בעיית גישה ברשת אלחוטית ביתית

Her Circulation

New member
בעיית גישה ברשת אלחוטית ביתית

שלום ובוקר טוב. בעייה ברשת האלחוטית שהקמתי בבית. מורכבת ממודם B FOCUS 270 שהפכתי לראוטר וראוטר אדימקס אלחוטי. החיבורים- האלחוטי משמש כהאב ( אני חושב) - המחשב מחובר אליו לחיבור 1 והמודם-ראוטר של בזק לחיבור 2. אני יוצא לאינטרנט דרך המודם-ראוטר של בזק. עכשיו, מכיוון שגם המודם-ראוטר וגם האלחוטי היו שרתי DHCP בטלתי את ה- DHCP באלחוטי. יש אינטרט לכולם, למחשב האישי וללפטופ שמתחבר. עם זה אין בעייה. שניהם מקבלים כתובות מאותה הרשת וכו. הבעייה- לאחר שבטלתי את שרת ה DHCP באלחוטי אבדתי גישה אליו. אני לא יכול להתחבר אליו ולשנות דברים...אני לא יודע איך למצוא את האי פי שלו. כשאני בודק את ה-DEFAULT GATEWAY בלפטופ אני רואה שזו הכתובת של המודם-ראוטר...כאילו שהאלחוטי בלתי נראה. בעייה נוספת- אין תקשורת בין המחשב האישי ללפטופ. אין פינגים. אחד 192.168.1.5 והשני 6 בסוף. זה בעייתי כי אני רוצה לחלוק משאבים ומדפסת. הצילו! מה לעשות? תודה וסוף שבוע טוב.
 

rafid1

Active member
מנהל
הייתי מציע שתנסה ->

לנתק את המודם מהאלחוטי, ולהתחבר חוטית לאחד הפורטים (כמובן - לתת לPC IP מתאים לSUBNET של האלחוטי)
 

rokey33

New member
ת:

אני בכלל הייתי מציע לעשות ריסט למודם שלך eci והלחזיר אותו להגדרות ברירת מחדל, ככה אתה מבטל את תצורת הנתב שהגדרת למודם ונותן לראוטר שהבאת לעשות בשבילך את העבודה. אחרי זה אתה מגדיר בנתב את החיוג בתצורת pppoe ומחבר אליו מחשבים באופן קווי/אלחוטי כרצונך. לגבי שרת הdhcp שבטלת בנתב-אתה לא חייב להחזיר אותו,אתה יכול להגדיר ידנית בהגדרות הtcp/ip בכרטיס הרשת לכול מחשב כתובות ip ידנית. בתצורה הזאת תוכל לשתף קבצי בלי בעיה,רק אל תשכח לאשר את הרשת הביתית שלך בחומת-אש אם קיימת. בהצלחה.
 

rafid1

Active member
מנהל
זו באמת -->

תצורה טובה יותר. רק שיש יותר עבודה/השקעה... אם הכל עובד ואין תלונות - אז למה ?
 

rokey33

New member
ת:

עדיף להשקיע במקרה הזה,אבל אם הוא לא רוצה,צריך לבטל כנראה גם את אפשרות הnat בנתב של אדימקס--אולי יעזור. כמו כן,תגדיר בכרטיס הרשת בtcp/ip את ip,mask ,getway של אדימקס ואני חושב שתוכל להכנס אליו להגדרות,כלומר: ip-192.168.2.10 mask 255.255.255.0 getway 192.168.2.1 בהצלחה.
 

Her Circulation

New member
תודה, אבל

מבחינת החיבורים עצמם אני לא משנה שום דבר נכון? הכבלים נשארים במקומם? אני לא בטוח שהבנתי- אני מגדיר באלחוטי את החיוג? באומרך חיוג אתה מתכוון להגדרות שלי בבזק- שם משתמש ססמה וכו? אם כן- מדוע אני צריך את המודם של בזק? ודבר אחרון- ברגע שאחזיר את הראוטר במכשיר של בזק תהיה לי גישה לממשק של האלחוטי? (שכאמור עבדה ברגע שבטלתי את שירותו כ- DHCP) תודה ושבוע טוב!
 

rokey33

New member
ת:

אתה יודע מה לפני שאתה משנה את תצורת הרשת שלך: האם חברת את המודם-נתב eci לפורט wan של הנתב או לפורט lan ? במקרה שהנתב יוצר את החיוג,אתה חייב לחבר אליו מודם לכניסת wan ,אחרת הנתב לא יוכל לחייג וליצור קשר בין הרשת שלך לרשת של בזק.
 

Her Circulation

New member
לפורט

LAN והכל עובד מצויין, יש אינטרנט לכולם. רק הבעיות שציינתי בהודעה המקורית אז בעצם, אתה אומר שאני צריך: 1. להחזיר את ECI למצב מודם 2. לחבל את כרטיס הרשת במחשב שלי ל LAN באלחוטי ואת המודם בזק ל- WAN באלחוטי?
 

rokey33

New member
ת:

אכן--רק לפני שאתה עושה ריסט למודם תוודא שאתה יכול להכנס לממשק הנתב,כי בו תצטרך להגדיר את החיוג. נסה לפני עדין בתצורת הרשת הזאת: להכנס במחשב אחד להגדרות tcp/ip של כרטיס הרשת ולהגדיר לו Ip 192.168.2.10 mask 255.255.255.0 *הכתובות אלה בהנחה שהכתובת של הנתב היא 192.168.2.1. ואז לראות אם אתה יכול להכנס לממשק הנתב.
 
למעלה