בעיות במטרונית

  • פותח הנושא ai22
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

ai22

New member
בעיות במטרונית

בעיות במטרונית
לאחרונה התחילו לשלם במטרונית - ומאז מתגלות עוד בעיות.
מתוך 4 נסיעות בתשלום במטרונית:
- בראשונה: המכונה נתקעה, ולא קיבלה מטבעות. שילמתי בשטר.
- בשנייה: המכונה החליט דווקא לא לקבל שטרות. ה"מדריכים" ליד המכונה הציעו לשמור לי על התיקים בזמן שאני רץ לחנויות המרוחקות ומנסה לפרוט את השטרות לשקלים.
- בשלישית: המכונה דווקא קיבלה את המטבעות, אבל לא הדפיסה כלום. כשהתלוננתי לנהג, הוא אמר שאין לו שום קשר לגבייה - הבעיה היא של הנוסעים ולא שלו.
- ברביעית: שוב מכונה שלא מקבלת מטבעות. הגיע פקח ובמקום להתמודד עם המתלוננים הרבים - אמר לכולם לעלות למטרונית שהוא ירד ממנה.

איזה כיף כשיש מונופול - לא צריך לדאוג לנוסעים.
הם לקוחות שבויים.
 
יש הרבה בעיות עם המכונות

בעיות במטרונית
לאחרונה התחילו לשלם במטרונית - ומאז מתגלות עוד בעיות.
מתוך 4 נסיעות בתשלום במטרונית:
- בראשונה: המכונה נתקעה, ולא קיבלה מטבעות. שילמתי בשטר.
- בשנייה: המכונה החליט דווקא לא לקבל שטרות. ה"מדריכים" ליד המכונה הציעו לשמור לי על התיקים בזמן שאני רץ לחנויות המרוחקות ומנסה לפרוט את השטרות לשקלים.
- בשלישית: המכונה דווקא קיבלה את המטבעות, אבל לא הדפיסה כלום. כשהתלוננתי לנהג, הוא אמר שאין לו שום קשר לגבייה - הבעיה היא של הנוסעים ולא שלו.
- ברביעית: שוב מכונה שלא מקבלת מטבעות. הגיע פקח ובמקום להתמודד עם המתלוננים הרבים - אמר לכולם לעלות למטרונית שהוא ירד ממנה.

איזה כיף כשיש מונופול - לא צריך לדאוג לנוסעים.
הם לקוחות שבויים.
יש הרבה בעיות עם המכונות
פעם אפשר לשלם רק באשראי ופעם בלי. לזכותם של דן בצפון אני יכול לציין שיוצא לראות הרבה טכנאים ליד המכונות בנסיון לתקנן.

למה פנית בכלל לנהג, האם אתה חושב שזה תפקידו?
 

ai21

New member
שאלתי אותו איך מדווחים

יש הרבה בעיות עם המכונות
פעם אפשר לשלם רק באשראי ופעם בלי. לזכותם של דן בצפון אני יכול לציין שיוצא לראות הרבה טכנאים ליד המכונות בנסיון לתקנן.

למה פנית בכלל לנהג, האם אתה חושב שזה תפקידו?
שאלתי אותו איך מדווחים
פשוט חשבתי שיש להם קשר פנימי כמו שיש למוניות ואוטובוסים.
וגם אם לא - איזה עוד עובדים של המטרונית אתה רואה?

ממש לא חשבתי שהוא יגיב ב"מה אכפת לי".
 

droriko

New member
הוא צודק

שאלתי אותו איך מדווחים
פשוט חשבתי שיש להם קשר פנימי כמו שיש למוניות ואוטובוסים.
וגם אם לא - איזה עוד עובדים של המטרונית אתה רואה?

ממש לא חשבתי שהוא יגיב ב"מה אכפת לי".
הוא צודק
בלי קשר, אתה לא אמור לפנות אליו בכלל, בשום שאלה. בשביל זה בנו לו מחיצה.
 

ai21

New member
ממתי הרי צריך לתת שרות?

הוא צודק
בלי קשר, אתה לא אמור לפנות אליו בכלל, בשום שאלה. בשביל זה בנו לו מחיצה.
ממתי הרי צריך לתת שרות?
או בכלל לענות באופן ידידותי ומנומס?
בטח לא במונופול.

