בעיית מזומנים לאחר יציאה בשאלה.

בעיית מזומנים לאחר יציאה בשאלה.

לפני כמה שנים יצאתי בשאלה,מצאתי עבודה ושכרתי דירה.הבעיה שאני צריך ים של דברים והבנק לא מאשר לי הלוואה כי אין לי ביטחונות.אני נורא רוצה להתקדם אבל אני תקוע והמשכורת מכסה לי רק את הדברים הבסיסיים(שכ"ד,כביסה,אוכל,בגדים וכו`)גם אם אני ממש יצטמצם ויחסוך אני יצליח גג לחסוך 1000 שקל,אני חייב טיפול שיניים,לעשות רישיון נהיגה(אני כבר בן 25),מת לרהט את הדירה במוצרי חשמל,רהיטים וכו` שיהיה לי נעים לחיות.ניסיתי להתמודד לבד-עבדתי בעוד עבודה והתמוטטתי אחרי שבוע,(אני עובד בשמירה בלילה),אנשים אומרים לי כל הזמן-תחזור להורים,הם לא מבינים שהסיפור איתם נגמר מזמן,אולי יש איזה אירגון או משהו שיכולים לעזור לי(כדאי לדבר עם הל"ל?),אני מדבר על סכום של 50,000 בפריסה ל3 או 4 שנים העיקר שאני יתחיל לחיות ואם מישהו חושב שאני מנסה להונות מישהו אני מוכן לתת את צילומי השיניים שלי,לתת תעודת זהות כדי להוכיח שאין לי רכוש או רישיון בקיצור מה אפשר לעשות?
 
כדאי לדבר עם הלל, אבל לא על כסף

הלל לא נותנת כאלה הלוואות , אבל תמיד תוכל להעזר בהלל בתחום החברתי. כמו כן, אם אתה מעוניין לרכוש השכלה על מנת שתוכל להגדיל את משכורתך תוכל לקבל סיוע משמעותי בתשלום שכר לימוד. .
 
חברים

יכולים אולי להנעים את זמנך, לשבת על כוס קפה, לייעץ פה ושם, אבל כסף... לצערי תצטרך להשיג מיוזמתך אין מה לעשות.
 

rigoletto111

New member
הלוואה איננה פתרון למצבך

כי זה סתם יסבך אותך בחובות שכנראה לא תוכל להחזיר. (הלוואה היא הגיונית לשם השגת משהו שיאפשר לך להרוויח כסף או לחסוך אותו - כמו קניית דירה או רכיחשת מקצוע). אולי תנסה למצוא עבודה יותר רווחית? אולי תיתן קצת שיעורים פרטיים לילדים קטנים?
 
הלוואה היא לא הגיונית. נקודה

אם אנשים יבינו את זה חצי מהבעיות הכלכליות בעולם ייפתרו.
 

babylon_a1

New member
בלי קשר למקרה הזה

אלא להלואות באופן כללי לפני שנה זרקו אותי מהעבודה, לא שילמו לי משכורת בלי הלוואה הייתה אפשרות לחזור להורים, לעבור לתחום הפשע או הקבצנות לקחת בחוכמה, רק מה שאתה צריך, לא הרבה, ולטווח רחוק עם חוב של 1000 ש"ח וכלום ביד אי אפשר לעשות שום דבר אבל עם חוב של 6000 ש"ח ו5000 ש"ח ביד אפשר לעשות הרבה יותר
 

מותר לי

New member
רשימה:

רוצה וחייב. דוג` רוצה רישיון, חייב טיפול שיניים... את הרוצה שים בצד שיהיה כסף, ותחסוך לחייב. אתה מדבר על סכום אדיר שאף אחד לא יביא לך! תחזור למציאות, רובנו תפרנים ומסתדרים יופי עם הכסף, פה ושם הלוואות קטנות, כולנו רוצים בית יפה ומאובזר, ועל עצמי אגיד שלא כך תיארתי את הדירה שלי כשחתמתי על החוזה, ויש עוד הרבה דברים שאני רוצה (וילונות למשל, אני גרה בדירת קרקע) אז אני מחכה להזדמנות טובה בשביל זה! במשכורת שעברה קניתי ארון שרות זול ופשוט למקלחת כדי לשים בו את כל הדברים שמילאו את השיש והארונות במטבח, במשכורת שתגיע אני רוצה לקנות מדפים כדי שיהיה לי איפה לשים את כל הדברים שמונחים בנתיים על השולחן, על השיש, בארונות במטבח ובתוך הטוסטר אובן (שאותו קניתי במשכורת הראשונה...), ואני עדיין לא דיברתי על המינוס בבנק שצריך לכסות מתישהו... אני אומרת לך: לך לייעוץ בנושא.
 

