בעיה עם מתכון

גילהבי

New member
בעיה עם מתכון

קודם הכנסתי הודעה עם המתכון המצורף ואז החלטתי גם לנסות לעשות (לקראת אירוח שאני רוצה לעשות) עשיתי חצי כמות מה שאמור להיות "הבצק" לא מסכים להתאחד לבצק אלא נשאר עיסה במרקם של עוגה בחושה לפני אפיה (קצת יותר סמיך) מישהו יכול להסתכל פה על הכמויות של הבצק ולומר לי אם זה נראה הגיוני... המתכון לקוח מ"גורמה" טארט גבינה עם קונפי פירות כתומים ל-10 מנות לבצק פריך 240 גר´ חמאה 200 גר´ סוכר 400 גר´ קמח 1 חלמון 200 מ"ל מים למילוי 220 גר´ גבינה לבנה 220 גר´ שמנת מתוקה 50 גר´ סוכר מעט ברנדי מעט קליפת לימון מגוררת 1/2 מקל וניל לקונפי פירות כתומים 20 מישמשים מיובשים קצוצים 150 גר´ פפאיה מיובשת קצוצה פרוסות מ20 תפוזונים סיניים (קומקווט) 1 כןס סוכר 1/2 כוס מים מקל וניל לבצק מעבדים במיקסר את החמאה עם הסוכר עד לקבלת מרקם חלק. מוסיפים תוך כדי הקצפה את החלמון והמים. מוסיפים את הקמח, ומעבדים מעט עד שהחומרים מתאחדים לבצק. מכניסים למקפיא לזמן קצר, מוציאים ומרדדים את הבצק לעובי של כ-2 מ"מ. חותכים לגודל הדרוש ומניחים בתבניות טארט אישיות (בקוטר 8 ס"מ). אופים ב-160 במשך כ-10 דקות עד להזהבה. מכינים את המילוי מקציפים את השמנת עם הסוכר. מוסיפים את הגבינה ושאר החומרים, עד לאיחוד התערובת. מזליפים אל תחתית הטארט האפויה ושומרים בקירור. מכינים את קונפי הפירות מרתיחים את הסוכר והמים, מוסיפים את שאר החומרים, וממשיכים לבשל עד להתרככות הפירות. מקררים להגשה יוצקים מעט קונפי פירות על כל טארטלט.
 

bali

New member
מנהל
יש הרבה מדיי נוזלים בבצק

בד"כ בבצק פריך יש כמויות כאלה של חמאה, קמח וסוכר... והנוזלים - חלמון ביצה או שניים ו 1-2 כפות מים קרים. החלמונים לא חובה בכל בצק פריך. הסיבה שיש לך בצק רך ונוזלי היא המים. הפתרון? לדעתי רק להכין בצק חדש כי כל הפריכות מתקבלת מהערבוב של החמאה והקמח ורק אז הוספה של החומרים הרטובים (והפעם רק 1-2 כפות ואם צריך עוד אז עוד).
 

גילהבי

New member
יכול להיות שהשתבש להם עד כדי כך

שכתבו 200 מ"ל מים? גם בהוראות ההכנה מצויינים המים... מכירה איזה דרך שאפשר לפנות ולשאול? לא כתוב אפילו של מי המתכון. אוף. טוב שעשיתי חצי כמות - ממש חבל על החומרים.
 

bali

New member
מנהל
מממ כנראה

כי אחרת ממש לא ברור לי מי עושה בצק פריך עם כוס מים שלמה!!!! אין לי מושג למי לפנות. ואכן טוב שעשית חצי כמות.
 

גילהבי

New member
עכשיו אני רואה שהאפיה היא גם לא

"אפיה עיוורת" האם בגלל שאין אבקת אפיה בבצק?
 
למעלה