בעיה מסתורי ברכב

והמסקנה היא -

אתה לא תקנת כלום ונהנת מ"ראש שקט",אבל מי שקנה ממך יאכל אותה בגדול ויצטרך לשלם על כלללל התיקונים/טיפולים שהצטברו.
במה את מתגאה שלא ניקית את הרדיאטור?כאילו שאתה עושה למישהו טובה כשאתה מטפל ברכב שלך....

גישה מאד ישראלית -להרוג את הרכב,לא לטפל בו ,למשוך את הנסיעה בלי להשקיע עד כמה שאפשר,לספר סיפורי סבתא על "לא רואה מוסך"(ברור שלא רואה -כי לבעלים אין חשק להוציא כסף,ולא כי אין סיבה להכנס למוסך) ואז להעיף את הרכב לקונה שיצטרך להוציא מכיסו סכומים מגונים כדי לטפל /לתקן את כל מה שהצטבר ולהחזיר לרכב את המצב הנורמלי.ואחר כך מתלוננים ש"השוק מת ואף אחד לא רוצה לשלם מחירון".ולמה שיירצה?
 

חן 1111

Active member
אולי הוא לא תיקן כי לא היה צריך?

לא מתקנים סתם מה שלא מקולקל. אולי המסקנה צריכה להיות שסובארו באמת לא מתקלקלת...
ניקוי רדיאטור הוא ב-90% מהמקרים מיותר. המוסכים אוהבים לעשות את זה אבל בדרך כלל אין שום סיבה. אני בחיים לא עשיתי בשום רכב.
 
חן,דברנו על זה חמש מאות פעם...

ברכב יפני לא צריך להחליף תושבות מנוע/ברקסים/בולמים/כו'
ברכב יפני שום צינור לא נסדק

ללכת למוסך?חס וחלילה!אין סיבה.
ברכב יפני בכלל אין צורך לטפל - אפילו השמן+פילטר מתחלף לבדו,מי קירור מנקים את הרדיאטור בלי שתתערב,החלקים המכניים הם עשויים ממתכת מיוחדת מכוכב אחר -לעולם לא דורשים החלפה ,לעולם לא נשחקים.....
כן ,הבנתי,שמעתי.....
 

חן 1111

Active member
זה לא מה שכתבתי, ולא מה שדניאל כתב.

הוא לא כתב שהוא לא עושה טיפולים. יש הבדל בין טיפולים ותיקונים.
לגבי ניקוי רדיאטור, זה לא רק ברכב יפני. ברוב כלי הרכב, כל עוד מערכת הקירור תקינה ומשתמשים בנוזל מתאים, אין צורך בניקוי. זו פעולה שהמוסכים אוהבים לדחוף בתוספת לכל תיקון של תקלה בחימום. תמצאי לי אחד שהניקוי הזה לבדו פתר לו בעיה של התחממות. נדיר מאוד.
והמתכות בסובארו (לא בכל היפניות) הן באמת באיכות גבוהה. כולנו מכירים מאות סובארו שנסעו שנים על מים פשוטים, זה בניגוד לפיג'ו/סיטרואן, וגם דיהטסו היפנית, שסובלות מרקבונות במנוע אפילו עם נוזל קירור איכותי...
 

the annonymous

New member
חן ידידי, אין קשר בין איכות המתכת במנוע לבין

עמידות בקורוזיה.

אתה הרי יודע שמנוע נדרש למגוון תכונות שקצת סותרות זו את זו. אם רק עמידות בקורוזיה היתה מעניינת את היצרנים אז עדיין היינו רואים בלוק יציקה או אם היצרן היה משקיען אז ברונזה ימית. בסובארו העמידות בקורוזיה היא גבוהה על חשבון דברים אחרים וזה בסדר גמור. זה לא עושה את המתכות למתכות יותר איכותיות.

לגבי ניקוי הרדיאטור אני כמובן מסכים איתך. במערכת תקינה אין אבנית ואין משקעים.
 

חן 1111

Active member
אז מה קובע את העמידות בקורוזיה?