Le Fay

New member
רוב האנשים שאני מכירה היו עושים

במקרה הזה שני דברים: א. קודם כל מחליפים עבודה. בדרך כלל לעבודה ממש קשה שמתבצעת בפרק זמן מוגבל ובשכר מצויין, כמו התקנת צינורות נפט באלסקה (רק שצריך לזה כושר מטורף). נכון שיש אבטלה, אבל אם אתה מוכן להזיע עדיין יש עבודות שאפשר לעבוד בהן חודש-חודשיים, להיות מופתע מזה שהעצמות שלך נשארות בחתיכה אחת אבל לעשות מכה. לדעתי זה שווה מיותר מבחינה אחת (וזה עוד עלול למצוא חן בעיניך). ב. עוברים דירה. לאזור ששכר הדירה והארנונה בו נמוכים יותר (אם יש בכלל דבר כזה בטווח סביר מעבודה). יש כאלה שמשלבים בין השניים, עובדים שנה בפנימיה (הדסים, הכפר הירוק, ביה"ס האנתרופוסופי), שמספקת גם מגורים ואוכל ומשפרים את נקודת הזינוק שלהם. טיפול שיניים לא הייתי דוחה, עם מרפאות אפשר להגיע להסדרי תשלומים; ועדיין יש את הדברים שהכי דחוף לעשות ואלה שפחות. ואולי כדאי גם לפנות לעובד הרוחה באזור מגוריך, כדי לברר אם אתה זכאי להנחות ו/או תמיכה.
 

rigoletto111

New member
../images/Emo45.gif ובעניין טיפולי שיניים:

במרפאות קופת חולים זה בדר"כ הרבה יותר בזול, בעיקר אם אתה קונה את הביטוח המשלים שלהם. בבתי ספר לרפואת שיניים אתה יכול לקבל טיפולים למעשה בחינם (אבל הם יהיו ארוכים מהרגיל) , והם גם אחראים אם המתלמד פישל!
 

babylon_a1

New member
לא התנסתי

אבל לדעתי עדיף לא לישון בלילה כי רופא שינים רודף אחריך מאשר בגלל הכאבים בכל מקרה לא יוציא לך בחזרה את הסתימות, כתרים וכו'
 

moti43

New member
אני מכיר כמה עבודות כאלה...

אני אספר לך בהזדמנות אבל נותנים 100000 דולר ל 8 חודשים בקוטב הדרומי!!!!!
 

אבזץ

New member
רשיון נהיגה אינו בעייה...

קח שיעורים בקצב שמתאים לך כלכלית. השיעורים ואיתם הניסיון נצברים, כך שאינך מפסיד מאום. טיפול שיניים אכן אינו סיפור זול. אבל, כל מרפאה מוכנה לפרוס התשלום - העיקר שתשלם. הפסק לרחם על עצמך - רחמים ממש לא מועילים. מניסיון. תיאורטית, עבודה מסודרת ובאופן קבוע (גם שמירה) אמורה לספק את כל מחסורך אלא אם כן אתה סובל מבעיות נוספות, שלא טרחת לציין או שאינך מודע אליהן. בהצלחה!
 

rigoletto111

New member
לא מסכים לגבי הרישיון

אם הלימודים נקטעים, הלומד בדרך כל שוכח את מה שלמד... תתחיל לימודי נהיגה כשיהיה לך כסף ללימודים וגם לאוטו!!
 

אבזץ

New member
צר לי שדעתי חלוקה עליך פי שניים.

1. עשיתי שני רשיונות, אופנוע ורכב, במשך כשנתיים. 2. לגבי טיפול שיניים, שומר נפשו - ימלט ממרפאות הקופ"ח (יש לי ניסיון גרוע איתם). המחיר זהה למחירי הרופאים הפרטיים והרופאים בד"כ מומכים ע"י אוניברסיטאות עלומות שם ברחבי תבל... רצוי, לפני טיפול רציני, לערוך בדיקה קפדנית והשוואה בין הרופאים (רושם אישי חשוב (ניקיון המרפאה = היגיינה; תורים משתרכים = מזכירה גרועה וכו'). בנוסף, כדאי שהרופא יופיע באתר של הסתדרות הרופאים.
 

rigoletto111

New member
קונטרה../images/Emo70.gif

יש אנשים שלומדים מהר, יש יצורים חסרי קומבינציה שעוברים רק טסט רביעי אחרי מלאנתלפים שיעורים , שני מורים ויאמבה כסף (ע"ע ריגו). חוצמזה, אם לשואל אין גרוש, מה יעזור לו רישיון אם לא יהיה לו אוטו? ימסגר אותו ויתלה על הקיר?
 

אבזץ

New member
קטנוע/טרקטור/משאית/מונית/אבטובוס/

טייס - דווקא יכולים לסייע במציאת עבודה.
 
למעלה