בעיה עם אמא. ארוך...

בעיה עם אמא. ארוך...

זה די ארוך, אבל אני אודה מאוד למי שיקרא ויענה לי. אני עומדת להתחתן, ויש לי בעיה ביחסים עם ההורים. מצד אחד יש את ההורים שלי, שאנחנו גרים קרוב אליהם ואני (לבד) מבקרת אותם לפחות שלוש פעמים בשבוע. אבא שלי עובד מאוד קשה, מה שאומר שהוא עובד גם בשבת. לאורך כל השנים היה לי קשה לעשות משהו בשבת, כי ידעתי שאני משאירה את אמא שלי לבד בבית (למרות שיש לי אחים קטנים שגם נמצאים בבית). לכן, כמעט תמיד הייתי מבלה את השבת עם אמא שלי. לכן, כשהתחלתי לצאת עם החבר שלי, הנהגתי נוהג שכל שבת אנחנו אוכלים עם אמא שלי. לזה התווסף שבכל יום שישי בערב אכלנו אצל ההורים שלו. לעיתים רחוקות לא היינו מגיעים (בכל זאת רצינו גם להיות לבד), ואז תמיד אמא שלי עשתה לי פרצופים. באיזשהו שלב (אחרי הרבה מריבות) הגעתי עם אמא שלי למצב שאין לה בעיה אם לא נבוא בשבת (כדבריה). לאחרונה, בן זוגי ואני החלטנו שבכל שבת נלך רק לאחד משני זוגות ההורים, וכך יהיה לנו או את שישי או את שבת בשבילנו. לא אמרנו את זה להורים. אנחנו פשוט מודיעים שלא נגיע. הקשר של החבר עם הוריו לא טוב במיוחד (מגיע לשם פעם בשבוע, וכמעט לא מדברים בטלפון). לכן הם מקבלים את זה. אמא שלי לא ממש מקבלת את זה. למשל, לפני שבועיים לא היינו אצל ההורים שלי (וזה היה בסדר). שבוע שעבר לא היינו אצל ההורים שלו. בשבת הקרובה אמא שלי תכננה שנעשה כמה דברים. במקביל החבר שלי קבע עם ההורים שלו (הרי לא היינו שם שבוע שעבר). עכשיו אמא שלי מאוד כועסת. היא בטוחה שבה לא מתחשבים ואנחנו וגם היא צריכים לרקוד לפי החליל של ההורים של החבר. היא טוענת שיש נוהג שימי שישי אנחנו אצל ההורים שלו וימי שבת אנחנו באים אליה (חוץ מבמקרים מיוחדים), ושרק הצד השני עושה שינויים (היא אף פעם לא משנה, כי לה הרי אף פעם אין תוכניות אז אין לה סיבה לשנות), ולכן היא רוקדת לפי החליל שלהם. אמא שלי, מבחינתה, שנלך להורים שלו ונבוא אליה אחר כך (לא באופן קבוע, אבל אם כבר משנים את הנוהג אז לפחות זה. חבר שלי לא מוכן. הוא אומר שהוא רוצה גם לנוח בשבת, ולא רק לנסוע מזוג הורים אחד לשני). אני פשוט לא יודעת איך להתמודד עם זה. מה שלא מוסיף זה שבאופן כללי היחסים שלי עם אמא שלי די טעונים. לאורך כל השנים מאוד פחדתי ממנה ועשיתי הכל כדי לרצות אותה. פתאום, מאז שאני עם החבר, למדתי לדאוג יותר לעצמי, ואני כבר לא מנסה לרצות אותה, ועונה לה על דברים שהיא אומרת. כתגובה, היא טוענת שהיא מפחדת ממני כי לא כל דבר היא יכולה להגיד לי ושאני לא פתוחה לשמוע אותה ושאני מזלזלת בה. היא בטוחה שמערכת היחסים שלי ושלה לפני החבר היתה מופת ודוגמה, ושמאז החבר אני הרסתי את מערכת היחסים. אני חושבת שמערכת היחסים שלנו היתה טובה, אבל טובה מידי. פשוט ויתרתי על החיים שלי למענה - לא נסעתי לטייל, לא נסעתי לחו"ל, יצאתי עם חברות רק אחרי ששאלתי אותה אם זה בסדר (גם בגיל 25!), וכל יום שחזרתי מהעבודה הייתי יושבת לדבר איתה עד שהיא היתה הולכת לישון. שלא תבינו לא נכון, מערכת יחסים דומה יש לאמא שלי גם עם אחותי. אבל אחותי צעירה ממני, והיא עדין בשלב קודם, ולכן אולי זה עדיין לא מפריע לה. מצטערת שיצא ארוך. הייתי חייבת לשפוך לפחות חלק. בכל אופן, אשמח לשמוע תגובות גם על הבעיה הספיציפית של הביקורים אצל ההורים, וגם באופן כללי על היחסים ביננו - מה אפשר לעשות. תודה!
 

shelly1975

New member
תראי

אתם חייבים לחשוב גם על עצמכם, זה לא מוגזם. אמך צריכה להבין שיש לך חיים משלך ועם בן זוג ואתם צריכים את הספייס. את צריכה לעשות את מה שהלב שלך אומר גם אם אמך לא מסכימה עם זה. ואני אומרת זאת בתור בת מאוד קרובה לאמה. היא החברה הכי טובה שלי. וגם אני ראיתי אותה רק פעם בשבוע, לפעמים אפילו פעם בשבועיים כשהייתי בזוגיות. גם כי הלכנו למשפחה שלו והיא הייתה לפעמים נפגעת מזה וגם כמוך , היינו צריכים את הסופ"ש לעצמנו.
 