האמת, אני מאמין שהבעיה במנועים של פיג'ו, למשל, היא לא כל כך איכות החומר כמו תכנון הבלוק ואופן זרימת המים.
אז בוא נסכים שהתכנון ו/או החומרים בסובארו יותר טובים מאשר בדיהטסו/פיג'ו.
מה עוד יש? ועל חשבון איזה דברים זה בא? הטמפרטורות דומות, ההספקים והמומנטים דומים, המשקל גם כן.
ואגב, אנחנו עדיין רואים בלוק יציקה. למעשה זה הדבר היחיד שפתר לפיג'ו את בעיית הקורוזיה בבלוקים למרות שהם לא מודים שבגלל זה הם עברו לזה.
 

the annonymous

New member
יש עניין של שילוב חומרים

למשל בורג מסחומר מסויים שהוא הרבה יותר חזק יכול לגרום לקורוזיה גלוונית בחלקים אחרים.

מנוע הוא מגוון של חלקים ולפעמים שילוב מסויים מתגלה כבעייתי. ד"א לא נתקלתי במנועי סובארו שגומעים מאות אלפי קילומטרים בלי שחיקה של הצילינדרים.
 

חן 1111

Active member
זה עדיין נכנס תחת הקטגוריה של

תכנון ו/או חומרים.
באמת לא נתקלת? נראה לי שאף אחד לא נתקל במנוע סובארו שנגמר מהר.
 

the annonymous

New member
אני לא החזקתי סובארו מעולם ולכן

אני לא מעיד ממקור ראשון אבל המכונאי שלי היה מנהל של מוסך מורשה סובארו באחת מסוכנויות המשנה שלהם ולטענתו הם מתחילים לצרוך שמן בכמויות עקב שחיקה בסביבות ה 200K.
 

חן 1111

Active member
לי היו כמה, ושתיים מהן הגיעו ל-400K

ונגרטו לא בגלל המנוע.
נכון שלקראת הסוף הן צרכו שמן. זה לא שחיקה מופרזת של הצילינדרים כי הקומפרסיה בסדר והסחיבה בסדר. בדרך כלל מחליפים טבעות כדי לסדר את זה.
במכוניות מסוימות (של יצרנים מכובדים) כבר הרבה לפני זה היו מחליפים את המנוע בגלל קורוזיה, או שהן היו צורכות שמן מהתחלה והיצרן אומר שזה תקין...
 

the annonymous

New member
חן, כמה מנועים אתה מכיר שהלכו בגלל קורוזיה

וטופלו בנוזל קירור שהיצרן קבע (ושגם הוחלף לפי הוראות היצרן)?
 

חן 1111

Active member
המון. לא תאמין כמה. בגלל זה כתבתי קודם

שלדעתי הבעיה היא לא איכות החומר וגם לא נוזל הקירור, אלא משהו שקשור לתכנון זרימה בתוך הבלוק. יש איזה הסבר שאופן הזרימה יוצר חשמל סטטי ושהבעיה היא מין סוג של אלקטרו-ארוזיה ולא קורוזיה.
 

the annonymous

New member
אתה כ ראה מדבר על קורוזיה גלוונית

שבה שתי מתכות יוצרות תא גלווני ואוכלות אחת את השנייה.
 

חן 1111

Active member
לא. את זה נוזל הקירור אמור למנוע.

אני מדבר על ארוזיה כתוצרה מחשמל סטטי, שגורמת להתפרקות חלקיקים של חומר. והחשמל הסטטי נוצר כתוצאה מהחיכוך עם הנוזל בתנאים מסוימים. וזה יקרה דווקא בנוזל שמבוסס על מים מזוקקים ולא עם מי ברז. אבל זו תאוריה לא בדוקה ששמעתי פעם. אני ממש לא בטוח שזה המקרה.
 
אולי לא תיקן כי לא היו תקלות. אבל אני מקווה ש

טיפל כלומר שביצע את כל הטיפולים בזמן
 

The S t i g

New member


 


יש רכבים בלי התראה כזאת?אתה רוצה להגיד שהתראת מפלס מים זה משהו שנמצא רק ברכבי יוקרה?
ואללה....מוזר מאד.
זאת התראה חשובה מאד אם לא החשובה ביותר!איך אפשר בלי?(טוב,אפשר גם בלי שעון חום/שעון טורים....אבל זה לא אומר שזה לא מוזר).
 
למעלה