על כל מכונת שירות אוטומטית - יש טלפון לדיווח על תקלה,
רק לא במטרונית.
נתקלת בבעיה - זה לא מעניין אף אחד.
 
ובעיה באשר לתיעוד הנסיעה במטרונית

יש הרבה בעיות עם המכונות
פעם אפשר לשלם רק באשראי ופעם בלי. לזכותם של דן בצפון אני יכול לציין שיוצא לראות הרבה טכנאים ליד המכונות בנסיון לתקנן.

למה פנית בכלל לנהג, האם אתה חושב שזה תפקידו?
ובעיה באשר לתיעוד הנסיעה במטרונית
באוטובוס של כל מפעיל בעת תשלום ברב קו בנסיעה הראשונה מתקבל פתק אישור
ובו גם מספר הנהג, מספר הקו ושעת הנסיעה.
במטרונית בתשלום ברב קו אין כל אישור שכזה, ובטח לא מספר מטרונית שנוסעים בה.
לכל היותר מתקבל מספר המכונה בה בוצע התשלום.
 
גם בכרטיסי רכבת אין מספר רכבת, מספר נהג

ובעיה באשר לתיעוד הנסיעה במטרונית
באוטובוס של כל מפעיל בעת תשלום ברב קו בנסיעה הראשונה מתקבל פתק אישור
ובו גם מספר הנהג, מספר הקו ושעת הנסיעה.
במטרונית בתשלום ברב קו אין כל אישור שכזה, ובטח לא מספר מטרונית שנוסעים בה.
לכל היותר מתקבל מספר המכונה בה בוצע התשלום.
גם בכרטיסי רכבת אין מספר רכבת, מספר נהג
ושעת הנסיעה.
למה ברכבת זה בסדר ובמטרונית לא?
 
ברכבת יש בכרטיס חיתום היכן נכנסים לתחנה

גם בכרטיסי רכבת אין מספר רכבת, מספר נהג
ושעת הנסיעה.
למה ברכבת זה בסדר ובמטרונית לא?
ברכבת יש בכרטיס חיתום היכן נכנסים לתחנה
במדוייק, והיכן יוצאים.
ברכבת ישראל יש לוח זמנים מסודר ואין אפשרות לטעות,
המטרוניות יש להן תדירות גדולה ומספרים רבים.
ברכבת לו היתה בעיה ונכנסים לתחנת בית יהושע (למשל) בשעה 08:00 והכרטיס לנסיעה לרחובות ,
ניתן לדעת באיזו רכבת היתה הנסיעה
לעומת עליה לתחנת המטרונית "ואדי סאליב" בשעה 08:15 יש סבירות של טעות בשל זמני נסיעה התלויים בדרך...
ולפעמים באות 2 מטרוניות שפער הזמנים ביניהן הוא 0 אך במקור יש הפרש של 5 דקות.
גם בכרמלית יש חיתום מדוייק של התחנה בה נכנסים...
 
ואם נכנסים לתחנה בת"א והנסיעה לאשקלון או

ברכבת יש בכרטיס חיתום היכן נכנסים לתחנה
במדוייק, והיכן יוצאים.
ברכבת ישראל יש לוח זמנים מסודר ואין אפשרות לטעות,
המטרוניות יש להן תדירות גדולה ומספרים רבים.
ברכבת לו היתה בעיה ונכנסים לתחנת בית יהושע (למשל) בשעה 08:00 והכרטיס לנסיעה לרחובות ,
ניתן לדעת באיזו רכבת היתה הנסיעה
לעומת עליה לתחנת המטרונית "ואדי סאליב" בשעה 08:15 יש סבירות של טעות בשל זמני נסיעה התלויים בדרך...
ולפעמים באות 2 מטרוניות שפער הזמנים ביניהן הוא 0 אך במקור יש הפרש של 5 דקות.
גם בכרמלית יש חיתום מדוייק של התחנה בה נכנסים...
ואם נכנסים לתחנה בת"א והנסיעה לאשקלון או
לבנימינה, לא בהכרח ניתן לדעת לפי הכרטיס באיזו רכבת הנסיעה.
גם אם נכנסים בבנימינה והנסיעה לאשקלון לא ניתן לדעת בודאות לפי הכרטיס באיזו רכבת או אילו רכבות הנסיעה.
אין שום רישום לנוסע של הרכבות בהן נסע.
ואגב , ברב-קו לנוסע גם אין נגישות לחיתום בתחנות. רק בכרטיס נייר הנוסע יכול לראות את החיתום.
 
