בעיות אספקה

mishtal

New member
הנקה מצד אחד ושאיבה מצד שני.

האם כדאי ו/או אפשר לשאוב מצד אחד במקביל להנקה מצד שני גם אם התינוק רגיל באופן קבוע לאכול משני הצדדים? האם אחרי השאיבה כאשר אציע לו את הצד השאוב, הוא יתעצבן כי לא יישאר לו חלב? אני מנסה לחפש דרכים יעילות ומהירות לשאוב... ועוד שאלה: אם אני יוזמת שאיבה בין ההנקות אז רצוי שהיא תהיה בדיוק במחצית הזמן או שגם אפשרי קרוב מאד להנקה הבאה? האם יישאר מספיק חלב גם אם שאבתי חצי שעה לפני ההנקה? אני בעיקר שואלת על השאיבות הראשונות לפני שהגוף מתרגל לייצר כמויות חדשות. האם התינוק מרגיש בכך שהשד מתרוקן ויש פחות חלב עד אשר הגוף מתאזן ולומד לייצר יותר חלב לפי הדרישות החדשות?
 

B o o c h

New member
ירידה בחלב?!? ../images/Emo5.gif

שלום לכולן. בני בן 3 חודשים ושבוע, יונק מלא, רק ממני. בימים האחרונים נראה לי שהוא פחות רגוע, וגם לא עלה מספיק במשקל במעקב בטיפת חלב ונראה לי שזה קשור לירידה בחלב שלי. נראה לי שיש פחות חלב, החזה לא גדוש כרגיל... שאלתי היא, האם יש מאכלים שכדאי לאכול או איזו המלצה תזונתית כללית שקשורה להגברת ייצור החלב? אני שותה הרבה מים וגם נחה מספיק (עד כמה שאפשר...), האם חוץ מזה יש משהו שכדאי לי לעשות? האם שאיבה תגביר את ייצור החלב? אשמח מאד לתשובותיכן. תודה מראש, והמשך יום נעים ושקט לכולן
 

אורית275

New member
"להחזיר" את החלב ,זה אפשרי?

שלום לכולן... אני חדשה כאן אז אני מבקשת שתגיבו :) בעקבות תוספת (טעות חמורה) בגיל חודש ללא צורך(שטות של אמא חדשה) הולך ואוזל לי החלב. התינוקת בת 3.5 חודשים ועכשיו בקושי יוצא לי 20 בגלל שהיא התחילה לישון לילה שלם. כבר 3 ימים אני מנסה לשאוב כל 2-3 שעות (כי היא מתעצבנת שלא יוצא לה בהנקה). מה לעשות??? היתיי שואבת עד לפני 2-3 שבועות 120-170 . האם אפשר להחזיר את החלב? ועוד שאלה מישהי יודעת אם צריך להחליף מידי פעם את הצופציק הלבן? (ידנית של אוונט)
 

אורית275

New member
היא לא מתלהבת כמו פעם..../images/Emo10.gif

היא מעדיפה בקבוק וממש מתנפלת עליו.. אני מצליחה להניק אותה רק 5 דקות משני הצדדים שהיא לא רעבה ולקראת הירדמות.. יש לה עדיין את הצורך למצוץ אך זה לא מספיק .. ממש מתסכל יש לי כמות כמו לשבוע הראשון.. כך שאני צריכה להתחיל מהתחלה בגלל התוספות. (מניסיון לא להוסיף..אלא אם כן יש ירידה במשקל)
 

michal@gal

Active member
מנהל
אם אין לך מספיק חלב

אחרי שאת מניקה ונותנת תוספת בבקבוק, תשאבי "על ריק" כמה דקות. זה יגדיל את כמות החלב שלך, כך שבפעם הבאה היא תינק יותר ותצטרך פחות תוספת, ובסופו של דבר, אולי לא תצטרך תוספת בכלל.
 

