בעיה סבוכה ש windows,iis,linux,apac

בעיה סבוכה ש windows,iis,linux,apac

כתבתי קוד בשפת c++ שאמור להציג דף web. התקנתי שרת web מסוג apache המותאם ל windows ע"ג מחשב עם פלטפורמת windows xp. הצבתי את התכנית שכתבתי במחיצת cgi-bin ב program files תחת מחיצת apache וה explorer הציג את דף ה web כהלכה. עד כאן (win xp עם שרת web מסוג apache וקוד c++ שעבר הידור ב win xp) הכל טוב ויפה. מכאן, בעיות סבוכות שאני מאוד מקווה שימצא מי שיכול ויאות לעזור לי להחלץ מהן. ברצוני לשים את דף ה web דלעיל ע"ג שרת מרוחק. נשאלת השאלה: איזה host עלי לחפש: windows ? אבל windows מריץ שרת iis ושרת iis לא מכיר באותו קוד ש ה apache מכיר. למשל משתנה הסביבה:" QUERY_STRING" המכיל אינפורמציה ש ה client שולח ב get או post, לא מוכר ב iis. מישהו יודע מה שם משתנה הסביבה המכיל מידע הנשלח מ client ב post או get ב iis ? ואם אמיב את הדף במחשב מארח מסוג "לינוקס" עם המריץ apache אז לינוקס לא מכיר קובץ cgi שעבר הידור ב windows ! שאלתי הבאה: איך מהדרים קובץ c++ בלינוקס ? התקנתי rh8 ומחיצת הבית שם נקראת: myName. כתבתי את קוד ה c++ שלי ושמרתיו במחיצה myName והרצתי פקודת gcc כך: [myName@localhost myName]$gcc myFile.cpp וקיבלתי הודעת שגיאה האומרת: "bash gcc: command not found" ושאלתי איפוא: כיצד בלינוקס מבצעים קומפילציה לקוד c++? ועוד שאלות: איך מתקינים ומעלים apache בלינוקס ? היכן יוצרים מחיצת cgi-bin והיכן מציבים קוד cgi ? שמעתי ממישהו שמכיר לינוקס שללמוד את הנ"ל בלינוקס זה ענין של מספר חדשי לימוד ! האם מישהו יכול להסביר לאחד כמוני שאינו יודע מאום בלינוקס , ברחל בתך הקטנה: כיצד מהדרים קוד c++ ? כיצד מתקינים apache ? היכן שמים את קובץ cgi ? גם הפניה למדריך המסביר הד-הוק רק את זה בלי ללמד לינוקס בכללותו, כך שלא אצטרך להשקיע הרבה חדשי עבודה, תתקבל בברכה !
 

שוּלה

New member
יאללה בלאגן

- אם מה שאתה רוצה זה שרת פרודקשן (כלומר: סביבה חיה של עבודה/עסקים, לא תחנת משחקים/לימוד), אז מדריך זריז ללינוקס לא יעזור לך לעמוד עצמאית על הרגלים. יותר גרוע, אתה עלול לקבל אשליה שאתה מבין ואז להדפק בקטע של אבטחה או ביצועים. מה שאולי אפשר לעשות זה לארח את השרת שלך אצל ספק קיים שנותן גם תמיכה ושרותים, והוא יספק לך הדרכה מינימלית שכזאת, איך להתממשק למערכות שלו ברמת הקונפיגורציה, אבטחה ו/או CGI-BIN למשל. - אופציה אחת היא לשנות פשוט את הקוד של הפרוייקט שיהיה יותר PLATFORM INDEPENDANT. כמה כבר אתה משתמש במשתני מערכת ?! - וכאן אני חייב לשאול: למה, למען השם, אתה כותב שרת ב-C++ ? יש פתרונות הרבה יותר מהירים ובעיקר PLATFORM INDEPENDANT, שהיו חוסכים ממך את כל הבלגן הזה, ו/או בלגנים עתידיים. - כדי לקמפל אתה צריך להתקין את GCC וכל הספריות <H> הנלוות וכו'. יש חבילות שמתאימות להפצה שלך שיתקינו לך את כל מה שצריך.
 
אפשר לפרט ?

אילו שפות הן platform independent והאם לשם כך שווה השקעת לימוד שפה נוספת ? מהיכן אני מוריד את bcc?
 

גיאגלגל

New member
מי? מה? מווווו

שפות שמאפשרות נדידה יש הרבה. לדעתי הנוחה ביותר לצורך פתוח דפי רשת היא PHP. (כעקרון - זו שפת תסריט המשלבת קוד HTML). GCC - GNU COMPILER COLLECTION (כמדומני, תמיד מתבלבל עם השמות) מגיע כברירת מחדל בכל הפצות הלינוקס הנורמאלית, פרט לסוזה. כמו כן, חפש בגוגל mingw32, זו חבילה לסביבת חלונות הכוללת גם את GCC (יש עוד כמה, אישית זו היתה הנוחה ביותר עבורי).
 

ezaton

New member
לא מגיע כברירת מחדל

אם לא התקנת כלי פיתוח. אם כן התקנת, מגיע. בהתקנות שרתים ושולחנות עבודה ברדהאט (למה 8, למה? ישן לאללה), הוא לא בא.
 

CoolerMaster

New member
,תגובה

היום התקנתי שרת apache על פדורה 3. היה קל מאד. התקנתי את httpd שזה שם אחר ל-apache מתוך yum, שזה מנהל ההורדות של פדורה (למען האמת השתמשתי ב-gyum, מעטפת גרפית ל-yum). לספריית מסמכי ה-html ההתקנה קראה www במקום htdocs הדיפולטיבי. אם רוצים להריץ קובצי php, שמים אותם תחת www/html. נוצרה גם ספריית cgi-bin. הבעיה הקטנה היא למצוא איפה ההתקנה מיקמה את הספרייה www. אבל לא נורא מסובך. בקיצור, רד האט 8 מאד ישן. כדאי לך ךהתקין משהו יותר חדש, פדורה 3 או מנדריבה ופשוט להתקין את httpd מתוך ה-cd של ההפצה שלך או באמצעות מנהל ההורדות של ההפצה שלך. מקווה שעזרתי.
 
למעלה