לא מפעילת המטרונית היא המונופול, המונופול זה

בעיות במטרונית
לאחרונה התחילו לשלם במטרונית - ומאז מתגלות עוד בעיות.
מתוך 4 נסיעות בתשלום במטרונית:
- בראשונה: המכונה נתקעה, ולא קיבלה מטבעות. שילמתי בשטר.
- בשנייה: המכונה החליט דווקא לא לקבל שטרות. ה"מדריכים" ליד המכונה הציעו לשמור לי על התיקים בזמן שאני רץ לחנויות המרוחקות ומנסה לפרוט את השטרות לשקלים.
- בשלישית: המכונה דווקא קיבלה את המטבעות, אבל לא הדפיסה כלום. כשהתלוננתי לנהג, הוא אמר שאין לו שום קשר לגבייה - הבעיה היא של הנוסעים ולא שלו.
- ברביעית: שוב מכונה שלא מקבלת מטבעות. הגיע פקח ובמקום להתמודד עם המתלוננים הרבים - אמר לכולם לעלות למטרונית שהוא ירד ממנה.

איזה כיף כשיש מונופול - לא צריך לדאוג לנוסעים.
הם לקוחות שבויים.
לא מפעילת המטרונית היא המונופול, המונופול זה
משרד התחבורה וזה לא היה שונה לפני שהמטרונית החלה לפעול.
לחבלי הלידה של מכונות הכרטוס של המטרונית אין קשר למונופול או לא מונופול.
המונופול משרד התחבורה יחד עם קבלן ביצוע שלו ושל עיריית חיפה הם אלה שקבעו מה יהיו מכונות הכרטוס של המטרונית והיכן יוצבו.
המונופול מדינת ישראל לא דואג לאזרחיו, ומשרד התחבורה לא שונה ביחסו.
אני מציע להפריט את מדינת ישראל.
 

amitk83

New member
הבעיה היא מורכבת יותר

לא מפעילת המטרונית היא המונופול, המונופול זה
משרד התחבורה וזה לא היה שונה לפני שהמטרונית החלה לפעול.
לחבלי הלידה של מכונות הכרטוס של המטרונית אין קשר למונופול או לא מונופול.
המונופול משרד התחבורה יחד עם קבלן ביצוע שלו ושל עיריית חיפה הם אלה שקבעו מה יהיו מכונות הכרטוס של המטרונית והיכן יוצבו.
המונופול מדינת ישראל לא דואג לאזרחיו, ומשרד התחבורה לא שונה ביחסו.
אני מציע להפריט את מדינת ישראל.
הבעיה היא מורכבת יותר
הבעיה שמשרד התחבורה לא שולח נציגים שלו לאכוף את התקנות שהוא מייצר

תאמינו לי שאם משרד התחבורה היה קונס את המפעילים על הבלאגן הזה כמו שצריך אז המפעילים היו מהר מאד מתיישרים אבל הם עסוקים בקקי ולכן ככה נראית התחבורה הציבורית בארץ.

הפתרון זה להתחיל להפציץ את משרד התחבורה במיילים ולא לוותר להם
 
אבל התקלות שמתוארות כאן הן של דן

לא מפעילת המטרונית היא המונופול, המונופול זה
משרד התחבורה וזה לא היה שונה לפני שהמטרונית החלה לפעול.
לחבלי הלידה של מכונות הכרטוס של המטרונית אין קשר למונופול או לא מונופול.
המונופול משרד התחבורה יחד עם קבלן ביצוע שלו ושל עיריית חיפה הם אלה שקבעו מה יהיו מכונות הכרטוס של המטרונית והיכן יוצבו.
המונופול מדינת ישראל לא דואג לאזרחיו, ומשרד התחבורה לא שונה ביחסו.
אני מציע להפריט את מדינת ישראל.
אבל התקלות שמתוארות כאן הן של דן
 

