בעיתיות במלח מועשר ביוד

motyka

New member
בעיתיות במלח מועשר ביוד

בכוונה לא משרשר למקום בו הועלה הנושא, כי זה נתון מעניין הראוי להתיחסות נפרדת. יצא לי לפגוש היום מרפא טבעוני, ושאלתי אותו לגבי אספקת יוד, לדבריו - מלח מועשר ביוד הוא מוצר משלים נחמד, ותחליף למלח השולחני הרגיל. אבל לדבריו אסור להתבסס עליו כמקור ליוד הואיל וכמויות הנתרן שהגוף מקבל ממנו גבוהות מאד, ועודפי נתרן הם מסוכנים. אם צורכים אותו במקום מלח רגיל - הוא מוסיף מעט יוד לאדם שתזונתו מאוזנת וגופו מאוזן, ואינו משלים כמויות יוד לאחרים.
 
נכון חלקית

לפי הנתונים על האריזה של המלח המועשר ביוד שלי - כדי להגיע לקצובה המומלצת ליום למבוגר (150 מק"ג), יש לאכול 5 גרם מלח ביום, שבהם יש כ-2 גרם נתרן. כיוון שהקצובה המומלצת של נתרן היא 1-3 גרם, כפי שראיתי איפשהו, הרי מי שאינו צורך יותר מגרם נתרן חוץ מהדברים שבהם הוא משתמש במלח הזה, נמצא בטווח המומלץ.
 

motyka

New member
האומר דברים בשם אומרם..מביא גאולה

קטונתי מלהתיימר להבין בנושא, אבל אותו מרפא הדגיש את נושא האדם הבריא. יש אנשים להם מומלץ לאכול פחות נתרן, ויש כאלו שספיגת היוד אצלם (הניצולת) נמוכה יותר.
 
זו לא סיבה לפסול את המלח

אז מי שמומלץ לו לאכול פחות נתרן - שיאכל מאכלים אחרים עשירים ביוד, כמו אצות.
 

motyka

New member
הזכיר כמה

טבליות יוד אצות (אצות ים בלבד), לחם, כמובן דגים ושאר יצורי ים ששלל את אכילתם מסיבות מוסר, אבל התיר את אכילתם למטופלי כימותרפיה מהסיבה של סכנת חיים, לצמחונים - יוגורט וגבינות. להמנע מאכילת כרוב, ולהמעיט באכילת אגוזים (לא שאלתי למה) ולהמנע מצבע מאכל אדום (לא שאלתי איזה E)
 

VEGANiUM2

New member
באצות וואקמי למשל יש..

באצות ווקמה WAKAME (רגילות, לא כחולות) - בין 79,000 ל- 460,000 מק"ג זה המון, אפשר בקלות אפילו להגיע למנת יתר של יוד.
 
למעלה