ומה עושים

עם זה שהיא נפגעת מזה? אמא שלי נפגעת ממני המון בגלל דברים בסגנון הזה. בממוצע אנחנו רבות 2-3 בשבוע, כשכל ריב מתחיל מזה שהיא נפגעה ממני. איך אפשר להתמודד עם זה? לתקן את זה?
 

shelly1975

New member
וואלה, לא יודעת. אולי... אולי...

לדבר איתה שיחה רגועה ושלווה, ולא לריב, בלי צעקות ובלי האשמות, פשוט לשבת בנינוחות ולדבר ברוגע, להגיון שלה.
 
אני אובדת עצות

ניסיתי כבר לדבר איתה. זה לא הולך... עוזר בערך לאותו היום (גם זה לא בטוח). הבעיה היא שאמא שלי רגילה שהכל הולך לפי מה שהיא קובעת. כך אני והאחים שלי היינו כל השנים. וככה גם אבא שלי היה (וכנראה גם שבגלל זה מצב הנישואים של ההורים שלי הוא מהגרועים שאני מכירה). בנוסף היא חושבת שהיא צריכה לנהל ולדעת הכל - לא יתכן שאני ידבר עם אח שלי בלי שהיא תדע על מה דיברנו. ואולי, חוסר ההסכמה הגדול ביותר ביננו - אמא שלי חושבת שגם כשיש לי מישהו, היא צריכה תמיד לבוא במקום הראשון. זה היה הקשר שלה עם סבא שלי. היא ראתה את סבא שלי יותר ממה שהיא ראתה את אבא שלי. שני הדברים הכי חשובים שהיו לה זה סבא שלי ואנחנו - הילדים. לכן, גם עכשיו היא חושבת שהיא צריכה לבוא במקום הראשון, והחבר אחר כך. אם היא רגילה שאני מסתובבת איתה בימי שישי, ובמקום זה אני אקבע עם החבר אז היא תעלב כי זה בא על חשבונה... בקיצור, מצב לא פשוט.
 

g u r a

New member
אז שתעלב...

סליחה כן?! אמא היא אמא- והיא לא באה במקום מערכת יחסים/בעל/ילדים... ומה יהיה כשתתחתני? וכשיהיו לך ילדים?היא לא תסכים לדרך הגידול שלך, וכ"ו.. את צריכה ללמוד להתנתק ממנה למרות הקושי והצער (של אמך). תנהלי את חייך כפי שאת מוצאת לנכון, ותקבעי לעצמך שאת מרימה אליה טלפון לשיחה קלילה מידי יומיים,ובאה לבקר אחת לשבועיים..(או כל מינון אחר שמתאים לך- ורק לך!)כי יש גם את משפחתו של בן זוגך. את חייבת לקחת החלטות- וליישם אותן! בהצלחה..כי זה ממש לא קל
 

maybesure

New member
לדעתי

אמך פועלת מפחד נטישה, ומתוך כך-מנסה גם להתחרות על תשומת לבכם מול הוריו. בכל מקרה כמו שכתבה שלי, אתם עושים נכון שמקדישים זמן לעצמכם. עליתם מדרגה והתנאים השתנו. היא תלמד לקבל זאת גם אם תתפרצף כמה חודשים. ההצעה שלי: לדלל את הביקורים למרות הפרצופים, לתת לה לכעוס על מיתון הביקורים, בעוד זמן מה כשהיא תבין שהיא לא ננטשת לגמרי אלא רק עוברת למוד של מתחלקת בזמן האיכות-לדעתי היא תרגע. אכן פינקת אותה במשך השנים, הקדשת מעבר למקובל, וכעת הזמן להקדיש לזוגיות. השינוי הזה מעורר בה איזה הלם, ולכל דבר מתרגלים בסוף. היי מאושרת עם האיש שלך, כי הוא תוואי חייך עכשיו.
 
דווקא קראתי ואפילו רוצה לכתוב לך

שאני נורא מבינה באיזה מקום את - נראה לי שמאז שאת עם החבר שלך יש לך קצת יותר ביטחון לא לרקוד לפי החליל שלה כי פתאום את רואה את זה קצת מבחוץ אבל מכיון שהיא נלחמת על השליטה שלה בך את למעשה מפחדת ללכת עם זה יותר רחוק. כלומר את הולכת עד נקודה מסוימת שאותה את מפחדת לחצות כי נראה לך שכל העולם שלך יתמוטט אם תעזי. אבל, אם תביני כמה שהמערכת הזו הרסנית לך ובאמת תשכנעי את עצמך (אולי עם עזרה מיקצועית אולי מספיקה תמיכה של חברה טובה) שזה רק עושה לך רע אז תוכלי באמת לעמוד מולה. לדעתי את צריכה להגיע לנקודה שיהיה לך מספיק רע מהשליטה שיש לה ומספיק ביטחון בעצמך שתשרדי את המהפכה הזו כדי להעיז ולשבור את זה. לדעתי את חייבת להבין שהעובדה שהיא "נתנה לך חיים" לא הופכת אותה לבעלים שלך - ברגע שאת תביני שזה מה שהיא עושה יהיה לך קל יותר לעמוד מול ההתקפה שלה. כל מה שאת מספרת נראה לי חולני מעט - זה שויתרת על נסיעות לחו"ל, זה שבגיל 25 את שואלת אותה אם את יכולה לצאת וכל מה שכתבת. אני גם חושבת שבגיל מבוגר יותר את לא תוכלי לא להאשים אותה בדברים שהיא כביכול מנעה ממך וזה הרסני לגמרי ויוביל להמון כעס שלך עליה עד כדי למשל ניתוק יחסים מוחלט (רק דוגמא). מה שאני כותבת זו רק התרשמות שלי מהמעט שכתבת אז בהחלט יכול להיות שאני לגמרי לא בכיוון - אם כך אני מתנצלת.
 
למעלה