ai21

New member
המונופול הוא המטרונית

לא מפעילת המטרונית היא המונופול, המונופול זה
משרד התחבורה וזה לא היה שונה לפני שהמטרונית החלה לפעול.
לחבלי הלידה של מכונות הכרטוס של המטרונית אין קשר למונופול או לא מונופול.
המונופול משרד התחבורה יחד עם קבלן ביצוע שלו ושל עיריית חיפה הם אלה שקבעו מה יהיו מכונות הכרטוס של המטרונית והיכן יוצבו.
המונופול מדינת ישראל לא דואג לאזרחיו, ומשרד התחבורה לא שונה ביחסו.
אני מציע להפריט את מדינת ישראל.
המונופול הוא המטרונית
פעם בנת"ץ היו גם מוניות וגם אוטובוסים.
ואז אם אגד ירד קצת באיכות - הוא הפסיד המון לקוחות.

עכשיו הממשלה גם שפכה הון כסף ובנתה תשתיות מאוד יקרות,
ואז נתנה את כל הנת"ץ רק לחברה אחת.

והשרות? למי אכפת מהלקוחות כשיש מונופול.
 
המוניות לא רלוונטיות לסיפור

המונופול הוא המטרונית
פעם בנת"ץ היו גם מוניות וגם אוטובוסים.
ואז אם אגד ירד קצת באיכות - הוא הפסיד המון לקוחות.

עכשיו הממשלה גם שפכה הון כסף ובנתה תשתיות מאוד יקרות,
ואז נתנה את כל הנת"ץ רק לחברה אחת.

והשרות? למי אכפת מהלקוחות כשיש מונופול.
המוניות לא רלוונטיות לסיפור
הן פשוט היו סותמות את המת"צ.
 

ai21

New member
אבל המונופול הוא הסיפור

המוניות לא רלוונטיות לסיפור
הן פשוט היו סותמות את המת"צ.
אבל המונופול הוא הסיפור
גם להתיר לכל אוטובוס לעלות על הנת"ץ היה אפשרי.
והיה אפשרי לתת את 3 הקוים ל3 חברות שונות.
אבל בחרו שיהיה מונופול.
 
שני הדברים גרועים:

אבל המונופול הוא הסיפור
גם להתיר לכל אוטובוס לעלות על הנת"ץ היה אפשרי.
והיה אפשרי לתת את 3 הקוים ל3 חברות שונות.
אבל בחרו שיהיה מונופול.
שני הדברים גרועים:
אם היו נותנים לכל אוטובוס ליסוע במת"צ אז לא היה מדובר במערכת עתירת נוסעים אמינה אלא במערכת המתעכבת בגלל עצירות של אוטובוסים רבים. אי אפשר לעקוף במת"צ.
והפרדת הקווים למפעילים שונים הייתה גורמת לבזבוז ולחוסר יעילות בגלל חוסר תיאום בתזמון בין הקווים ובגלל חוסר גמישות בהפעלת האוטובוסים והקצאתם לקווים השונים.
תאר לעצמך שכל אחד מקווי הרכבת שעוברים במסילות האיילון היה מופעל על ידי חברה אחרת...

מערכות תחבורה אינן דוכנים בשוק ואינן רשתות סופר מרקטים.
בתפעול מערכות תחבורה יש הרבה מאוד היבטים מורכבים מעבר לסיסמה על תחרות ומונופול.
ומערכת התח"צ היום בחיפה יעילה יותר מאשר בגוש דן שבה פועלות די הרבה מפעילות + מוניות שירות.
במת"צ בפתח תקוה נוסעים אוטובוסים של דן, אגד, קווים, אפיקים ואגד תעבורה. האם הוא יעיל יותר מאשר המת"צים בחיפה? האם יש תחרות אמיתית?
האם העברת קו 641 לקווים ובכך הוספת חברה לציר ז'בוטינסקי בין פ"ת לת"א שיפרה באופן ממשי את השירות?

המונופול (שאינו מונופול) לא קשור כלל לסיפור.
האם פיצול הקווים ל-3 מפעילות שונות היה מונע את הבעיות עם מערכות הכרטוס? (סביר להניח שרק היה מחריף אותן, בגלל בעיות סינכרון בין המפעילות השונות)
כרטיס שהיה פועל בקו של מפעילה אחת לא היה פועל בקו של מפעילה שניה וזה שהיה פועל בקו של מפעילה שניה לא היה פועל בקו של מפעילה שלישית וזה שהיה פועל בקו של מפעילה שלישית לא היה פועל בקווים של אגד...

