בעיות בהגיית עצורים אצל ילדים

sheshe1

New member
בעיות בהגיית עצורים אצל ילדים

אהלן, רציתי לשאול האם מישהי יודעת באיזה גיל מתחילים לטפל בבעיות היגוי אצל ילדים? בשנה שעברה עברתי טיפול בעצמי אצל קלינאית תקשורת, ושאלתי אותה לגבי אחת הילדות אצלי בגן (בת 3) שיש לה בעיה עם שין ושין (לא יכולה לנקד, אך מקווה שהבנתן..) והיא בזמנו אמרה לי שלא מטפלים בילדים מתחת לגיל 5-6 משום שעם ילדים גדולים קל יותר לעבוד ולתת להם תירגולים ועם צעירים לא (לא הסכמתי איתה משום שילדים הם ילדים, וברגע שהם מגיעים לגיל שלוש אפשר ואפשר לעבוד איתם, בדיוק כמו שעובדים עם בני 5-6). בכל מקרה, מכיוון שהיא מקצועית בתחומה- קיבלתי את דבריה. השנה הגיע אליי זוג הורים שגם לילדתו יש בעיה דומה, והם נתנו לי למלא טפסים של המכון להתפתחות הילד... אני קצת מבולבלת.... מישהי יכולה לעשות לי קצת סדר בבלאגן...תודה!
 
ריפוי בדיבור

משרד החינוך מאפשר לילדים מגיל 5 להשתלב בתוכניות מיוחדות במכונים המיועדים לכך הפזורים בארץ. בהם הטיפול בדיבור, תנועה, ריפוי בעיסוק וכל הקשור בליקויי למידה. קופות החולים מאבחנים בגיל 4, ואם יש מקום מתחילים טיפול מגיל זה. בהרצאה של לזלי מורג (מרפאה בדיבור, מכון אביבית רמת-אביב, של משרד החינוך) הבנתי שיש אפשרות וכדאי במקרים מסוימים להתחיל בגיל 3.5 כדי לקבל טיפול יעיל . שמעתי (לא זוכרת איפה ) שהתחלת טיפול בדיבור במקרים מסויימים מוקדם מידי, פשוט מאריך את זמן הטיפול. מכיון שחלק מהדברים הם תלויי בשלות, כך שעם או בלי הטיפול היו ודאי נפתרים באותו זמן. לעומת זאת במיקרים כאלה הטיפול בגיל המתאים , יכול להיות ממש קצר. מכאן אני למדה: שכל מקרה לגופו בהצלחה
 

סגול לי

New member
עוד דבר

אפשר לשחק עם הילד משחקי לשון. למשל תגידי את המילה שעון ושהיא תגיד אחרייך וביחד תחשבו אם היא אמרה ממש כמוך או קצת שונה, אחר כך את המילה שמחה וחוזר חלילה. כך הילדה תהיה מודעת כי היא אומרת את הדברים שונה ממך. תדע להבדיל ותשמח מאוד כשכן תצליח להגיד כמוך וכמו כולם. כל הכבוד לך על הערנות והנכונות לעזור.
 
למעלה