בעיות ריכוז

בעיות ריכוז

אני בן 22 ואני חושב שיש לי בעיות ריכוז בשיעורים ובכלל. קשה לי לשבת בשיעור להקשיב למורה במשך שעות לאחר כמה דקות אני מאבד את הריכוז ומעופף לגמרי. כמו כן קשה לי מאוד לשבת וללמוד אני לא מצליח להתרכז בלימודים ולא מסוגל לקרוא חומר ולהתרכז. מאולם בחיי לא קראתי ספר מהתחלה עד הסוף. מה לעשות? היכן ניתן לקבל אבחון בנושא? מה אתם מציעים? יכול להיות שזו סתם עצלנות? אגב אין לי בגרות מלאה ואני לומד עכשיו במכינה, לא היתי מגדיר את עצמי כטיפש פשוט יש לי בעיה להתרכז. אני מסוגל לשבת שעות מול מחשב אך לא ללמוד. אולי זו בעיה של כוח רצון ? תודה מראש על התשובות.
 
באיזה איזור אתה רוצה מאבחן?

המקרה שלך נשמע כמו מקרה קלאסי של ביעיות ריכוז ולא של עצלנות. מאוד מומלץ שתגש למאבחן. באיזה איזור בארץ נוח לך?
 

יונה שו

New member
הכי טוב

קופת חולים - אבל... כאלו שעושים מבחן טובה. בקשר לאבחון כולל, יש לי שמות באזור. אבל... כמו שאמרתי - אם אתה מתכוון ללכת ללמוד במוסד אקדמי, קודם צריך לדעת מה האבחון אותו הם מקבלים, כי למשל, במכללת אחווה שהיא כמו אוניברסיטת בן גוריון - לא מקבלים אבחון של אף אחד, אבל אף אחד אחר... חוץ ממכון שהם שולחים אליו.
 

יונה שו

New member
אתה מדבר

על קושי, על איבוד ריכוז, ועל לימודים במכינה. אתה לא עצלן עובדה שאתה מעלה את הבעיה, מדבר על הקושי, לא יכול להיות שאתה סתם עצלן. אין דבר כזה . תמיד השאלה היא למה ... למה אתה נראה כאילו... ברור שמי שיש לו קושי להתרכז - לא יכול להתרכז ! מאד כדאי לבדוק את העניין של הריכוז - אני ממליצה על מבחן של נוירולוג כדי לבדוק במבחן TOVA קודם כל. פרט לזה, יכול להיות שיש מתלווים נוספים של קושי בקריאה ועוד... אחרי שתעשה בדיקה של קשב וריכוז, ותדע מה הטיפול הכדאי, ותחליט מה טוב לך, אולי כדאי לעשות אבחון לימודי. וזה רק אחרי שתדע איפה תלמד בהמשך... כי כל ממסד יש לו ת'אבחונים שלו. בינתיים - אם תרצה קצת עצות מעשיות שאפשר לעזור לך בזמן שאתה "חוזר" מהעופפות... אוכל לנסות.
 

יונה שו

New member
מספר עצות

כותבת לך כמה רעיונות, וכמובן תוכל לשאול שאלות ולקבל עוד ועוד רעיונות -ככל שתפרט את הבעיות, אפשר יהיה לענות ספציפי יותר. 1. כשאתה מקשיב למורה – נסה לכתוב מספר מילים כל פעם, אפילו לא את הסיכום כולו, אלא רק כמה מילים – זה יכול להחזיק אותך מרוכז יותר. 2. כשאתה ניגש לקרוא חומר – חלק אותו למנות קטנות – כמה שתוכל ותרצה, (אחרי שתנסה כמה פעמים, תדע את המינון הנכון לך) ועשה הפסקות יזומות, שהחלטת מראש. גם אם החומר מעניין, ההפסקה תיתן את המוטיבציה להמשך. 3. למידה על יד המסך של המחשב – גם אם אתה לא בעסקי מחשב אלא בספר – המסך המרצד גורם למנגנון העוררות של המוח לעבוד – זה עוזר לריכוז (יש כאלו שזה עושה להם כאב ראש, אלו שאין בעיות ריכוז... אולי). 4. אחד הדברים החשובים הוא תכנון הזמן מראש, עם החלטה של זמן "ספייר" כשהוא משמש להשלמת מה שלא הספקת למרות תכנון. זוהי התחלה, תוכל להמשיך מפה...
 