אפילו משרד האוצר כבר הגיע למסקנה שיש יותר מדי חברות המפעילות תח"צ במדינת ישראל. באזור חיפה פועלות 4 קבוצות של תח"צ אוטובוסי - אגד, דן באמצעות דן בצפון, קבוצת עפיפי באמצעות מספר חברות בשליטתה וג'יבי טורס. ובנוסף פועלות גם רכבת ישראל והכרמלית ובעתיד מתוכנן גם רכבל עם הפעלה עצמאית. וכן פועלות גם מוניות שירות שונות. זה די והותר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תח"צ בחיפה יעילה יותר?
הצחקת אותי.

שני הדברים גרועים:
אם היו נותנים לכל אוטובוס ליסוע במת"צ אז לא היה מדובר במערכת עתירת נוסעים אמינה אלא במערכת המתעכבת בגלל עצירות של אוטובוסים רבים. אי אפשר לעקוף במת"צ.
והפרדת הקווים למפעילים שונים הייתה גורמת לבזבוז ולחוסר יעילות בגלל חוסר תיאום בתזמון בין הקווים ובגלל חוסר גמישות בהפעלת האוטובוסים והקצאתם לקווים השונים.
תאר לעצמך שכל אחד מקווי הרכבת שעוברים במסילות האיילון היה מופעל על ידי חברה אחרת...

מערכות תחבורה אינן דוכנים בשוק ואינן רשתות סופר מרקטים.
בתפעול מערכות תחבורה יש הרבה מאוד היבטים מורכבים מעבר לסיסמה על תחרות ומונופול.
ומערכת התח"צ היום בחיפה יעילה יותר מאשר בגוש דן שבה פועלות די הרבה מפעילות + מוניות שירות.
במת"צ בפתח תקוה נוסעים אוטובוסים של דן, אגד, קווים, אפיקים ואגד תעבורה. האם הוא יעיל יותר מאשר המת"צים בחיפה? האם יש תחרות אמיתית?
האם העברת קו 641 לקווים ובכך הוספת חברה לציר ז'בוטינסקי בין פ"ת לת"א שיפרה באופן ממשי את השירות?

המונופול (שאינו מונופול) לא קשור כלל לסיפור.
האם פיצול הקווים ל-3 מפעילות שונות היה מונע את הבעיות עם מערכות הכרטוס? (סביר להניח שרק היה מחריף אותן, בגלל בעיות סינכרון בין המפעילות השונות)
כרטיס שהיה פועל בקו של מפעילה אחת לא היה פועל בקו של מפעילה שניה וזה שהיה פועל בקו של מפעילה שניה לא היה פועל בקו של מפעילה שלישית וזה שהיה פועל בקו של מפעילה שלישית לא היה פועל בקווים של אגד...

אפילו משרד האוצר כבר הגיע למסקנה שיש יותר מדי חברות המפעילות תח"צ במדינת ישראל. באזור חיפה פועלות 4 קבוצות של תח"צ אוטובוסי - אגד, דן באמצעות דן בצפון, קבוצת עפיפי באמצעות מספר חברות בשליטתה וג'יבי טורס. ובנוסף פועלות גם רכבת ישראל והכרמלית ובעתיד מתוכנן גם רכבל עם הפעלה עצמאית. וכן פועלות גם מוניות שירות שונות. זה די והותר.
תח"צ בחיפה יעילה יותר?
הצחקת אותי.
 

mister K

New member
בחיפה היא הרבה יותר מסודרת מאשר בגוש דן

תח"צ בחיפה יעילה יותר?
הצחקת אותי.
בחיפה היא הרבה יותר מסודרת מאשר בגוש דן
וזה גם המקום היחיד בו היא פועלת נון סטופ 24/7 כמו שצריך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מסודרת !=יעילה, והיא לא פועלת נון-סטופ 24/7

בחיפה היא הרבה יותר מסודרת מאשר בגוש דן
וזה גם המקום היחיד בו היא פועלת נון סטופ 24/7 כמו שצריך.
מסודרת !=יעילה, והיא לא פועלת נון-סטופ 24/7
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה