בעיה עם החתול

בעיה עם החתול ../images/Emo54.gif

שלום, יש לי בעיה "קטנה" עם החתול, קודם כל סיפור רקע, הוא חתול שמנמן ( דיי שמן את האמת כמעט 9 קילו ..) בן 10 שמעדיף להיות בחוץ, אנחנו גרים במושב כך שהוא בחצר, בלילות יש לו חלון פתוח ולעיתים רחוקות הוא גם נכנס, הבעיה היא שהוא לא מוכן לצאת מאותה הדרך שבה הוא נכנס (כלומר מהחלון) אלא רק דרך הדלת ולכן החלון סגור כשאני לא בבית , והוא גם ככה מעדיף להיות בחוץ אז מסתדרים הבעיה היותר גדולה היא שבתקופה האחרונה ( נגיד חודש..) הוא מחליט לעלות על הפרגולה שלי אין בעיה עם זה . הבעיה היא שהוא מפחד לרדת !!!! אז בהתחלה הייתי מורידה אותו (עולה על סולם ! תופסת אותו בעורף ומורידה לחצר..) כל התהליך מלווה תמיד בבכי היסטרי מיצידו וסריטות מטורפות עלי - בקטנה אבל עכשיו הוא לא מתקרב לחלק של הפרגולה שאני יכולה להוריד אותו ממנו, הוא יושב במרכז הפרגולה ומיילל, אתמול פיתיתי אותו עם אוכל לקצה, היום זה כבר לא עבד, ויצאתי לעבודה שהוא על הפרגולה אני מקווה שהוא ימצא דרך לרדת אין לי מושג איך הוא עולה !!! ואין לי מושג איך למה הוא עולה במיוחד שהוא לא מצליח לרדת ! הוא לא טיפש בכלל והוא עולה רק בלילה שתמיד החלון של הבית פתוח מה עושים ???? וסליחה על החפירה ... אני על סף יאוש..
 
למה לא להתקין שם מדף כך שיהיה לו קל לרדת?

או לחילופין לסגור אותו בבית בלילות. שזה אולי עדיף, כי אולי הסיבה שהוא עולה לשם בלילה היא כי כלב/חתול אחר רודפים אחריו, אולי מישהו חדש באזור.
 
אז ככה ..

קודם כל תודה , אבל אין איך להתקין שם מדף , אני אעלה מהבית תמונה ואז יהיה יותר פשוט להבין , זו פרגולה מאוד פשוטה, מצד אחד מחוברת לבית ומהצד השני שני עמודי טלפון ישנים.אבל היא יחסית גדולה 4*5. בלילות החלון פתוח כך שאין לו בעיה "לברוח" הביתה, הוא לא מגיב ככ טוב לזה שהוא סגור בלילה בבית, הוא משתין לי על הספה\ מיטה \ כל דבר שהוא לא ריצפה או ארגז חול , בוכה ומבקש לצאת, הוא גם גדל עם כלבים (יש לי גם כלבה בבית ) והוא דיי אדיש אליהם, ואני דיי בטוחה שזא לא משום פחד, כי הוא עולה לשם גם שדלת הבית פתוחה והוא אפילו לא צריך להתאמץ להגיע לחלון השכנה עברה לא מזמן ליד הבית שלי .. הוא עדיין למעלה ..
 

draush

New member
מניסיוני עם החתולה שלי ועץ

כשהוא יהיה מספיק רעב הוא ימצא דרך לרדת או שהוא יבוא למקום שבוא את יכולה לתפוס אותו אולי זה יקח כמה שעות והרבה יבבות אבל אם הוא לא נותן לך להוריד אותו זו בחירה שלו החתולה שלי אהבה מאוד להיות בחוץ אבל תמיד מצאה דרך להגיד לי שהיא רוצה להכנס, כשהיא רצתה
 

lilu31

New member
יש לי נסיון עם בתים במושבים,

ועם חתולים שאוהבים גבהים. בשורה התחתונה, על כל 100 פעמים שהוא עולה וגם יורד לבד, פעם אחת הוא מבקש ממך עזרה. אל תלחץ, ותנסה גם לא לעזור. אצל ההורים שלי יש חתולה שעולה על ספרייה גבוהה ומתעקשת שיעלו לה לשם כיסא כדי שתוכל לרדת "כמו במעלית". בהתחלה זה היה מצחיק, טריק להראות לאורחים. היום היא עולה לשם, מתיישבת וצועקת כ"כ הרבה שאנחנו ממש מצטערים שהתחלנו עם זה. אין צורך לומר שהיא ממש מסוגלת לרדת לבד...
 