תודה זה מאוד שימושי

האם לדעתך הסיבה לבעיה שתיארתי היא שלא הרגילו אותי מגיל צעיר לשבת ללמוד?
 

יונה שו

New member
איך אוכל לנחש ?

זה יהיה מאאאאאאאאאד לא מקצועי בעיני, אם אגיד מה הסיבה לבעיה שתיארת. מה שבטוח, שאם תנסה הרגלי למידה מסוימים והם טובים סימן שאתה מתגבר על הקושי. ואולי באמת יש בעיה של קשב וריכוז, ורק עכשיו אתה מודע לזה, או רק עכשיו אתה מוכן לעבוד על זה ? חס וחלילה שאגיד מה המקור לבעיה. אני כרגע, מהבית שלי מול המחשב, קוראת את ההודעה שלך, יכולה רק לנחש... לשער.... לתת עצה ואולי זה יועיל. ואם יש עוד עניינים, תגיד מה, ואנסה לעזור... זה המעט שאוכל לעשות בדרך וירטואלית כזו.
 

יונה שו

New member
הבעיה של הקלטה

זה כמו לשמוע הרצאה, והבעייה היא לא בשמיעה, אלא בריכוז בה. אם יש כתיבה של מלה פה ומלה שם... חייב להתרכז... אם יקליט, "ירשה" לעצמו "לרחף" יותר... ואת זה בדיוק הוא לא רוצה..
 

יונה שו

New member
לא תלוי הפעם...

הרי הוא תאר בפירוש את מצבו, והקלטת לא מתאימה לו, לדעתי. במקרים אחרים - בהחלט הייתי ממליצה להקליט... ואפילו לשמוע כמה פעמים שרוצים.. לא נראה לי שזה המקרה.. ואולי אפשר לשלב, גם וגם... שיבדוק..
 
הקלטת הרצאות טובה לבעיות ריכוז:

א' הקלטת הרצאות מאריכה את משך הריכוז בזמן ההקשבה להרצאה משתי סיבות: 1' היא פותרת מהצורך להתרכז בסיכום ההרצאה בכתב. 2' היא פותרת מהדאגה שמה חומר ההרצאה לא יסוכם הייטב או ישכך במקרה שלא מסכמים. ב' חשוב להשתמש בציוד מיוחד להקלטת הרצאות כפי שמתואר בקישוריות הפורום ולא בציוד להקלטת מוסיקה. באופן זה לא מוקלטים רעשי הרקע ומהירות ההשמעה מותאמת בדיוק לנוחיות השומע. ג' אפשר להקשיב להקלטה בעיתוי הנבחר על ידי התלמיד. ד' לבעיות ריכוז קשות כמו זו המתוארת פה, ספק אם ההקלטה יכולה להוות את החלק העיקרי בפתרון. לי זה מאוד עזר אבל משך הריכוז שלי היה ארוך יותר מהמתואר פה.
 

cottoneyejoe

New member
מה שאני חושב...

יש לך בעית קשב וריכוז, אבל לא שאתה צריך "טיפול", אתה פשוט צריך להבין שבאופן טיבעי אתה מאבד עניין בנעשה סביבך ונוטה לשקוע בעניינים טורדניים אחרים - כל זאת מחוסר הבנה של הביטוי "כאן ועכשיו הם המציאות" גם לי אמרו שיש לי שתויות וניסו לתרום לכלכלה הקפיטליסטית על חשבוני - גם לי דחפו כל מיני תרופות פחות או יותר כנגד רצוני המוחלט, אך בכל זאת השכלתי להבין ועשיתי כנידרש ללא תרופות ממריצות! ואולי פשוט הלימודים באמת לא מעניינים אותך.
 
אני דווקא מרוצה מהתרופות והטיפולים

שקבלתי. הם עוזרים לי לתפקד כאחד האדם.
 
למעלה