בעיות בהריון?

sophiep

New member
בעיות בהריון?

שלום להורים, אני מחפשת (כבר הרבה זמן) חומר על הקשר בין בעיות בהריון ובלידה להתפתחות של פ.ד.ד./אוטיזם. בינתיים עוד לא מצאתי שום דבר משמעותי: זה אחד מאותם הדברים שכולם יודעים אינטואיטיבית שחייב להיות קשור, אבל המחקרים המועטים שנערכו בעניין לא מצביעים על קשר ברור. האם מישהו פה יודע להפנות אותי למחקר או מקור מידע שיכולים לעזור לי? הנושא חשוב לי, כי אני שוקלת להגיש תביעת רשלנות נגד הרופא שאצלו עשינו מעקב הריון. אין ספק שהוא התרשל במלאכתו, מה שלא ברור זה אם אפשר להוכיח שהפ.ד.ד. עשוי להיות תוצאה של הרשלנות שלו. וגם יעניין אותי לשמוע קצת חוויות משלכן, סתם בשביל הסולידריות: האם היו פה עוד אמהות שעברו לידות עתירות סיבוכים, עם רעלת הריון, מצוקה עוברית, זירוזים, מים מקוניאליים, ניתוחים קיסריים? עוד ילדים שנולדו קטנים יחסית לגיל ההריון, או פגים? תודה.
 
בני נולד 2.260 בשבוע 38.4

בזירוז. משבוע 32 חלה האטה בגדילה . ובמהלך ההריון לקחתי כדורים נגד לחץ דם. האם את רואה פה סיבה לPDD עדיין לא מצאתי את הרופא שיגיד שיש בזה משהו. כנראה שתשובה ברורה לPDD לא תיהיה ובטח לא בעשור הקרוב.
 

sophiep

New member
אני מודה לשניכם.

זה מעניין לשמוע. כל הרופאים להתפתחות הילד שאיתם דיברתי הנהנו בראשם כאילו בכלל לא הופתעו לשמוע על בעיות בהריון, אבל מהזווית של הגניקולוגים כאילו אין שום קשר. יש כל כך הרבה גורמים אפשריים לפגיעות מוחיות, שקשה לבודד מרכיב אחד. המקרה שלי הוא חריג, בזה שלדעתי באמת פשוט הוזנחתי. לי לא נתנו שום כדורים להורדת לחץ הדם, לא הייתי בשמירת הריון, כביכול הכל היה בסדר. בדיעבד התברר שהרופא כנראה פשוט לא הסתכל על תוצאות הבדיקות שלי. הוא לא מילא בשבילי פנקס הריון, ולמרות שביקשתי ממנו העתק מרישומי המעקב פעמים רבות, כולל בכתב וכולל באמצעות נציבת התלונות של קופ"ח, עד היום לא קיבלתי ממנו שום מסמך. אבל הבדיקות שקיימות בקופת חולים מראות שהיה לי חלבון בשתן כבר בשבוע 32, ובבדיקה האחרונה רמת החלבון היתה אפילו מאוד גבוהה. הוא מעולם לא שקל אותי. הוא בדק לי לחץ דם, אבל התוצאות היו מוזרות מאוד: לחץ הדם היה כביכול נמוך באופן בלתי סביר (80 על 50) והוא לא ידע להסביר את זה. הפעם האחרונה שהוא ראה אותי היתה 9 שעות בלבד לפני שהתחילו לי הצירים, והוא היה משוכנע שאני בסדר גמור, למרות שהתלוננתי על כאבי ראש ובצקת בלתי נסבלת, והיו לי סחרחורות וכוכבים מול העיניים. כשהגעתי לחדר לידה, לחץ הדם שלי היה כמעט 180 על 150, וכמובן חלבון בשתן, מים מקוניאליים סמיכים, מצוקה עוברית... הכי מוזר היה שהבן שלי נולד בשבוע 39, כלומר בסוף הריון, לא פג, אבל במשקל של 2.000 בלבד (לעומת אחותו שנולדה במשקל 4.300 - אנחנו לא משפחה של אנשים קטנים). והרופא לא ידע שום דבר מראש, לא הבחין בזה, התייחס אלי כאילו אני אישה בריאה לגמרי ורק קצת לחוצה מדי (כי כל הזמן נדנדתי לו בעניין הבצקות). לכן אני אומרת שברור שהוזנחתי. לדעתי גם ה-PDD הוא מחיר שאנחנו משלמים עד היום, אבל את זה כנראה אי אפשר להוכיח.
 

