהיא סיימה אז בבושת פנים היא אומרת לי: "אמא.... מוצצי". כמובן שנתתי ואמרתי לה שנגיע לגן אז שתחזיר לי. ביקשתי שירדנו מהרכב והיא נתנה. אבל בגדול, היא רוצה אותו המון. המון. וכשהיא מדברת כשהוא בפה אני מסבירה לה שאני לא מבינה את הדיבור שלה ואף מחקה אותה עם דיבור מוצץ והיא צוחקת ומבינה. מוציאה אותו מדברת על מנת שאבין ומחזירה. גם כשהיא בוכה אז זה מוצצי שמרגיע. מדוע יש ילדים שצריכים את העניין של המוצץ?
 
יש ילדים שהם יותר אוראלים, הם יותר צריכים

את העניין של המציצה בפה (לא משנה כרגע אם זה מוצץ, או אצבע, או ציצי כשהם יותר קטנים). יש ילדים (וגם מבוגרים) שתמיד תראי אותם עם משהו בפה, הקצה של העט, או מסטיק, או לועסים את החולצה... הגדולה שלי יצאה מבית החולים עם מוצץ בפה. הבן היה זקוק למוצץ הרבה פחות. זה כמו שהאופי שלהם שונה... ולא הייתי מתחילה לריב על מוצץ בבוקר בדיוק לפני הגן, או כשהיא נרגעת באוטו בדרך חזרה מהגן. תנסי להתחיל בשעות אחר הצהריים, שאתם ממילא בפעילות...
 

tiger mom

New member
אני חושבת שאת צריכה לשנות גישה

קודם כל. את קובעת לילדה כל הזמן מתי להוריד אולי תגיעו להסכמים בנדון? למשל אחה"צ: אחרי הגן מורידים ומקבלים שוב אחרי האמבטיה אבל זה צריך להיות בהסכמה שלה כל גמילה שעשיתי עם הבת שלי באה אחרי דייונים והסכמים. ככה אני יודעת שבצורה מסויימת היא מוכנה לדברים נפשית. וברגע שהגענו להסכם, אני מקפידה לשמור עליו, גם אם לה קשה למרות שבגדול, כל מי שאני מכירה שהילד שלו היה עם מוצץ כל היום עד גיל מאוחר פשוט קבע תאריך יעד (יומולדת 4-5) ואז נפטרו מהמוצץ. לגבי הדיבר עם מוצץ: פשוט להגיד: אני לא מבינה אותך ככה. תוציאי את המוצץ.
 

buba300

New member
איך אשנה גישה? כל מה שקשור למוצץ

היא לא מוכנה להגיע לתנאי. היא רוצה אותו ברכב כשחוזרים הביתה ואם לא אז תצעק. אני לא אוהבת שצועקים ורבים. הי אלא מוכנה לתת לי אותו רק כשמגיעים לגן במצבים מסויימים. קבעתי עם רומי תאריך יעד לגיל 3 וכל הזמן אמרתי לה כמו מנטרה שבגיל 3 זורקים מוצץ. כשהגיע הגיל היא לא הסכימה.
 
למעלה