בעיות ברכיים - זקוקה לעזרתכם

אתי@

New member
בעיות ברכיים - זקוקה לעזרתכם

לבעלי שתי בעיות בברך שמאל: ריפיון ברצועה הצולבת וקרע במיניסקוס. האם יש טיפולים אלטרנטיביים כלשהם שיכולים לזרז את החלמת הברך? כרגע עומדים על הפרק שני ניתוחים, היינו מעונינים למצות את כל האפשרויות על מנת להימנע לפחות מהניתוח השני. תודה מראש על כל עצה אתי ורונן
 

אסתי123

New member
בעיות בברך

לאתי לפני פעולות רפואיות פולשניות, טראומטיות לגוף ולנפש , ממליצה על טיפול קינסיולוגי. טיפול הוליסטי. מאבחן ומטפל בגורם לכאב.
 
לפני ניתוח

שלושה דברים שחייבים לעשות לפני הניתוח: 1. לעשות כל בדיקה לא-פולשנית שרק אפשר! CT, MRI, מיפוי עצמות, אולטראסאונד - כל מה שרק אפשר! לפעמים תוצאות הבדיקות האלה יראו שאין טעם לנתח - אבל הן יקרות וקופות-החולים לא תמיד נלהבות להפנות אליהן. להתעקש! 2. לבדוק היטב למה ניתן לצפות: א. אחרי הניתוח; ב. אם תוותרו על הניתוח; יש מצבים שבהם התועלת שבניתוח קטנה מאוד; אם הבעיה היום היא רק כאבים (כלומר, אין הגבלה בתנועתיות הרגל), יתכן מאוד שניתוח לא יפתור זאת אלא רק ישכיב את בעלך לכמה חודשים עד ההחלמה. לעומת-זאת, אם יש הגבלה בתנועה, ניתוח יכול לעזור. חשוב לבדוק כמה זמן תיקח ההחלמה (תוך כמה זן יוכל ללכת, לשחק עם הילדים, לעבוד...). חשוב מאוד לבדוק למה לצפות בלי ניתוח: האם המצב הנוכחי יוחמר? האם המצב יישאר כמו שהוא? מה הסיכויים לשיפור או החמרה בלי ניתוח? 3. לבדוק אפשרויות אחרות: לי, אישית, אחרי ניתוח שלא עזר בכלום בברך ימין, עזר מאוד טאי-צ´י - אבל זה לקח זמן ודרש השקעה באימונים. אפשר גם לבדוק את שיטות פלדנקריז ואלכסנדר, ומן-הסתם עוד דברים. נקודה אחת חשובה: לבדוק את הגב התחתון! לא מעט בעיות ברכיים מתחילות מבעיה היציבה, ואז ודאי שהניתוח לא יעזור. צריך לבדוק גם את היציבה וגם אפשרות שמקור כאבי-הברכיים הוא בגב התחתון (הקרנה) ולא רק בברך עצמה. את הבדיקה הזאת אני ממליץ לעשות אצל כירופרקט או אוסתאופט. ותהיו בריאים!
 
שלום אתי

בעיות בברכים זה אחת מבעיות שקשה לטפל בהם. נכון לעכשיו הדרך הכי יעילה זה שימוש בשני חומצות - גלוקוזמין וכונדרויטין. הם עוזרים לרפא דלקת ולבנות סחוס מחדש ( עד כמה שזה אפשרי). לפני הניתוח ממליץ לנסות אותם. הסוד הכי טוב זה גלוקוזמין וכונדרויטין בתוםפת גפרית של חברה SUPHERB. בנוסף הייתי ממליץ טיפולים בשיטת פלדנקרייז אך לא שיעורים קבוצתיים אלא פרטים בהצלחה
 

אתי@

New member
תודה על כל התשובות

הן הועברו לבעל הברך
נשמח לשמוע עוד המלצות ממשתתפים נוספים.
 
שלב ראשון - לתת למפרק מקום

להרחיק את העצמות שיוצרות את מפרק הברך איך? מתיחות - בעיקר של שרירים אחוריים הכי פשוט, להתחלה: לשבת על הרצפה חצי שעה כל יום - רגליים ישרות. במקביל, תוך כדי או בישיבה על הכסא, לעבוד עם האצבעות: לחפש נקודות כואבות סביב הברך וללחוץ חזק במקומות שכואב, ללחוץ ולנוע במעגלים קטנים ולנשום, לנשום לאט עד שהכאב מתפוגג ואז לזוז מילימטר ליד ולהפיד גם את הכאב ששם. זה יכול לקחת המון זמן אבל... כשיש כאבי ברכיים, ממילא יש המון זמן... בהמשך יש לחזק את שרירי רגליים ולמתוח גם את הארבע ראשי (השריר הקדמי של הברך) מה שמתואר כאן מעולה לכל אחד... אם יש לכם כאבים כשלוחצים סביב הברך, במיוחד בצדדים, במיוחד בצד הפנימי כבר יש בעיה, גם אם אתם לא חשים בה ביום-יום.... רדו לרצפה חצי שעה ביום, שימרו על שרירי רגליים ארוכים שימרו על אגן גמיש, על גב גמיש אתי ורונן, בהצלחה!!! אגב, כתבת להימנע מהשני, אני מבינה שעוד לא היה הראשון... את יכולה להסביר? ועוד משהו... אם כבר ניתוח, למה הם לא מטפלים בשתי הבעיות בניתוח אחד?
 

אתי@

New member
תודה, ותשובות...

בניתוח הראשון משייפים את המיניסקוס כך שהוא יקטן אבל לא יהיה קרוע. הניתוח השני הוא החלפת רצועה צולבת. הניתוח אינו חובה, כי ניתן לחיות עם רצועה רפויה מאוד. אבל מכיון שזה מאוד מגביל, יתכן ולא יהיה מנוס מהניתוח הזה גם כן.
 
שוב, כדאי מאוד לבדוק מה (לדעת הרו

הרופאים) יהיה המצב אחרי הניתוח. אם הבעיה היא רק כאב, בלי הגבלה בתנועה, כדאי לבדוק כל פתרון אחר לפני שהולכים לניתוח. לגבי החלפת הרצועה: יתכן שאפשר לחזק את שרירי הרגל ע"י פעילות כמו טאי-צ´י או צ´י-קונג, שתפתח באותו הזמן תנועה, יציבה ושיווי-משקל טובים שיימנעו תנועה לא-רצויה של הברך. אצלי זה עבד.
 
למעלה