אורית275

New member
הלוואי..../images/Emo13.gif

אני קוראת על בנות שהתינוק ירד במשקל והם לא הוסיפו כלום. אצלי היא עלתה 200 גרם בשבוע. אבל תמיד היה נדמה לי שהיא רעבה ואין לי.. זה לא קורה לכן?
 

michal@gal

Active member
מנהל
יכול להיות שאת לא מפרשת נכון

את ההתנהגות שלה, ובעצם היא לא רעבה. עלייה של 200 גרם בשבוע היא עלייה יפה מאד, ואין צורך לתת תוספת אם יש עליה כזאת. ככל שהתינוק גדל, הוא מתיעל ביניקה, והיניקות הולכות ומתקצרות. יכול להיות שב-5 דקות של יניקה מכל צד, הבת שלך יונקת ארוחה מלאה, ואז היא בעצם שבעה, ובגלל זה לא רוצה לינוק יותר.
 
לא מומחית אבל מנסיון שלי-

אפשר "להחזיר" את החלב, כל עוד הוא לא נגמר. אבל השאיבה לא מעודדת יצור כמו הנקה. אני שאבתי חודש וחצי (כל שעתיים, הילדה אכלה רק שאוב) וכשהיה מצב שהיה חסר חלב (לפעמים אפילו סתם ממתח או עייפות) נתתי לילדה אחרי הבקבוק לינוק ממני. זה נעים להם גם כשהם רגילים לבקבוק, כל עוד הם לא רעבים. כמו מוצץ. לא לוותר, לפעמים צריך שעות הנקה מרובות כדי להגביר את הייצור. קחי ספר טוב ותנוחי. זה מגביר מאד את יצור החלב. וכמובן לשתות המון ולאכול טוב ולנוח! בקשר לידנית של אוונט, אני חודשיים לא החלפתי את הצ'ופצ'יק. לא ידוע לי על הוראות אחרות.
 

אורית275

New member
../images/Emo9.gifתודה חמודה..

זה דורש מאמץ אדיר כי היא לא משתפת פעולה. אלא אם כן היא מאוד רוצה לישון... אני מעדיפה להניק ללא ספק. אני מרגישה ממש בימים הראשונים.
 

B o o c h

New member
מקפיצה לעוד תשובות

תודה למגיבות. רציתי לדעת אם יש משהו שאפשר לעשות חוץ מלהמשיך להניק, שזה ברור לי... הזאלה היא אם יש משהו שאפשר להוסיף לתפריט שיעזור?...
 

הילה35

New member
ביתי בת 3.5 חודשים יונקת ופעם ביום

מקבלת בקבוק מטרנה כשאני בעבודה. לפני שבוע היה לי שבוע קשה. הייתי בטוחה שאוטוטו נגמר לי החלב ואמרו בטיפת חלב שלא עלתה מספיק והיא היתה עצבנית. לשמחתי זה השתפר מעצמו. אכלתי אגוזי מלך. הנקתי כמעט כל שעה. קניתי משהו מבית טבע.תרכובת צמחים בשם חלב אם. זה עשוי להשתפר. יש טוענים שהעקומות של טיפת חלב מיושנות והרבה ילדים לא מתאימים להם. אם הוא עושה פיפי וקקי, עירני ומרגיש טוב זה מה שחשוב. ובדיוק לפני שבוע דברים אלו נאמרו לי בפורום זה. שיהיה בהצלחה ואל תתיאשי
 

ממולדה

New member
לתינוק תמיד יישאר מספיק

בין היתר כי שאיבה פחות יעילה ב"ריקון" השד. ייתכן שהתינוק יצטרך להתאמץ טיפה יותר, אבל אין כזה דבר "לא יישאר לו" (כמובן בהנחה שאת שותה ונחה כראוי). אפשר לשאוב תוך כדי הנקה, אפשר לשאוב גם חצי שעה לפני הנקה. עדיף בבקרים או בלילות, אז (לפי רמת ההורמונים) הגוף מייצר חלב בשפע.
 

mishtal

New member
לגבי כמויות- כמה בערך תינוק בן חודש

אמור לאכול? שאבתי עכשיו, בין הארוחות, כמעט 100 CC . האם זה מספיק לארוחה? אני מבינה שכל תינוק אוכל כמויות שונות אבל מה הסדר גודל בגיל הזה? (מה המקסימום בד"כ?)
 
לי אמרו שעושים חישובים

150 כפול המשקל של התינוק שלך, לחלק כמות ההאכלות ביום. אבל תחכי למומחיות של הפורום.
 
למעלה