laura ashley

New member
כמה מתסכל. איזה רופא מגעיל

אני לא יודעת אם יש לך עילה לתביעה, מה שבטוח שתמיד תוכלי לספר לכמה שיותר אנשים עליו ועל היחס המגעיל שלו ולקוות שבשבילו what comes around goes around הוא נשמע כמו הרופא שהיה לי בהריון הראשון, כנראה שיש לא מעט כאלו
 

doroniz

New member
קשר להיריון וללידה

עומר (בן 9 וחצי) נולד בלידה רגילה, במשקל טוב, ועם אפגר גבוה. גם ההיריון היה תקין למרות שבתחילתו נצפתה הריחבה של אגני הכליות שמאוחר יותר נמחקה. בירור העלה שענין הרחבת אגני הכליות בתחילת ההיריון היא תופעה נפוצה, אולם היא תמיד נבדקת ומבוקרת בכדי לוודא שאותה הרחבה נמחקת במהלך ההיריון. בלילה הראשון לאחר הלידה נצפו מים בריאות ובכדי להימנע מדלקת ריאות וזיהומים אפשריים (בגלל חשד למים מקוניאליים ומזוהמים), עומר הוכנס לאינקובטור וקיבל "כיסוי" אנטיביוטי וסיוע בחמצן לנשימה. בבדיקות מעבדה התברר שהמים היו נקיים. עומר נשאר להשגחה בפגייה (למרות שממש לא היה פג
) עד שירואתיו היו נקיות מנוזלים. זה ארך עשרה ימים ודוקא נראה שעומר התחשל שם היטב. אחרי שעומר אובחן (בסביבות גיל שנה וחצי) הועלה החשד שהשהייה הארוכה מהרגיל בתעלת הלידה היא הגורם (או אחד מהם) לאוטיזם. תביעה משפטית נגד ביה"ח לא באה בחשבון מפני שלא ניתן להוכיח קשר. גם ברמה המחקרית לא נראה לי שיש קשר כלשהו וכמו שכתב כאן "אבא של סער" חבל על הזמן ועל האנרגיה. דורון.
 

laura ashley

New member
מעניין, למה השהייה בתעלת הלידה

יכולה להחשב כסיבה? אני דווקא הייתי הולכת על האנטיביוטיקה כסיבה, האם אתה יכול להסביר?...
 

sophiep

New member
השהייה

בתוך תעלת הלידה מופעל הרבה מאוד לחץ על התינוק, כולל על הגולגולת שלו. הגלגולת אמנם עדיין גמישה בשלב הזה, אבל זה לא שלב שאמור להארך זמן רב. חוץ מזה, יש סכנה של מחסור בחמצן למוח, אם נוצר קשר או לחץ שמאט את זרימת הדם בחבל הטבור, או יש צניחה או ניתוק של חבל הטבור. אנטיביוטיקה לא אמורה לעשות נזקים כאלה. כמו כל תרופה, יש לאנטיביוטיקה תופעות לוואי, יש אלרגיות לאנטיביוטיקה, ושימוש לא נבון באנטיביוטיקה מוביל לסיבוכים. אבל אנטיביוטיקה, במיוחד כזאת שמותאמת לתינוקות, ובהנחה שהופעל שיקול דעת במתן התרופה, כשלעצמה לא אמורה להיות דבר רע.
 

laura ashley

New member
אנטיביוטיקה עושה גם עושה נזקים כאלו

במיוחד לילדים רגישים, במיוחד כשהם פגים/מייד אחרי לידה. יש היום יותר מדי עדויות לכך. תקראי מה יש למקנדלס ואחרים להגיד על הנושא הזה...
 

laura ashley

New member
אנטיביוטיקה עושה גם עושה נזקים כאלו

במיוחד לילדים רגישים, במיוחד כשהם פגים/מייד אחרי לידה. יש היום יותר מדי עדויות לכך. תקראי מה יש למקנדלס ואחרים להגיד על הנושא הזה...
 

doroniz

New member
ריבוי דיעות

שמעתי את ד"ר מק'קנדלס בכנס בירושלים. דבריה היו בהרבה מקרים מוקצנים וקיצוניים מאוד. אני חושב שכדאי להסתמך על דבריה אבל גם על דברי אחרים. בכלל, תמיד כדאי לשמוע מספר דיעות. חתימה טובה, דורון.
 