אז את אומרת שלא להתרגש יותר מידי??

להתעלם ולתת לו לרדת לבד? גם אם הוא היה שם כמעט 24 שעות?? ואני בת :) ותמונה אחרונה רק להראות שהוא בובון אמיתי
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אפשר להתקין מחסומים על העמודים שלא יתנו לו

לעלות במידה והוא מתפס עליהם (לא ניראה לי בגלל המשקל שלו אבל מי יודע) או במקומות שהוא קופץ מהם על הפרגולה.
 
אז זהו שאין לי מושג מהיכן הוא עולה

על עמוד אחד השענתי כזה שיעשה רעש במידה והוא יעלה , ועל העמוד השני אין מצב הוא עולה כי תלויים ממנו כל מיני .. כמובן שבאתי הבייתה והשמדוב היה עדיין למעלה ומיילל.. אין לי לב להשאיר אותו למעלה אז שוב פיתיתי אותו עם אוכל, בהתחשב בעובדה שהוא לא אכל מאמול בערב, זה עבד, אבל עכשיו הוא מסריח משתן ! ממה עושים ?? מתליות לחות יעבדו ?? תמונה מיום שישי שעבר של הדביבון :) כמובן על הפרגולה
 

dimitrygo

Active member
מנהל
כן, מטליות לחות יעזרו לנקות אותו

יכול להיות שהוא קופץ מהגג?
 
אין מצב, הגג מאוד משופע

ולא לכיוון של הפרגולה , ובנוסף לגג אין שום דרך לעלות אני אנסה לעקוב אחריו ..... מנסה מטליות :) תודה
 
ואחת שרואים גם קצת מהפרגולה

ביום שבת גם צ'ופרה הפרגולה בכיסוי חדש נגד גשם מה שאומר שכשהוא עושה שם צרכים ... הם נשארים שם !
 

lilu31

New member
פויה..

אני אומרת לך <לנסות> לא להתעצבן ולא לדאוג ולא להילחץ. אני לא אומרת שזה קל או בכלל אפשרי- הממזרים על 4 ידועים באהבתם לעצבן אותנו, פשוט כי הם נהנים לראות אותנו מגיבים. אני לא רואה סיבה הגיונית לחתול להתפלש בקקי של עצמו, אני כן יודעת שהם אוהבים מקומות גבוהים להתנמנם בשמש. וגם סימון טריטוריה הוא חשוב. בדקי האם תנאי השירותים שלו הם טובים (כשיש בוץ הם לא אוהבים לעשות בחוץ), ונסי לסדר לו פרגולה חלופית= מיטת שיזוף לנמנומים במיקום אסטרטגי- לפעמים מדף ליד החלון עושה את ההבדל... בהצלחה!
 
למה פויה ??

תודה על העצות ! אני אשים לו ארגז נוסף במחסן שישאר יבש גם בגשם , לגבי המיטת שיזוף החלופית , יש לי שתי ספות מתחת לפרגולה ונדנדה גדולה בחצר הוא משתזף על כולם, לגבי הסימון טריטורינ, אנחנו כבר ארבעה חודשים בבית הזה . עדיין אמור לסמן ? בחודש הראשון הוא נשאר בבית ולא סימן כלום , הוא עושה את רק כשהוא "נתקע" בבית בלילה .. חולה נפש הקטן שלי... לפחות ככה הוא תואם של הכלבה ( במחלת נפש...) גם היא סרוטה לא קטנה.. ואני סאקרית של שניהם !
 

lilu31

New member
פויה בגלל התפלשות בקקי

חו"מ סחתיין על הנכונות ליישם, מקווה שיצליח!
 
למעלה