lisadan

New member
הבן שלנו נולד 1068 גר', שבוע 30

הבן שלנו היה פג קטן מאוד ונולד בניתוח חירום קיסרי עקב מצוקה עוברית ופיגור בצמיחה, לאחר הריון מסובך מאוד. הצורך בלידה מוקדמת/ניתוח קיסרי היה ידוע מראש, ואשתי היתה מאושפזת זמן רב במחלקה להריון בסיכון גבוה, עם מעקב יום יומי אחר התפתחות העובר. פגות וסיבוכים בהריון יכולים לגרום להרבה בעיות נוירולוגיות ואחרות, ונדמה לי שקראתי באיזשהו מקום שיש סיכוי גבוה יותר לאוטיזם בקרב פגים, אבל עם הקפיצה העצומה בשנים האחרונות במספר הילדים המאובחנים עם אוטיזם, אני לא בטוח שיש לנתון הזה משמעות כלשהי. לא ידוע לי על מחקר כלשהו שמקשר באופן ישיר בין סיבוכים מסויימים בהריון לאוטיזם.
 
לדעתי זה ביבובז זמן לתבוע !

גם עים יש קשר בין כול הסיבוחים עדין מגלים את הפדד הרבה זמן אחרי הלידה. ידוע שלפגים יש הסתברות גבהה יותר לעיקוב התפתכותי (פדד- סוג של עיקוב) שלנו נולד במישקל תקין בהריון תקין ,מים מקוניאליים בלידה ואבחן אחרי גיל 3
 

lisadan

New member
אבא של סער - לך לישון

מתי אתה מספיק לישון, עם כל הפעילות המבורכת בפורום ?
 

sky

New member
הריון ולידה ללא בעיות

הי, ההריון והלידה שלו היו הטובים שלי מבין השלושה שילדתי. לשני האחרים אין שום בעייה. הבת השניה הרגילה נולדה לאחר עשר שנים של טיפולים בארץ ובחול, ההריון היה לא קל, המון חרדות תודה לאל ללא בעיות. הוא היחיד מבין ילדי שנכנסתי להריון ללא טיפולים. אני תמיד אומרת שאצל שתי בנותי שילמתי כספים לפני שבאו לעולם, ואיתו אני משלמת והרבה לאחר שהגיע לעולם.
 

אורזיגל

New member
בני נולד בשבוע 38 במשקל 3.375 קג

במהלך ההריון לקיתי ברעלת הריון (כמו גם ב-2 הריונות האחרים), הייתי בשמירת הריון מחודש שביעי. הלידה היתה קשה, הוא הוצא בעזרת מיכשור רק בנסיון השישי .
 

Felicia1

New member
בני נולד בשבוע ה-40

במשקל של 3.290 ק"ג. ההריון היה בסדר עד חודש שביעי כאשר הופיע לחץ דם ורעלת הריון. הייתי מאושפזת במחלקה לסיבוכי הריון , לקחתי כדורים להורדת לחץ הדם והייתי בשמירת הריון עד הסוף. הלידה הייתה לידה בניתוח קיסרי כי הוא היה במצוקה עוברית. לא ידוע לי על שום מחקר בין בעיות בהריון ואוטיזם אבל אפשר לעשות חיפוש ב-PubMed ולבדוק אם נעשה מחקר כזה. אני אעשה היום את החיפוש ונראה מא אקבל.
 

jango33

New member
לדעתי יש קשר

גם אצלנו וגם אצל הרבה אנשים אחרים שאני מכירה היו סבוכים במהלך הלידה/הריון. יש כמה מחקרים שמדברים על זה. אני אנסה לחפש ולשלוח.
 

yonitbrk

New member
ניסיון אישי

בשני ההריונות שלי הן של הגדול אשר נולד בשבוע 30 עקב מצוקה עוברית במשקל 970 גרם והיום לוקה ב- ADHD ומהריונם של התאומים אשר נולדו אמנם בשבוע 37 אך במשקלים נמוכים של קילו וחצי וקילו שמונה מאות - אמנם ללא מצוקה וגם השלימו את המשקל די מהר בפגיה אך יש לכך קשר לדעתי וגם לדעת רופאים נוספים ששוחחתי איתם אך הדבר לא הוכח מדעית. ידוע שפגים במהלך הגדילה או יותר נכון יהיה להגיד מרביתם לוקים באיזה שהוא ליקוי התפתחותי וזה גם מהיכרות עם פגים נוספים שאמנם לא נמצאים בספקטרום הזה אך נמצאים אי שם ב-ADHD או בליקוי התפתחותי אחר .
 
למעלה